ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت کلم بروکلی (زیرنویس فارسی)

کاشت کلم بروکلی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت کلم بروکلی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کلم بروکلی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کلم بروکلی گیاهی علفی و یکساله است که از طریق بذر در بیشتر مناطق تکثیر می شود و رشد به نسبت آسانی دارد. در کشت بذری کلم بروکلی ابتدا سینی نشاء خود را آماده کنید سپس با لیفه های گیاه نارگیل گلدان را پر کنید و از کود ورمی کمپوست و ورمیکولیت نیز استفاده کنید. بذر گیاه را در عمق مناسبی از خاک مورد کشت بکارید و با انگشت خود کمی فشار دهید تا بذر به خاک بچسبد روی بذر را با لایه نازکی از خاک غنی بپوشانید. زمان مناسب برای کاشت این گیاه فصل بهار می باشد، می توانید این گیاه را در فصل پاییز و زمستان نیز بکارید.

پس از گذشت مدت زمانی بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند و گیاه بزرگ و بزرگتر می شود. زمانی که گیاه رشد کرد آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید، گلدان مورد کشت را با 30 درصد زغال سنگ، 30 درصد ورمیکولیت، 30 درصد ورمی کمپوست و 10 درصد کود کشاورزی مناسب پر کنید سپس سوراخی  به اندازه عمق ریشه ایجاد کنید و گیاه را در درون آن بکارید پس از کاشت گیاه اطراف آن را با خاک مناسب و غنی پر کنید سپس به خاک کمی فشار واد کنید تا ریشه با خاک تماس برقرار کنید.

زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی از رشد رسید آن را به محیط بیرون منتقل کنید، فضای کافی را به هنگام کشت گیاه رعایت کنید. پس از گذشت سه ماه کلم بروکلی ظاهر می شود. این گیاه رشد سریعی دارد که به سرعت رشد و قابل برداشت می شود. برداشت این گیاه نیز آسان می باشد و استفاده های مختلفی از آن می شود. برای رشد به نور خورشید، دمای مناسب و آبیاری منظم نیاز دارد. خواص بسیاری دارد.

برای مطالعه مقاله تولید کلم بروکلی و کلم پیچ به روش هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر کلم بروکلی بنفش می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *