ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت بونسای (قسمت سوم) (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت بونسای

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش درست کردن بونسای را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه درست کردن بونسای را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

در کشت بذری بونسای ابتدا بذرها را جمع‌آوری و آماده کنید و آنها را درون سینی نشاء بکارید که همانطوری که در بخش دوم مراحل کاشت بونسای از بذر به شما آموزش دادیم. بذرها پس مدتی شروع به جوانه زنی می‌کنند تا به درخت تبدیل شوند. گیاهچه های رشد یافته از طریق بذر، درخت بونسای زبان گنجشک گرمسیری می‌باشد که در زمستان سال گذشته بذرهای آن در اتاق کاشت جوانه زدند این درخت در زمستان در داخل خانه رشد می‌کند این گیاهچه تا حدودی ضعیف است نحوه رشد آن بسته به عوامل خارجی است این درخت در بهار در محیط خارج و در جلوی نور آفتاب جوانه می زند و به صورت مستقیم رشد می‌کند.

رشد گیاه می‌توان راحت و سخت باشد که این بستگی به شرایط دارد، در زمان رشد به درخت بونسای کود و آب دهید تا در سال اول خوب رشد کند؛ اگر گیاه شما در سال دوم رشد خوبی نداشت بهتر است آنها را دو تا سه سال بدون هر گونه لمسی نگهداری کنید. بنابراین اولین گام در سال اول انتخاب گیاهچه رشد کرده آبیاری و کود است در سال اول اجازه دهید که این درخت زبان گنجشک رشد کند و به صورت ماهانه به آن آب و کود دهید و از آن مراقبت کنید.

در گام دوم ریشه‌های اولیه را در انتهای سال اول هرس کنید چه این امر باعث توسعه نوک ریشه و نفوذ آن در خاک می‌شود می‌توانید چند ریشه تغذیه‌کننده را نگه‌دارید بنابراین انتهای ریشه را کاهش دهید و با‌ این کار باعث توسعه سطح ریشه‌ها شوید، در نتیجه این عمل مواد مغذی توسط سیستم ریشه جذب‌شده و باعث تغذیه بهتر گیاه می‌شود و در نتیجه نوک ریشه تقسیم‌شده و ریشه‌های تغذیه‌کننده خوب و قوی ای تولید می‌کند، بنابراین درخت به سرعت رشد می‌کند و سطح ریشه نیز افزایش پیدا می‌کند و درخت به خوبی رشد و تنه آن نیز گسترش پیدا می‌کند و به صورت درخت بالغ در می‌آید.

درخت زبان گنجشک در فصل سرما بسیاری از برگ‌های خود را از دست می‌دهد، بنابراین می بایست به اتاق کشت منتقل شود تا برگ‌ها مجدداً رشد کنند بنابراین می‌توان گفت این درخت فصل بهار را دوست دارد. فصل بهار بهترین زمان برای تعویض این درخت می‌باشد.

اولین گام در گام دوم کاهش یا هضم ریشه‌های عمودی است که این کار با مشاهده سیستم ریشه‌ها انجام می‌شود اگر ریشه عمودی رشد و تغذیه خوبی نداشته باشید باید آنها را از بین ببرید. گونه درخت مشخص می‌کند چه مقدار از ریشه درخت را می‌توان حذف کرد. در درختی همچون کاج و صنوبر شما باید دقت زیادی داشته باشید. درخت زبان گنجشک رشد سریعی دارد پس به هنگام تعویض از گلدان بزرگ‌تر استفاده کنید به هنگان تعویض گلدان ریشه اضافی و پیچ خورده را برش دهید و آنها را حذف کنید.

در سال سوم باید درباره رشد بونسای تصمیم‌گیری کنید و در مورد اندازه و شکل آن تصمیم‌گیری کنید بنابراین هرس کردن اولین گام می‌باشد با مشاهده تصاویر درخت اندازه و شکل دلخواه خود را انتخاب و درخت را هرس کنید.

برای مطالعه مقاله کاشت بنسای از بذر از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر بن سای می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *