گیاهان

10 نکته برای شروع کاشت

گیاه کاشته شده

قبلا هرگز باغبانی نکرده اید؟ مشکلی نیست با این 10 نکته که به راحتی دنبال می شوند، رویاهایتان را که بزرگ می کنید تبدیل به واقعیت کنید.

10 نکته مفید برای کاشت:

1- آن را در جای درست قرار دهید:

شروع یک باغ درست مثل املاک و مستغلات است که همه چیز در مورد مکان است. باغ خود را در بخشی از حیاط خود قرار دهید که مرتباً آن را می بینید (دور از چشم، دور از ذهن قطعاً مربوط به باغبانی است). به این ترتیب، احتمالاً وقت بیشتری را در آن خواهید گذراند.

خاک و کود آماده کاشت

2- خورشید را دنبال کنید:

هنگامی که برای اولین بار باغبانی را یاد می گیرید، قضاوت نادرست از نور خورشید یک اشتباه رایج است. قبل از انتخاب محلی برای باغ خود، به نحوه تابش نور خورشید به حیاط خود توجه کنید. بیشتر گیاهان خوراکی، از جمله بسیاری از سبزیجات، گیاهان و میوه ها، برای رشد و نمو حداقل به 6 ساعت آفتاب نیاز دارند.

برای مطالعه مقاله کاشت سیب زمینی در گلدان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

10 روش برای کاشت

10 روش برای کاشت

3- نزدیک آب بمانید:

یکی از بهترین نکاتی که در مورد باغبانی دریافت می کنید، طراحی باغ جدید در مجاورت منبع آب است. اطمینان حاصل کنید که می توانید یک شیلنگ به محل باغ خود برسانید، بنابراین مجبور نیستید هر بار که گیاهان تشنه می شوند آب را به آن حمل کنید. بهترین راه برای تشخیص اینکه گیاهان به آبیاری نیاز دارند فشار انگشت یک سانتی متر به داخل خاک است (یعنی عمق حدود یک بند انگشت). اگر خشک باشد، وقت آبیاری است.

4- شروع با یک خاک مرغوب:

هنگام راه اندازی باغ، یکی از توصیه های مهم این است که در خاکی غنی از مواد مغذی و زهکشی مناسب سرمایه گذاری کنید. اگر قصد کاشت در زمین را دارید، با مخلوط کردن 8 سانتیمتر Miracle-Gro® All Purpose Garden خاک در 15 تا 20 سانتیمتر بالای خاک موجود در زمین، به ترکیب درست و صحیح دست پیدا کنید. اگر در بستر مرتفع می کارید، از Miracle-Gro® Raised Bed خاک استفاده کنید، که وزن مناسب و بافت مناسبی برای رشد در بستر مرتفع است.

خرید بیلچه

5- ظروف را در نظر بگیرید:

وقتی فضا در سطح بالایی است، به دنبال ظروف باشید. می توانید گیاهان زیادی را در گلدان پرورش دهید، از جمله سبزیجات، گیاهان، گل ها، درختان میوه، توت ها و درختچه ها. هنگام باغبانی در ظروف، از یک گلدان به اندازه کافی مناسب گیاه خود استفاده کنید و آن را با مخلوط گلدان Miracle-Gro® Moisture Control® پر کنید. نه تنها به طور خاص برای کمک به رشد گیاهان در گلدان تهیه شده است، بلکه به محافظت در برابر آبیاری زیاد و کم نیز کمک می کند.

برای مطالعه مقاله طریقه کاشت درخت آووکادو می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل های کاشته شده

گل های کاشته شده

6- انتخاب گیاه مناسب:

انتخاب گیاهانی که با شرایط رشد شما مطابقت داشته باشند بسیار مهم است. این به این معنی است که گیاهان دوستدار آفتاب را در یک مکان آفتابی قرار دهید، گیاهان مقاوم در برابر گرما را در آب و هوای گرم انتخاب کنید و گیاهان داخل خاک مانند کدو تنبل و خربزه را به اندازه کافی آرنج (یا یک شبکه برای صعود) به زمین ببرید.

تکالیف خود را انجام دهید و انواع مختلفی را انتخاب کنید که در مکان زندگی و فضای شما به خوبی رشد کند. و برای دستیابی به موفقیت در هنگام رشد سبزیجات و گیاهان، به جای تلاش برای رشد از طریق بذر، با گیاهان جوان نیرومند از Bonnie Plants® شروع کنید.

7- منطقه خود را کشف کنید:

دانستن “منطقه مقاومت” شما می تواند به شما در انتخاب بهترین گیاهان کمک کند. به زبان ساده، سردترین مکانی که گیاه می تواند رشد کند را توصیف می کند. هرچه عدد منطقه بیشتر باشد، آب و هوا گرم تر می شود. بنابراین اگر یک گیاه “مقاوم در برابر منطقه 4” باشد و شما در منطقه 5 باغبانی کنید، آن گیاه در حیاط شما زنده خواهد ماند. اما، اگر در منطقه 3 هستید، برای رشد آن گیاه خاص خیلی سرد است. منطقه مقاومت خود را دریابید.

خرید لامپ رشد

8- تاریخ یخبندان خود را یاد بگیرید:

کاشت خیلی زود (یا اواخر) فصل می تواند برای باغ شما یک فاجعه باشد. شما باید تاریخ آخرین یخبندان بهاری منطقه خود را بدانید تا به طور تصادفی گیاهان را با کاشت در بیرون زودرس آنها را از بین نبرید. همچنین خوب است که از اولین تاریخ سرما زدگی پاییز خود مطلع باشید تا گیاهان خود را برداشت یا به داخل خانه منتقل کنید تا اینکه سرما در اواخر فصل به آنها آسیب برساند. تاریخ های اول و آخرین یخبندان را برای منطقه خود کشف کنید.

برای مطالعه مقاله چگونه خاک خوب داشته باشیم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل های در حال کاشت در گلدان

گل های در حال کاشت در گلدان

9- کمی کود گیاهی اضافه کنید:

دور هر گیاه یک لایه گیاه خاک بریزید که عمق آن 5 تا 8 سانتی متر است. این امر با جلوگیری از رسیدن آفتاب به علف های هرز و کاهش رطوبت از طریق تبخیر کمک می کند، بنابراین آبیاری کمتری خواهید داشت. برای نگاهی شفاف، یک لایه از مالچ کیسه ای Scotts® را بریزید. یا می توانید کاه، برگهای خرد شده، کاه کاج یا برخی از مواد محلی دیگر را بریزید.

10- به طور منظم گیاهان را تغذیه کنید:

ما قبلاً در مورد اهمیت شروع با خاک عالی صحبت کردیم، اما این خاک با تغذیه منظم با کیفیت بالا برای گیاهان شما، بهتر هماهنگ است. به عبارت دیگر، خاک مرغوب + غذای درجه یک گیاه = موفقیت فوق العاده باغ! بنابراین، یک ماه پس از کاشت، شروع به تغذیه باغ خود با غذای گیاهی مانند Miracle-Gro® محلول در آب با همه مواد غذایی مورد نیاز گیاه کنید. حتماً دستورالعملهای برچسب را دنبال کنید.

برای خرید انواع ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “10 نکته برای شروع کاشت

  1. Avatar مریم گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون مقاله ای خیلی خوبی دارید اتفاقا من چند روز پیش گیاه سانسوریام رشد نمیکرد و با سایت جوانه بان آشنا شدم خوبی این سایت این بود مشاوره آنلاین داشت و من تونستم به راحتی و بی دردسر از مشاوران جوانه بان مشاوره بگیرم. الانم چند روز بعد مشاوره اون ها حال گیاهان سانسوریام خوب شده به شما هم پیشنهاد میکنم اگه شما هم در مورد بیماری گل و گیاهتون و زمینه نگهداری آن ها پرسشی دارید به سایت جوانه بان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *