آموزش باغبانی

بیماری های گیاه بدون مواد شیمیایی

انواع آفت گیاهان

در باغبانی ارگانیک، بهترین دفاع در برابر آفات و بیماری ها حمله است و از ابتدا همه چیز با ساختن یک محیط خوب شروع می شود. این بدان معنی است که خاک عالی، گیاهان قوی، آفتاب فراوان و مقدار کافی آب، مقدار کافی غذای مناسب و – هر چند وقت یکبار – چند حرکت ساده برای محافظت از گیاه وجود دارد.

چسب حشره گیر

اینجا یک مکان عالی برای شروع است:

خاک سالم و غنی از مواد مغذی باعث ایجاد گیاهان قوی تری می شود که می توانند موضع قدرتمندی در برابر آفات و بیماری ها داشته باشند. خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد آلی و مقدار زیادی مواد مغذی برای گیاهان خود فراهم کنید. اگر در زمین می کارید، Miracle-Gro® Performance Organics® غنی از کمپوست را با خاک بومی خود مخلوط کنید تا یک محیط کاملاً حمایتی برای ریشه ها فراهم کند. باغ های گلدانی به مخلوط خاک سبک و نرم تری احتیاج دارند، بنابراین آنها را با Miracle-Gro® Performance Organics® All Purpose Container Mix پر کنید این خاک حاوی کمپوست غنی از مواد مغذی نیز هست.

برای مطالعه مقاله بهترین کود برای آفتابگردان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بیماری ها بدون مواد شیمیایی

بیماری ها بدون مواد شیمیایی

سپس، گیاهان جوان و پر انرژی با ریشه های قوی را از Bonnie Organics® انتخاب کنید. برای اطمینان بیشتر، انواع مقاوم در برابر بیماری را انتخاب کنید (برچسب گیاه و صفحه محصول به شما می گوید). هنگام کاشت، فضای آرنج کافی را برای گردش هوا در اختیار گیاهان قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که محل کاشت شما به اندازه کافی روشن می شود، زیرا مناطق تاریک و مرطوب به عنوان فرش خوش آمدگویی برای حشرات، حلزون ها و قارچ ها عمل می کنند.

در اینجا دو نکته هوشمندانه دیگر در مورد باغبانی گیاهان ارگانیک وجود دارد که می توانند گیاهان شما را قوی نگه دارند: ترکیب های گیاهی را انتخاب کنید که همدم و محافظ طبیعی همسایگان خود باشند و محصولات را بچرخانید – به عبارت دیگر، در یک نقطه گیاه های هم خانواده نکارید، گیاهان با فصل های متفاوت بکارید – برای جلوگیری از آفات و کاهش احتمال ابتلا به بیماری.

برای مطالعه مقاله آفت ها بیماری ها و علف های هرز گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل پژمرده و مریض

گل پژمرده و مریض

اقدامات لازم برای مقابله با بیماری های گیاه:

هنگامی که باغ ارگانیک شما در زمین کاشته شد، تا حدی آبیاری کنید که 3 سانتی متر روی خاک خشک شود دادن رطوبت بیش از حد معمول مانند ارسال یک دعوت نامه حکاکی شده برای بیماری هایی است که در آن منطقه در کمین هستند کاملاً آبیاری کنید، پایه گیاه، نه برگ ها.

همچنین مطمئن شوید که گیاهان شما به طور منظم با تغذیه Miracle-Gro® Performance Organics® All Purpose، همه مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنند. این ماده محلول در آب است، بنابراین می توانید در حالی که آبیاری می کنید باغ خود را کود دهی کنید (این یک روش مفید چند منظوره است!)، به علاوه خاک را تغذیه می کند تا به میکروب های مفید کمک کند تا مواد مغذی بیشتری در دسترس گیاهان شما قرار دهد. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید.

آفت کش اسپری پالیزین

نکته دیگر هوشیاری است. هر روز در باغ خود قدم بزنید و به هر گیاه نگاه کنید. اگر علائمی از آسیب یا بیماری مشاهده کردید، قسمت آسیب دیده را جدا کنید و آن را درون زباله قرار دهید، نه داخل کمپوست، سپس ناخن ها و دستان خود را کاملاً تمیز کنید تا از شیوع بیماری جلوگیری کند. همچنین، از آنجا که مواد گیاهی در حال پوسیدگی باکتری ها و قارچ ها را به خود جلب می کند، به محض مشاهده شاخه ها، برگ ها یا میوه های افتاده روی زمین آن ها را بردارید.

اگر نشانه هایی از آفت را مشاهده کردید، باید سریع اقدام کنید. آیا برگ های گیاه گوجه فرنگی شما ناپدید می شوند؟ ساقه و زیر برگهای را از نظر کرم شاخی چاق و سبز نئون بررسی کنید. یک جفت دستکش بگیرید و “آفت و ماسه آفت” را انجام دهید، و آن را در یک سطل آب صابون بیندازید.

آیا سوراخ هایی در برگ های کلم خود مشاهده می کنید؟ در زیر برگها به دنبال کرم های کوچک باشید و آنها را به همان سرنوشت صابون و آب دچار کنید. تعداد زیادی شته کوچک در اطراف گیاهان کدوی شما رشد کرده اند؟ با فشار آب شلنگ ضربه بزنید یا صابون حشره کش اسپری کنید. اما به یاد داشته باشید که هر حشره ای دشمن نیست.

برای مطالعه مقاله چگونگی کاشت گل ختمی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گیاه آفت زده

گیاه آفت زده

اگر حشرات کفشدوزک، منتوس، یا حشرات قاتل – یا سایر موجودات مفید مانند مارمولک، وزغ یا پرنده را مشاهده کردید – به آنها یک امتیاز روانی بالا دهید و امیدوار باشید که همان اطراف بمانند. آنها دفاع طبیعی شما در برابر حشرات بد هستند و به شما کمک می کنند بدون آفت کش های شیمیایی با آفات مبارزه کنید.

آنتی استرس پولاد دایان

اگر در گذشته با آفات روبرو بوده اید، ممکن است بخواهید پیش بروید و گیاهان خود را با پوشش های ردیفی بپوشانید. این روکش های دستی که از پارچه سبک و قابل تنفس ساخته شده اند، باعث می شوند هوا، آب و نور عبور کنند و حشرات را از نوزادان گیاه دور نگه می دارند. آنها به ویژه برای گیاهانی که نیازی به گرده افشانی ندارند (به عنوان مثال محصولات برگی یا ریشه) به خوبی کار می کنند، اما می توانند برای گیاهان میوه دار نیز استفاده شوند ،آنها را در زمان شکوفه دادن بیرون آورید.

وقتی باغ سبزیجات ارگانیک خود را پرورش می دهید (یا به همین منظور باغ تزئینی) اگر این نکات را دنبال کنید، در جنگ با آفات و بیماری ها موضع قدرتمندی خواهید گرفت. حدس ما این است که، شما عاشق نتایج خواهید شد به طور طبیعی!

برای خرید ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *