خوشمزه ها

نحوه قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده بدون چربی اضافی

قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده راهی برای پختن گوشت و از بین بردن چربی آن قبل از افزودن گوشت گاو به غذاهایی مانند تاکو یا چیلی است. رایج ترین روش پخت گوشت گاو روی اجاق گاز است، اما به راحتی می توانید این کار را در مایکروویو نیز انجام دهید. فرقی نمی کند چه راهی را انتخاب کنید، قهوه ای کردن ساده است و می تواند گوشت چرخ کرده ترد و خوش طعمی را ایجاد کند.

استفاده از اجاق گاز برای قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده

گوشت گاو را اگر منجمد بود یک روز در یخچال بگذارید تا یخ آن آب شود. گوشت چرخ کرده تازه نیازی به آب کردن ندارد، اما گوشت چرخ کرده یخ زده را باید قبل از پختن به یخچال منتقل کنید. آن را در بسته بندی اصلی خود نگهداری کنید. دمای خنک آن را در برابر باکتری ها محافظت می کند، بنابراین می توانید گوشت چرخ کرده را تا 2 روز پس از یخ زدایی در یخچال نگه دارید.

اگر نیاز به آب کردن بسته های بزرگ گوشت گاو دارید، مدت زمان بیشتری آنها را در یخچال قرار بدهید. به عنوان مثال، یک بسته 2 پوندی (0.91 کیلوگرمی) گوشت گاو باید به مدت 2 روز در یخچال بماند.

اگر عجله دارید گوشت گاو را به مایکروویو منتقل کنید. از تنظیم یخ زدایی استفاده کنید یا مایکروویو خود را روی توان 50 درصد تنظیم کنید. گوشت را به تدریج گرم کنید تا زمانی که دیگر یخ نباشد اما همچنان سرد باشد.

راه دیگر یخ زدایی استفاده از آب سرد در سینک ظرفشویی است. گوشت گاو خود را در بسته بندی پلاستیکی خود نگه دارید یا آن را به یک ظرف ضد آب منتقل کنید. گوشت گاو را در آب فرو ببرید، هر 30 دقیقه آب آن را عوض کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که گوشت گاو سرد باشد اما یخ زده نباشد.

گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده

روی یک ماهیتابه را با روغن پخت نچسب اسپری کنید. اسپری از چسبیدن گوشت چرخ کرده به خودش و کناره های تابه جلوگیری می کند. پخت و پز را بسیار آسان می کند. اگر یک ماهیتابه نچسب دارید، اسپری کردن تابه ضروری نیست، اما اسپری کردن همچنان می تواند مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که ماهیتابه شما به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام گوشتی را که می خواهید بپزید در خود جای دهد.

ماهی تابه شما باید فضای زیادی را فراهم کند تا بتوانید گوشت گاو را در آن جابجا کنید. اگر در یک زمان بیش از 1 پوند (0.45 کیلوگرم) گوشت را می پزید، ممکن است لازم باشد گوشت ها را به صورت جداگانه بپزید.

به جای اسپری پخت و پز، می توانید تا 2 قاشق غذاخوری (9.9 میلی لیتر) روغن پخت و پز را به تابه اضافه کنید. این برای گوشت گاو بدون چربی یا تابه های نچسب مفید است.

تابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. قبل از اضافه کردن گوشت گاو تابه خود را خوب داغ کنید. می توانید با اضافه کردن چند قطره آب به ماهیتابه، آن را آزمایش کنید. وقتی تابه به اندازه کافی داغ شد، آب بلافاصله تبخیر می شود. یعنی ماهیتابه شما برای پختن گوشت آماده است.

تابه سرد گوشت را به درستی نمی پزد. گوشت گاو بدون قهوه ای شدن شروع به از دست دادن آب می کند و خاکستری می شود. به یاد داشته باشید که افزودن گوشت گاو سرد دمای ماهیتابه را کاهش می دهد، بنابراین قبل از پختن تابه را خوب گرم کنید.

گوشت گاو را در ماهیتابه بریزید و بگذارید 3 دقیقه قهوه ای شود. گوشت گاو را بدون جدا کردن آن از هم در تابه بریزید. یک استراتژی خوب که باید در نظر داشت این است که گوشت گاو را تا حد امکان کم جابه جا کنید. بگذارید حداقل 2 یا 3 دقیقه بپزد تا از یک طرف خوب و یکدست قهوه ای شود. وقتی متوجه ترد شدن لبه‌ها شدید، گوشت گاو آماده برگرداندن است. هم زدن مکرر باعث می شود که تمام طرف های گوشت گاو فرصتی برای قهوه ای شدن یکنواخت داشته باشند.

نکته: گوشت چرخ کرده خیلی سریع پخته می شود، بنابراین از اجاق گاز خود دور نشوید.

از افزودن آب به ماهیتابه خودداری کنید، مگر اینکه گوشت گاو خاکستری و بخارپز بخواهید. اگر می خواهید از آب استفاده کنید، به ازای هر 1 پوند (0.45 کیلوگرم) گوشت گاو که می پزید، 4⁄1 c (59 میلی لیتر)آب اضافه کنید.

گوشت گوسفند سرخ شده در تابه

گوشت گوسفند سرخ شده در تابه

گوشت را برگردانید و با قاشق به قطعات کوچک خرد کنید. وقتی گوشت را برگردانید کمی از هم جدا می شود، اما با فشار دادن لبه قاشق یا کاردک روی آنها، به تقسیم قطعات بزرگتر ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام گوشت گاو روی سمت صورتی آن برگردانده شده است، سپس اجازه دهید 2 یا 3 دقیقه دیگر بپزد.

گوشت چرخ کرده به راحتی از هم جدا می شود، بنابراین با وجود زمان پخت کوتاه، هم زدن آن در تابه چندان چالش برانگیز نیست.

اکنون زمان مناسبی است که روی گوشت گاو مقدار زیادی نمک بپاشید تا طعم های اضافی گوشت گرفته شود.

گوشت را چندبار بچرخانید تا تمام قسمت های قرمز و صورتی آن قهوه ای شود. گوشت را در تابه با قاشق چوبی یا کاردک هم بزنید و به خرد کردن قطعات بزرگ ادامه دهید. سطوح نپخته را پیدا کنید و روی تابه نگه دارید. قبل از هم زدن و بررسی مجدد گوشت گاو را برای یک یا 2 دقیقه بپزید. با بررسی دما با دماسنج از پخت کامل گوشت اطمینان حاصل کنید. همه قطعات باید حداقل 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتیگراد) باشند.

گوشت چرخ کرده تقریباً 7 تا 10 دقیقه طول می کشد تا کاملا پخته شود، اگرچه این مقدار بسته به اجاق شما دارد.

چرخاندن گوشت گاو اغلب تضمین می کند که 1 قسمت آن برای مدت طولانی مستقیماً روی ماهیتابه نمی ماند و نمی سوزد.

گوشت گاو را در آبکش بریزید تا چربی و آب اضافی آن گرفته شود. در صورت امکان آبکش را روی کیسه زباله نگه دارید یا آن را روی یک قابلمه دیگر قرار دهید. می توانید گوشت گاو را با قاشق سوراخ دار داخل آبکش بریزید تا چربی و آب را از داخل تابه بر ندارید. پس از سرد شدن، چربی را داخل سطل زباله بریزید.

راه دیگر برای انجام این کار این است که چند دستمال کاغذی را روی یک بشقاب قرار دهید. گوشت گاو را روی حوله های کاغذی بگذارید، سپس از دستمال کاغذی دیگری برای خشک کردن گوشت استفاده کنید.

سعی کنید چربی را در سینک نریزید، زیرا می تواند منجر به گرفتگی لوله ها شود.

گوشت چرخ کرده قرمز ارگانیک خام

گوشت چرخ کرده قرمز ارگانیک خام

پختن گوشت چرخ کرده در مایکروویو

در صورت یخ زدگی گوشت آن را یک روز در یخچال یخ زدایی کنید. هنگام استفاده از مایکروویو، باید گوشت گاو را در یک ظرف مخصوص ماکرویو بسته بندی کنید. گوشت گاو منجمد برای اینکه این کار را به طور موثر انجام دهید خیلی سفت است. یک روز قبل از پختن، گوشت گاو را به یخچال انتقال دهید تا یخ آن را آب کنید.

همچنین می توانید از یخ زدایی یا قدرت 50 درصدی ماکروویو خود برای گرم کردن گوشت گاو تا زمانی که دیگر یخ نباشد استفاده کنید.

یخ زدایی در آب سرد نیز می تواند موثر باشد. اطمینان حاصل کنید که گوشت گاو شما در یک ظرف ضد آب باشد. ظرف را در آب فرو کنید و هر 30 دقیقه یکبار آب آن را تخلیه کرده و آن را تعویض کنید تا گوشت گاو دیگر یخ زده نباشد.

ظرف یا بشقاب ایمن برای مایکروویو را انتخاب کنید. گوشت چرخ کرده را فقط در ظرف یا بشقابی بپزید که بتواند حرارت شدید را تحمل کند. شیشه یا سرامیک، مانند آرام پز، معمولاً خوب کار می کنند. اگر می توانید یک ظرف کم عمق و مدور تهیه کنید، زیرا شکل آن به پخت یکنواخت تر گوشت گاو کمک می کند. ظرفی را انتخاب کنید که به اندازه ای بزرگ باشد که تمام گوشت گاو را در خود جای دهد یا در صورت لزوم آن را در دسته های جداگانه در مایکروویو قرار دهید.

یک سبد بخارپز یا آبکش فلزی می تواند برای پخت گوشت چرخ کرده در مایکروویو موثر باشد. همچنین می توانید گوشت گاو را در کاسه ای که در سبد یا آبکش گذاشته شده قرار دهید تا به طور خودکار چربی آن تخلیه شود.

برخی از ظروف پلاستیکی هنگام گرم شدن مواد شیمیایی مضر آزاد می کنند. ظروف پلاستیکی را بررسی کنید تا ببینید که آیا عبارت “مناسب مایکروویو” روی آنها چاپ شده است یا خیر. اگر از ایمن بودن ظرف مطمئن نیستید از استفاده از آن خودداری کنید.

گوشت گاو را طوری قراردهید که روی بشقاب یا ظرف شما صاف باشد. بشقاب یا ظرف خود را در مایکروویو قرار دهید. گوشت گاو را از بسته بندی خارج کنید، سپس آن را در داخل بشقاب پخش کنید. برای فشار دادن گوشت گاو از دست یا قاشق استفاده کنید. گوشت گاو را در صورت نیاز به تکه های کوچکتر تقسیم کنید تا به طور مساوی در ظرف شما پخش شود.

اگر گوشت گاو به سختی جدا می شود، آن را در مایکروویو با دمای پایین حدود 2 دقیقه یخ زدایی کنید، سپس دوباره امتحان کنید.

گوشت برای پخت و پز

گوشت برای پخت و پز

می توانید برای سرعت بخشیدن به زمان پخت، 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب ولرم به ظرف اضافه کنید. این باعث می شود گوشت گاو شما بیشتر خاکستری شود تا قهوه ای، زیرا از طریق بخارپز پخته می شود.

ظرف را با درب مایکروویو بپوشانید. مطمئن شوید که درب برای قرار گرفتن در معرض گرما طراحی شده است. درب شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی ایمن همگی قابل قبول هستند، به خصوص اگر با ظرف مطابقت داشته باشند. درب های ایمن مایکروویو بخار را در طول زمان پخت کوتاه حفظ نمی کنند، بنابراین لازم نیست نگران تبدیل مایکروویو خود به هنر مدرن گوشت باشید.

اگر درب مناسب ندارید، ظرف را با یک لایه پلاستیکی محکم بپوشانید. چند عدد سوراخ روی پلاستیک برش دهید تا بخار خارج شود.

گوشت گاو را به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید. قدرت ماکرویو را روی عدد 5 یا 50 درصد از قدرت تنظیم کنید. تنظیم روی این حرارت کم نمی تواند گوشت گاو را تا آخر بپزد، اما می تواند باعث شود گوشت گاو به طور یکنواخت گرم شود. دمای بالا باعث می‌شود لبه‌های گوشت گاو داغ و مرکز آن سرد بماند، شبیه به پیتزای یخ‌زده‌ای که ممکن است یک بار آن را گرم کرده باشید.

در صورت تمایل می توانید تنظیمات دما را تنظیم کنید. مایکروویو با درجه حرارت بالا خوب است، اما باید مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که گوشت گاو قبل از استفاده به دمای مطمئنی رسیده است.

پختن گوشت گاو را برای فواصل کوتاه‌تر نیز در نظر بگیرید، مثلاً هر بار 2 دقیقه، با این کار اطمینان حاصل می شود که دما در سراسر گوشت گاو ثابت می ماند.

گوشت گاو را جدا کرده و در ظرف بریزید. از یک قاشق چوبی یا وسیله دیگری استفاده کنید تا گوشت چرخ کرده را تا حد امکان تقسیم کنید. آن را دوباره در ظرف بچینید تا قسمت های سردتر و صورتی تر در بیرون و قسمت های گرم تر و قهوه ای تر در مرکز قرار گیرند. قبل از بازگرداندن درب آن، گوشت گاو را تا حد امکان صاف کنید.

گوشت چرخ کرده تابه ای

گوشت چرخ کرده تابه ای

هم زدن گوشت گاو بخش مهمی از به دست آوردن رنگ قهوه ای یکنواخت است زیرا مایکروویو نمی تواند همه آن را به طور مداوم گرم کند.

گوشت گاو را در صورت لزوم دوباره بپزید و هم بزنید تا قهوه ای شود. گوشت گاو را به مدت 2 تا 5 دقیقه بپزید، آن را از مایکروویو خارج کنید و آن را هم بزنید تا قسمت های صورتی آن به بیرون ظرف برسد.

ممکن است لازم باشد این کار را چند بار قبل از پختن کامل گوشت انجام دهید. وقتی تمام شد، گوشت باید کاملاً قهوه ای باشد و دمای داخلی آن 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتیگراد) باشد که می توانید با دماسنج آن را بررسی کنید.

انتظار داشته باشید که فرآیند پخت بین 7 تا 10 دقیقه طول بکشد، بدون احتساب زمان صرف شده برای توقف و هم زدن. این به تنظیمات دمایی که استفاده می کنید بستگی دارد.

گوشت گاو را آبکش کنید. یک آبکش بگذارید و گوشت گاو را داخل آن بریزید تا چربی آن از بین برود. در حالت ایده‌آل، شما باید از تخلیه چربی از داخل سینک اجتناب کنید، اما انجام این کار با آبکش می‌تواند سخت باشد. می‌توانید آبکش را روی یک قابلمه، کوزه یا ظرف دیگری نگه دارید، سپس گوشت گاو را داخل آن بریزید.

همچنین می توانید گوشت پخته شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید. برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن، آن را به پایین فشار دهید. قبل از ریختن آن در سطل زباله صبر کنید تا چربی سرد شود.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *