گیاهان

معرفی گل های آسیایی

معرفی گل های آسیایی

آسیا یک قاره بزرگ با تنوع جغرافیایی بسیار گسترده است. بسیاری از گل‌های آسیایی که در اینجا وجود دارد در طبیعت رشد می‌کنند. باور کنید یا نه، بسیاری از گل‌های آسیایی وجود دارند که علاوه بر ظاهر فیزیکی حیرت انگیزشان، معنای نمادین عمیقی نیز در بین ملل مختلف دارند.

گل نیلوفر:

نیلوفر آبی در آسیا رشد می‌کنند و در میان هندوها و بوداییان مشهور است. این گل‌ها در روی آب شکوفا می‌شوند. آنها تا دمای 50 تا 90 درجه مقاوم هستند، و تحمل این شرایط محیطی باعث شده این گل آسیایی، فوق العاده مقاوم و رشد و نمو آن آسان باشد.

گل نیلوفر نماد تولد دوباره، تهذیب نفس، خلوص و روشنگری است.

گیاه نیلوفر آبی در کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند ویتنام بسیار محبوب است. قسمت‌های مختلف این گیاه کاربردهای دارویی و آشپزی زیادی دارد.

بذر گل نیلوفر

نیلوفر

نیلوفر

پلومریا:

بومی تایلند و سایر مناطق آسیا است، این گل دوست داشتنی به رنگ‌های صورتی، زرد و سفید یافت می‌شود. این گل معمولاً در آیین‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عطر شیرین و رایحه‌ای دلپذیر دارد. به اعتقاد برخی دارای روح فریبنده‌اند و معمولاً با بدشانسی همراه است.

پلومریا

پلومریا

ارکیده:

گل ارکیده از گیاهان خانگی بسیار محبوب در سراسر جهان است که همه آنها در برهه‌ای از زمان از آسیا نشأت گرفته‌اند. آن ها در محیط‌های متخلخل، مثل پوست درخت، که دارای زهکشی عالی هستند، رشد می‌کنند. دلیل این امر این است که در طبیعت، ارکیده‌ها به جای اینکه در خاک باشند، روی پوست درختان رشد می‌کنند.

ارکیده به طور کلی به عنوان نمادی از زیبایی، عشق، قدرت و تجمل است. خصوصاً در فرهنگ یونان باستان، ارکیده اغلب نشانه قدرت و مردانگی محسوب می‌شود.

بذر گل ارکیده بنفش

ارکیده

ارکیده

گل داوودی:

گل داوودی یا مادران، از چین نشات می‌گیرند. این گل ها از لحاظ طبقه بندی جز گیاهان گلدار هستند. زمان‌های کهن در طب آسیایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این گل‌ها به طور سنتی طلایی هستند ولی اکنون در هر شکل، رنگ و اندازه‌ای یافت می‌شوند. گل‌های داوودی معمولاً به عنوان نمادی از ایثار، عشق، وفاداری و طول عمر شناخته شده اند.

بذر گل داوودی سفید

گل داوودی

گل داوودی

لاله سیامی:

گل لاله سیامی که به عنوان گل krachiao یا curcuma alismatifolia نیز شناخته می‌شود، یک گل بنفش و دوست داشتنی است که در ابتدای آغاز فصل بارندگی شکوفا می‌شود. خاستگاه اصلی این گل تایلند است و معتقدند که نشانه عشق است.

لاله سیامی

لاله سیامی

یاس:

یاس دارای عطر و بویی شیرین است که در سراسر جهان مشهور است. این گل نماد عشق پاک و مهر بین مادر و کودک است. و معمولاً از این گل در نذورات معابد، تزئینات، و به عنوان هدیه به بزرگان استفاده می شود.

یاس

یاس

هبیسکوس:

اگرچه گل‌های گیاه هیبیسکوس اغلب در آب و هوای استوایی و هاوایی رشد می‌کنند، اما این گل‌های زیبا در آسیا نیز یافت می‌شوند. این گل‌ها که به گل رز چینی معروف هستند، در اشکال و رنگ‌های مختلف مشاهده می‌شوند.

گل هیبیسکوس نمادی از شهرت، شکوه و ثروت است. با این حال، از آنجا که این گل‌ها عمر کوتاهی دارند، بسیاری نیز این گل را نماد موفقیت یا زیبایی‌های زودگذر می‌دانند.

هیبیسکوس شکری

هبیسکوس

هبیسکوس

آزالیا:

آزالیا در بهار شکوفا می‌شود و گل‌هایی با سایه‌های زیبای صورتی، سفید و قرمز دارد. این درختچه‌ها برای چندین هفته گل می‌دهند، که نمادی از شکوفایی و خوشبختی است.

آزالیا

آزالیا

 شکوفه گیلاس:

شکوفه‌های گیلاس در فرهنگ ژاپنی بسیار ریشه دوانیده‌اند و به نظراز فرهنگ ژاپن جدایی ناپذیر است، در بهار شکوفا می‌شود و جشنواره‌های زیادی در سراسر سال از آن الهام می‌گیرند. در اوایل قرن 20 ، ژاپن تعداد زیادی از این درختان را به ایالات متحده اهدا کرد، بنابراین این شکوفه‌های زیبا را می‌توان در خارج از ژاپن نیز یافت. این گل‌های ظریف سفید و صورتی دارند که بسیاری معتقدند احیاگر پدیده‌های جدید هستند.

 شکوفه گیلاس

شکوفه گیلاس

گل درختان صد تومانی:

خاستگاه گل صد تومانی کشور چین است و توسط بسیاری به عنوان گل ملی غیر رسمی این کشور شناخته می‌شود. آنها نماد سعادت، عزت و ثروت هستند.

بذر گل 100 تومنی

گل درختان صد تومانی

گل درختان صد تومانی

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *