گیاهان

گران قیمت ترین گل جهان

معرفی گرانقیمت ترین گلهای جهان

گل ها جزوی از زیباتریی بخش طبیعت هستند. گل ها یکی از بهترین انتخابها برای هدیه دادن هستند. گلها از ارزش بالایی برخوردار هستند اما برخی از آنها واقعا ارزشمند و گرانقیمت می باشند. شاید این مثل را در مورد هدیه دادن شنیده اید که می گویند: «یک شاخه گل هم کافی است»

معرفی گران ترین گل ها از سراسر دنیا:

بهتر است بدانید برخی از گل ها هستند که به دلایل شرایط خاص، ظاهر زیبا، محدویت تهیه و … یک دسته گل آن قیمتی برابر با طلا را دارد و جز گرانقیمت ترین گل های جهان می باشد. در این مطلب به معرفی گرانقیمت ترین گل های جهان می پردازیم.

رز ژولیت (Juliet Rose):

گل رز ژولیت دارای ترکیبی آنتیک و جذاب، سایه هایی هلویی رنگ و عطر ملایمی است. گل رز ژولیت توسط پرورش دهنده گل بریتانیایی به نام دیوید آستین با هزینه 8/15 میلیون دلار و بعد از 15 سال ایجاد شد و برای نخستین بار در سال 2006 در نمایشگاه گل بریتیش چلسی به نمایش عموم در آمد.

به جهت کمیاب بودن شکوفه های گل رز ژولیت، این گل در بازار جهانی به قیمت 10 میلیون یورو قیمت گذاری شده است و یک دسته گل کوچک از گل رز ژولیت حدود 150 میلیون یورو قیمت دارد. قیمت گذاری گل رز ژولیت در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

رز ژولیت

رز ژولیت

ارکیده شن زن (Orchid Nongke Shenzhen):

این نوع از ارکیده به صورت آزمایشگاهی توسط یک گروه چینی بعد از تلاشی 8 ساله و کار سخت گسترش یافته است. نام این گل زیبا از دانشگاه پرورش دهنده آن گرفته شده است. برای اینکه این گیاه به گل بنشیند باید مدت 4 الی 5 سال صبر کرد تا گل های زیبای آن را مشاهده نمود. در سال 2005 این گل به قیمت 202000 دلار توسط خریداری ناشناس خریداری شده و بعنوان گران ترین گل فروخته شده در جهان مشهور شد. این گل ملکه ارکیده ها و ملکه گل های دنیا لقب گرفته است.

ارکیده کینبالو طلایی (Gold of Kinabalu Orchid):

یکی از نادرترین ارکیده های موجود در جهان ارکیده کینبالو طلایی است که در معرض خطر انقراض قرار دارد. زادگاه این گل زیبا جزیره بورنئو در یک طرف کوه کینبالو در مرکز شبه جزیره مالایا و اندونزی است. ارکیده کینبالو دارای گل هایی بزرگ و خوشبو است که به تعداد 5 تا 6 عدد روی هر شاخه وجود دارند. گلبرگ ها دارای رنگ آمیزی راه راه منحصر بفرد و افقی است.

این گیاه شگفت انگیز در 15 سالگی به گل می نشیند. گل های آن در ماه های فروردین تا خرداد رشد می کنند و برای گلدهی مجدد این گل باید زمان زیادی سپری شود تا شکوفا شود. به دلیل محدود بودن گل ها، ارکیده کینبالو طلایی جزو گرانترین گل های جهان شناخته شده و قیمت آن به حدود 6000 دلار هم می رسد.

ارکیده کینبالو طلایی

ارکیده کینبالو طلایی

لاله پادشاه شب (Tulip Queen of Night):

گل تولیپ یا همان لاله پادشاه شب، یکی از پر طرفدارترین گل های زینتی است که هزاران نوع و شکل از آن پرورش داده می شود. در قرن هجدهم میلادی تقاضا برای این گل به قدری زیاد بود که تصویر آن روی اوراق بهادار هلند در سال 1637 نقش بست. در قدیم گل لاله سیاه، گرانترین گل لاله در بازار بود. در قدیم یک لاله سیاه با یک گوسفند، چهارخوک، چهارگاو، چهارتن گندم، دو تن کره، یک فنجان نقره ایی و سیصد گرم پنیر معادل بوده است. اما امروزه یک شاخه از آن معادل 15 الی 20 دلار می باشد.

لاله پادشاه شب

لاله پادشاه شب

لاله های بستنی ای (Ice Cream Tulips):

از قرن 17 میلادی به بعد، لاله ها جزو گل های مجلل و شیک به شمار می آمدند. لاله بستنی ای به دلیل شباهت شکل ظاهری آن به بستنی با این عنوان نامگذاری شده است. لاله بستنی ای جزو گران ترین گل های بازار بزرگ آمستردام است که درگذشته از چنان ارزشی برخوردار بوده که مردم هلند بر این باور بودند که می توان هزینه یکسال زندگی را از طریق آن تامین کرد.

لاله های بستنی ای

لاله های بستنی ای

زعفران (Saffron Crocus):

گل زعفران یکی از گرانترین گل های جهان است که ارزشی همانند طلا دارد. از پرچم های قرمز رنگ زعفران ادویه ای تهیه می شود که گران ترین ادویه جهان به شمار می آید. پرچم ها با دقت و زحمت زیادی جمع آوری شده و در سراسر جهان به فروش می رسند. از حدود 200 کیلوگرم گل زعفران حدود یک کیلو ادویه زعفران به دست می آید که به عنوان رنگ و طعم دهنده در اکثر غذاها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد. گل های زعفران ارزش زیادی دارد و هر پوند (واحد وزن) آن معادل 1200 الی 1500 دلار است.

زعفران

زعفران

لیلی دره ای یا موگه (Lily of the valley):

گل لیلی دره ای بومی آسیا و اروپاست. برگ هایی شبیه گیاه لاله دارد. ساقه هایی گل دهنده با رشد عمیق دارد. روی هر کدام از شاخه ها گل های سفید زنگوله ای شکل معطر با بوی شیرین وجود دارد. گل ها از یک سمت خوشه به طرف پایین آویزان شده اند. گل موگه فصلی و مقاوم به سرما است که به علت محدودیت زمان گلدهی، از گل های گران قیمت به حساب می آید. هر دسته از این گل ها، 15 تا 50 دلار قیمت دارد.

لیلی دره ای یا موگه

لیلی دره ای یا موگه

گلوریوس (Glorious Flower):

گلوریسا گیاه نادری است که زادگاه آن آفریقای جنوبی و آسیا است. ارتفاع این گیاه به سه متر می رسد. دارای شاخه های شکننده، برگ های بلند است. گلهای این گیاه به رنگ زرد – قرمز روشن یا زرد – سبز می باشد. گل ها اندازه بزرگ و اشکال عجیب دارد. ارزش هر گل آن بین 6 تا 10 دلار می باشد.

 گلوریوس

گلوریوس

ملکه شب یا کادوپول:

زادگاه گل کادو پول جزایر سریلانکا است. گل ملکه شب عمر کوتاهی دارد و تنها یکبار در سال گل می دهد. گل ملکه شب، شب ها گل می دهد و هنگام طلوع آفتاب پژمرده می شود. چیدن این گل بدون آسیب به آن تقریبا غیر ممکن است. فروش این گل به صورت شاخه بریده غیر ممکن است. این گل بوی عجیب و گلبرگ های سفید رنگ دارد. در ژاپن به آن «زیبایی ماه» می گویند. این گل زیبا از گران ترین گل های دنیاست و نمی توان بر روی آن قیمت گذاشت.

لیسیانتوس:

گلهای گل لیسیانتوس دارای ترکیب رنگی بنفش و سفید رنگ است. گاهی هم طیف یکدست از رنگ زیبای بنفش دارد. از آنجایی که این گل در سال یک بار به گل می نشیند، از این رو جزو گرانترین گل های جهان به شمار می آید. زادگاه این گل نواحی جنوبی آمریکا، کارائیب، مکزیک و مناطق شمالیِ جنوب آمریکاست. در آمریکا قیمت هر دسته از گلهای لیسیانتوس 35 دلار است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *