گیاهان

گل های مناسب برای کاشت در فضاهای کوچک

رشد و پرورش آسان برای کاشت در فضاهای کوچک

زندگی در یک آپارتمان یا یک فضای کوچک، می تواند برای کسانی که به باغبانی علاقه دارند و می خواهند چند گیاه خانگی گلدار را در داخل خانه خود پرورش دهند، جالب و سرگرم کننده باشد. شما به احتمال زیاد فضای زیادی برای کار باغبانی ندارید، بنابراین جایی برای کاشت و نگهداری از گیاهان بزرگتر در داخل خانه نیست و مقدار محدودی از نور طبیعی خورشید نیز که در داخل خانه وجود دارد، محیط چندان مطلوبی را برای رشد گیاهان به وجود نخواهد آورد.

معرفی گل های آپارتمانی کوتاه و کوچک:

خوشبختانه هنوز هم می توانید با انتخاب گل هایی که برای فضاهای کوچک مناسب هستند، از لذت باغبانی بهره مند شوید. در انتخاب گلهایی برای رشد در داخل آپارتمان، مهم است که گیاهانی را که تا حدودی مقاوم هستند، به نور زیاد خورشید احتیاج ندارند و مراقبت از آنها نسبتاً آسان است را در نظر داشته باشید. در ادامه مقاله، لیستی از بهترین گلهایی را که رسیدگی به آنها بسیار آسان است، آورده شده.

1- گل اسپاتی فیلوم / گل صلح (peace lily):

گل صلح، یکی از بهترین گل ها برای کاشت و پرورش در داخل آپارتمان است؛ زیرا می تواند به طرز شگفت انگیزی در برابر کم نوری زنده مانده و به خوبی رشد کند؛ از همین رو، به آن لقب “گل گنجه ای” (Closet Plant) را داده اند. در حقیقت، نور مستقیم خورشید به شاخ و برگ های این گیاه آسیب می رساند، بنابراین باید آن را در فاصله 1.5 تا 2.4 متر از پنجره قرار دهید، تا بتواند به بهترین شکل، رشد کند. گل صلح به آبیاری زیاد احتیاج دارد، اما نکته مثبت آن، این است که وقتی برگ ها شروع به پژمرده شدن می کنند، شما می فهمید که گیاه تشنه است.

گل اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی فیلوم

2- بنفشه آفریقایی (African violet):

بنفشه آفریقایی، یک گیاه خانگی رایج و بسیار محبوب و بسیار زیبا است که برای سالم ماندن، احتیاج به توجه و رسیدگی زیادی ندارد. این گیاه به طور خاص در فضاهای داخلی پرورش می یابد و فقط به مقدار کمی نور آفتاب در طول روز نیاز دارد؛ بنابراین در صورت امکان، آن را در کنار پنجره ای قرار دهید که رو به سمت شرق باشد. با این کار، این گل در طول مدت صبح، می تواند نور خورشید مورد نیاز خود را بدست آورد. خاک آن را مرطوب نگه دارید ، اما بیش از حد آب ندهید، زیرا باعث پوسیدگی گل می شود. از خیس کردن برگ های این گیاه به شدت پرهیز کنید، زیرا قطرات آب، باعث ایجاد لکه هایی روی برگ های بنفشه آفریقایی خواهد شد. این گیاه در مناطقی با آب و هوای کنترل شده به خوبی شد می کند، بنابراین دمای آپارتمان خود را در وضعیت مناسبی نگه دارید، تا بهترین نتیجه حاصل شود.

خاک مخصوص بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی

3- گل همیشه بهار (Marigold):

گل همیشه بهار که با رنگ های نارنجی و زرد شناخته می شود ، شادابی و رنگ های زیبایی به فضای اتاق بخشیده و به عنوان یک گل در داخل منزل، بی نظیر است، زیرا به سرعت و به راحتی رشد می کند. و از آنجایی که عموماً در فضاهای باز بیرون از خانه رشد و پرورش می یابد، نسبتاً مقاوم است ، به این معنی که به حداقل مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. گل همیشه بهار را در کنار یک پنجره قرار دهید که نور خورشید زیادی دریافت کند. و اگر در طول فصل زمستان، گرما و حس فصل تابستان برایش مهیا باشد، می تواند در تمام طول سال، گل بدهد.

بذر گل همیشه بهار زرد

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار

4- گیاه بگونیا (Begonia):

گیاه دیگری که عموماً در فضاهای باز بیرون از خانه رشد و پرورش می یابد، بگونیاست. این گیاه به دلیل مقاوم بودن، نیاز به توجه و مراقبت بسیار کم و گلدهی فراوان، گیاهی بی نظیر برای کاشت و پرورش در داخل فضای خانه محسوب می شود. بگونیا در محیط داخل خانه، در دماهای خنک تر رشد بهتری دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آپارتمان شما خیلی گرم نمی شود. برای اینکه بگونیای شما رشد بهتری داشته باشد، آن را در نزدیکی یک پنجره آفتابی قرار دهید. بین دو دفعه آبیاری، اجازه دهید تا سطح خاک آن خشک شود؛ پس باید چند روز بین دو دفعه آبیاری فاصله بیوفتند.

بذر بگونیا میکس

گیاه بگونیا

گیاه بگونیا

5- کاکتوس:

ممکن است شما، کاکتوس را به عنوان یک گیاه گل دار تصور نکنید ، اما جالب است بدانید که اکثر انواع کاکتوس ها، گل می دهند و شکوفه هایی فوق العاده زیبا تولید می کنند. کاکتوس خود را داخل یک گلدان سفالی بدون لعاب، که در انتهای خود چند سوراخ داشته باشد و آب اضافی به راحتی تخلیه شود، بکارید. کاکتوس را هفته ای یکبار آبیاری کرده و در جایی که نور مناسبی داشته باشد، مانند کنار یک پنجره نورگیر یا یک ورودی روشن، قرار دهید.

کاکتوس و ساکولنت

کاکتوس

کاکتوس

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *