ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت بونسای (قسمت دوم) (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت بونسای

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش آموزش درست کردن بونسای را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه درست کردن بونسای را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

امروز قصد داریم بخش دوم رشد بونسای را از بذر به شما نشان دهیم. ابتدا بذرهای مورد کشت را آماده کنید و بگذارید خوب خشک شوند. بذر های بونسای درختان سخت می‌توانند در وسط زمستان نیز زنده بمانند. بذر های بونسای درختان گرمسیری را نیز می‌توانید در هر زمان و شرایطی کشت کنید. برخی از بذر ها به سختی جوانه می‌زنند و نیاز به سرمای زمستان دارند که پس از فرآیند سرمادهی در فصل بهار جوانه می‌زنند این بذرها را استراتیفیکاسیون (دوره ی خواب شکنی) نامیده می‌شوند،این بذر ها برای جوانه زنی باید در دمای پایین نگهداری شوند ولی نباید مرطوب شوند برای این منظور می‌توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید و یا در خارج از خانه نگهداری کنید در صورت نگهداری در محیط بیرون باید مراقب سنجاب‌ها باشید که از آنها استفاده نکنند باید از آنها خوب نگهداری کنید. در بهار نیز باید آنها را در دمای پایین نگهداری کنید که برای این منظور می‌توانید آنها را در ظروف پلاستیکی قرار دهید و در یخچال بگذارید توجه داشته باشید ظرف نباید سوراخ داشته باشد و درب ظرف را ببندید.

برای کشت بذر بوسنای گلدان مورد کشت خود را آماده کنید و برخی از سوراخ‌های پایینی را با استفاده از فلز ذوب کنید هم اکنون گلدان شما آماده است با خاک مناسب آن را پر کنید می توانید از خاک بونسای استفاده کنید، پس از پر کردن گلدان نوبت کاشت بذر می باشد؛ در این مرحله اگر اندازه ساقه بذر کوچک بود آن را نزدیک سطح خاک بکارید عمق کاشت نباید زیاد باشد و شما می‌بایست فضای کافی را برای آن بگذارید، گیاهچه های یکساله معمولاً رشد زیادی ندارند باید فاصله کافی برای رشد گیاه وجود داشته باشید به همین ترتیب می‌توانید بذر درختان و گیاهان مختلف را کشت کنید و به هر واحد کشت خود برچسب بزنید تا مشخص شود که بذرهای را در کجا کاشته‌اید.

گیاهچه های کوچک معمولاً در فصل بهار ظاهر می‌شوند که می‌توانید از آنها درختان کوچکی را تولید کنید. در یک سینی نشاء می تواند بذرهای بلوط اروپایی و درخت افرا و … وجود داشته باشد. پس از کاشت درب سینی را بگذارید این امر سبب حفاظت از بذر در برابر موش و پرندگان و حتی حشرات می‌شود. سطح خاک را مرطوب نگه‌دارید طوری که رطوبت گیاه حفظ شود نه زیاد مرطوب و نه زیاد خشک ‌باشد حالت تعادل را رعایت کنید. وجود سوراخ‌ها در سینی نشا سبب کاهش رطوبت می‌شود. پس از گذشت مدتی آنها رشد می‌کنند.

برای مطالعه مقاله معرفی گونه های بونسای کاج از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر بن سای می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *