بن سای و گلخانه

آیا بذر بونسای وجود دارد

آیا بذر بونسای وجود دارد

بونسای هنر ژاپنی در آموزش درختان و گیاهان دیگر برای رشد در مینیاتور است. این اثر با رشد گیاه در یک ظرف کوچک حاصل می شود، اما در غیر این صورت، گیاه طبیعی است. دانه های بونسای با دانه های گیاهان معمولی تفاوتی ندارند. درختان بونسای از نظر ژنتیکی کوتوله نیستند، بلکه تربیت می شوند تا به عنوان یک شکل هنری کوچک رشد کنند.

خوب است بدانید که در واقع می توانید درخت بونسای را از طریق بذر پرورش دهید. اگرچه آنها از آن بسیار آهسته رشد می کنند، اما رشد درختان بونسای از طریق دانه می تواند مفید باشد زیرا ممکن است بخواهید از ابتدا شروع کنید، زیبایی درخت بونسای خود را هنگام رشد ببینید و اطمینان حاصل کنید که از بیماری و آفات دور است.

ممکن است لازم باشد چندین ماه صبر کنید تا بذر شما بسته به گونه جوانه بزند و برخی از گونه های درخت ریز و رشد کند نیز ممکن است به چندین فصل احتیاج داشته باشند فقط برای شکستن لایه های بذر خود. اگرچه ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد، ثمره کار سخت شما بسیار پاداش خواهد گرفت. یک درخت بونسای که از دانه رشد کرده و به درستی از آن مراقبت کرده است، می تواند به زیبایی شکل بگیرد، دارای مدلی منحصر به فرد باشد و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

روش های خلق یک بونسای چیست:

برای پرورش گیاه بونسای دو روش وجود دارد: استفاده از قلمه یا بذر بونسای. افراد مبتدی ممکن است بخواهند از هر یک از این روش ها صرف نظر کنند و با یک درخت سهام شروع کنند. آنها هنوز بر شکل نهایی و طرح درخت کنترل خواهند داشت و می توانند بونسای را تمرین کنند بدون اینکه منتظر رشد گیاه بمانند. با این حال، رشد یک درخت بونسای از ابتدا بیشترین کنترل را به شخص می دهد و می تواند بسیار خوشحال کننده باشد.

بونسای هنر ژاپنی

بونسای هنر ژاپنی

بذر بونسای:

بذر بونسای چالش برانگیزترین روش برای بونسای است و رشد آن به گیاه بیشتر از قلمه زمان می برد، اما همچنین بهترین کنترل را روی کل فرآیند ایجاد می کند. بذر بونسای می تواند از درختانی باشد که در پارک یا جنگل یا باغ شخصی خود پیدا می شوند یا می توان آنها را از طریق یک منبع تهیه کرد. اگر می خواهید بذرهای خود را جمع کنید، بهترین زمان برای این کار پاییز است.

خرید دانه های بونسای از یک تأمین کننده مزایای بسیاری دارد، خطر ابتلا به بیماری های قارچی یا ویروسی کمتر است، شما دقیقاً می دانید که چه نوع گیاهی دریافت می کنید و می دانید که بذرها برای بونسای مناسب است.

روش کاشت بذر بونسای:

اکثر دانه های درخت پوسته بیرونی سختی دارند و باید آنها را به مدت 24 ساعت قبل از کاشت در آب ولرم خیس کنید. پوشش محافظ باید شکسته شود تا بذر جوانه بزند، یا با پنس یا با ایجاد یک برش، مراقب باشید در هنگام شکستن پوسته بذر آسیب نبیند. بسته به نوع خاص دانه، ترکیبی از ذغال سنگ نارس، لوم و شن برای دانه های بونسای بهترین است. از هر نوع خاکی که استفاده شود، اطمینان حاصل کنید که مرطوب و فاقد آلودگی است و آن را با عبور از غربال درشت و ضد عفونی با بخار یا محصولی با پایه فرمالین، بررسی کنید. طبقه بندی، که در آن بذرهای بونسای در ظرفی با ماسه مرطوب لایه لایه می شوند، برای رشد بسیاری از انواع بذرها لازم است.

به منظور جلوگیری از عفونت های قارچی و ویروسی، ممکن است بذرها را قبل از کاشت در ضدعفونی کننده آغشته کرده و کمی بعد از جوانه زنی قارچ کش استفاده کنید. هنگام کاشت بذر بونسای، کف ظرف را با یک لایه ماسه یا شن ریز بپوشانید تا زهکشی مثر حاصل شود. بذرها را در بالای 2 سانتی متر خاک بکارید، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای آنها فراهم کنید تا هنگام رشد یکدیگر را شلوغ نکنند.

آنها را با یک لایه نازک دیگر از خاک بپوشانید. بذرها باید بتوانند نفس بکشند، بنابراین هرچه دانه کوچکتر باشد، باید خاک کمتری با آن پوشانده شود. بلافاصله پس از پوشاندن بذر بونسای، خاک را کمی خیس کرده و با استفاده از یک اسپری خوب، اولین آبیاری ملایم را به آنها بدهید. بونسای یک فرآیند ظریف از اولین کاشت بذر است.

دمای مناسب برای کاشت بذر بنسای به چه صورت می باشد؟

اطمینان حاصل کنید که در سایه و در برابر یخ زدگی در دمای 60-70 درجه فارنهایت (15-20 درجه سانتیگراد) ایمن باشند. پوشاندن ظرف با شیشه، باز گذاشتن گوشه ای برای گردش هوا، می تواند به حفظ درجه حرارت مناسب و جلوگیری از تبخیر کمک کند. مهمتر از همه، صبور باشید، زیرا جوانه زدن بذر بونسای ممکن است یک سال طول بکشد.

روش کاشت بذر بونسای

روش کاشت بذر بونسای

انواع بذر بونسای:

گونه های درختان افرا، کاج اسکات، کاج سیاه، درخت کاج و راش، که گونه های درختی عالی برای اولین بار هستند، آسان ترین گونه درخت برای رشد است. اگر برای اولین بار باغبانی می کنید، باید از گونه های درختی مانند ارس سوزنی، کاج سفید یا ممرز دور باشید زیرا جوانه زدن آنها دشوارتر است.

گونه های معتدل بذر درخت مانند افرا که قبل از جوانه زنی باید مراحل طبقه بندی سرد را طی کنند. طبقه بندی سرما شامل حالت سرد و دوره مرطوب برای گونه های درختی به ویژه در ماه های زمستان است. این گونه های بذر درخت در طول پاییز از گیاه مادر می ریزند. آنها تمایل دارند فصل زمستان یخ زده را روی زمین بگذرانند.

هوای گرم در بهار به دنبال دوره سرد زمستان، باعث جوانه زدن یا جوانه زدن آنها می شود. برای جوانه زدن بذرهای بونسای که به طبقه بندی سرد نیاز دارند، باید بذر درخت را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید که با خاک گلدان پر شده و مرطوب نگه داشته شود. آن را به مدت چند ماه در برش سبزیجات یخچال خود قرار دهید تا گونه های بذر جوانه بزنند. در طول بهار می توانید بذرهای جوانه زده را گلدان کنید.

سایر گونه های درختی مانند اکالیپتوس را می توان زخم کرد. بذرهای اکالیپتوس به طور خاص و به طور طبیعی برای جوانه زدن یا جوانه زدن فقط در شرایط خاص طراحی شده اند. آنها پوسته های سختی دارند که باید ابتدا از طریق دستگاه گوارش حیوان طی شود یا باید قبل از جوانه زنی در معرض آتش سوزی قرار بگیرند.

وقتی درخت بونسای را از بذر در خانه می کارید، دور زدن این اقدامات شدید با استفاده از زخم ساده امکان پذیر است. این کار با پر کردن ساده از طریق لایه سخت بذر انجام می شود تا زمانی که لایه سبک تری در زیر آن مشخص شود و در طول بهار جوانه بزند.

بسیاری از بذرهای درخت وجود دارد که به منظور زنده ماندن در ماه های سرد زمستان، از طریق ژنتیک برنامه ریزی شده اند و پس از رسیدن بهار، ناگهان تغییر را احساس می کنند، بنابراین جوانه ها را شروع می کنند. بعضی از دانه های درختان هرگز جوانه نخواهند زد تا زمانی که بتوانند آن چرخه سرد و گرم را درک کنند. ما می توانیم چرخه را از طریق طبقه بندی مصنوعی تقلید کنیم تا خواب آن ها را بشکند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بذر درختان خود را با موفقیت از طریق طبقه بندی جوانه بزنید.

انواع بذر بونسای

انواع بذر بونسای

نکته:

هنگام انتخاب گونه های درختی برای ایجاد بونسای، مهم است که چندین فاکتور مانند آب و هوا، مهارت های رشد بونسای در فضای باز یا داخل خانه و اولویت شخصی خود را در نظر بگیرید. بهتر است درختی را انتخاب کنید که بتواند به راحتی با نوع شرایط محیطی منطقه شما سازگار شود.

برای خرید بذر بنسای می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “آیا بذر بونسای وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *