گیاهان

نحوه پرورش کالادیوم

نحوه رشد کالادیوم ها

کالادیوم های درخشان و شفاف شوک رنگی به مناطق تاریک و مرطوب باغ شما می بخشد، جایی که ممکن است گل های دیگر نتوانند رشد کنند. برگ های درخشان و پر جلوه این گیاه بومی گرمسیری از ریشه های دارای برآمدگی رشد می کنند. برگ های پیکان شکل کلادیوم از ترکیب چند رنگ متنوعی برخوردار است و می توان آنها را در داخل و خارج پرورش داد. برای یادگیری نحوه رشد و مراقبت از کالادیوم ها به ادامه مطلب بروید.

بخش اول: کاشت کالادیوم

در اولین بخش از این مقاله به چگونگی کاشت کالادیوم می پردازیم.

1- منطقه رشد گیاه خود را بررسی کنید:

در ایالات متحده آمریکا، کالادیوم ها می توانند در نواحی طاقت فرسای سه تا ده وزارت کشاورزی رشد کنند. غده گیاه ها در دمای 21 درجه سانتیگراد شروع به رشد می کنند و در صورت پایین آمدن دما، کالادیوم ها می میرند. اگر در تابستان در مکانی با گرما و رطوبت زیاد زندگی می کنید، می توانید کلادیوم را در فضای باز پرورش دهید. در غیر این صورت، می توانید کالادیوم را به عنوان یک گیاه خانگی و زیبا پرورش دهید.

دمای همه کشورها را در نظر بگیرید

دمای همه کشورها را در نظر بگیرید

2- غده های کالادیوم یا گیاهان گلدانی بخرید:

شما می توانید غده های کالادیوم (که اغلب پیاز نامیده می شوند) را بصورت آنلاین سفارش دهید یا آنها را از گلخانه بخرید. هرچه غده بزرگتر باشد گیاهان شما نیز بزرگتر می شوند. برای ساده تر کردن کاشت، کالادیوم های جوانه زده را در گلدان های کوچک خریداری کنید. به این ترتیب شما فقط باید گیاهان را از گلدان به زمین منتقل کنید (یا به سادگی آنها را در گلدان های داخل خانه نگه دارید) تا از زیبایی آنها لذت ببرید.

  • کالادیوم ها در رنگها و انواع مختلفی وجود دارند. کالادیوم های برگ فانتزی دارای برگهای بزرگ و قلبی شکل هستند.
  • کالادیوم های برگ تسمه ای گیاهان کوتاه تر با دسته ای برگ هستند.
  • کالادیوم های کوتوله دارای برگهای کوچک قلبی شکل هستند.
خرید کود برای گیاه

خرید کود برای گیاه

3- مکانی برای کاشت انتخاب کنید:

اکثر انواع کالادیوم ها در نقاط سایه دار و مرطوب بهترین عملکرد را دارند. برنامه ریزی کنید که کلادیوم ها را در یک منطقه تاریک بکارید که بتوانند از روشنایی برخی شاخ و برگها در زیر درختان، در امتداد خانه یا مکان سایه دار دیگر استفاده کنند. کالادیوم ها با سرخس، خزه و گل حنا رشد خوبی می کنند.

اگر کالادیوم خود را در خانه نگهداری می کنید، برنامه ریزی کنید که آنها را در مکانی خارج از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. اتاقی را انتخاب کنید که گرم و مرطوب بماند اما کاملاً در معرض آفتاب نباشد. نقطه ای را انتخاب کنید که باد شدید نداشته باشد. برگها به راحتی آسیب می بینند.

رسم مستطیل در حیاط

رسم مستطیل در حیاط

4- خاک را برای کاشت آماده کنید:

کالادیوم ها به خاک غنی و خوب زهکشی شده نیاز دارند. خاک را تا عمق حداقل 15 سانتی متر حفر کرده و برای غنی سازی با کمپوست یا برگ های خرد شده کار کنید. اگر کلادیوم ها را در گلدان می کارید، خاک گلدان غنی شده استاندارد خوب عمل خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که خاک با حفر یک سوراخ و پر کردن آن با آب به خوبی تخلیه می شود. اگر آب بایستد، خاک به اندازه کافی خوب تخلیه نمی شود. باید آنرا با مواد آلی مخلوط کنید تا شل شود. اگر آب در آن فرو برود، خاک از نوع بهترین تخلیه شوندگان است.

کود ریختن در آن منطقه در حیاط

کود ریختن در آن منطقه در حیاط

5- کالادیوم ها را بکارید:

غده ها را به عمق 3.8 سانتی متر با ضلع های اشاره دار به سمت بالا بکارید. حفره ها را با فاصله 20 تا 35 سانتی متر از هم فاصله دهید و فاصله بیشتری برای غده های بزرگتر داشته باشید. اگر کالادیوم های گلدانی کوچکی دارید، حفره ها را دو برابر بزرگتر از برآمدگی های ریشه سوراخ کنید، گیاهان را در حفره ها قرار دهید و خاک را در اطراف ساقه ها محکم کنید. اگر چندین غده را در یک گلدان بزرگ می کارید، غده ها را با فاصله 15 تا 20 سانتی متر از هم بکارید.

گیاه را با فاصله از یکدیگر بکارید

گیاه را با فاصله از یکدیگر بکارید

بخش دوم: مراقبت از کالادیوم ها

دومین بخش از این مقاله به مراقبت از کادیوم ها می پردازیم.

1- کالادیوم ها را به خوبی سیراب نگه دارید:

اطمینان حاصل کنید که خاک مرطوب نگه داشته شده باشد، اما نمناک نباشد. غده ها در خاک مرطوب پوسیده می شوند. بعد از کاشت گیاهان، برای کمک به حفظ سطح مناسب رطوبت خاک، اطراف گیاهان را مالچ کنید.

گیاهی که همین الان کاشته اید را آبیاری کنید

گیاهی که همین الان کاشته اید را آبیاری کنید

2- به طور دوره ای کلادیوم ها را کود دهید:

برای اطمینان از رشد مطلوب ماهیانه از پتاس و فسفر و همچنین کود 5-10-10 استفاده کنید.

کود دهی به تاریخ و روز

کود دهی به تاریخ و روز

3- کلادیوم ها را در زمستان در محلی دیگر بگذرانید:

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در زمستان دما به زیر 70 درجه می رسد، غده های کالادیوم را از زیر خاک دربیاورید. وقتی خاک دوباره گرم شد آنها را دوباره کاشت کنید. اگر کالادیوم شما در گلدان است، کافی است آن را برای زمستان در داخل قرار دهید. کالادیوم به خوبی گیاهان خانگی عمل می کند. مطمئن باشید که در طول روز مقداری نور خورشید به آنها میرسد. هر چند هفته یک بار با کود مایع به آنها کود دهید.

  • هنگامی که گیاه شما قبل از اولین سرما شروع به از بین رفتن کرد، غده را از زیر خاک دربیاورید و برگهای پژمرده را دور بریزید.
  • بگذارید غده ها برای چند روز خشک شوند و سپس آنها را با کود گیاهی ​​خشک در یک جعبه یا کیسه کاغذی در یک مکان خنک و تاریک برای زمستان ذخیره کنید. غده های نرم یا تو خالی را دور بریزید.
  • وقتی خاک گرم و آماده است تا کالادیوم های شما خوب رشد کنند، آنها را بکارید.
دمای گیاه و خاک و کود را در نظر بگیرید

دمای گیاه و خاک و کود را در نظر بگیرید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “نحوه پرورش کالادیوم

  1. Avatar محسن رئیسی‌فرد گفت:

    ترجمه بسیار شرم‌آور و در حد نوآموزان انگلیسی ششم دبستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *