گیاهان

معرفی گل فراموشم نکن

گل فراموشم نکن

گل فراموشم نکن گیاهی انعطاف پذیر و همه کاره است. شما به راحتی می توانید یک دانه را در خاک بیندازید و آنها می توانند تا سی سال خفته بمانند.

چه موقع گل فراموشم نکن شکوفا می شوند؟

خب این حدس و گمان است. به همین دلیل است که نام آنها “فراموشم نکن” هست. ظهور آنها ممکن است سی سال طول بکشد. به نظر می رسد که گیاه فقط زمانی جوانه می زند که تشخیص دهد خاک به اندازه کافی برای جوانه زنی مناسب است. به همین دلیل بسیار مهم است که اگر می خواهید این گل را بکارید تا از کیفیت خاکی که دارید کاملاً مطمئن باشید.

گل های فراموش نشدنی توسط مگس ها گرده افشانی می شوند و معروف به خود گرده افشانی است. کاملاً مقاوم است بنابراین در بسیاری از موارد فکر می کنید که وصله شما از بین رفته است اما اگر چند سال یا حتی چند فصل بعد دوباره به زندگی برگردد تعجب خواهید کرد.

چرا گل فراموشم نکن خیلی محبوب است؟

اگر در باغ خود نقاط مرده ای دارید که به سختی می توان آنها را با فضای سبز پر کرد، کاشت علف های عقرب یا فراموشی باعث می شود که این مشکل خیلی زود برطرف شود. شاید پوشش آفتاب شما در آن منطقه بد باشد. شاید نور کافی نداشته باشد. به هر حال، شما نمی خواهید در هر منطقه ای از باغ خود یک مکان “طاس” بگذارید. گیاهان “پرکننده” مانند فراموش نکنید که در طول بهار دوباره زنده می شوند به شرطی که آنها را در مناطق “مشکل” در باغ خود ایجاد کنید. نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنید خاک شما به اندازه کافی غنی است.

چرا گل فراموشم نکن خیلی محبوب است

چرا گل فراموشم نکن خیلی محبوب است

مشخصات ظاهری گل فراموشم نکن:

این گل وحشی یک ساله یا دو سالانه زمستانی تقریباً به بلندی 50 تا 75 سانتی متر و بدون شاخه است و یا گاهی شاخه می شود. ساقه ها به رنگ سبز روشن، ترت یا زاویه دار و پوشیده از موهای بلند و سفید است. برگ های متناوب ½-2 “طول و تقریباً یک سوم عرض دارند؛ آنها به رنگ سبز روشن، مستطیل، در امتداد حاشیه صاف و مژه دار هستند و معمولاً در هر دو سطح بالا و پایین مودار هستند.

هر برگ دارای گل فوقانی است. برگ های برجسته از رگ مرکزی است. برگ ها بیشتر در برابر ساقه هایشان ساکن هستند، کمترین برگ ها به پایه های دمبرگ مانند تبدیل می شوند. ساقه مرکزی و ساقه های جانبی فوقانی (در صورت وجود) به نژادهای بلند کشیده از گل های سفید کوچک به طول تقریبی 2-8 “ختم می شوند. هر نژاد حدود 8-24 گل روی ساقه پرمو دارد. هیچ شاخه ای در کنار گلها وجود ندارد.

گل ها به سمت راس هر نژاد شکوفا می شوند، جایی که به طور معمول مانند دم عقرب فر می شود. میوه های بیضوی مو در زیر ایجاد می شوند. عرض هر گل 1/8 “است، شامل یک تاج سفید با 5 لوب گرد، یک گلدان مویی با 5 کاسبرگ تاج دار، 5 پرچم (نامرئی) است. دوره شکوفایی از اواسط بهار تا اوایل تابستان اتفاق می افتد و حدود 2 ماه طول می کشد.

گیاهان نژاد با رشد میوه های خشک (کپسول دانه) طولانی تر می شوند ؛ این میوه ها دارای پایه هایی هستند که کم و بیش برپا هستند. در این مرحله از رشد، پایه ها کمی کوتاه تر از میوه های آنها. هر میوه حاوی 4 دانه است. سیستم ریشه از یک پایه و ریشه های رشته ای ثانویه تشکیل شده است. این گل وحشی با استفاده مجدد از خود تولید مثل می کند.

کشت گل فراموشم نکن به چه صورت است؟

اولویت خورشید کامل به سایه روشن، شرایط مرطوب تا خشک و خاک بایر حاوی ماسه، شن یا خاک رس است. بیشتر رشد و نمو در بهار اتفاق می افتد.

مشخصات ظاهری گل فراموشم نکن

مشخصات ظاهری گل فراموشم نکن

محدوده و زیستگاه:

زیستگاه ها شامل زمین های جنگلی رو به بالا، دامنه های بی درخت جنگلی ، مناطقی در امتداد مسیرهای جنگلی، دشت های شنی، چمنزارهای شن، مزارع، خاکریزهای کنار جاده و مناطق کنار راه آهن است. این گل وحشی کوچک در مناطق بایر که پوشش گیاهی کمی وجود دارد اتفاق می افتد – اغلب در مواردی که سابقه اختلال وجود دارد. گاهی اوقات، در مناطق مرطوب یافت می شود.

اگر به این گیاه علاقه مند هستید می توانید بذر گل فراموشم مکن آبی و یا بذر گل فراموشم مکن هفت رنگ به صورت آنلاین از فروشگاه پوپونیک خریداری کرده و با توجه به آموزش های کاشت در پشت بسته بندی اقدام به پرورش این گیاه انجام دهید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *