ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت باقالی (زیرنویس فارسی)

کاشت باقالی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت باقالی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت باقالی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

باقالی از طریق بذر تکثیر می‌شود و در کشت بذری باقالی برای انتخاب سایز بزرگ و کوچک مناسب کشت می‌بایست دقت شود. در کشت بذری ابتدا زمین مورد کشت را آماده کنید، فاصله کاشت بین 10 تا 12 سانتیمتر می‌باشد. توجه داشته باشید که فاصله مناسب برای کاشت باعث رشد بهتر گیاه می‌شود.

برای کاشت پوسته رویی لوبیا مورد کشت را شکاف ندهید چرا که این عمل باعث خشک شدن بذر می شود. بذرها را به دقت بررسی کنید سپس با انگشت خود سوراخی در خاک به اندازه 5 سانتیمتر ایجاد کنید و بذرها را در داخل آن قرار دهید و پس از کاشت بذر روی بذر را با خاک بپوشانید. پس از آن کار خاصی ندارید باید منتظر باشید تا گیاه جوانه بزند این گیاه می‌تواند تا مقدار زیادی رشد کند. ارتفاع این گیاه به 2 متر نیز می‌رسد. برخی از افراد گیاهان را به صورت منفرد با استفاده از چند شاخه بامبو و با استفاده از طناب و سیم گیاهان محکم می‌کنند و سپس آنها را به یکدیگر وصل می کنند. در برخی موارد این روش ایده آل به نظر می‌رسد. برخی گیاهان به این پایه نیاز ندارند بنابراین نباید از این سیستم استفاده کرد. با استفاده از این پایه‌ها رشد گیاه بهبود پیدا می‌کند و گیاهان قوی حاصل می‌شود برخی معتقدند استفاده از پایه سبب ضعیف شدن گیاه و برخی معتقدند باعث قوی شدن گیاه می شود.

اگر شما گیاهان خود را به پایه متصل کرده‌اید و از آن حمایت می‌کنید برش زودهنگام سبب ضعیف شدن آنها می‌شود در نتیجه این عمل گیاهان تنبل می‌شود. بنابراین برای حفظ ادامه رشد آنها می‌توانید از پایه یا تکیه‌گاه استفاده کنید که این پایه را می‌توانید به راحتی با شاخه بامبو تهیه‌کرده و یا می توانید توسط سیم یا طناب به گوشه‌های آن وصل کنید.

پس از گذشت مدت زمانی بذر باقالی جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند این گیاه رشد به نسبت سریعی دارد. برخی از این گیاهان گلهای زودرسی دارند که به طور کامل رشد نکرده‌اند که معمولا پس از گذشته یک هفته این گلهای تبدیل به باقالی می شود که می توانید برداشت کنید.

این گیاه دو نوع بیماری مشکل‌ساز دارد که بیماری لکه شکلاتی یکی از آنهاست آفت اصلی این گیاه حشره سیاه می‌باشد حشره سیاه در واقع همان شته‌های سیاه رنگی هستند که باعث ایجاد لکه‌های شکلاتی می‌شوند. لکه‌های شکلاتی روی برگ باعث از بین رفتن گیاه نمی‌شود بلکه کل محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وجود لکه های شکلاتی باعث کاهش عملکرد گیاه می‌شود برای از بین بردن این آفت چندین روش وجود دارد که می‌توانید انجام دهید یکی از این روش‌ها حذف نوک برگ می‌باشد زمانی اینکار را انجام دهید که گیاه به اندازه کافی رشد کرده است. یکی دیگر از راهها تغذیه مناسب گیاه باقالی می باشد برای رشد بهتر گیاه از مقداری بالایی نیتروژن استفاده کنید این عمل در کنار باکتری های ریزوبیوم نیتروژن اتمسفری را تثبیت می‌کند. در این فیلم آموزشی نحوه کاشت و مبارزه با این آفت به صورت کامل بیان شده است.

برای خرید بذر باقالی می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر صیفی جات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “فیلم آموزش کاشت باقالی (زیرنویس فارسی)

  1. Avatar Sa گفت:

    خدا لعنتتکن کنه…کو زیرنویسش!!!!؟ خاک بر سرتون🤮

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      اگر از مرور گر کروم و یا فایر فاکس استفاده کنید حتما نشان میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *