خوشمزه ها

حمص گوجه فرنگی خشک با بروکلی

حمص گوجه فرنگی خشک با بروکلی

کلم بروکلی بو داده و حمص گوجه فرنگی خشک یک ترکیب دلچسب و دندانگیر  می باشد! مالیدن آن روی نان تست ها یک پیش خوراک عالی و یا یک غذای خوشمزه درست می کند. حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید  این حمص را به ساندویچ تبدیل کنید. برخی ها حمص را از فروشگاه ها می خرند که با سیر تفت داده شده طعم مطبوعی خواهد گرفت و آن را روی نان تست می مالند. اما حمص در واقع  یک پیش خوراک خانگی است و مطمئنا طعم  اصیلش در آشپزی  خانگی  نمود پیدا می کند. این دستور پخت حدودا دو فنجان حمص ارائه می دهد. اگر تعداد مهمانان از پیش بینی فراتر رفت می توانید مقدار بروکلی را تا دو برابر افزایش دهید.

حمص گوجه فرنگی خشک با بروکلی:

زمان تهیه: ده دقیقه

زمان پخت: پانزده دقیقه

زمان کل: بیست و پنج دقیقه

مناسب برای: شش تا دوازده نفر بسته با سایز نان

رده: پیش خوراک

خاستگاه: یونانی عربی

خرید گوجه فرنگی خشک

کلم بروکلی بو داده و حمص گوجه فرنگی خشک یک ترکیب عالی می باشند! مالیدن آن روی نان تست ها یک پیش خوراک عالی و یا یک غذای خوشمزه ایجاد می کند. حتی اگر دوست داشته باشید می توانید آن را به ساندویچ تبدیل کنید. برخی ها حمص را از فروشگاه ها می خرند که با سیر تفت داده شده طعم مطبوعی خواهد گرفت و آن را روی نان تست می مالند. اما حمص در واقع  یک پیش خوراک خانگی است و مطمئنا طعم با اصالتش در خانه عمل می آید. این دستور پخت حدودا دو فنجان حمص ارائه می دهد. اگر تعداد مهمانان از پیش بینی فراتر رفت می توانید مقدار بروکلی را تا دو برابر افزایش دهید.

برای مطالعه مقاله سس رنچ خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد تشکیل دهنده حمص گوجه خشک و بروکلی

مواد تشکیل دهنده حمص گوجه خشک و بروکلی

مواد لازم برای بروکلی بو داده:

بروکلی: یک شاخه ی بزرگ، خرد شده و ریز شده

روغن زیتون فرابکر: دو قاشق چایخوری

نمک و فلفل: به دلخوه

خرید پرک فلفل قرمز

مواد لازم برای کروستینی (نوعی پیش غذای ایتالیایی):

نان غلات سبوس دار: یکعدد (به صورت تست برش می دهیم)

روغن زیتون: برای چرب کردن سطح نان

لیموی اسلایس خشک و پرک های فلفل: برای تزیین، به دلخواه

حمص و نان

حمص و نان

مواد لازم برای حمص گوجه فرنگی خشک:

خمیر دانه ی کنجد (تاهینی): یک چهارم فنجان

آب لیمو: یک چهارم فنجان (یک لیمو سنگی درشت)

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری یا کمی بیشتر

گوجه فرنگی خشک، خیسانده (ماریند) در روغن زیتون فرابکر: یک فنجان (دویست گرم )

سیر رنده شده: یک حبه ی بزرگ

نمک: نصف قاشق چایخوری

پرک های فلفل: یک هشتم قاشق چایخوری

نخود آبگوشتی (یا نخود مخصوص حمص): چهارصد گرم (یک قوطی)

برای مطالعه مقاله طرز تهیه سس سبزیجات خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

حمص در ظرف

حمص در بشقاب

طرز تهیه حمص گوجه فرنگی خشک:

برای بو دادن بروکلی: فر را تا دمای دویست و بیست و پنج درجه ی سانتیگراد بالا می بریم، روی یک ورقه پخت بزرگ و ضخیم، کلم بروکلی را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک آبپاش نمک و فلفل می زنیم. بو دادن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی قفسه میانی ادامه می دهیم تا لبه ها طلایی و ترد شوند.

برای کروستینی: هر دو طرف نان خرد شده خود را با روغن زیتون به آرامی برس می کشیم و آنها را روی یک ورقه پخت جداگانه قرار می دهیم. پخت را به مدت 6 تا 10 دقیقه روی سینی بالایی فر قرار می دهیم (برش های بزرگتر به زمان پخت بیشتری نیاز دارند) در نصف زمان ذکر شده، نان های تست را بر می گردانیم. فرایند را ادامه می دهیم، تا به آرامی طلایی و تست شوند. سپس از فر بیرون آورده و برای مصرف کنار می گذاریم.

خرید لیمو ترش خشک

برای درست کردن حمص: ابتدا باید تاهینی (خمیر کنجد) و آب لیمو را با هم می زنیم تا فوق العاده صاف و حالت خامه ای شوند. ترکیب تاهینی (خمیر کنجد) و آبلیمو را درون غذاساز ریخته و حدود یک و نیم دقیقه زمان می دهیم. روغن زیتون، گوجه فرنگی خشک، سیر خرد شده، نمک و فلفل قرمز را به مخلوط تاهینی و آبلیمو اضافه می کنیم. حدود یک دقیقه فرآیند را ادامه می دهیم.

نیمی از نخود را به غذای مواد غذایی اضافه کرده و به مدت یک دقیقه زمان می دهیم، سپس نخود باقی مانده را اضافه می کنیم و آن را تا زمانی که حمص ضخیم و کاملاً صاف باشد ادامه می دهیم. این فرایند یک یا دو دقیقه طول می کشد، پردازش مواد غذایی را تا زمانی که به قوام مورد نظر برسد (حدودا سه دقیقه) ادامه دهیم.

کلم بروکلی کروستینی

کلم بروکلی کروستینی

برای آماده کردن کروستینی: هر برش از نان تست را با مقدار متنابهی حمص می پوشانیم بروکلی ها را ریز خرد کرده و روی هر نان تست آغشته به حمص می مالینم. این کار را با تزیین یک حلقه لیمو اسلایس خشک و پرک های فلفل تزیین می کنیم. حمص ما حاضر است.

سخن پایانی:

اگر تمایل به نگهداری داشتیم خمیر حمص را در یک ظرف بدون هوا تا یک هفته می توان در فریزر نگهداری نمود. اما کرتوسینی را باید پیش از سرو آماده کرد.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط