خوشمزه ها

روش تشخیص چای اصل از تقلبی

روش تشخیص چای اصل از تقلبی

هند دومین تولید کننده بزرگ چای در جهان است و سرانه مصرف آن 19 درصد از کل مصرف جهانی را شامل می شود. جمعیت داخلی هند حدود 76 درصد از کل چای تولید شده در این کشور را مصرف می کنند. با چنین جمعیت زیادی از نوشیدن چای، اخبار تقلب در چای تعجب آور نیست. چندین راه در مورد تولیدکنندگان پودر چای تقلبی با بو دادن پوست بیرونی آجیل بادام زمینی تا زمانی که بافت سوزانده ای پیدا کنند، مطرح شده است.

سپس با پودر چای با کیفیت مخلوط می شود. اغلب تولید کنندگان رنگ های ممنوعه را نیز به چای اضافه می کنند. مقررات در مورد چای ذکر می کند، محصول باید عاری از مواد اضافی، رنگ آمیزی اضافی و مواد مضر باشد. با نسخه تقلبی که رنگ و قوام یکسانی با برگهای چای خالص دارد، تقریباً غیرممکن است که فقط به برگهای چای نگاه کرده یا حتی بوی آن را بویید و از اصل یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید.

با این حال، برخی از روش ها وجود دارد که می توانید از خلوص آن مطلع شوید. بازار چای pu-erh چینی بسیار پیچیده است. اصطلاح “چای پوره تقلبی” به این معنا نیست که چای با مواد دیگری جایگزین شده است، اما به این معنی است که نام چای (برچسب، بسته بندی) با محصول واقعی (عناصر ذکر شده در زیر) مناسب نیست. به سادگی گفت … “چای واقعی است، فقط بسته بندی اشتباه است”

بنابراین چگونه می توانید تفاوت را دریابید؟ بخوانید تا متوجه شوید. در زیر از عواملی نام برده شده است که باید برای تشخیص چای اصل از تقلبی بدان توجه کرد.

عوامل شناخت چای اصلی

  1. سن
  2. درجه
  3. منشاء
  4. نوع برگ چای
  5. فروش
  6. نحوه اجتناب از چای تقلبی

همچنین در ادامه چند راه برای این نکته افزوده شده است.

دو چای روی ارتفاع

دو چای روی ارتفاع

1- چگونه تشخیص دهیم که برگ چای با قیر ذغال سنگ مخلوط شده است:

چند برگ چای را روی کاغذ صافی/کاغذ لکه دار بمالید، مقداری آب روی آنها بپاشید. پس از اتمام کار، برگهای چای را برداشته و کاغذ صافی را زیر آب لوله کشی بشویید. لکه هایی را که در برابر نور باقی مانده است مشاهده کنید. اگر برگهای چای خالص باشند، کاغذ صافی را لکه دار نمی کنند و اگر تقلبی در چای به شکل قیر ذغال سنگ وارد شده باشد، بلافاصله رنگ کاغذ فیلتر را خواهید دید که تغییر رنگ می دهد.

چای اصیل با نعناع

چای اصیل با نعناع

2- چگونه می توان تشخیص داد که برگ چای با پرکننده های آهن مخلوط شده است:

برای این کار به آهنربا نیاز دارید. مقدار کمی برگ چای را روی یک بشقاب شیشه ای پخش کنید و آهنربا را به آرامی روی برگهای چای بکشید. اگر برگ چای خالص باشد، آهن ربا تمیز می شود. با این حال، تقلب زمانی آشکار می شود که پرکننده های آهن به آهنربا گیر کرده باشند.

چای نعنا مراکشی

3- آزمایش آب:

یکی از ساده ترین روشهای بررسی خلوص چای، افزودن یک قاشق غذاخوری برگ چای به یک لیوان آب است. اطمینان حاصل کنید که آب سرد یا در دمای اتاق است اما گرم نیست. اگر چای خالص باشد، هیچ تغییری در رنگ آب ایجاد نمی شود. اگر مقداری رنگ به برگهای چای اضافه شود، رنگ آن بلافاصله به قرمز تغییر می کند، بنابراین مراقب باشید.

دو فنجان با چای و قاشق

دو فنجان با چای و قاشق

یکی از دلایلی که باعث تقلب در برگ های چای می شود این است که در حالی که یک کیلو برگ واقعی حدود 400 تا 500 فنجان چای دم می کند، افزودن طعم و رنگ مصنوعی می تواند این مقدار را تقریباً دو برابر کرده و بین 800 تا 1000 فنجان برای همان مقدار چای مصرف کند.

اکنون، وقت آن است که شما بروید و بررسی کنید که چای شما خالص است یا خیر!

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “روش تشخیص چای اصل از تقلبی

  1. Avatar Vh گفت:

    چای سریلانکا بهترین هستند

  2. Avatar حسن گفت:

    سلام بهترین و سالم ترین چای چای ایرانی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *