خوشمزه ها

بهترین روش مصرف بادام

چگونه بادام میل کنیم

بادام یک میان وعده ی در دسترس و غنی از مواد مغذی است که منبع غنی ویتامین ای و آنتی اکسیدان را در خود دارا می باشد. می توان بادام را به عنوان یک میان وعده، چاشت و یا عصرانه میل کنیم. همچنین می توانیم بادام را به عنوان افزودنی یا جزء اصلی یک خوراکی ترکیبی استفاده کنیم. پیش از آن بایستی مطمئن شویم که بادام خام سالم را انتخاب کرده ایم و مراقب مصرف کلی خود باشیم. در حالی که بادام یک خوراکی سلامت است، کالری بالایی دارد و زیاده روی در مصرف بادام می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مرحله اول: بادام را به صورت میان وعده میل کنید

مصرف میان وعده به اندازه وعده ی اصلی مهم می باشد. میان وعده را کم کنید ولی در دفعات پی در پی میل نمایید. بدن به مواد مغذی نیاز دارد.

1- مصرف به اندازه ی بادام:

مصرف بادام خود را به حدود بیست بادام در روز محدود کنید. بادام کالری بالایی دارد، بنابراین توصیه می شود مصرف خود را به سه تا چهار اونس در روز (حدود سه تا چهار مشت) محدود کنید. این تقریباً به حدود 20 تا 23 بادام می رسد. می توانید حدود 20 عدد بادام را اندازه بگیرید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. همچنین می توانید بسته های 100 کالری بادام را در یک سوپرمارکت محلی انتخاب کنید.

بادام را در کیسه بریزید

بادام را در کیسه بریزید

2- بادام خیسانده شده را امتحان کنید:

برخی از افراد ترجیح می دهند بادام خود را خیس کنند، زیرا این کار باعث فعال شدن برخی از آنزیم های بادام می شود که ممکن است هضم آنها را آسان تر کند. بادام های خود را در یک کاسه ریخته و یک شب در آب خیس کنید. صبح آنها را از آب خارج کرده و آبکشی کنید. سپس آنها را به مدت 12 ساعت روی یک حوله مرطوب قرار دهید. به خاطر داشته باشید، هنوز هیچ مدرک دقیقی وجود ندارد که نشان دهد بادام در هنگام خیساندن ذاتاً مغذی تر است. تا تحقیقات قابل استناد، می توانید مواد مغذی را از بادام های خیس نشده دریافت کنید.

برش در کیسه بادام

برش در کیسه بادام

3- بادام های طعم دار را آزمایش کنید:

اگر کمی طعم بیشتری می خواهید، بادام طعم دار را از فروشگاه خریداری کنید. بادام اغلب نمک زده، با عسل تفت داده می شود، یا با ادویه هایی مانند دارچین و کاکائو پوشانده می شود. با این حال، قبل از خرید بادام طعم دار، حتما برچسب مواد را بخوانید. اگر دیابت یا اضافه وزن دارید. از مصرف بادام های طعم دار که قند یا کالری بسیار بالایی دارند خودداری کنید. محتوای قند بالا می تواند شما را خواص کلی سلامتی بادام محروم کند.

طعم های مختلف بادام

طعم های مختلف بادام

4- بادام را به مخلوط آجیل و خشکبار اضافه کنید:

مخلوط خشکبار (آجیل مخلوط) زمانی که از موادی مانند میوه های خشک و آجیل تهیه شده باشد، می تواند یک میان وعده سالم باشد. بعلاوه می توانید آجیل مخلوط را با بادام از فروشگاه پوپونیک بخرید یا بادام را به مخلوط آجیل و خشکبار محبوبتان اضافه کنید. آجیل مخلوط را بدون خشکبار حاوی قند اضافه بخورید. میوه‌ خشک را به منظور شیرین تر شدن، با قند زیادی شکر اندود می کنند. برخی از ترکیب‌های آجیل مخلوط همراه با شکلات اضافه طعم دار می کنند. شکلات تلخ سالم ترین گزینه است، بنابراین مخلوط با شکلات تلخ را انتخاب کنید.

بادام را به آجیل خود اضافه کنید

بادام را به آجیل خود اضافه کنید

مرحله دوم: میل کردن بادام بصورت افزودنی خوراک ها

بادام را علاوه بر اینکه تنهایی می توان خرد، بلکه با ابتکارات خاصی می توان تبدیل به یک خوراکی ترکیبی دلچسب نمود.

1- کره ی بادام یک کره ی گیاهی مغذی است:

سعی کنید از کره بادام مرغوب استفاده کنید. کره بادام می تواند یک افزودنی عالی برای نان تست یا نان سنتی باشد. همچنین می توان از کره ی بادام به عنوان دیپ برای سبزیجات و میوه های خشک استفاده کرد. اگر از بازار تهیه کردید، به دنبال یک کره بادام کاملا طبیعی و بدون شکر باشید. کره بادام معمولاً در همان فروشگاه های روغن گیری مواد غذایی یافت می شود. فراموش نکنید که هنگامی که کره بادام می خورید کالری بالایی را به بدن خود وارد می نمایید. این خوراکی در عینی این که می تواند سالم باشد، کالری بالایی نیز دارد.

استفاده از کره بادام

استفاده از کره بادام

2- خلال بادام را به سالاد اضافه کنید:

می توانید بسته های بادام پرک را از فروشگاه اینترنتی پوپونیک خریداری کنید. پرک بادام را می توان به راحتی روی سالاد بپاشید تا کمی طعم دارد و ترد شود. اگر برای ناهار فقط سالاد می خورید، اضافه کردن بادام می تواند غذا را بسیار سیر کننده تر و حاوی پروتئین کند. مطمئن شوید که در مصرف کلی بادام روزانه خود، خلال بادام را در نظر می گیرید. به یاد داشته باشید، برای سلامت فقط باید حدود 20 بادام در روز بخورید.

استفاده از بادام در سالاد

استفاده از بادام در سالاد

3- بادام را با سبزیجات سبز سالم بپزید:

اگر برای شام چیزی مانند لوبیا سبز یا مارچوبه تفت می‌دهید، مقداری خلال بادام را در ماهیتابه بریزید. پختن بادام با سبزیجات سبز، پروتئین را به غذای گیاهی اضافه کرده و آن را سیر کننده تر می کند. همچنین می تواند یک بافت دلپذیر و ترد ایجاد کند.

برای خواص بیشتر سلامتی، بادام و سبزیجات خود را به جای کره در روغن زیتون سالم برای قلب بپزید.

سرو بادام با سبزیجات

سرو بادام با سبزیجات

4- مرغ را با بادام آسیاب شده سوخاری کنید:

به جای استفاده از آرد به عنوان پوشش برای سوخاری یا کبابی، از بادام آسیاب شده استفاده کنید. یک مشت بادام را در غذاساز ریخته و آن‌ها را آسیاب کنید تا بافتی ریز و شن مانند پیدا کنند. مرغ را قبل از ریختن روی ماهیتابه در مخلوط بادام بپوشانید. همچنین می توانید برای پخت مرغ خود از خواربار فروشی آرد بادام بخرید.

مرغ سوخاری با بادام

مرغ سوخاری با بادام

5- بادام را به اسموتی اضافه کنید:

اگر بین وعده های غذایی اسموتی درست می کنید یا به عنوان جایگزین غذا میل می کنید، بادام می تواند یک افزودنی عالی باشد. هنگام تهیه اسموتی خود، یک مشت کوچک بادام را در مخلوط کن بریزید. این می تواند مقداری طعم اضافه کند و میزان پروتئین را در اسموتی شما افزایش دهد و آن را سیر کننده تر کند.

در حالی که برخی از افراد شیر بادام را به اسموتی ها اضافه می کنند، که این ترکیب این مقدار زیادی ازخواص بادام واقعی ندارد. بهتر است از شیر کامل یا شیر سویا در کنار بادام واقعی استفاده کنید.

بادام خام را به اسموتی های خود اضافه کنید

بادام خام را به اسموتی های خود اضافه کنید

مرحله سوم: خواص و مضرات بادام را در ذهن داشته باشید

بادام شاید مغذی ترین آجیل باشد، از ویتامین ای روی گرفته تا فیبر بالا و پروتئن و منگنز بادام بسته ای کوچک و مملو از خواص گوناگون است.

1- سراغ بادام کامل و خام بروید:

بهترین انواع بادام، بادام خام بدون شکر، نمک یا ادویه اضافه است. معمولاً می توانید بادام خام را در فروشگاه اینترنتی پوپونیک کنار سایر آجیل ها و تنقلات پیدا کنید.

اگر تصمیم دارید و می خواهید بادام های خود را طعم دار کنید، همیشه می توانید آنها را کمی نمک بزنید یا ادویه هایی مانند دارچین را در خانه اضافه کنید.

استفاده از بادام کامل خام

استفاده از بادام کامل خام

2- اگر مشکل کلیه یا کیسه صفرا دارید از مصرف بادام خودداری کنید:

بادام برای همه بی خطر نیست. آجیل ها از جمله بادام دارای سطوح بالایی از اگزالات هستند که می تواند بر کلیه ها و کیسه صفرا تأثیر بگذارد. اگر مشکلات سلامتی مربوط به این اندام ها دارید، بهتر است از خوردن بادام خودداری کنید.

اگر مشکلات داخلی دارید بادام نخورید

اگر مشکلات داخلی دارید بادام نخورید

3- مطمئن شوید که بادام با داروهای شما تداخل ندارد:

بادام سرشار از منگنز است که می تواند با برخی داروها تداخل ضعیفی داشته باشد. اگر از داروهای تجویزی استفاده می کنید، قبل از وارد کردن بادام به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. باید مطمئن شوید که بادام با داروهای تجویز شده تداخل ضعیفی ندارد.

یک یادداشت در دست

یک یادداشت در دست

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *