خوشمزه ها

روش دم کردن چای زعفران

دم کردن چای زعفران

چای زعفران با کمی دارچین، هل، لیمو، گل رز، نعناع یا زنجبیل به همراه چای سفید یک نوشیدنی شاداب کننده و تقویت کننده روحیه است. گرم یا سرد، این چای فوق العاده خوشمزه مطمئناً شما را آرام می کند.

چای زعفران چیست؟

چای زعفران، ادویه طلایی با خواص خوب برای سلامتی، یک انتخاب عالی برای خوشایند مهمانان یا خود است. یک فنجان بزرگ از این چای مخصوص درست کنید و روزها از آن لذت ببرید. طعم آن سرد یا گرم است. و برای شروع، ما سه انتخاب طعم متفاوت را برای شما امتحان کرده ایم. بقیه، البته، به تخیل خود شما واگذار شده است!

یکی از گزینه های طعم دهنده دارای عناصر مشترکی با کاوه معروف کشمیری است. مواد تشکیل دهنده چای زعفران، هل، دارچین، گلبرگ گل رز، زنجبیل تازه، برش های لیمو، نعناع تازه، چای سفید یا سبز و عسل.

چای زعفران با لیمو و دارچین

چای زعفران با لیمو و دارچین

نحوه دم کردن چای زعفرانی

بسته به نوع عطر و طعمی که انتخاب می کنید، فقط به برخی از آنها نیاز خواهید داشت. چگونه آن را بسازیم مهمترین چیز نحوه برداشت زعفران است. نخ های زعفران خشک را با پودر کمی شکر، با استفاده از سنگ مرمر یا سنگ و پودر خرد کنید. چای سفید تند، ادویه جات، برش های لیمو، نعناع یا زنجبیل را در آب داغ برای چند دقیقه قرار دهید.

پودر زعفران را اضافه کرده و تفت دهید و آن را با عسل شیرین کنید. نکات اضافی زعفران را در مکانی خشک، خنک و تاریک یا در فریزر نگهداری کنید. هنگام کار با زعفران مطمئن شوید که دستان شما بسیار خشک است. زعفران را زیاد نپزید وگرنه تلخ می شود. بهتر است از چای سفید استفاده کنید تا چای سبز. از آنجا که طعم آن ملایم تر است و اجازه می دهد تا مواد معطر در مرکز توجه قرار گیرند، در حالی که مزایای تقویت کننده آن را نیز ارائه می دهند.

این چای را می توان حدود یک هفته در یخچال نگهداری کرد. از آن سرد یا گرم لذت ببرید. نحوه خرید زعفران خرید زعفران با کیفیت بالا از فروشندگان معتبر بسیار مهم است. به دنبال زعفران با رنگ قرمز تیره با نوک نارنجی باشید. هرچه رنگ تیره تر باشد، کیفیت آن بالاتر است. ما زعفران ایرانی را توصیه میکنیم، که اغلب یکی از بهترین های موجود در بازار است. می توانید آن را در فروشگاه های خواربارفروشی ایرانی، شرقی میانه، هندی، مدیترانه ای و لذیذ و همچنین به صورت آنلاین خریداری کنید. همچنین مراقب محصولات تقلبی باشید.

چای زعفران با فنجان و قوری

چای زعفران با فنجان و قوری

خواص چای زعفرانی

از پودر زعفران آماده خودداری کنید. به همین ترتیب، ادویه جات تازه را از فروشندگان معتبر خریداری کنید. فروشگاه های با گردش مالی بالا انتخاب خوبی هستند. وقتی ادویه جات مانند هل و دارچین قبل از اینکه خیلی قدیمی و کهنه شوند خریداری می شوند – عطر آن بسیار متفاوت است. زعفران – مزایای سلامتی زعفران منبعی از ترکیباتی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد افسردگی، ضد سرطان و ضد التهابی است – یعنی کروسین، کروستین، سافرانال و کامفرول

چای سیاه قلم

تحقیقات اولیه نشان داده است که ممکن است در درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​مفید باشد. همچنین، مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه 30 میلی گرم زعفران به اندازه سایر درمان های معمول افسردگی مثر است. چندین مطالعه پتانسیل ضد سرطان زعفران را نشان داده و همچنین حساسیت به چند داروی شیمی درمانی را افزایش داده است. مطالعات مکمل زعفران اثرات ضد چربی مانند بهبود مشخصات چربی و چاقی مرکزی و کاهش اشتها را نشان داده است. تحقیقاتی که نشان می دهند مصرف منظم این ادویه ممکن است به تسکین برخی علائم PMS کمک کند، بسیار مورد توجه است.

دم کرده زعفران در کاسه

دم کرده زعفران در کاسه

علاوه بر اثرات دارویی مفید دیگر بر حافظه و یادگیری، بیماریهای عصبی مانند بیماری آلزایمر و غیره. چقدر چای زعفران باید بنوشم؟ بررسی مطالعات تحقیقی و توصیه های کمیسیون اروپا نشان داده است که دوز روزانه 1.5 گرم توسط افرادی که هیچ خطری مستند ندارند مصرف شده است.

با این حال، ممکن است در دوزهای بالای 5 گرم یا بالاتر اثرات سمی بالقوه وجود داشته باشد. در چندین مطالعه نشان داده شده است که دوز روزانه 30 میلی گرم زعفران برای سلامتی مفید است. یک قاشق چایخوری زعفران حدود 700 میلی گرم است. دستور زیر از ¼ قاشق چایخوری برای چهار فنجان چای استفاده می کند.

آیا می توانم هر روز چای زعفران بنوشم؟ مطمئناً می توانید روزانه زعفران مصرف کنید، به شرطی که از میزان سمی آن فراتر نرود. قرن هاست که مردم زعفران مصرف می کنند. غذاهای سنتی شرق میانه، هند، شرق و جنوب مدیترانه، شمال آفریقا و غیره، دارای غذاهای زیادی با زعفران هستند.

خرید چای

در برخی فرهنگ ها، زعفران به صورت روزانه مصرف می شود. عوارض جانبی زعفران چیست؟ به طور کلی مصرف زعفران در مقادیر استاندارد آشپزی بدون عوارض جانبی شناخته شده است. اثرات سمی تنها در صورت تجاوز به دوز روزانه 5 گرم مشاهده شده است. زنان باردار به ویژه باید از دوزهای زیاد اجتناب کنند. علاوه بر این، زعفران خالص را انتخاب کنید و از محصولات تقلبی دوری کنید.

زعفران ریخته شده روی زمین

زعفران ریخته شده روی زمین

وقتی صحبت از زعفران به میان می آید، کمی تا حد زیادی پیش می رود. شما فقط به مقدار بسیار کمی از این ادویه منحصر به فرد نیاز دارید. قبل از انتخاب هرگونه ماده غذایی برای مزایای درمانی یا سلامتی، حتماً با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید، زیرا آنها می توانند با نگاه به سابقه سلامتی شما را راهنمایی کنند. و علیرغم مزایای شناخته شده زعفران، هنوز تحقیقات در حال انجام است.

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *