خوشمزه ها

پاستا اسپایسی گوجه فرنگی خشک و بروکلی

پاستا اسپایسی گوجه فرنگی خشک و بروکلی

گوارش انسان بیشتر برای هضم مواد گیاهی ساخته شده تا گوشت، از این رو ارگانیسم های انسان سالم، به خوراک های گیاهی کشش بیشتری دارد. وعده های غذایی و دستورالعمل های خوراک های گیاهی به قدری متنوع هستند که هواداران غیر گیاهخوار را هم جذب می کند. در واقع ادویه ها در غذاهای گیاهخواری مزه ی بیشتری را ایجاد می کند.

پاستا اسپایسی گوجه فرنگی خشک و بروکلی:

زمان آماده سازی: بیست دقیقه

زمان پخت: پانزده دقیقه

زمان کل: سی و پنج دقیقه

مناسب برای: چهار نفر

رده: پاستا/ماکارونی

سبک غذایی: گیاهخواری

خاستگاه: ایتالیایی

ساده و طعم دار، این پاستا بر پایه بروکلی برشته شده، گوجه فرنگی خشک و پنیر خامه ای بز و روغن زیتون طعم دار شده با سیر و فلفل تهیه می شود.

برای مطالعه مقاله موسلی بادام تفت داده شده می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پاسنا و بروکلی در ماهیتابه

پاسنا و بروکلی در ماهیتابه

مواد لازم :

ماکارونی به شکل مارپیچ خشک: دویست و پنجاه گرم

روغن زیتون فرابکر: پنج قاشق غذا خوری (یا بیشتر، به دلخواه)

سیر خرد شده: پنج حبه

گرانول فلفل قرمز تند: یک چهارم غذاخوری

بروکلی: نیم کیلو (چهار شاخه متوسط) کاملا ریز شده

نمک دریایی: به دلخواه

گوجه فرنگی خشک خرد شده (مارینید شده در روغن زیتون): نیم فنجان

پنیر بز خامه ای: صدگرم (حدود نیم فنجان)

پنیر پارمسان: یک سوم فنجان

زیتون بدون هسته: پانزده عدد

لیموترش: یکعدد آبدار

نخود آبگوشتی: دو فنجان (به دلخوه)

آرگولای کوچک: به دلخواه

برای مطالعه مقاله تارت میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ماکارونی کلم بروکلی

ماکارونی کلم بروکلی

دستور پخت:

یک قابلمه آب نمک را تا نقطه ی جوش گرم می کنیم. پاستاهای خشک را به آب در حال جوش اضافه می کنیم و مطابق دستورالعمل بسته، پاستا ها را تا زمان آماده شدن (نرم شده زیر دندان) می جوشانیم. قابلمه را از روی حرارت برداشته، حدود یک فنجان آب پخت پاستا را کنار می گذاریم، پاستا ها را آبکش کرده و روی آن را با در قابلمه و یا بشقاب می پوشانیم. می گذاریم تا به آرامی خنک شود.

در یک تابه سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط حرارت می دهیم. وقتی روغن داغ شد، پرک های سیر و گرانول های فلفل قرمز را در تابه ریخته مرتب هم می زنیم، تا بوی سیر متصاعد شود. حدود سی ثانیه روغن با طعم تند و سیر، مزه دار می شود. توجه باید داشته باشیم که نباید رنگ سیر قهوه ای شود.

خرید گرانول فلفل قرمز

تابه را پاک می کنیم، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ریخته و روی حرارت متوسط، کلم بروکلی را اضافه می کنیم، یک قاشق چایخوری نمک اضافه کرده به هم می زنیم. پس از ده دقیقه کلم بروکلی کوچک شده و رنگ آن کمی قهوه ای می شود. کلم بروکلی باید حالت تفت داده و کمی طعم شیرینی پیدا کرده باشد. کف قابلمه یک ورقه پخت می گذاریم، گوجه فرنگی های خشک را روی آن می کذاریم، یک سوم پیمانه، آب پخت ماکارونی درون تابه ریخته و روی آن را با در یا ورقه ی پخت می پوشانیم. گرمادهی را ادامه داده تا آب پخت کاملا بخار شود. ورقه های پخت را خارج می کنیم.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پنکیک موز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پاستا گوجه خشک و بروکلی در بشقاب

پاستا گوجه خشک و بروکلی در بشقاب

پاستاهای کنار گذاشته شده را به تابه اضافه می کنیم، روغن را اضافه کرده و هم می زنیم.، سپس پنیر بز و پنیر پارمسان را اضافه می کنیم. هم می زنیم تا همه چیز به خوبی همگن شود. 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب پخته پاستا، زیتون خرد شده و آب لیمو را اضافه کرده و هم می زنیم تا پنیر بز حل شود و حالت خامه ای تر شود. اگر دوست دارید خامه ای تر باشد، یک قاشق غذاخوری آب پخت ماکارونی به پنیر بز اضافه کنید. اگر به نظر می رسد خیلی خشک است، کمی روغن زیتون اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در صورت تمایل، نخود یا آرگولا را می توانیم در این مرحله اضافه کنیم. پاستا آماده است و بلافاصله می توانیم سرو کنیم، با آرگولا کوچک هم می توان تزیین نمود.

خرید گوجه فرنگی خشک

پی نوشت:

  • این پاستا قابل نگهداری در یخچال می باشد.
  • این پاستا را می توان بصورت سرد یا حتی سالاد ماکارونی مصرف نمود.
برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *