خوشمزه ها

انواع مختلف شکلات

معرفی انواع شکلات

منشأ شکلات را می توان از ۲۰۰۰ سال پیش، زمانی که آن را برای اولین بار “xocoatl” (کلمه‌ای آزتکی، نوعی نوشیدنی تلخ، ساخته شده از دانه های کاکائو) نامیدند، دانست. انسان شناسان از دانشگاه پنسیلوانیا، کشف کردند که دانه های میوه کاکائو، در ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد، به شکل یک نوشیدنی الکلی، تخمیر می شد. این به وضوح نشان می دهد که در طول تاریخ، شکلات در ابتدا، به عنوان یک نوشیدنی، به جای یک خوردنی شیرین، در نظر گرفته می شده است.

اگرچه تعیین دقیق زمان اختراع شکلات دشوار است، اما از ابتدای تمدن بشری تا به امروز، این خوراکی دلپذیر و شیرین، همیشه به نوعی استفاده می‌شده و بسیار مورد پسند بوده است. در اوایل قرن پیش از مدرنیته در آمریکای لاتین، از دانه های کاکائو به عنوان واحد پول استفاده می شد. یک مدرک آزتکی در قرن شانزدهم، بیان می کند که قیمت یک تاماله (نوعی غذای سنتی آمریکای جنوبی) در آن زمان ۱ دانه بود، در حالی که برای خرید مرغ بوقلمون، باید ۱۰۰ دانه پرداخت می‌شد.

مایایی ها و آزتک ها، معتقد بودند که دانه های کاکائو، دارای قدرت جادویی است و در آیین های مقدس‌شان، مانند تولد، ازدواج و مراسم تشییع جنازه، از این دانه ها استفاده می‌شد. طبق گفته‌ی کلوئی دوتر – روسل (Chloe Doutre-Roussel) در کتاب خبرگان شکلات (The Chocolate Connoisseur)، آزتک ها قبل از کشتن قربانیانشان، با دادن یک تکه شکلات به آنها، که قطره ای از خون قربانیان قبلی روی آن مالیده شده بود، به آنها روح می بخشیدند.

برای مطالعه مقاله تارت زردآلو خشک با شکلات تاهینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع شکلات خوشمزه

انواع شکلات خوشمزه

تاریخ شکلات، بسیار جالب است و روند تولید آن حتی جالب تر. همه ما می دانیم که شکلات، از میوه درختان کاکائو (بومی آمریکای مرکزی و جنوبی) تهیه می شود. به میوه‌ی تولید کننده دانه کاکائو، pod گفته می‌شود و هر pod از ۴۰ دانه کاکائو تشکیل شده است. فرآیند تولید شکلات، با برداشت دانه کاکائو آغاز، و سپس تصفیه آن به وسیله خشک کردن دانه ها، و در انتها بو دادن دانه ها به گونه ای که به دانه های کاکائو تبدیل شود، انجام می‌پذیرد.

خرید آلو شابلون خشک

سپس این دانه های کاکائو، برای تمیز و آسیاب شدن، به شرکت های تولیدی ارسال می شوند. دانه های کاکائو به محض آماده شدن، به کشور های دیگر وارد یا صادر می شوند و در آنجا، به انواع محصولات شکلاتی تبدیل می شوند. امروزه، همانند قرن های پیش، شکلات، محبوبیتی جهانی در بین همه مردم دارد و این، به دلیل تنوع و طعم فوق العاده و بی‌نظیر آن است.

گاهی انتخاب یک شکلات، در میان صدها نوع مختلف شکلات، ممکن است کاری سخت و طاقت فرسا باشد! در نهایت، تصمیم شما بستگی به عطر و طعم مورد علاقه‌تان خواهد داشت. هر نوع شکلات، نسبت های مختلفی از شکر، شیر و سایر مواد تشکیل دهنده دارد، که طعم بی نظیر و متفاوتی به آنها می دهد. با ما همراه باشید تا انواع مختلف شکلات ها را باهم به تفصیل بررسی کنیم.

برای مطالعه مقاله موسلی بادام بو داده، نارگیل و شکلات تلخ می توانید از این لینک استفاده نمایید.

معرفی شکلات تلخ

معرفی شکلات تلخ

انواع مختلف شکلات:

شکلات انواع مختلفی دارد. که هر کدام طمع، مزه و خواص متفاوتی دارند. در ادامه مقاله شما را با انواع مختلف شکلات آشنا خواهیم کرد.

شکلات تلخ:

شکلات تلخ که به شکلات شیرین نشده (unsweetened chocolate) نیز معروف است، فاقد شیر یا هرگونه مواد شیری است و از این رو، طعم و مزه‌ی خشک و تلخی دارد. صرف نظر از طعم تلخ آن، ۳۵٪ مردم جهان، شکلات تلخ را به انواع دیگر شکلات ترجیح می دهند. ترکیبات اصلی شکلات تلخ، شامل دانه های کاکائو، لسیتین سویا، شکر و طعم دهنده هایی مانند وانیل است.

به دلیل وجود درصد بالای دانه های کاکائو، شکلات تلخ دارای رنگی تند و شدید است و سرزنده تر و شاداب تر از شکلات سفید یا شیری است. شکلات تلخ همچنین از نظر مواد مغذی موجود، بسیار عالی است؛ زیرا منبعی غنی از آنتی اکسیدان است و دارای موادی مغذی مانند فیبر، آهن، روی، منیزیم، مس، فسفر، پتاسیم و … می‌باشد. علاوه بر این، شکلات تلخ از سلامت قلب مصرف کنندگان محافظت می‌نماید و جریان خون را در سراسر بدن، بهبود می بخشد.

پرتقال تو سرخ خشک

شکلات شیری:

شکلات شیری به طور معمول، از ترکیب شکلات تلخ با مقدار کمی کاکائو و مقدار زیادی شکر، همراه با یک نوع محصول شیری، که می‌تواند شیر جوشانده، پودر شیر یا شیر تغلیظ شده باشد، تشکیل می‌شود. در مقایسه با شکلات تلخ، شکلات شیری، طعم سبک و شیرین تری دارد.

شکلات شیری، با یا بدون طعم دهنده های اضافی، به راحتی در همه ی فروشگاه های مواد غذایی یا سوپرمارکت ها در دسترس اند. همیشه حواستان باشد شکلاتی را انخاب کنید که درخشان تر و مقاوم تر از شکلات تلخ باشد. شکلات شیری باید هنگام شکستن، صدای تند و سرزنده ای دهد، در غیر این صورت، شکلات انتخابی شما، ممکن است بدون توجه به قیمت آن، بی کیفیت باشد.

با خوردن این نوع شکلات، حس خوب و شادی به انسان منتقل می‌شود، و این به دلیل مواد شیمیایی موجود در آن، مانند کافئین، تئوبرومین، تریپتوفان و تیروزین است که باعث تقویت روحیه انسان می‌شوند. در پخت و پز، طعم شکلات شیریِ آب شده، با سایر مواد ترکیب شده و طعم و رنگ و شیرینیِ حیرت انگیزی به دسر شما خواهد بخشید.

شکلات شیری، معمولاً رنگ قهوه ای ملایمی دارد. با اضافه کردن مقداری پودر کاکائو به آن، می‌توانید شدت رنگ آن را افزایش دهید. با این کار، عطر و طعم شکلات نیز تشدید می‌شود.

برای مطالعه مقاله تارت میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع مختلف شکلات تلخ و شیرین

انواع مختلف شکلات تلخ و شیرین

انواع شکلات تلخ:

به طور کلی، شکلات تلخ، به دو دسته طبقه بندی می شود که در ادامه مطلب باهم انواع شکلات تلخ را  بررسی خواهیم کرد.

شکلات نیمه شیرین:

شکلات نیمه شیرین، به عنوان یک ماده غذایی خوشمزه و استاندارد، به دلیل داشتن درصد بیشتری از مواد قندی، طعم آن کمی شیرین تر است. به عنوان مثال، اگر شکلات نیمه شیرین، حاوی ۳۰٪ قند باشد، شکلات تلخ احتمالاً درصد کمتری از آن، معمولاً حدود ۵ تا ۱۰٪ خواهد داشت.

با این حال، محتوای شکر در شکلات نیمه شیرین، بیشتر از شکلات شیرین نیست؛ زیرا مقدار قند موجود در آن همیشه کمتر از ۵۰٪ است، در حالی که شکلات شیرین، حاوی بیش از ۵۰٪ قند است. میزان کاکائو موجود در شکلات های تلخ، بیشتر از انواع نیمه شیرین است.

علاوه بر شکر و دانه های کاکائو، شکلات شیرین شامل کره کاکائو، وانیل و یک امولسیون کننده برای طعم دهی به آن است. آنچه شکلات نیمه شیرین را خاص می کند، تعادل مناسب بین شکلات و شیرینی آن است، که باعث می شود در انواع دسر ها، بکار برده شود.

خرید لیمو ترش خشک

شکلات تلخ و شیرین:

شکلات تلخ و شیرین، حاوی قند کمتری نسبت به شکلات نیمه شیرین است، از این رو به آن تلخ و شیرین می‌گویند. شکلات نیمه شیرین حاوی ۳۵٪ پودر کاکائو است، در حالی که شکلات تلخ و شیرین مقدار بیشتری کاکائو، حداقل ۵۰٪ دارد. در بسیاری از کشورها، از شکلات تلخ و شکلات تلخ و شیرین به جای یکدیگر استفاده می شود.

به عنوان مثال، در اروپا، شکلات تلخ و شیرین به عنوان شکلات تلخ شناخته می شود؛ زیرا دارای رنگی عمیق و تیره است. در آشپزی نیز، می توان از هر دو نوع شکلات به جای یکدیگر استفاده کرد. اگر می‌خواستید در دسر خود، از شکلات نیمه شیرین استفاده کنید ولی نداشتید، می توانید از شکلات تلخ و شیرین استفاده کرده و با اضافه کردن شکر بیشتر، طعم آن را متعادل کنید.

برای مطالعه مقاله کیک میوه خشک وانیلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پودر کاکائو تلخ

پودر کاکائو تلخ:

پودر کاکائو که به سادگی کاکائو نامیده می شود، شکل اولیه‌ی شکلات است که از آسیاب کردن بذرهای داخل pod ها (میوه درخت همیشه سبز کاکائو) به دست می‌آید. این دانه ها تخمیر، خشک شده و سپس بو داده می شوند. پوست دانه های بو داده را برداشته و فرآوری می کنند تا کره کاکائو استخراج شود. دانه های بو داده نیز جدا می‌شوند تا بعداً به عنوان پودر کاکائو فروخته شوند.

پودر کاکائو به دو شکل تهیه و آماده می‌شود:

فرآیند هلندی:

پودر کاکائو دارای سطح PH طبیعی است که از ۵.۳ تا ۵.۸ متغیر است، و به این معنی است که ماهیت آن کاملا اسیدی است. در فرآیند هلندی، دانه های کاکائو، با یک محلول قلیایی شسته می شوند که سطح pH آن را به ۶.۸ تا ۸.۱ افزایش می دهد. با این کار، مقدار اسیدی آن کمتر شده، ذوب کردن آن آسان تر و رنگ آن تیره تر می‌شود.

 فرآیند طبیعی:

در فرآیند طبیعی تهیه پودر کاکائو که به آن Broma نیز گفته می شود، از آسیاب کردن دانه های کاکائوی طبیعی استفاده می‌شود. هیچ ترفندی را برای تغییر سطح pH طبیعی دانه های کاکائو به کار نمی‌برند. پودر کاکائو طبیعی، به رنگ قهوه ای مایل به قرمز و با طعمی قوی ارائه می شود.

خرید گیلاس خشک

شکلات آلمانی شیرین:

مردم اغلب شکلات نیمه شیرین را با شکلات شیرین اشتباه می گیرند. اما باید توجه داشت که شکلات شیرین، بیش از هر نوع شکلات دیگری، دارای قند است. اگر قصد دارید از شکلات شیرین به عنوان جایگزین شکلات نیمه شیرین استفاده کنید، باید به ازای هر اونس شکلات، ½ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.

شکلات شیرین، که به شکلات شیرین قنادی (sweet baking chocolate) نیز معروف است، نخستین بار توسط ساموئل ژرمن ساخته شد، تا یک مرحله کار نانوایان را، راحت تر کند (مرحله‌ی مخلوط کردن شکلات با شکر). برخلاف تصور بسیاری از افراد، شکلات شیرین کیک معروفی که به همین نام خوانده می شود، بجای آلمان، بومیِ ایالات متحده است.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی انجیر استهبان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

شکلات سفید دلچسپ

شکلات سفید دلچسپ

شکلات سفید:

ماده ای که به شکلات معمولی رنگ قهوه ای دلچسبی می بخشد، پودر کاکائو است که در تهیه شکلات سفید به کار نرفته است. به همین دلیل است که شکلات سفید، فاقد رنگ قهوه ای و تیره است و با انواع دیگر شکلات بسیار تفاوت دارد. ماده اصلی برای تهیه شکلات سفید، کره کاکائو است که با موادی مثل شیر، چربی شیر، لسیتین و شکر مخلوط می شود و شکلاتی خوشمزه و دلچسب، به وجود می‌آورد.

اعتقاد بر این است که شکلات سفید، برای اولین بار در دهه ۱۹۳۰ در سوئیس، به عنوان جایگزینی برای کره کاکائو ساخته شد. کارخانه Nestle، با تولید شکلات سفید از دهه‌ی ۱۹۳۰ تا به امروز در سرتاسر کره زمین اعتبار دارد و بسیار معروف و محبوب است. شکل منحصر به فرد شکلات سفید، برای نخستین بار به شکل میله های شکلاتی با نام “Galak” تهیه و فروخته شد، و بعد از آن، این شکلات خامه ایِ شیری و خوشمزه، به راحتی در چندین کشور مختلف، در دسترس قرار گرفت.

در مناطق و کشورهای مختلف، استانداردهای مختلفی برای تهیه شکلات سفید وجود دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، FDA ذکر کرده است که شکلات سفید، باید فقط حاوی ۲۰٪ کره کاکائو، ۱۴٪ مواد جامد شیری، ۳.۵٪ چربی شیر و حدود ۵۵٪ مواد شیرین کننده باشد. در اتحادیه اروپا، استانداردها مشابه استانداردهای ایالات متحده هستند، به جز مقدار ذکر شده برای درصد مواد شیرین کننده.

تهیه یک شکلات سفید بی نقص و عالی، نوعی هنر است که فقط آشپزهای بسیار آموزش دیده و ماهر می توانند آن را به خوبی درست کنند. نکته اصلی برای تهیه این نوع شکلات، این است که باید کره کاکائو به آرامی ذوب شود و به پودر شیر، شکر، وانیل و سایر مواد دلپذیر اضافه شود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پای پکان سنتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

شکلات پوششی چوکور

شکلات پوششی کوورچر

شکلات پوششی/ شکلات کوورچر/ کوورتور (Couverture Chocolate):

کوورتور به بالاترین کیفیت شکلات گفته می شود که از ترکیب مواد اولیه شکلات، شامل مواد جامد کاکائو، کره کاکائو، شکر و مواد افزودنی مانند پودر شیر، لسیتین سویا و وانیل تهیه می شود. برخلاف شکلات معمولی، شکلات کوورتور از بهترین بافت برخوردار است و این به دلیل وجود کره کاکائو در بالاترین مقدار، در این شکلات است. به همین دلیل، بافت و طعم این شکلات بی‌نظیر و حیرت آور است.

در ایالات متحده، استاندارد ایده آل برای شکلات کوورتور، شامل حداقل ۳۵٪ مواد جامد کاکائو و ۳۱٪ کره کاکائو است. از آنجایی که حداقل مقدار مجاز ۳۱٪ است، برخی شکلات های پوششی با ۳۹٪ کره کاکائو تهیه می‌شوند. به طور معمول، از شکلات کوورتر بیشتر به عنوان شکلات آب شده و برای تزئین دسرها و کیک ها استفاده می‌شود، بخاطر اینکه بتوانند بافت کامل و بی‌نقص و حیرت آور این شکلات را به نمایش بگذارند.

اگر قصد درست کردن آب نبات در خانه را دارید و می خواهید یک لایه شکلات براق روی آن بریزید، از شکلات کوورتور استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای تهیه ترافل، شکلات خوشه‌ای، شکلات barks و میله های شکلاتی استفاده کنید. این شکلات برای ذوب کردن و تزئین گزینه بسیار مناسبی است، اما ایده آل نیست. به دلیل داشتن مقدار زیاد کره کاکائو، این شکلات برای پخت کیک و براونی مناسب نیست. از این رو، برای پخت و پز از این شکلات استفاده نکنید.

خرید گلابی خشک

شکلات کامپاند/ شکلات ترکیبی/مرکب (Compound Chocolate):

شکلات مرکب، نوعی شکلات است که از مخلوط کاکائو، چربی های گیاهی و شیرین کننده ها تهیه می شود. این نوع شکلات، ارزانتر از شکلات معمولی است؛ زیرا برای تهیه آن از چربی‌های گیاهی ارزان قیمت، مانند روغن پالم یا روغن نارگیل به جای کره کاکائو گران قیمت استفاده شده است.

به دلیل استفاده بسیار کم از کره کاکائو در این شکلات، شکلات مرکب از نظر قانونی در برخی کشورها، به عنوان “شکلات” شناخته نمی شود. از نظر شکل و بافت، شکلات مرکب ممکن است شبیه شکلات کوورتور به نظر برسد، اما از نظر طعم و مزه، از یکدیگر بسیار متفاوت اند. از آنجا که شکلات کوورتور حاوی درصد بالایی کره کاکائو است، از شکلات ترکیبی نرمتر و خوش طعم تر است.

شکلات مرکب، به دلیل بافت نازک آن، به عنوان روکش شکلاتیِ آبنبات ها بسیار کاربرد دارد. به همین دلیل در بین مردم، به عنوان پوشش شکلاتی، روکش شکلات قنادی ها، روکش شکلاتیِ آبنبات ها و روکش شکلاتیِ تابستانی یاد می شود. ذوب کردن این نوع شکلات در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد یا ۱۰۴ درجه فارنهایت ایده‌آل است. از این نوع شکلات نیز معمولا بصورت آب شده در ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد یا ۹۵ تا ۹۹ درجه فارنهایت استفاده می‌شود.

از آنجایی که شکلات ترکیبی کره کاکائو ندارد، برای تهیه دسرهایی که بر پایه کاکائو هستند، نامناسب است. به دلیل وجود روغن‌ها و چربی‌های اضافی مختلف در این شکلات، از مقاومت کمی برخوردار است و از این رو، بهتر است تنها برای پوشش و روکش روی سایر خوردنی ها استفاده شود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پرالین پکان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

شکلات صورتی روبی

شکلات صورتی روبی

شکلات روبی (Ruby Chocolate):

بعد از شکلات تلخ، سفید و شکلات شیری، شکلات روبی چهارمین نوع شکلات محسوب شده که به خاطر رنگ صورتی زیبایش، بسیار مشهور و محبوب است. شکلات روبی، شکلاتی نسبتاً جدید است و نخستین بار توسط شرکت کاکائو بلژیکی سوئیسی باری کالباتو (Barry Callebaut) در سال ۲۰۱۷ رسماً رونمایی شد.

شما ممکن است بارها و بارها میله‌های شکلاتی صورتی رنگ را، که یا با رنگ خوراکی و یا با توت فرنگی ترکیب شده باشند دیده باشید. اما آنچه که شکلات روبی را از سایر شکلات ها متمایز می کند، این است که به طور طبیعی و بدون استفاده از رنگ های خوراکی یا مواد افزودنی ساخته می شود. رنگ صورتی شیفته کننده این شکلات، حاصل دانه های کاکائو ای است که فقط در برزیل، اکوادور و ساحل عاج کشت می شود. طعم این شکلات، اصلا شبیه شکلات های معمولی نیست؛ و بیشتر، طعمی میوه ای و ترش دارد. در حالی که شکلات های معمولی بخاطر به عطر و طعم شیرین و لذت بخش‌شان معروف هستند، شکلات روبی به دلیل تردی میوه ای اش معروف است.

میوه خشک مخلوط

شکلات صورتی، نه تنها به دلیل رنگ متمایزش، بلکه به دلیل خاصیت تطبیق پذیری‌اش نیز شناخته شده است. امروزه در فروشگاه های KitKat در توکیو، یک نوشیدنی کاکائوی صورتی روبی گرم و خوشمزه که با انواع تمشک ها مخلوط شده، سرو می‌شود.

این نوع شکلات دلپذیر در سه سبک و شکل عمده تهیه می‌شود: به شکل شکلات میله‌ای، ویفر و شکلات چیپسی. انتخاب آن، بستگی به سلیقه و ذائقه ی شخصی شما دارد. چیپس شکلات معمولاً در پخت و پز استفاده می‌شود، در حالی که از میله های شکلاتی و ویفر، به عنوان یک میان وعده جالب یاد می‌شود.

سوالات متداول در مورد انواع شکلات:

  1. چهارمین نوع نادر شکلات چیست؟

    چهارمین شکلات جدید، یاقوت، اکنون رسماً وجود دارد. این شکلات جدید حاصل ایده شرکت شیرینی سازی سوئیس Barry Callebaut است. رنگ متمایز صورتی آن از هیچ رنگ یا مواد افزوده شده ای حاصل نمی شود. در عوض، شکلات ها دانه های کاکائوی روبی منحصر به فرد را از سراسر جهان تهیه می کنند.

  2. اسم شکلات تقلبی چیست؟

    پودر خرنوب که به آن آرد خرنوب نیز گفته می شود، جایگزینی برای پودر کاکائو است. از غلاف های درخت خرنوب خشک و بو داده تهیه شده و شباهت زیادی به پودر کاکائو دارد. پودر خرنوب اغلب به عنوان شیرین کننده طبیعی در محصولات پخته شده استفاده می شود. شیرین است و طعم بی نظیری دارد.

  3. برترین کارخانه شکلات سازی جهان چیست؟

    شرکت شکلات Ghirardelli، به نام Chocolate Chocolatier معروف ایتالیایی، Domingo Ghirardelli، بخش آمریکایی شیرینی پزی سوئیسی Lindt و Sprungli است و شاید یکی از مشهورترین مارک های شکلات در جهان باشد.

  4. شیرین ترین شکلات جهان چیست؟

    شیرین ترین شکلات: سه تفنگدار و پیت پیت یورک دارای وزن 70٪ قند هستند.

  5. چرا شکلات روبی صورتی است؟

    دانه های کاکائوی روبی از همان دانه های کاکائوی معمولی تهیه می شوند. دانه های کاکائو در یک غلاف بنفش رشد می کنند و در صورت عدم پردازش رنگ بنفش پیدا می کنند. رنگ بنفش معمولاً پس از تخمیر از بین می رود بنابراین تغییر در این روند می تواند رنگ بنفش را که یکبار به شکل صورتی در می آید، حفظ کند.

  6. چه کشوری بهترین شکلات را درست می کند؟

    بلژیک شما نمی توانید به بلژیک بروید و به فروشگاه شکلات نروید – بیش از 2،000 در سراسر کشور وجود دارد. سوئیس. حتی اگر به سوئیس نرفته باشید، احتمالاً شکلات سوئیسی خورده اید، اکوادور، انگلستان، ساحل عاج، ایتالیا و ایالات متحده

  7. چند شکلات می تواند شما را بکشد؟

    آیا می توانید آنقدر قهوه، الکل یا شکلات مصرف کنید که به معنای واقعی کلمه شما را بکشد؟ پاسخ بله است. طبق ویدئوی فوق، 70 فنجان قهوه، 13 لیوان الکل یا 85 شکلات به شکل کاملاً یکباره، همه کافی است تا یک فرد متوسط را بکشد.

  8. چرا شکلات بلژیکی اینقدر خوب است؟

    تمامیت ترکیبات با کیفیت بالا پایه و اساس شکلات بلژیک است. … به عبارت دیگر، بیشتر شکلات های بلژیکی در فروشگاه های کوچک و شکلات سازی محلی، با استفاده از مواد با کیفیت بالا، با دستور العمل هایی که بیش از 100 سال تغییر نکرده اند، تهیه می شوند.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “انواع مختلف شکلات

  1. Avatar مصطفی ارجمند گفت:

    عالی بود و بسیار مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *