خوشمزه ها

تارت مخلوط میوه خشک

تارت میوه خشک مخلوط

تارت شیرینی لذیذی است که با میوه ی خشک یا مربا پر می شود. برعکس اکثر شیرینی جات، روی آن باز است و پایه اصلی موادش آرد و خمیر نیست، بلکه میوه و مربا است. خمیر بریزه فقط بعنوان نگهدارنده ی محتویات تارت استفاده می گردد. تارتی که به عنوان میان وعده مصرف می شود، بر پایه میوه خشک و مایع کاستادر است. همچنین می توان تارت را با مربای میوه پر کرد که خاستگاه انگلیسی دارد و به عنوان غذا یا دسر مصرف می شود. یکی از اصلی ترین ویژگی بیشتر پای و تارت ها، استفاده از خمیر بریزه یا pate brisee می باشد. در صورت عدم دسترسی خمیر هزارلا گزینه ی مناسبی است.

خرید میوه خشک مخلوط

تارت میوه خشک:

زمان آماده سازی: نیم ساعت
زمان سرما دهی: سه روز
زمان پخت و پز: نیم ساعت
زمان کل: یک ساعت (به غیر از زمان در یخچال گذاری و سرما دهی)
مناسب برای: شش تا هشت نفر
دسته بندی: میان وعده، پذیرایی
متد: پخت
خاستگاه: فرانسه

مواد لازم برای تهیه تارت:

برای مطالعه مقاله انواع لواشک و طرز تهیه آن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تارت میوه خشک

تارت میوه خشک

طرز تهیه تارت میوه ی خشک:

ابتدا گاز را در حرارت متوسط گذاشته، در یک قابلمه کوچک میوه های خشک و مارمالاد پرتقال و دو سوم فنجان آب را تا اولین قل زدن حرارت می دهیم. سپس شعله را به حداقل می رسانیم و حدود ده دقیقه ادامه می دهیم. مخلوط را پس از سرد شدن به مدت سه روز در یخچال قرار می دهیم. فر را در دمای 200 درجه ی سانتی گراد قرار می دهیم. ته ظرف یک ورقه ی شیرینی پزی قرار داده و روی آن را با یک لایه خمیر بریزه می پوشانیم. خمیر باید از ظرف بزرگتر باشد که لبه های آن به صورت بشقابی بالا بیاید. پخت را تا زمانی که پای طلایی شود ادامه می دهیم، تقریبا 35 دقیقه. اگر پای پف کرد با چاقو یا چنگال آن را سوراخ کرده و مانع از پف کردن بشوید. پیش از سرو حتما بگذارید کمی سرد شود.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *