خوشمزه ها

موسلی بادام بو داده، نارگیل و شکلات تلخ

موسلی تست بادام، نارگیل و شکلات تلخ

موسلی یک صبحانه ی سوییسی است که امروزه اهمیت زیادی برای تغذیه ی کودکان و همچنین افرادی که به تندرستی خود اهمیت می دهند دارد. موسلی را می توان به عنوان یک میان وعده هم مصرف نمود. در فرهنگ و سنت سوییس، موسلی را یک خوراک بر پایه ی سیب می دانند.

اما امروزه می توان سیب خشک استفاده نکرد و میوه ها و غلات دیگری را جایگزین کرد. معمولا موسلی چهار ماده اصلی دارد. غلات (جو دوسر، کورن فلکس جوانه گندم و …)، حلال گر ( آبمیوه، شیر، ماست و …)، میوه خشک (خانواده ی توت ها، سیب، موز و …) طعم دهنده ها (آجیل، شکلات و … ) بر این اساس تنوع موسلی زیاد شده و هر کسی می تواند ابداع گر نوعی موسلی بر اساس مزه ی مطلوبش و ذائقه اش باشد. همچنین می توان با اندک تغییراتی برای کودکان خواب آلودی که از خوردن صبحانه طفره می روند یک مزه ی هوس انگیز ایجاد نمود.

موسلی بادام بو داده، نارگیل شکلات تلخ:

زمان آماده سازی: پنج دقیقه

زمان پخت و پز: بیست دقیقه

زمان کل: بیست و پنج دقیقه

مقدار حاصله: هفت فنجان

دسته بندی: صبحانه، میان وعده

متد: پخته شده

خاستگاه: آمریکایی

این موسلی یک صبحانه ی دلچسب و خانگی است، به راحتی می توانید به دلخواه مقدار را تغییر دهید. می توانیم بادام، نارگیل و شکلات تلخ را با سه لیوان مغز آجیل یا میوه ی خشک جایگزین کنیم. (میوه ی خشک را پس از خنک شدن موسلی می توان استفاده کرد)

برای مطالعه مقاله دستور پخت پای توت فرنگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

غلات برای درست کردن موسلی

غلات برای درست کردن موسلی

مواد لازم برای هفت فنجان موسلی:

  • چهار فنجان جوی دو سر
  • یک و نیم فنجان بادام خرد شده
  • یک و نیم فنجان پرک نارگیل خشک بدن لعاب و شکر
  • سه قاشق غذاخوری یک قاشق چایخوری نمک
  • نیم قاشق چایخوری دارچین
  • سه قاشق چایخوری سیروپ افرا
  • 2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
  • نیم فنجان شکلات تلخ رنده شده

پیشنهاد سر آشپز:

شیر بادام یا ماست

موز خشک، توت فرنگی خشک یا میوه خشک مورد نظر

دستورالعمل طبخ:

در یک کاسه ی بزرگ؛ جو، خلال بادام، نارگیل، نمک و دارچین را با هم مخلوط می کنیم، سیروپ افرا، روغن نارگیل و پودر وانیل را اضافه کرده و به هم می زنیم و کنار می گذاریم. خرده شکلات ها را نباید در این مرحله اضافه نماییم. مخلوط را روی تابه ریخته و تفت می دهیم تا بو داده و پوسته های نارگیل طلایی شود. این مخلوط را می گذاریم کاملا سرد شود و سپس شکلات را اضافه می کنیم. اگر خیلی زود آنها را اضافه نماییم، تراشه های شکلات ذوب شده و دیگر طعم خوبی نخواهد داد. می توان آن را هفت قسمت کرد و هر کدام را در یک لیوان سرو کرد. لیوان ها جداگانه با شیر بادام یا ماست سرو کنید. ترجیحا اجازه دهیم موسلی چند دقیقه خیسانده شود جو دوسر و میوه ی خشک نرم شود. نوش جان!

موسلی بوداده ی خنک شده را در یک کیسه بدون هوا می توان در فریزر نگه داشت و هنگام مصرف نیازی به یخ زدایی نیست.

موسلی در ظرف شیر

موسلی در ظرف شیر

نکته پایانی:

می توان فر را در دمای 200 درجه گرم کرد، سپس مخلوط بدون شکلات موسلی را به مدت پانزده دقیقه در فر گذاشت. این کار سبب طعم بهتری برای بو دادن موسلی می شود. در این روش هم نباید به مخلوط موسلس شکلات را اضافه کرد. دستور العمل تقریبا از گرانول نارنجی زغال اخته من اقتباس شده است.

برای گیاهخواران بسازید: حتما شکلات غیر شیری و سیاه مصرف گردد و به جای شیر از شیر بادام استفاده شود.

آن را بدون گلوتن بسازید: حتما از جوهای دو سر فاقد گلوتن استفاده کنید.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *