مطالب دیگر

انواع ظروف برای نگهداری مواد غذایی

انواع مختلف ظروف برای ذخیره مواد غذایی

همه ی ما، تمایل داریم که همیشه مواد غذایی مورد نیازمان، در دسترس باشند. اما گاهی اوقات، دستیابی به موادی که ته یخچال قرار دارند، سخت است و به افتادن سس گوجه فرنگی رو کف زمین منتهی می‌شود و همه ی ما تجربه اش را داریم! به همین دلیل، این ظروف نگهدارنده مواد غذایی، ساخته شده اند تا بتوانیم از حداکثر فضای آشپزخانه استفاده کرده و همه چیز را تا حد ممکن، مرتب و منظم نگه داریم.

عناصر طراحی ظروف:

برای انتخاب ظروف نگهدارنده مواد غذایی، ده ها انتخاب وجود دارد و همه ی آن‌ها طوری طراحی شده اند که کار ما را راحت تر کنند. پس چه از این ظروف، برای مصارف شخصی استفاده کنید، و چه برای آشپزخانه یا رستوران تجاری خود، باید ظروف را با توجه به نیاز خود تهیه کرده و از آنها سود ببرید. ما در این مقاله، چند نمونه از انواع ظروف نگهدارنده های مواد غذایی را برای شما شرح می‌دهیم.

برای مطالعه مقاله کاربرد رزماری در غذا می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نگهداری مواد غذایی در ظروف شیشه ای

نگهداری مواد غذایی در ظروف شیشه ای

ظروف شیشه ای:

ظروف شیشه ای، دارای صفحه های آلومینیومی، شیشه ای یا چوبی هستند و اندازه های بسیار متنوعی دارند. برخی از این ظروف کوتاهند و مقدار کمی مواد غذایی را در خود جای می دهند. برخی دیگر بزرگتر هستند و برای نگهداری اقلامی مانند غلات یا آرد استقاده می‌شوند. برخی از انواع این ظروف نیز بسیار بزرگ و بلند هستند و می‌توان مواد غذایی ای مانند ماکارونی را در آن‌ها نگهداری کرد.

ظروف اکریلیک:

ظروف اکریلیک، در طول و اشکال مختلف و متنوعی ساخته می‌شوند و درب هایی پلاستیکی یا حتی چوبی دارند. شکل آن‌ها می‌تواند مستطیل، گرد یا مربع باشد؛ و مقاومت بسیار بالایی دارند.

ادویه کچاپ تند و شیرین

ظروف استیل ضد زنگ:

جنس این ظروف از استیل براق است که جلوه ای زیبا به روی میز یا کابینت شما می‌بخشند. این ظروف با درپوش های اکریلیکی یا شفاف، در اندازه ها و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند و از نظر بصری بسیار جذاب اند. برخی از انواع این ظروف، قسمتی شیشه ای و شفاف دارند که محتوای داخل ظرف قابل مشاهده است و برخی دیگر، دارای سطوحی قابل نوشتن هستند که به شما امکان علامت گذاری می‌دهند و می‌توانید نوشته را نیز با عوض کردن محتوای ظرف، پاک کرده و عوض کنید.

کنیسترها (Canisters):

کنیسترها در اندازه های متنوع زیادی ساخته می‌شوند، اما درب همه ی آن‌ها به یک شکل است. همه آنها دارای یک قفل منحصر به فرد هستند که از یک سمت می‌توان درب ظرف را فشار داد. کنیسترها ظاهری زمخت و تنومند دارند و معمولاً از اکریلیک یا نوعی پلاستیک سخت ساخته می‌شوند و می توان از انواع کوکی ها، تا آب نبات و شکر، یا حتی برنج و سایر غلات را در آن‌ها نگهداری کرد.

برای مطالعه مقاله 27 نوع گیاه افزودنی غذاهای شگفت انگیز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نگهداری مواد غذایی در ظروف سرامیکی

نگهداری مواد غذایی در ظروف سرامیکی

ظروف نگهداری مواد غذایی سرامیکی:

ظروف نگهداری مواد غذایی سرامیکی، محکم و در عین حال شکستنی هستند و انواع مختلفی از آن‌ها در طرح ها و سایز های متنوع وجود دارد. برخی از انواع این ظرف ها وجود دارند که با قفل کردن درب آنها در دو یا چهار طرف ظرف، بسته می شوند و نوعی دیگر از آن‌ها، درب ظرف با فشار دادن در وسط، مهر و موم می شود. ظروف سرامیکی زیبا هستند و نسبت به بسیاری از انواع ظروف دیگر، از نظر بصری جذاب تر اند. بسیاری از آن‌ها، روی بدنه طرح هایی خاص و منحصر به فرد داشته و برخی دیگر، با طرح هایی حکاکی شده، ظرافت بیشتری دارند. این ظروف، مناسبی اشخاصی است که ظرافت و زیبایی برای آن‌ها اهمیت دارد و به هر فضایی، چه خانه و چه محیط اداری، لطافت و وقار می‌بخشد.

ظروف نگهدارنده مواد غذایی منحصر به فرد:

ظروف منحصر به فرد، در شکل، اندازه و طرح ‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. انواع شیشه های مرباخوری و ترشی، بطری آب، ظروف غذاخوری و پارچ آب، جزو این دسته هستند و به راحتی در یخچال شما جای می گیرند. بعضی از این ظروف با لبه هایی گیردار طراحی شده اند که گرفتن ظرف را بسیار راحت تر می کنند، و نیز برخی از آنها در سه سایز یا بیشتر طراحی شده اند که برای افراد و صاحبان رستوران، بسیار مناسب اند. بعضی از آنها دارای دسته هستند و برخی دیگر، برای حمل راحت تر، بند دارند. انواع و اقسام فراوان این ظروف، به شما این امکان را می‌دهند تا ظرفی دقیقا متناسب با نیازتان انتخاب و خریداری نمایید.

ظروف نگهدارنده مواد غذایی مسی:

ظروف نگهدارنده ی مسی، ظاهری منحصر به فرد و استحکام بی نظیری دارند. این ظرف ها معمولاً از جنس استنلس استیل ساخته شده و روکشی مسی دارند. ظاهرشان عتیقه مانند است، که مورد پسند بسیاری از مردم است. این نوع ظروف بصورت ست ساخته شده و برای نگهداری غذاهایی مانند آرد، شکر و برنج مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از آنها نیز توسط صنعتگران ماهر ساخته می شوند. آنها معمولاً دارای نوعی درب هستند که برای تازه نگه داشتن غذا، به طور کامل مهر و موم می شود و غلب می توانید انواع کاسه و بشقاب هایتان را با این ظروف مسی ست کنید. استفاده از این ظروف در آشپزخانه، برای کسانی که به زیبایی و خاص بودن اهمیت می‌دهند، گزینه ی بسیار مناسبی است.

نگهداری مواد غذایی در ظروف مسی

نگهداری مواد غذایی در ظروف مسی

امکانات ظروف نگهدارنده مواد غذایی:

ظروف نگهدارنده مواد غذایی، دارای اشکال، اندازه ها و جنس‌های مختلف اند، و همچنین دارای ویژگی های متنوعی نیز هستند که باعث تمایز و منحصر به فرد بودن آنها می شود. این ویژگی ها عبارتند از:

درپوش:

هدف اصلی درب ظروف نگهدارنده، این است که مطمئن شوید غذای داخل آن، تا زمانی که بخواهید آن‌ها را بخورید یا با آن غذا بپزید، کاملا تازه می‌ماند. انواع مختلفی از درب وجود دارد، که درب درزگیر دار (seal-cover)، متداول ترین آنهاست. این درب ها محکم بسته می شوند و در برابر هرگونه ورود هوا یا هر چیز دیگری، مقاوم اند. آنها هم درزگیر بیرونی و هم داخلی دارند و حفاظت کنندگی آنها از غذا، درجه یک است. هر درپوشی، با درپوش دیگر تفاوت هایی دارد، اما اگر درپوشی را انتخاب کنید که ساخت همان کارخانه ی ظرف نگهدارنده مورد نظر است، با مشکلی روبه رو نخواهید شد. برای گرفتن بهترین نتیجه، مطمئن شوید که درب را تا حد ممکن محکم بسته باشید، و برای اطمینان از آن، ظرف را وارونه کنید، اگر نشتی ای رخ نداد، درب ظرف محکم است.

اگر به دنبال ظروفی ارزان قیمت تر هستید که مناسب و مطمئن نیز باشند، می توانید درپوش های چفت دار (snap-on) را انتخاب کنید؛ که از ورود هوا و هرگونه نشتی به طور کامل محافظت می‌کند، اگر چه ممکن است به اندازه ی مدل درپوش درزگیر دار، محکم و مهر و موم شده نباشد. پیشنهاد میکنیم قبل قبل از اینکه تصمیم نهایی را در مورد انتخاب نوع درپوش بگیرید، آنها را آزمایش کنید. هر دو درب، دارای طیف گسترده ای از رنگ ها، از جمله آبی، سبز، قرمز، بنفش و سفید هستند، که به کمک آن، کدگذاری ظروف برای شما ساده‌تر می‌شود؛ و همچنین فضای یخچال یا کابینت شما را زیبا و جذاب تر نشان می دهد.

چهار ادویه فرانسوی

اندازه گیری یا طبقه بندی:

به کمک ظروف نگهدارنده مواد غذایی، می‌توان انواع مایعات و مواد غذایی را به خوبی ذخیره کرد، و اندازه گیری های حک شده یا چاپ شده روی بدنه بیرونی بسیاری از این ظروف نیز، می تواند به شما در تعیین تقریبی مقدار ماده غذایی ای که استفاده می‌کنید یا برای پخت و پز به آن نیاز دارید، کمک کند. بیشتر این ظروف، بیش از یک نوع خطوط اندازه گیری دارند، بنابراین شما می توانید مقدار اونس و فنجان هر یک از مواد را داخل آنها ببینید. از آنجایی که این خطوط اندازه گیری به وضوح در هر دو طرف ظرف با رنگ های قرمز روشن یا آبی مشخص شده اند، به راحتی می‌توان آن‌ها را دید و متوجه شد که دقیقاً چه مقدار ماده غذایی درون ظرف وجود دارد.

برای مطالعه مقاله بهترین غذاهای ایتالیایی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ظروف همه از یک برند

ظروف همه از یک برند

قابلیت انباشته شدن:

اکثر ظروف نگهدارنده مواد غذایی را، اگر از یک مارک و برند یکسان باشند، می توان به راحتی روی هم چید و بنابراین، ذخیره سازی بسیاری از این ظروف را در فضای بسیار کم، میسر می‌کند. حتی زمانی که ظروف از یک مارک نباشند نیز، اکثراً می توانند بسیار خوب روی هم قرار بگیرند و فضای کمتری را در بالای پیشخوان یا داخل کابینت اشغال می‌کنند. حتی اگر ظروفی در اندازه های مختلف داشته باشید، بسیاری از شرکت های تولید کننده، درب آنها را به یک اندازه ساخته اند و می توانید آنها را به راحتی و به سرعت روی هم قرار دهید. در صورت مناسب بودن اندازه ها، می توانید ظروف نگهدارنده گرد را نیز بالای ظروف مربع شکل قرار دهید. اگر ظروف و درب آن‌ها، ساخت یک شرکت خاص باشند، جمع کردن و ذخیره سازی آنها به راحتی امکان پذیر خواهد بود. اگر در مورد انواع محصولات ساخته شده‌ شرکت های مختلف کنجکاو هستید، کافی است آنها را امتحان کنید، یا قبل از خریداری، درمورد آنها تحقیق کنید تا محصول مورد نیاز خود را بیابید.

هشت ادویه لبنانی

سبک های ظروف نگهدارنده مواد غذایی:

وجود سبک های مختلف و بسیار متنوع ظروف نگهدارنده مواد غذایی، ممکن است شما را متعجب کند، زیرا به نظر می رسد هر روز شرکت‌ها، سبک هایی کاملاً جدید عرضه می‌کنند، تا ظروف شرکت خود را منحصر به فرد کنند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

ظروفی که داخل آن‌ها، قطعات یا سینی های اضافه ای برای تازه نگه داشتن مواد غذایی وجود دارد، که به عنوان یک قطعه تخلیه کننده و زهکشی مانند، به شما این اجازه را می دهد که مواد غذایی خود را مانند کاهو، روی این سینی ها گذاشته، تا آب اضافی آن از تهِ ظرف تخلیه شود و مواد غذایی برای مدت زمان بیشتری سالم بماند. این سینی ها، کمک زیادی به تازه نگه داشتن مواد غذایی می کنند. این ظروف بسیار زیبا هستند و به راحتی تمیز می شوند.

ظروفی که درپوش آنها، به خود ظرف متصل است؛ و دیگر هرگز نگران گم شدن درپوش ظروف خود نخواهید بود. به عبارت دیگر ، ظرف و درب، به جای دو قطعه، یک قطعه اند و هر کجا ظرف برود، درب آن نیز همراه آن می رود. درب این ظروف به راحتی بسته و مهر و موم می‌شود. نگهداری و استفاده از این ظروف برای مدتی طولانی، بسیار راحت تر است، زیرا شما هرگز نگرانی بابت درب آن نخوهید داشت.

سطل هایی که قسمت بالایی آن باز است و برای نگهداری محصولاتی مانند پیاز و سیب زمینی ساخته شده اند. مواد غذایی را می‌توان به راحتی از این سطل‌ها برداشت، و برای استفاده در آشپزخانه رستوران های شلوغ ، بسیار مناسب است. هنگامی که مشغول پخت غذا هستید، می‌توانید به راحتی و با سرعت، موادی مانند پیاز و سیب زمینی را بدون اینکه دائماً متوقف شوید، درب ظرف را باز کنید، سپس در پایان کار درب را ببندید، برداشته و استفاده نمایید، که باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه خواهد شد. می‌توانید با سرعت و با کمترین تلاش، مواد غذایی را داخل ظرف یا از آن خارج کنید، و اگر این مواد نیازی به یخچال ندارند، این سطل ها، بهترین گزینه اند.

انوع مختلف ظروف نگهداری

انوع مختلف ظروف نگهداری

ظروفی که قسمت بالای آن شفاف است و برای نگهداری انواع مختلف ادویه جات، و یا سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی، با چرخاندن قسمت بالایی آن در جهت عقربه های ساعت، به محصول مورد نیاز خود، دسترسی پیدا کنید. اگر به طور مداوم، با ادویه جات مختلف کار می کنید، این ظروف بهترین گزینه برای آشپزخانه شما هستند. در صورت نیاز به ادویه، کافی است قسمت بالای شفاف آن را نگاه کنید و محصول مورد نیاز خود را بردارید، درب آن را چرخانده تا باز شود و بعد استفاده نمایید. این ظروف برای تازه نگه داشتن ادویه ها به خوبی بسته می‌شوند و کار با آنها بسیار راحت و سریع است.

سبک های متفاوتی نظیر داشتن لوله، دستگیره در کناره ها یا قسمت بالای ظروف و حتی چاقوها و چنگال های پلاستیکی نیز همراه این ظرف ها وجود دارند. دستگیره ها و لوله ها، در اندازه ها و اشکال مختلف، در کنار یا بالای ظرف تعبیه می‌شوند. به بعضی از این ظروف، حلقه هایی متصل است که می توان قاشق را درون آنها قرار داد، که به ویژه هنگام استفاده از محصولاتی مانند قهوه یا برنج، بسیار مفید و کاربردی اند. در واقع، این تجهیزات اضافی هستند که ظروف را از هم متمایز می کنند، هر ظرف با دیگری متفاوت است و به منظور استفاده خاصی، ساخته شده است؛ به همین دلیل هر سبک با سبکی دیگر، متفاوت است.

خرید ادویه قیمه

هدف استفاده از ظروف:

به طور کلی، مهمترین هدف استفاده از این ظروف، ذخیره مواد غذایی است، به طوری که یافتن آنها در هنگام طبخ و نیاز، راحت تر باشد. اگر بین استفاده از این ظروف و کیسه های پلاستیکی قابل انعطاف تردید دارید، در ادامه همراه ما باشید تا چندین هدف دیگر از استفاده از این ظروف را با هم بررسی کنیم:

  • ظروف نگهدارنده مواد غذایی، به گونه ای ساخته می شوند که قابل استفاده در مایکروویو باشند. به این معنی که می توانید آن‌ها را از یخچال درآورده و بلافاصله وارد مایکروویو کنید. از آنجایی که این ظروف، از موادی ساخته شده اند که برای استفاده در مایکروویو مناسب اند، با تنها یک ظرف، هم می‌توانید مواد غذایی خود را ذخیره کرده و هم گرم کنید، و در هزینه، و استفاده از فضای ماشین ظرفشویی، صرفه جویی کنید. اینهمه راحتی را تنها یک ظرف، در اختیار شما می‌گذارد.
  • این ظروف، نگهداری از مواد غذایی را در یخچال، راحت تر می‌کنند؛ بخصوص اگر به شکلی ساخته شده باشند که روی هم چیده شوند، و اکثر این ظروف همین گونه اند. هنگامی که ظروف، به طور صحیح روی هم چیده شوند، فضای کمتری را در یخچال اشغال کرده و در هنگام نیاز، برداشتن‌شان از یخچال و فریزر، راحت تر است. ذخیره مواد غذایی در کیسه و قرار دادنشان در یخچال، دست و پا گیر و ناجور و ناخوشایند است.
  • ذخیره مواد غذایی در ظروف نگهدارنده، بسیار راحت تر از کیسه های پلاستیکی اند. این ظروف دارای دستگیره هایی هستند که حمل ظرف را آسان تر می کند و لوله های که باعث ریختن تمیزتر و بهتر مواد می‌شود. نیازی به ذکر سایر مزایای این ظروف نیست، آنها را می‌توان به راحتی روزانه با خود حمل کرد و استفاده نمود.
  • ظروف نگهدارنده مواد غذایی را می‌توان به طور نامحدود استفاده کرد، که تأثیر آنها بر محیط زیست کاهش می‌یابد. کیسه های پلاستیکی، تنها برای یک بار قابل استفاده ‌اند، البته می توان آنها را شست و مجدد استفاده کرد ، اما با زحمت و هدر رفتن زمان همراه است. ظروف نگهدارنده مواد غذایی، سریع تر شسته و خشک می شوند و بهداشتی‌تر اند و نیازی به دور ریختن‌شان نیست.
  • ظروف نگهدارنده، برای راحتیِ ما ساخته شده اند و حمل و انتقال مواد غذایی را به مکان هایی مانند پیک نیک یا محل کار، آسان می کنند. یکی از اهداف ساخت آنها، راحت تر کردن ذخیره سازی و حمل و نقل غذای شماست. بنابراین، اگر برای یک پیک نیک خانوادگی به پارک می‌روید، و یا می‌خواهید ناهارتان را به محل کارتان ببرید، استفاده از این ظروف، بهترین روش است.
  • این ظروف، با هدف جلوگیری از آلودگی غذا ساخته شده اند و این هدف، بسیار بسیار مهم است. این ظروف، با داشتن مزایایی همچون متریالی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و فاقد BPA و سایر مواد مضر، می توانید با خیال راحت مواد غذایی خود را ذخیره کنید و اطمینان داشته باشید که این غذا همچنان تازه و سالم خواهد ماند. موادی که این ظروف از آنها ساخته شده است، مانع از ورود آلاینده ها و هر نوع آلودگی به غذای شما می شود، به این معنی که غذای شما سالم می‌ماند و این ویژگی، برای افراد و سرآشپزها بسیار مهم است.
  • از سالم بودن مواد ذخیره شده در این ظروف، می‌توان مطمئن بود؛ زیرا این ظروف از نظر کیفی، تست شده اند و برای فروش، باید از مشخصات و ویژگی های مشخصی برخوردار باشند. این ظروف، غذای شما را در برابر تأثیرات بیرونی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محافظت می کند و غذای شما همواره سالم می‌ماند.

برای مطالعه مقاله معرفی بهترین غذاهای انگلیسی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نگهداری راحت مواد غذایی

نگهداری راحت مواد غذایی

اندازه ها / اشکال ظروف نگهدارنده مواد غذایی:

بیشتر ظروف نگهدارنده مواد غذایی، به یکی از دو شکل اصلی گرد یا مربع ساخته می‌شوند. هر یک از این اشکال، فواید و محدودیت های خاص خود را دارد و ظرف انتخابی، به دو عامل اساسی بستگی دارد: میزان فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی این ظروف، و سلیقه و ترجیح شخصی شما. اگر فضای شما محدود باشد، انتخاب ظروف مربعی شکل برای شما بهترین گزینه است، زیرا می توان آنها را با حداقل فضای اشغال شده، درون کمد قرار داد. اگر محدودیتی برای مقدار فضا ندارید، می توانید مزایای استفاده از ظروف گِرد را با ظروف مربعی مقایسه کرده و متناسب با نیازتان، بهترین را انتخاب نمایید.

در ظروف نگهدارنده گرد، گردش هوا در اطراف ظرف بیشتر است و مواد غذایی داغ داخل ظرف، سریع تر خنک می‌شود؛ در حالی که ظروف مربع شکل، جای کمتری را اشغال می‌کند. در ظروف مربعی، مقدار بیشتری ماده غذایی جا می‌شود، در حالی که ظروف گِرد، معمولاً ضایعات غذا را به حداقل می رسانند. با در نظر گرفتن میزان فضای موجود برای نگهداری ظروف غذا و همچنین مزایای دو شکل گرد و مربعی ظروف ، بهترین و مناسب ترین شکل را برای ظروف خود انتخاب کنید.

ادویه گرام ماسالا

با توجه به سایز های مختلف این ظروف، باید درنظر بگیرید که چه ماده غذایی ای را می‌خواهید در آنها قرار دهید. آیا می خواهید ترشی، ژله، محصولات تازه، سس یا سوپ، یا حتی مواد خشک را داخل آنها بریزید؟ دانستن آن، شما را به گرفتن تصمیم درست درباره سایز ظروف، کمک خواهد کرد. اندازه این ظروف به ترتیب زیر است:

  • ۲ فنجان
  • ۳ فنجان
  • ۱ کوارت
  • ۲ گالن
  • ۳.۵ گالن
  • ۴ گالن
  • ۶ گالن
  • ۸ گالن
  • ۱۲ گالن
  • ۱۸ گالن
  • ۲۲ گالن

مطمئناً اگر خود ظرف را از نزدیک ندیده باشید، این اندازه ها معنی خاصی نخواهد داشت و به انتخاب ظرف متناسب با نیاز شما، کمکی نخواهد کرد. اگر می‌خواهید خرید آنلاین انجام دهید، توضیحات نوشته شده درباره هر یک از این ظروف، به شما کمک زیادی خواهد کرد، زیرا فروشگاه های آنلاین، توصیفات بسیار دقیقی به شما ارائه می‌دهند و در تلاش اند تا مرجوعی های فروشگاه خود را به حداقل برسانند.

ظروف پلی پروپیلن شفاف

ظروف پلی پروپیلن شفاف

مواد استفاده شده در ساخت این ظروف/متریال:

اگرچه تقریبا همه‌ی ظروف نگهدارنده مواد غذایی، شبیه هم هستند، اما در حقیقت مواد و متریال ساخت آن‌ها باهم تفاوت دارد. از جمله این مواد و متریال عبارتند از:

پلی کربنات شفاف:

این ظروف، به دلایل متعددی از محبوبیت بالایی برخوردار اند، یکی از اصلی ترین مزایای این ظرف‌ها، این است که خراب نشدنی اند. طراحی ضد شکنندگی آنها، باعث می شود که ظروفی بسیار ارزشمند در آشپزخانه باشند و صرف نظر از کاری که با آنها انجام می دهید، برای مدتی بسیار طولانی دوام می آورند. آنها کاملاً شفاف اند و محتوای داخل‌شان به راحتی دیده می شود و این امر، شناسایی ماده غذاییِ مورد نیاز را بسیار آسان می کند. به تناسب ماده ی مورد استفاده در ساخت‌شان، می توانند درجه حرارت از -60 تا 100 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، به این معنی که شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی، داخل آنها را با غذاهای گرم پر کنید و ظرف را داخل فریزر بگذارید. علاوه بر این، این نوع ظروف، غذاهای شما را در برابر روغن ها و اسیدهای موجود محافظت کرده، و بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که غذا را داخل این ظروف در یخچال نگهداری می‌کنید، غذا همچنان سالم خواهد ماند.

پلی پروپیلن شفاف:

این ظروف معمولاً بسیار ارزان قیمت اند و اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید ظروف بپردازید، این‌ها بهترین گزینه اند. ظروف پلی پروپیلن مخصوص نگهداری مواد غذایی سرد اند. ۱۰۰٪ فاقد BPA هستند و از لحاظ سلامتی بسیار ایمن اند. با ظاهری شفاف، در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و می توانند از دمای -60 تا 100 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

پلی اتیلن سفید:

ظروف پلی اتیلن، کمترین قیمت را در بازار دارند و رایج ترین نوع ظروف نگهدارنده مواد غذایی هستند. آنها فاقد BPA هستند و سفید رنگ و بسیار مقاوم در برابر ضربه، نفوذ مواد شیمیایی و لکه هستند. می‌توان از آنها برای ذخیره مواد غذایی خشک و همچنین سرد در فریزر و یخچال استفاده کرد و می توانند از -60 تا 100 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. از پلی اتیلن سفید، علاوه بر ظروف غذا، برای ساخت صدها مورد دیگر نیز استفاده می شود ، زیرا بسیار مقرون به صرفه و محکم، و برای استفاده روزانه بسیار مناسب است.

برای خرید اینترنتی ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *