خوشمزه ها

معرفی بهترین غذاهای انگلیسی

معرفی بهترین غذاهای انگلیسی

غذا امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی ما است و هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی که دارد، سبک آشپزی متنوعی دارد. آشپزی انگلیسی نیز مانند هر آشپزی دیگری سبک و سیاق خاص خود را دارد. در دوران ویکتوریا آشپزی فرانسوی، و بعد از جنگ جهانی دوم آشپزی ایتالیایی، چینی و تایلندی تاثیر فراوانی بر غذاهای این کشور نهادند.

انواع غذاهای انگلیسی:

آشپزی انگلیسی از قرون وسطی (قرن ۵) تحت تاثیر مواد اولیه خارجی قرار گرفت. به عنوان مثال ادویه کاری با دستور پخت مرغ کاری توسط هانا گلاس از هند وارد آشپزی انگلیس شد. در این مقاله انواع غذاهای انگلیسی را به شما معرفی میکنیم امیدواریم در ادامه از دیدنه این غذاهای خوشمزه لذت ببرید و با معروف ترین غذاهای انگلیسی آشنا شوید.

بیف ولینگتون (Beef Wellington):

احتمالاً این گزینه انگلیسی ترین نام در بین سایر موارد را دارد. این غذای سیرکننده و هیجان انگیز از غذاهای استاندارد کلاسیک بریتانیایی بوده و علیرغم آن چیزی که به نظر می‌رسد، نامش ارتباطی به دوک ولینگتون ندارد! بلکه نام آن از شهر کوچک ولینگتون در نیوزلند گرفته شده است..این غذا جزو غذاهای گران و سلطنتی و با کلاس در انگلستان محسوب میشود و گوردن رمزی از مشهورترین سرآشپزهای جهان بهترین بیف ولینگتون انگلیس را تهیه میکند. این غذا از قرار دادن گوشت گاو درون خمیر پاته، قارچ، پیاز و سبزیجاتی مثل جعفری و پونه تهیه می شود. برای اینکه عطر و طعم بهتری بگیرد به آن فلفل فرنگی و زنجبیل اضافه می‌کنند. برای تازه و مرطوب ماندن این غذا را در کرپ (پنکیک های بسیار نازک) نگهداری می‌کنند.

بیف ولینگتون

بیف ولینگتون

کباب یکشنبه با پودینگ یورک شر (Sunday Roast with Yorkshire Pudding):

دیگر غذای مشهور انگلیسی کباب با پودینگ یورکشر بوده که رسم است در روزهای یکشنبه سرو شود این غذا از گوشت کبابی و سیب زمینی تهیه می شود و آن را همراه با پودینگ یورکشر، سوسیس، انواع سبزیجات مثل ( ذرت شیرین، لوبیا قرمز، نخود فرنگی، هویج و بروکلی) میل می کنند. فقط به یاد داشته باشید که این غذا نیمه خام بوده و به این سبک پخته می شود.

کباب یکشنبه با پودینگ یورک شر

کباب یکشنبه با پودینگ یورک شر

فیله ماهی (Fish & Chips):

هیچ غذایی به اندازه فیش اند چیپس حس و حال بریتانیا را منعکس نمی‌کند. ماهی و چیپس با اینکه از ریشه و اساس کاملا انگلیسی است اما این مهاجران اواخر قرن ۱۷ بودند که رسم خوردن ماهی سرخ شده را به انگلیس بردند این غذا را به طور سنتی با نخود له شده ای که با نمک و سرکه طعم دار شده، می‌خورند. طرز تهیه این غذا به این گونه است که ماهی تازه را باید ابتدا آغشته به تخم مرغ بنمایید و سپس آن را در پودر سوخاری بغلتانید، پس از آن که کمی ماهی در این مواد ماند آن را سرخ کنید.

برای مطالعه مقاله معرفی ادویه ماهی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

فیله ماهی

فیله ماهی

شیرینی کورنیش (Cornish Pasty):

با اینکه شیرینی کورنیش اولین بار در شهر کورنوال درست شده اما در همه شهرهای انگلیس محبوب است. برای درست کردن این شیرینی از گوشت، سیب زمینی، شلغم زرد و پیاز استفاده می شود و در آخر این مواد را در داخل خمیر می پیچند که بعد از آماده شدن کاملا طلایی می شود. با اینکه ریشه ی این غذا کاملا مشخص نیست اما به نظر می آید اولین بار برای معدن چی ها درست شده چون شکل خاص این شیرینی و لبه های ضخیم و چین دار آن باعث می شود تا معدن چی ها دست های آلوده شان را به دیگر قسمت های غذا نزنند برای همین این غذا از مدت ها قبل برای کارگران درست می شود. شیرینی کورنیش غذایی مذهبی بوده و به شکل نیم‌دایره درست می‌شوند. نسخه‌های متعددی از این غذا به وجود آمده اما اصیل‌ترینِ آن با گوشت، پیاز، سیب زمینی و شلغم تهیه می‌شود.

شیرینی کورنیش

شیرینی کورنیش

Toad in the Hole:

یک غذای سوسیسی! در انگلیس هم مثل آلمان سوسیس طرفدارهای زیادی دارد البته سوسیس های سالم و باکیفیت! با اینکه شکل و اسم این غذای بریتانیایی کمی خنده دار به نظر می رسد اما در عوض طعم و مزه آن را تا مدت ها فراموش نمی کنید. ماده اصلی این غذا یک سوسیس خوشمزه است که در روغن های خاص سرخ می شود و عطر و طعمی باورنکردنی می گیرد. این غذای گرم و مقوی را معمولا با سس پیاز می خورند.

Toad in the Hole

Toad in the Hole

Lancashire Hotpot:

این غذا مخصوص شمال انگلیس است یعنی همان جایی که پاییزهای پرباران خبر از زمستان های سرد می دهد. معمولا پشت اختراع غذاهای سنتی داستان های جالبی وجود دارد که شنیدن آن ها خیلی جذاب است. این غذا مخصوص زمانه ای است که کسی در خانه اش فر نداشت و توسط کسانی اختراع شد که روی آسیابان ها کار می کردند. کارگران این غذا را با خود از خانه به محل کار می بردند و در فر مشترک آسیابان می گذاشتند تا به آرامی تا زمان نهار پخته شود. این غذای خوشمزه از تکه های گوشت بره یا گوسفند درست می شود، روی آن با لایه ای از سیب زمینی های گرد پوشیده می شود و آنقدر بخارپز می شود تا سیب زمینی ها کاملا طلایی و خوش رنگ شوند.

Lancashire Hotpot

Lancashire Hotpot

Bubble and Squeak:

با اینکه انگلیس از قدیم محصولات کشاورزی زیادی داشت اما دو جنگ جهانی پشت سر هم کمی رونق را از محصولات کشاورزی این کشور گرفت برای همین آن ها شروع به اختراع غذاهایی کردند که از باقی مانده های غذاهای دیگر درست می شد: Bubble and Squeak از همان غذاهاست! این غذا از ترکیب باقی مانده های گوشت ها و سبزیجات کبابی به همراه پوره سیب زمینی درست می شود و معمولا موقع صبحانه خورده می شود.

برای مطالعه مقاله بهترین غذاهای فرانسوی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

Bubble and Squeak

Bubble and Squeak

پای و پوره (Pie and mash):

غذایی ارزان قیمت در کشور انگلیس پای و پوره نام دارد. در سال ۱۹۵۰ میلادی، در بسیاری از خانه‌های فروش غذا، a pie and a pint نوعی کلوچه‌ گوشت پیچ، به همراه استیک ویژه‌ تک نفره در کنار یک نوشیدنی مخصوص محلی، برای مشتریان پیشنهاد و عرضه شد. اما در طی گذر سالها تهیه آن کمی متفاوت شده است و هم اکنون این غذا از مقداری گوشت ریز شده گاو به همراه سیب زمینی و سس سرو می شود.

پای و پوره

پای و پوره

صدف راه ‌راه (Cockles):

یک میان وعده در خیابان های شهر لندن انگلستان می تواند صدف راه راه باشد. کاکلزها نوعی صدف کوچک هستند که به طور سنتی به شرق لندن پیوند خورده و در آن‌ جا چندین دهه به عنوان غذایی ارزان و رایج به شمار می آیند. این صدف‌ها به صورت خام یا بخارپز میل شده و امروزه می‌توانید آن‌ها را در خواربار فروشی ها و برخی از بهترین بازارهای مواد غذایی لندن پیدا کنید. صدف راه راه به وفور در شهرهای ساحلی پیدا می شوند که رستوران دارها آنها را با سرکه و فلفل طعم می نماید و به صورت شور یا ترش آماده سرو هستند.

صدف راه ‌راه

صدف راه ‌راه

پای Stargazy:

این غذا از تخم مرغ، سیب زمینی، ساردین سیاه و خمیر پای تشکیل می شود. پای Stargazy بیشتر در جنوب غربی انگلستان رایج می باشد.

پای Stargazy

پای Stargazy

صبحانه کامل انگلیسی (Full English Breakfast):

همه صبحانه های انگلیسی با دو یا سه نیمرو شروع می شوند، نیمروهایی با زرده های کاملا نپخته! حالا وقت اضافه کردن تکه های گوشت، سوسیس، لوبیا و گوجه سرخ شده به بشقاب است. این صبحانه را به همراه نانی استفاده می کنند که در روغن گوشت سرخ شده باشد. گاهی در بعضی از صبحانه های انگلیسی ماهی دودی، پودینگ سیاه، قارچ و سیب زمینی هم گذاشته می شود. این صبحانه کامل معمولا شامل بیکن، تخم‌مرغ سرخ‌شده، تنگاب پز (تخم‌مرغ را با آب و سرکه سفید می‌جوشانند) یا هم‌زده، گوجه سرخ‌شده یا کبابی، قارچ سرخ‌شده، نان تست با کره و سوسیس است. علاوه بر این موارد گاهی پودینگ سیاه (بیشتر در اسکاتلند)، لوبیای پخته شده، سبزیجات و سیب زمینی نیز به صبحانه اضافه می‌شود. این میز صبحانه با یک فنجان چای یا قهوه تکمیل می شود.

برای مطالعه مقاله سالاد گیاهی لوبیا مناسب تابستان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

صبحانه کامل انگلیسی

صبحانه کامل انگلیسی

دسر اتون مس (Eton mess):

این دسر یک میان وعده خوشمزه و ساده است که نام خود را از یک مدرسه پسرانه پر اعتبار گرفت. این دسر شگفت انگیز از خامه، توت فرنگی و «میرَن خرد شده» (crushed meringue) درست می‌شود و از خوراکی های کلاسیک این کشور به شمار می آید. دسری با دستور تهیه بسیار ساده و آسان که از محبوبیت ویژه ای در شهر لندن انگلستان برخوردار است. این دسر ترکیبی از توت فرنگی، سفیده تخم مرغ و شکر و همچنین مقداری خامه غلیط تهیه می شود.

دسر اتون مس

دسر اتون مس

پودینگ استیکی تافی (Sticky toffee pudding):

دسر دیگری که در شهر لندن سرو می شود پودینگ استیکی تافی است که دسری خوشمزه و اصالتا اسکاتلندی است. این دسر از کیک اسفنجی خیس با خرمای ریزشده تهیه می‌شود که در آخر روی آن را با سس تافی می پوشانند و با کاستارد یا بستنی وانیلی سرو می کنند.

پودینگ استیکی تافی

پودینگ استیکی تافی

سوالات متداول در مورد بهترین غذاهای انگلیسی:

  1. غذای مورد علاقه انگلیسی ها چیست؟

    کباب یکشنبه کلاسیک – و همه ریزه کاری ها – به عنوان غذای مورد علاقه کشور انتخاب شده است. مطالعه ای که روی 2000 بزرگسال بریتانیایی انجام شد، 50 غذای محبوب را نشان می دهد که شامل پیتزا و غذاهای کامل نیز می باشد.

  2. غذای معمولی انگلیسی چیست؟

    غذاهای انگلیسی به طور سنتی بر پایه گوشت گاو، گوشت بره، گوشت خوک، مرغ و ماهی تهیه می شد و به طور کلی با سیب زمینی و یک سبزی دیگر سرو می شد. از رایج ترین و معمول ترین غذاهایی که در انگلیس خورده می شود می توان به ساندویچ، ماهی و چیپس، پای هایی مانند خمیر مربا، غذاهای کوچک و رستوران ها اشاره کرد.

  3. غذای مورد علاقه لندن کدام است؟

    ماهی و چیپس هیچ چیزی مانند “غذای بریتانیایی” مانند ماهی و چیپس وجود ندارد. این غذای سنتی بریتانیایی که در سراسر جهان شناخته شده است، در بالای لیست غذاهای مهم برای بازدید کنندگان از لندن و انگلیس قرار دارد.

  4. دسر مورد علاقه انگلستان چیست؟

    پودینگ تافی چسبناک دسرهای مورد علاقه انگلیس به عنوان پودینگ Sticky Toffee، اسفنج ویکتوریا و براونی های شکلاتی آشکار شده اند.

  5. ناهار معمولی انگلیس چیست؟

    بسیاری از کودکان در مدرسه و بزرگسالان در محل کار خود یک ناهار بسته دارند. این به طور معمول شامل یک ساندویچ، یک بسته ترد، یک تکه میوه و یک نوشیدنی است. ساندویچ ها در برخی از مناطق انگلستان به عنوان ‘butty’ یا ‘sarnie’ نیز شناخته می شوند.

  6. کیک مورد علاقه انگلستان چیست؟

    کیک پنیر طبق تحقیقات جدید برای جشن روز ملی کیک (26 نوامبر)، کیک پنیر به عنوان کیک مورد علاقه انگلیس انتخاب شده است. یک نظرسنجی ملی که توسط برنامه تحویل غذا Foodhub انجام شد، نشان داد که کیک پنیر (42٪) کیک مورد علاقه کشور است و پس از آن کیک شکلاتی (41٪) و اسفنج ویکتوریا (32٪)

  7. بیشتر انگلیسی ها برای صبحانه چه می خورند؟

    صبحانه کامل انگلیسی شامل تخم مرغ سرخ شده، سوسیس، بیکن پشت، گوجه فرنگی، قارچ، نان سرخ شده و غالباً یک تکه پودینگ سفید یا سیاه است. همراه با چای یا قهوه و نان تست گرم و کره ای است.

برای سـؤال در زمینه خرید انواع غلات می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “معرفی بهترین غذاهای انگلیسی

  1. Avatar دیانا گفت:

    زدی انگلیسی بعد فارسیه

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      این غذا ها انگلیسی هستند !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *