گیاهان دارویی و ادویه ها

بازار ادویه مراکش

بازار ادویه مراکش

مراکش شهری است پر هرج و مرج، که در آن مردم همیشه در حال رفت و آمد هستند. شهری با فرهنگ خاص خود، بازار مراکش مکانی عالی برای آشنا شدن با مردم محلی و سپری کردن اوقاتتان است. مثل دیگر بازارها، در اینجا فروشندگان اجناس مختلفی را به فروش می رسانند و یکی از بهترین کارها سرگردان شدن در اطراف و مقایسه اجناسی است که در مغازه ها قرار دارند. این بازار ترکیبی سرگیجه آور از خیابان ها و کوچه ها است که اگر دنبال مکانی برای خرید سوغاتی و اجناس خاص مراکشی باشید، بسیار مناسب است. غذاهای مراکشی واقعا خوشمزه هستند. و مثل ایران سبک آشپزی خودشان را دارند. البته ادویه هم خیلی استفاده می­کنند اگر ادویه دوست داشته باشید که مراکش بهشت شماست.

بازار راهبا کریما:

بازار راهبا کریما به میدان ادویه هم معروف است، در مراکش هر کس به دنبال طعم دهنده هایی خوشبو و معطر  است مسقیم به این محل می آید. کسانی که عاشق غذا هستند حتما ادویه هایی که برای مزه دار کردن مرغ و ماهی مصرف می شود را از این بازار خریداری می کنند چون واقعا طعم غذا را متحول می کند. بازارهای ادویه پنجره ای رو به تاریخ و فرهنگ هر محل هستند.

این بازار با ادویه های رنگارنگ که به صورت مخروط های بزرگ تزیین شده اند تصویری بسیار زیبا و چشم نواز ایجاد می کنند. مراکش کشور رنگ هاست و بازار ادویه این تصویر را به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر می کشد. در این بازار می توانید انواع ادویه ها و مواد معطر و خوش طعم و البته خوشرنگ را با قیمتی منصفانه خریداری کنید و با خود به سوغات ببرید.

وقتی در کوچه پس کوچه های این بازارها قدم می زنید عطر ادویه های مشرقی در کنار فرش ها و پارچه های رنگارنگ و سنتی تصویری زیبا از فرهنگ مراکشی عرضه می کند. ر این بازارها که قدم بزنید هر ۵ حس شما فعال می شود. عطر لیمو، نعنا و زیتون، طعم خشکبار، شیرینی های سنتی و میوه های خشک شده، رنگ های تند و چشمگیر فانوس های قدیمی، کیف و کفش های چرمی و فرش های نفیس و گران قیمت شما را به سفری دور و دراز در سرزمین جادویی مراکش می برد.

قیمت ادویه ها در بازار ادویه مراکش:

در این بازار آنقدر قیمت ها ارزان است که می توانید از آن طعم دهنده های پر مصرفی مثل رازیانه و دارچین تازه را خریداری کنید و به خانه بروید. اگر قصد خرید زعفران دارید حتما زعفران های با کیفیت را بخرید ممکن است قیمت آن برای شما گران باشد به همین دلیل حتما چند مغازه را بگردید و ارزان ترین آن را پیدا کنید.

ادویه جایگاه مهمی در آشپزی و فرهنگ مراکشی دارند. راس‌الحانوت نام یک ادویه‌ی مخلوط است که در بسیاری از غذاهای سنتی مراکش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه از ترکیب هل سبز، جوز هندی، بادیان، زردچوبه، فلفل و گاهی اوقات زنجبیل تهیه می‌شود. زیره‌ی سیاه، انواع فلفل و پاپریکا با کیفیت عالی در مراکش پیدا می شوند.

برای مطالعه مقاله بازار ادویه استانبول می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ادویه مراکشی

ادویه مراکشی

برای تهیه ادویه مراکشی در خانه میتوانید طبق دستور زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تهیه ادویه مراکشی به شرح ذیل است:

  • زنجبیل ۲ قاشق چای خوری
  • هل ۲ قاشق چای خوری
  • جوز هندی ۲ قاشق چای خوری
  • دارچین ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
  • تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری
  • زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
  • تخم رازیانه ۱/۲ قاشق چای خوری
  • تخم میخک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه دانه درشت ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ادویه مراکشی:

  1. ادویه ها را در یک کاسه ریخته و آسیاب می‌کنیم.
  2. سپس آنها را در شیشه در بسته و خشک ریخته و نگهداری می‌کنیم.

یک ادویه مخصوص مراکشی که برای انواع ماهی، مرغ سبزیجات و گوشت مناسب است.

این ادویه را می‌توانید آماده کنید و در یک شیشه در بسته و تیره برای مدت 1 ماه نگه داری کنید.

برای سـؤال در زمینه خرید ادویه جات مرغوب و با کیفیت می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *