گیاهان دارویی و ادویه ها

فرق فلفل سیاه با فلفل سفید

تفاوت فلفل سیاه با سفید

یکی از مهم ترین و گاه در سراسر فلفل سیاه می باشد. که در آب و هواهای گرمسیری رشد بیشتری دارند. در قسمتی از هند در آب و هوای گرمسیریی رشد یافته و پس از برداشت آن را خشک می کنند. که دانه های فلفل سیاه از آن حاصل می شود، دارای فراوانی است. فلفل سیاه به طور طبیعی از لایه بیرونی که به وسیله تابش نور آفتاب است به رنگ سیاه در می آید. به همین علت فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. عطر آن بسیار بیشتر از سایر فلفل ها با رنگ های متفاوت دارد. و ماندگاری عطر آن زیاد استبه همین علت استفاده از آن بیشتر است.

این نوع فلفل طعم دهنده بوده و یک گیاه خوراکی با مواد و فواید عالی نیز به حساب می آید. دارای طعمی سوزاننده و تند می باشد ولی بسیار پرخاصیت است. بوته این گیاه بلند با قطرباریک دارای تنوع رنگ هایی ازقبیل زرد، سبز و قرمز و در بعض موارد نارنجی است ولی در میان همه آن ها فلفل سیاه بیشتر در پخت کاربرد دارد. حاوی روغن پیپرین است که برای کاهش درد عضلات به کار می رود و مسائل و مشکلات گوارشی را تا حدودی درمان می کند. سرشار از فیبر و ویتامین کا و آهن می باشد.

محبوب ترین نوع ادویه

محبوب ترین نوع ادویه

مهم ترین خواص فلفل سیاه:

گیاه فلفل سیاه بالارونده است ولی ریشه های آن کوتاه تر هستند. به عنوان ادویه و چاشنی از آن را به کار می برند. فلفل سیاه در درمان برخی از مشکلات دستگاه گوارش موثر است باعث تحریک گوارش و آنزیم های مربوط به آن می شود. اگر با وعده های غذایی فلفل مصرف نمایید در هضم غذا به شما کمک شایانی می نماید. و به کم کردن گاز معده می پردازد. و مشکلات کولیک را حل می کند و از دچار شدن به بیماری هایی مانند صرع نیز بسیار موثر است.

مانع دچار شدن انسان به سرطان می شود و تا حدودی مانع ابتلا به این مریضی در افراد می شود. باعث کم شدن فشار خون و تنظیم آن می شود. برای افرادی که از چاقی رنج می برند و خواستارکم کردن وزن خود هستند توصیه می شود که به طور مداوم از فلفل سیاه استفاده کنند. به این گونه که فلفل سیاه با انباشته شدن و تشکیل سلول های چربی مخالفت می کند. سیستم ایمنی را تقویت می کند و باعث کاهش تب می گردد و دارای خواص ضد باکتری است.

فلفل سفید و خواص آن

فلفل سفید و خواص آن

هم چنین برای افرادی که قصد ترک سیگار دارند داروی موثری در این زمینه است. و به درمان سرماخوردگی هم کمک شایانی می نماید البته با ترکیبی از عسل و اب جوش، به عنوان نوشیدنی می باشد. مخلوطی از فلفل سیاه همراه با زیره سبز و دارچین و زردچوبه ترکیبی فوق العاده از ادویه جات محسوب می شود. دارای ماندگاری در طعم و رنگ نمی باشد. پوست بیرونی دانه ها با تابش آفتاب خشک و باز می شود. دانه های سفید داخل این پوست ها فلفل سفید است. به خاطره دارا بودن رنگ سفید آن می تواند در غذاهایی که می خواهید رنگ یک نواختی داشته باشند و دانه های فلفل در آن نمایان نگردد استفاده می شود مانند پوره سیب زمینی.

از فلفل سفید در آرایش سفره و زیبایی در آن موثر است و برای بهبود مزه و طعم در غذاها بسیار موثر است. در غذاهایی مانند آبگوشت ها، سوپ ها و تاس کباب برای به وجود آوردن مزه فلفلی آن مهم است. فلفل سفید برای سردرد های عصبی تاثیرگذار است همچنین برای پاک کردن احتقان بینی نیز مهم است.

خرید فلفل سیاه

تفاوت های اساسی فلفل سیاه با فلفل سفید:

  • چربی فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید بیشتر است.
  • خوش طعمی فلفل سیاه و ماندگاری در عطر و طعم آن از فلفل سفید بالاتر است.
  • عطر و بوی فلفل سیاه بسیار بیشتر از فلفل سفید می باشد.
  • ارزش دارویی فلفل سفید نسبت به فلفل سیاه بیشتر است.
  • واکنش آلرژیک در استفاده از مصرف فلفل سیاه متداول تر است.
  • فلفل سیاه در بیشتر غذاها استفاده می شود ولی فلفل سفید در غذاهای یک دست و یکنواخت مانند سس استفاده می شود.
برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *