ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت چغندر لبویی (زیرنویس فارسی)

کاشت چغندر لبو یی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت چغندر لبو را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت چغندر لبو را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

چغندر لبو از جمله گیاهانی است که رشد خوبی دارد، بسیار خوشمزه است و از طریق بذر تکثیر می‌شود همچنین بذرهای این گیاه کوچک هستند. برای کاشت 20 عدد بذر این گیاه حدود یک متر مربع فضا نیاز هست؛ برای کشت در فضای کوچک مناسب است. در هر زمانی می‌توانید این گیاه را کشت کنید.
در کشت بذری ابتدا سینی نشاء را آماده کنید سپس با خاک غنی و کمپوست آن را پر کنید و فشار دهید سپس کمپوست اضافی را از روی سینی نشاء بیرون بریزید، در این هنگام با انگشت خود سوراخ بزرگی به عمق 2 سانتیمتر ایجاد کنید و بذرها را در درون آن بگذارید؛ در هر سوراخ یک دانه بذر بگذارید (در برخی موارد در هر سوراخ سه تا 4 بذر قرار داده می‌شود در این صورت پس از رشد باید بقیه گیاهان را جدا کنید و فقط یک گیاه را نگه دارید). پس از کاشت بذر روی بذر را با خاک بپوشانید و کمی فشار دهید. در نهایت گیاه را آبیاری کنید تا مرطوب شود. آبیاری زیاد مناسب کاشت بذر نمی‌باشد و ممکن است بذرها پوسیده و فاسد شوند.

پس از گذشت مدت زمانی بذرهای گیاه جوانه می‌زنند پس از آنکه گیاه رشد کرد آنها را از سینی نشاء خارج کنید و ریشه‌های چغندر را در خاک قرار دهید. بهترین خاک برای کاشت چغندر لبو خاک غنی و حاصلخیز می‌باشد. چغندر لبو در همه جا رشد می‌کند و گیاه زیاد حساسی نیست. چغندر را می‌توانید در هر زمانی از سال به فروش برسانید.
می‌توانید بذر چغندر را مستقیم در زمین نیز کشت کنید. پس از دو هفته بذر جوانه‌ می زند و گیاهچه های کوچک گیاه ظاهر می‌شود، در این هنگام تمامی گیاهچه های اضافی را حذف کنید و یکی را نگه‌دارید اگر اندازه ریشه گیاه بزرگ‌تر است می‌توانید آن را کوچک کنید ریشه های کوچک چغندرهای کوچکی را تولید می‌کنند. بنابراین بهتر است ما زمین را تغذیه کنیم تا گیاه رشد بهتری داشته باشید. برای تغذیه خاک ما باید به ازای هر 5 متر یک چرخ‌دستی کمپوست به خاک اضافه کنیم در این صورت گیاهان به خوبی رشد می‌کنند در حال حاضر کود مرغ و سایر مواد مغذی می‌تواند برای گیاه مضر باشد. زمانی که گیاه به اندازه کافی رسید می‌توانید آن را برداشت کنید. به آفات و بیماری‌ها گیاه نیز توجه داشته باشید و آنها را از بین ببرید. می‌توانید از کود شیمیایی بور به اندازه کافی استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله نحوه پرورش چغندر (آموزش گام به گام تصویری) از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر برگ چغندر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *