خوشمزه ها

طرز تهیه آلو شابلون روی کیک

آلو شابلون روی کیک

این کیک ابداعی که از عسل و آلو شابلون درست شده را وقتی برای پذیرایی آوردم تمام خانواده علی الخصوص مادرم نتواستند در برابر وسوسه خوردنش مقاومت کنند و به پرهیز خود ادامه دهند. این کیک با آلوی سیاه اولین بار درست شد ولی بدلیل ذائقه ی ما ایرانیان با آلوشابلون خشک دلچسب تر می شود. این کیک را مبدع آن با آزمون و سعی و خطای زیادی درست کرده و تزیین آلو شابلون جذابیت بصری بالایی می دهد و مهمانان را به صورت کامل جذب می کنند.

شکر پودر شیر

زمان آماده سازی: یک ساعت

زمان پخت: نیم ساعت

زمان کل: یک ساعت و نیم

خاستگاه: روسی، اکراینی

رده: دسر و پذیرایی

مناسب برای: دوازده نفر

پخت کیک خوشمزه

پخت کیک خوشمزه

مواد لازم برای کیک آلو شابلون:

تخم مرغ بزرگ: 6 عدد

شکر گرانول سفید: یک پیمانه

آرد چند منظوره: دو پیمانه

عسل: پنج قاشق غذاخوری

جوش شیرین: دو قاشق

مواد لازم برای بخش پوشش:

خامه ترش: یک کیلو

پودر قند: دو پیمانه

خامه سنگین: یک پیمانه

مواد لازم برای پر کننده ها و تزیین کیک:

آلو شابلون اسلایس: یک و نیم پیمانه

شکلات چیپسی

شکلات دوب شده

پودر شکلات

کیک با آلو

کیک با آلو

طرز تهیه لایه های کیک آلو شابلون عسلی:

برای پخت در فر ظرف کیک 20 سانتیمتری پیشنهاد می شود، ته آن را کره مالیده و کاغذ پخت می گذاریم. فر را پیش گرم می کنیم.

شش عدد تخم مرغ را در یک ظرف بزرگ به همراه یک پیمانه شکر مخلوط می نماییم. این به هم زدن را به مدت 5 دقیقه ادامه می دهیم. توجه داشته باشید که مخلوط کن در بالاترین سرعت میکس قرار داشته باشد.

این واکنش شیمیایی جالب است: می دانستید که عسل جوش شیرین را فعال می کند؟ پنج قاشق غذاخوری عسل را در قابلمه روی حرارت متوسط گرم می کنیم تا گرم شود، اما به دمای جوش نرسد، دمای 60 درجه سانتیگراد (درحدود 125 درجه فارنهایت) و بایستی مرتب هم بزنیم.

به محض دیدن حباب ریز در لبه ها، با استفاده از دو قاشق چایخوری جوش شیرین را در عسل داغ ریخته، سپس به طور مداوم با عسل به هم می زنیم (حدود 30-45 ثانیه ثانیه) تا مخلوط عسل جوش شیرین به رنگ کاراملی روشن در آید و بلافاصله از حرارت دهی بر می داریم.

توجه داشته باشید که حتی پس از خاموش کردن گاز( یا اجاق برقی) از روی حرارت، عمل پخت تا حدی ادامه می یابد. مخلوط عسل را به مخلوط تخم مرغ ( وقتی آماده شد) می توانیم اضافه می کنیم.

به مخلوط تخم مرغ در زمانی چرخش در مخلوط کن، عسل گرم را هر بار حدود 1 قاشق غذاخوری اضافه می کنیم. عسل نباید این قدر داغ باشد که تخم مرغ را بپزد، و نه باید این قدر سرد شود که سفت شود و در مخلوط تخم مرغ حل نشود.

نگران عسل چسبیده به ظرف نباشیم، زیرا با شستشو با آب جدا می شود.

سرعت میکسر را پایین آورده و هر بار یک فنجان آرد مخلوط را اضافه می کنیم. با استفاده از یک کاردک جلوی چسبیدن ارد به لبه را می گیریم.

به محض اینکه آرد حالت خمیری گرفت، آن را دو بخش می کنیم و در دمای 325 درجه فارنهایت ( 125 درجه سانتیگرداد) به مدت 25 تا سی دقیقه در فر می پزیم تا کیک به رنگ قهوه ای طلایی در می آید. یک خلال دندان داخل کیک می کنیم در صورتی که تمیز بیرون آمد کیک آماده بوده و بایست از فر در بیاوریم.

وقتی که ظرف کیک ها به اندازه ی کیک ها خنک شد، کیک ها را در می آوریم و اجازه می دهیم تا در دمای اتاق خنک شود.

آلو خوب

آلو خوب

آماده کردن روکش سرد کیک عسلی آلو شابلون:

خامه ی سفت را می زنیم به مدت دو قیقه تا کاملا نرم شود. پیشنهاد ما بالاترین سرعت مخلوط کن به مدت یک تا دوقیقه می باشد.

در یک کاسه جداگانه، یک کیلو خامه ترش را با 2 پیمانه پودر قند مخلوط می کنیم. خامه فرم گرفته را داخل خامه ترش می ریزیم تا مزه بگیرد. و سپس در یخچال نگهداری می کنیم تا آماده شود.

هنگامی که کیک به طور کامل در دمای اتاق خنک شد، لایه های کیک را از وسط نصف کرده و برش را روی هم چیده شده را کناری می گذاریم.

اولین لایه کیک را می گذاریم به اندازه کافی مخلوط خامه برای پوشاندن لایه ها استفاده می کنیم از آلوشابلون خرد شده برای طعم دهی استفاده می کنیم و سپس این مرحله را تکرار می کنیم. قسمت بیرونی کیک و کناره های آن را با خامه پوشانده و سپس با نوارهای شکلاتی ذوب شده، تراش شکلات و آلوشابلون تزئین می کنیم. آلو شابلون یک میوه جادویی است که هر چه بیشتر مصرف کنید بیشتر هوس می کنید.

مقداری شکلات را ذوب کرده و روی آن را به روش شطرنجی تزیین می کنیم، سپس برای جذابیت بیشتر چند خط افقی روی آن قرار می دهیم.

می توان اسلایس های آلو شابلون را بصورت گل در آورد و روی کیک گذاشت.

پی نوشت:

در دستور اصلی پیشنهاد شده است که کیک را با هر نوع آلوی دلخواه می توانیم درست کنیم (عکس ها حکایت از استفاده از آلوی سیاه در این کیک می باشد) ولی با توجه به ذائقه ی ما ایرانیان استفاده از آلو شابلون پیشنهاد شده است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *