خوشمزه ها

طرز تهیه کیک بافتنی آلو شابلون

کیک آلو شابلون خوب

مغذی و فشرده، آلوشابلون خشک در این کیک بافتنی با ظاهری پیچیده به کار رفته. طعم میوه ای آن شدید بوده و مواد پرکننده ی آن رطوبت اندازه و دلپذیری دارا می باشد.

زمان آماده سازی: پنجاه دقیقه

زمان پخت: سی تا سی و پنج دقیقه

زمان کل: دو ساعت و نیم

رده: میان وعده / پذیرایی

اندازه: یک رول

خاستگاه: بریتانیایی

متد: پخت

کیک آلو شابلون

کیک آلو شابلون

مواد لازم کیک بافتنی آلو شابلون:

آلو شابلون خشک (سالم و تازه): یک و یک چهارم پیمانه (تقریبا 152 گرم)

شکر قهوه ای: یک چهارم پیمانه شکر قهوه ای

آب: سه چهارم پیمانه

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

گردو یا گردو پکان (به اختیار): یک چهارم پیمانه

برای خمیر

شیر: یک پیمانه

شکر دانه ریز: سه قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

کره: دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ بزرگ: یک عدد

عصاره وانیل: نصف قاشق چایخوری

مخمر خشک: دو قاشق چایخوری

آرد همه منظوره: سیصد گرم

برای تاپینگ ( رو چینی)

شکر دانه درشت: دو قاشق غذاخوری

دارچین: نیم قاشق چایخوری

زرده ی تخم مرغ (یک عدد درشت) به همراه سی گرم (دو قاشق غذاخوری) شیر که با هم مخلوط شده باشند.

بهترین کیک آلو شابلون

بهترین کیک آلو شابلون

دستور پخت کیک بافتنی آلو شابلون:

آلو شابلون خشک، شکر قهوه ای، آب و آبلیمو را در یک قابلمه متوسط ​​مخلوط کرده و مخلوط را روی حرارت متوسط جوشانده و مدام هم می زنیم. سپس آن را جوشانده تا حدود 8 دقیقه مخلوط غلیظ شود تا پخش شود. آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا در دمای اتاق خنک شود.

دستور پخت برای خمیر:

شیر را به مدت چهل و پنج ثانیه در مایکروویو گرم می کنیم و روی مخلوط شکر، نمک و کره (در یک کاسه بزرگ) می ریزیم. اجازه می دهیم تا خنک شود، سپس تخم مرغ، وانیل و مخمر را اضافه می کنیم نیمی از آرد را اضافه کرده و خوب به هم می زنیم.

به محلول فوق، آرد باقیمانده را هر از چندگاهی اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا زمانی که یک خمیر نرم داشته باشیم، یک چهارم فنجان آرد آخر (باقیمانده) را اضافه کرده و به مدت 8 دقیقه خمیر را ورز می دهیم، پس از ورز دادن کمی نرم می شود، اما در صورت لمس نباید چسبناک باشد.

خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار داده، روی کاسه را پوشانده و می گذاریم تا دو برابر شود (این فرایند تقریبا حدود 1 ساعت به طول می انجامد)

آلو شابلون خشک

 برای همگذاری:

خمیر را پس از ورم کردن خالی کرده و روی یک کاغذ چرمی قرار داده آن را به صورت مستطیل در می آوریم. کاغذ روغنی با خمیر روی آن، به یک صفحه پخت انتقال می دهیم.

در حالی که لبه کوتاه آن به سمت ما است، پرکننده را تا سه سانتیمتر مانده به پر شدن پهن می کنیم و سپس روی آن گردو (پکان) را می پاشیم.

نوارهای متقاطع سه سانتیمتری را از لبه پرونده تا لبه های خارجی برش داده و از طول خمیر پایین می آوریم، باید مطمئن شویم که به همان تعداد نوار پایین هر طرف داریم.

کیک تازه

کیک تازه

لبه بالا و پایین خمیر را روی پرکننده تا می کنیم. ابتدا از سمت چپ، اولین نوار خمیر را بلند کرده و به آرامی آن را مورب پر می کنیم.

این کار را از طرف دیگر با نوار بالای خمیر تکرار کرده، به طوری که دو نوار روی هم متقاطع شوند. کل نوار بافتنی را ادامه داده، نوارهای متناوب را تشکیل داده تا نان درست شود، انتهای نوارهای پایین را بایستی زیر نان قرار داد.

روی آن را با یک ورق پخت وارونه یا پلاستیک چرب شده پوشانده و می گذاریم 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که پف کند، روی آن بپزد. تا قسمتی از افزایش، دمای ایده آل فر یکصد و هفتاد و پنج سلسیوس که معادل سیصد و پنجاه فارنهایت می باشد.

شکر دارچینی

برای روکش:

وقتی خمیر پف کرد، آن را با مخلوط تخم مرغ زده شده تمام براش (قلمو) می زنیم. شکر و دارچین را با هم مخلوط کرده و روی آن را می پاشیم.

رول بافته را به مدت 24 تا 26 دقیقه می پزیم، تا زمانی که قهوه ای طلایی شود و مرکز آن روی دماسنج دیجیتال 190 درجه ساتیگراد باشد. آن را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای اتاق خنک شود.

نگهداری:

کیک کاملاً بسته شده (دور از هوای آزاد) تا پنج روز در دمای اتاق یا تا یک ماه در فریزر می توانیم نگهداری کنیم.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله انواع چیز کیک ها دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *