خوشمزه ها

خواص هلو خشک شده

ده خاصیت هلو خشک شده

هلو خشک؛ خشکباری پر طرفدار است که دارای پوست سرخ و بافت گوشتی سفید یا زعفرانی است. تصور می شود خاستگاه میوه هلو هشت هزار سال پیش در چین باشد. این میوه با آلو، زردآلو، گیلاس و بادام هم خانواده است. به این رسته میوه ها دروپ یا میوه سنگی می گویند زیرا که یک دانه ی خوراکی در پوسته ی سخت و سنگی با بافتی گیاهی احاطه شده است.

اسلایس (برش نازک) هلو خشک را می توان تنها خورد یا به غذاهای مختلف عرضه کرد، علاوه بر طعم و مزه خوب، هلو مغذی است و کمپلکسی از فواید من جمله بهبود هضم غذا، شاداب پوست و تسکین آلرژی را در پی دارد. در ذیل ده امتیاز کاربرد و خواص شگفت انگیز هلو را برای شما بررسی می نماییم.

هلو

هلو

آکنده از مواد مغذی و آنتی اکسیدان:

هلو سرشار از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات مفید گیاهی است. یک هلو با اندازه متوسط ​​(5.4 اونس یا 150 گرم) حاوی:

انرژی: 58 کالری

پروتئین: 1 گرم

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات: 14 گرم

فیبر: 2 گرم

ویتامین ث: 17 درصد از نیاز روزانه

ویتامین آ: 10 درصد از نیاز روزانه

پتاسیم: 8 درصد از نیاز روزانه

نیاسین: 6 درصد نیاز روزانه

ویتامین ای: 5 درصد از نیاز روزانه

ویتامین کا: 5 درصد از نیاز روزانه

مس: 5 درصد از نیاز روزانه

منگنز: 5 درصد از نیاز روزانه

علاوه بر مواد معدنی فوق، هلو خشک حاوی مقدار اندکی منیزیم، فسفر، آهن و برخی ویتامین گروه ب ارائه می دهد. در کنار این خواص هلو ترکیبات متنوعی از آنتی اکسیدان در خود دارد که این ترکیبات گیاهی، مقاومت بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو بالا می برد. همچنین روند پیری را به تعویق می اندازد.

در یک مطالعه روی تعدادی از مردان، سی دقیقه پس از مصرف آب هلو ؛ واکنش آنتی اکسیدان ها به طرز قابل ملاحظه ای بالا رفت. به نظر می رسد هلوهای تازه و اسلایس هلو خشک، حاوی مقادیر مشابهی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به شرطی که گرمای خشک کننده بالا نرود.

 خلاصه:

هلو تازه و هلو خشک سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند از بدن در برابر پیری و بیماری محافظت کنند.

هلو خشک به گوارش آسان می تواند کمک کند:

چند حلقه هلو خشک حدود 2 گرم فیبر فراهم می کند که نیمی از آن فیبر از نوع محلول است، در حالی که نیمی دیگر نامحلول است. فیبر نامحلول مقدار زیادی به حجم دفعی اضافه می کند و به حرکت مواد غذایی در روده کمک می کند و احتمال یبوست را کاهش می دهد. از طرف دیگر، فیبر محلول، تغذیه باکتری های مفید روده فراهم می کند. به نوبه خود، این باکتری ها اسیدهای چرب کوتاه زنجیره ای تولید می کنند – مانند استات، پروپیونات و بوتیرات – که سلول های روده شما را تغذیه می کنند.

اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده می تواند به کاهش التهاب و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کولیت اولسراتیو کمک کند. شکوفه هلو قسمت دیگری از میوه است که برای هضم آسان غذا مفید باشد. از آنها ( در طب سنتی چین) برای درمان اختلالات گوارشی استفاده می شود.

تحقیقات روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که ترکیبات موجود در گل ها ممکن است به طور موثری قدرت و فرکانس انقباضات روده را افزایش دهند، که به حفظ ریتم مناسب برای هل دادن غذا به انتهای روده کمک می کند.

خلاصه:

هلو خشک حاوی فیبر است که به هضم صاف و خطر کمتری در اختلالات روده کمک می کند. شکوفه هلو همچنین ترکیبات خاصی را فراهم می کند که به نظر می رسد از سلامت شکوفه را حمایت می کند.

هلو خشک خوب

هلو خشک خوب

میوه خشک هلو تاثیرگذار در سلامت قلب دارد:

خوردن منظم میوه خشک، از جمله هلو خشک می تواند باعث سلامت قلب شود. هلو خشک ممکن است عوامل خطر در بیماری های قلبی (مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول) را کاهش دهد، علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که هلو ممکن است به اسیدهای صفراوی متصل شود، ترکیباتی که از کلسترول ایجادی کبد تولید می شود.

اسیدهای صفراوی متصل شده، همراه با کلسترول موجود در آنها، در نهایت از طریق جهاز هاضمه دفع می شود، که می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. مطالعات تکمیلی در لوله آزمایش و موش ها نشان داد که هلو می تواند سطح کلسترول (مضر)، فشار خون و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد. تحقیقات در موش های چاق بیشتر گزارش داد که آب هلو ممکن است سطح هورمون آنژیوتانسین را کاهش دهد که این عمل فشار خون را افزایش می دهد. گرچه این تأثیرات امیدوارکننده به نظر می رسد، اما برای تأیید آنها در موارد انسان به مطالعات بیشتری نیاز است.

خلاصه:

هلو حاوی ترکیباتی است که می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا و همچنین سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمک کند. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

هلو خشک در سلامت پوست می تواند موثر باشد:

هلو دارای اثرات محافظتی متفاوتی است که به سلامت پوستمان کمک می کند. تحقیقات لوله آزمایش نشان می دهد که ترکیبات موجود در هلو خشک، میزان حفظ رطوبت پوست را بالا می برد که این خاصیت، باعث بهبود بافت پوست می شود. علاوه بر این، مطالعات لوله آزمایشگاهی و موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره های ساخته شده از شکوفه هلو یا بافت میوه ای که مستقیماً روی پوست قرار می گیرند می توانند از آسیب نور فرابنفش جلوگیری کنند.از دیگر خواص هلو خشک نمایانگر این است که رشد تومور های پوستی کاهش می آید. با این حال، قبل از نتیجه گیری، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

 خلاصه:

ترکیبات موجود در هلو و شکوفه هلو ممکن است با حفظ رطوبت و محافظت در برابر آسیب های خورشید به سلامت پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است.

آلو خشک خوشمزه

آلو خشک خوشمزه

از انواع خاصی از سرطان جلوگیری می کند:

مانند اکثر میوه های خشک، میوه خشک هلو ترکیبات گیاهی مفیدی را فراهم می کند که ممکن است در برابر سرطان های مختلف تا حدودی محافظت کند. به طور خاص، پوست و بافت هلو سرشار از کاروتنوئیدها و اسید کافئیک است، دو نوع آنتی اکسیدان معروفی که دارای خواص ضد سرطانی هستند. تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی همچنین نشان داده است که ترکیبات موجود در هلو خشک ممکن است رشد تومورهای پوستی غیر سرطانی را محدود کرده و از تبدیل آنها به سرطانی جلوگیری کند.

ناگفته نماند، هلو خشک سرشار از پلی فنول (دسته ای از آنتی اکسیدان ها که باعث کاهش رشد و محدود کردن گسترش سلول های سرطانی می شود) می باشد. پلی فنول های هلو توانایی از بین بردن سلول های سرطانی را، بدون اینکه به سلول های سالم صدمه ای وارد کند، نیز دارند. در یک مطالعه حیوانی، این پلی فنول ها به ویژه در جلوگیری از رشد و گسترش نوع خاصی از سرطان پستان موثر بودند.

محققان گزارش کردند که فرد برای مصرف مقدار پلی فنول معادل آنچه در مطالعه استفاده می شود، باید روزانه حدود دو تا سه هلو بخورد. در مطالعه دیگری، زنان یائسه ای که حداقل 5 برش هلو خشک یا شلیل خشک مصرف می کردند چهل درصد کمتر در معرض خطر سرطان پستان بودند.

با این حال، مطالعات کمی در مورد انسان انجام شده است، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

 خلاصه:

ترکیبات موجود در هلو ممکن است با محدود کردن تشکیل، رشد و گسترش سلول های سرطانی، در برابر سرطان محافظت کند. با این حال، برای تأیید این مزایا به مطالعات بیشتری نیاز است.

هلو خشک ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد:

هلو به هر صورت ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد. وقتی بدن در معرض ماده حساسیت زا قرار می گیرد، باعث آزاد شدن هیستامین ها یا مواد شیمیایی ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن می شود تا بدن را از شر ماده حساسیت زا خلاص کند. هیستامین بخشی از سیستم دفاعی بدن است و علائم آلرژی مانند عطسه، خارش یا سرفه را نشان می دهد. تحقیقات نشان می دهد هلو با جلوگیری از ترشح هیستامین در خون ممکن است به کاهش علائم آلرژی کمک کند. علاوه بر این، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که عصاره هلو نیز ممکن است موثر باشد و التهاب را که معمولاً در واکنش های آلرژیک دیده می شود، محدود کند.

با این حال، برای تعیین قدرت این اثرات در افراد مبتلا به آلرژی، تحقیقات بیشتری لازم است.

 خلاصه:

هلو ممکن است به کاهش پاسخ سیستم ایمنی بدن به مواد آلرژی زا کمک کند، بنابراین علائم آلرژی را کاهش می دهد. با این حال، مطالعات بیشتری – به ویژه در مورد انسان – مورد نیاز است.

هلو خشک ساده

هلو خشک ساده

سایر مزایای بالقوه هلو خشک شده:

هلو خشک ممکن است چندین فواید دیگر برای سلامتی نیز داشته باشد. بیشترین تحقیق در مورد موارد زیر است:

  • ممکن است باعث افزایش ایمنی شود: هلو غنی از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی و آنتی اکسیدان است. مطالعات لوله آزمایشگاهی نشان می دهد که ممکن است با انواع خاصی از باکتری ها نیز مبارزه کنند.
  • ممکن است در برابر سموم خاص محافظت کند: در یک مطالعه، عصاره هلو که به افراد سیگاری داده شد که این باعث حذف نیکوتین از طریق ادرار گردید.
  • ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد: مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در هلو ممکن است به جلوگیری از افزایش سطح قند خون و مقاومت به انسولین در موش های چاق کمک کند.

گفتنی است، این مطالعات اندک بوده و بیشتر این خواص در نمونه انسانی مشاهده نشده است.

 خلاصه:

هلو ممکن است باعث افزایش ایمنی بدن شود، بدن را از سموم خلاص کند و سطح قند خون را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات در این زمینه ها محدود است.

خرید هلو خشک

در دسترس بودن هلو خشک:

هلو خشک به راحتی یافت می شود، فروشگاه اینترنتی پوپونیک در سراسر سال ارائه دهنده انواع میوه خشک علی الخصوص هلو خشک می باشد. هلو خشک از طرق مختلف و شیوه های گوناگون می تواند به رژیم خوراکی شما اضافه شود.

می توان برش (اسلایس) های هلو خشک را به صورت خام، پخته، کبابی، گوشتی یا تفت داد و به راحتی در غذاهای گرم یا سرد قرار داد. می توان برش ها (اسلایس ها) را به عنوان یک میان وعده عالی غنی از مواد مغذی درست کرد و به تنهایی بخورد یا با ماست و یک مشت آجیل از نظر خواص و طعم غنی کرد و خورد.

هلو را می توان به سالاد میوه اضافه کرد، هلو خشک جلوه غیرمنتظره ای به سالسا می بخشند و همچنین ماده محبوب بسیاری از دسرها می باشند. سرانجام، هلو تازه یا خشک را می توان در یک اسموتی مخلوط کرد یا به آرامی له کرد تا به آب میوه طعم بدهد.

 خلاصه:

هلو به طور گسترده در دسترس است و می توان آن را به روش های مختلفی خورد. به تنهایی از آنها لذت ببرید یا آنها را به راحتی در غذاهای اصلی، سالاد، اسموتی ها یا دسرها قرار دهید.

سایر مزایای بالقوه هلو خشک شده

سایر مزایای بالقوه هلو خشک شده

نحوه انتخاب و نگهداری میوه هلو تازه:

هلو انواع مختلفی دارد، برخی سفید، برخی دیگر زعفرانی هستند که هلوهای سفید شیرین ترند، در حالی که زعفرانی ها ترش تر هستند. هنگام انتخاب میوه تازه هلو، به طور معمول هرچه بوی آن شیرین تر شود، از آب بیشتری در بافتش برخوردار است. سعی کنید از خرید میوه های قهوه ای، کبود یا چین و چروک، که آسیب دیده یا بیش از حد رسیده است، خودداری کنید. در عوض، به دنبال هلوهایی با بافت سخت یا فقط کمی نرم باشید.

وقتی هلو را فشار می دهید و کمی احساس می کنید از سفتی اش کم شده می توانید بگویید رسیده، این هلو آماده خوردن است. هلوها بعد از اینکه چیده شوند به رسیدن خود ادامه می دهند. بنابراین اگر هلوهای خریداری شما خیلی سفت هستند، سعی کنید آنها را به مدت یک تا سه روز در روی میز نگهداری کنید تا برسد. هلوهای رسیده حدود یک هفته در دمای اتاق دوام می آورند. اگر قصد ندارید در این بازه زمانی آنها را بخورید، بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید تا از رسیدن بیش از حد جلوگیری کنید.

هلوهای رسیده را می توان منجمد کرد، اما بهتر است ابتدا آنها را ورقه ورقه کرده و بافت آنها را با کمی آبلیمو طعم دار کرد تا از قهوه ای شدن آن هنگام خشک کردن جلوگیری شود. هلو را می توان به صورت کمپوت یا خشک نیز خریداری کرد. به خاطر داشته باشید که هلوهای کمپوتی حاوی آنتی اکسیدان کمتری نسبت به هلوهای تازه یا خشک هستند.

 خلاصه:

بهتر است هلوهای تازه خریداری کنید که زیر رسیده یا کمی رسیده باشند. هلوهای تازه مقوی ترین ماده غذایی هستند و پس از آن منجمد شده و سپس کمپوت می شوند. در صورت خرید کنسرو، بهتر است انواع بسته بندی شده در آب و بدون قند اضافه شده را انتخاب کنید.

پی نوشت:

هلو سرشار از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات مفید گیاهی است. میوه خشک آن در سراسر سال در دسترس است و به راحتی در غذاهای مختلف گنجانده می شوند و ممکن است فواید سلامتی چشمگیری از جمله پوست سالم، علائم آلرژی کمتر و هضم و سلامت قلب را ارائه دهند. به نظر می رسد هلو با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها نیز در ارتباط است و ممکن است باعث افزایش ایمنی، محافظت در برابر سموم و کاهش سطح قند خون شود.

در مجموع، این خشکباری است که ارزش افزودن به رژیم غذایی شما را دارد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *