خوشمزه ها

طرز تهیه مرغ آچاری (آچارماسالا)

مرغ آچاری

مرغ آچاری نوعی کاری مرغ هندی است که با ترشی ماسالا یا ادویه آچار ماسالا طعم دار شده و با نان هندی یا غذاهای برنجی سرو می شود. مرغ آچاری یا مورگ آچاری، همانطور که نام آن را به خوبی توصیف می کند، کاری مرغ معطر و خوش طعم از مرغ هند با طعم های دلپذیر آچار یا ترشی است. مرغ آچاری در یک کاسه سرو می شود.

در تهیه مرغ آچاری از برخی ادویه ها مانند ادویه هایی که در تهیه ترشی آچاری استفاده می شود بهره برده می شود و پایه این کاری از گوجه فرنگی و کشک / ماست است. برای دادن عطر و طعم اضافی به آن، از آچارماسالا و ماسالا یا از ترشی های از قبل ساخته شده میتوان استفاده کرد.

این کاری بیشتر در زمستان ها درست می شود زیرا بهترین زمان برای لذت بردن از غذاهای گرم و تند است. این کاری مرغ آچاری، خوشمزه و لذیذ، با پختی آسان و طعمی بهتر در روز بعد از آن، مملو از عطر و طعم آچار ماسالا و یک دستور مرغ بی نظیر است.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه

کل زمان: 50 دقیقه

تعداد نفرات: 4 نفر

کالری: 499 کیلوکالری

مرغ خوشمزه با ادویه

مرغ خوشمزه با ادویه

مواد لازم مرغ آچاری:

  • مرغ (استخوانی): 1 کیلو
  • روغن خردل: 5 قاشق غذاخوری
  • پیاز نازک خرد شده: 2 فنجان
  • سیر و زنجبیل تازه: 2 قاشق چایخوری
  • گوجه فرنگی خرد شده: 1 فنجان
  • آچاری ماسالا: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • پودر چیلی قرمز کشمیری: 1 قاشق چایخوری
  • ماست: 1 فنجان
  • آرد: 1 قاشق چایخوری
  • آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • ماسالا از ترشی: 1 قاشق غذاخوری
  • گشنیز تازه خرد شده: (خرد شده)

مرغ:

به طور کلی میتوان از مرغ استخوان دار برای تهیه این خوراک استفاده کرد زیرا طعم خوبی به ادویه کاری می دهد اما شما می توانید به دنبال مرغ بدون استخوان نیز بروید. حتی می توانید همین دستور را با استفاده از گوشت گوسفندی نیز درست کنید. زمان پخت در این حالت متفاوت خواهد بود.

روغن:

این کاری مرغ را در روغن خردل درست کنید، به عطر و طعم آن می افزاید. قبل از قرار دادن سایر مواد ، روغن را داغ کنید تا دود شود ، زیرا روغن خردل اگر در دستور العمل ها به درستی گرم نشود، مزه خامی می دهد. اگر روغن خردل ندارید، می توانید از هر روغن گیاهی برای تهیه این کاری استفاده کنید.

ادویه:

برای تهیه این خوراک می توانید به طعم ادویه آچارماسالا عرضه شده در پوپونیک اعتماد کنید و به راحتی مسئولیت طعم دهی غذا را بر عهده آن بگذارید. جدا از مخلوط خشک آچار ماسالا، توصیه می شود مقداری آچارماسالا را که از قبل آماده کرده اید از ترشی انبه خود اضافه کنید تا طعم این کاری را افزایش دهد.

ماست، پیاز و گوجه فرنگی:

پایه این کاری با این سه ماده تهیه می شود که مکمل ماسالای ترشی هستند. ماست به پایین آمدن ادویه و خوب و غنی بودن ادویه کمک می کند.

سایر مواد:

به غیر از مواد فوق، رب گوجه فرنگی، سیر، زنجبیل، نمک، پودر چیلی قرمز، آرد همه منظوره، آب لیمو و گشنیز تازه مورد نیاز است.

همچنین می توانید از چیلی قرمز کشمیری برای رنگ بهتر در دستور غذا استفاده کنید. برای تزئین کاری، از برگ های تازه گشنیز استفاده کنید، برای آن رنگ سبز و طراوت.

چگونه مرغ آچاری درست کنیم؟

1 – 5 قاشق غذاخوری روغن خردل را در یک ظرف بزرگ و سنگین گرم کنید.

بگذارید روغن گرم شه

بگذارید روغن گرم شه

2 – هنگامی که روغن شروع به دمیدن کرد، حرارت را خاموش کرده و بگذارید برای یک دقیقه خنک شود. این روند بوی خام خردل را که بسیار تند است از بین می برد. حالا دوباره حرارت را روشن کنید و بگذارید روغن گرم شود. وقتی روغن داغ شد 1 قاشق غذاخوری از ترشی آچار ماسالا را را اضافه کنید و بگذارید برای چند ثانیه تفت بخورد.

ادویه هارا اضافه کنید

ادویه هارا اضافه کنید

3 – 2 فنجان پیاز خلال شده را اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​تا زیاد تفت دهید تا کمی قهوه ای شوند. در حین سرخ کردن در فواصل منظم هم بزنید.

پیاز هارا اضافه کنید

پیاز هارا اضافه کنید

4 – 2 قاشق چایخوری زنجبیل و سیر تازه را اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها قهوه ای طلایی شوند.

تفت دهید

تفت دهید

5 – مرغ ها را بشویید و آن را به ظرف اضافه کنید. به مدت 3-4 دقیقه روی حرارت زیاد سرخ کنید.

مرغ هارا سرخ کنید

مرغ هارا سرخ کنید

6- 1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده، نمک و 3 قاشق غذاخوری ادویه ماسالای آچاری به همراه ½ فنجان آب اضافه کرده و روی آن را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه بپزید.

مواد را اضافه کنید

مواد را اضافه کنید

7 – قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز کشمیری و 1 فنجان ماست را با 1 قاشق چایخوری آرد همه منظوره در ماهیتابه مخلوط کنید. چیلی قرمز کشمیری رنگ قرمز دوست داشتنی به کاری می دهد. اگر دوست دارید ادویه کاری مرغی باشد، می توانید مقدار پودر چیلی را افزایش دهید. افزودن مقداری آرد به ماست از شکافت آن در حین پخت جلوگیری می کند و همچنین کاری را کرمی تر می کند.

در را بگذارید

در را بگذارید

8 – ظرف را با یک درب محکم بپوشانید و با حرارت کم آن را بپزید تا مرغ تمام شود. 30 تا 35 دقیقه طول می کشد تا مرغ کاملا بپزد.

9 – 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری ماسالا را از ترشی آماده اضافه کنید به طور کلی از ترشی انبه آماده می توان استفاده کرد. همه چیز را خوب مخلوط کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرغ آچاری حاضر است

مرغ آچاری حاضر است

10 – مرغ آچاری آماده است. کاری را با گشنیز تازه تزیین کنید. آن را گرم با پولکا یا برنج بخارپز سرو کنید

سوالات متداول:

  • کدام ماسالای ترشی را برای این مرغ کاری استفاده کنید؟

از ترشی انبه می توان استفاده کرد، زیرا دارای میزان ملایم و ادویه مناسبی است. همچنین می توانید از ماسالای ترشی فلفل قرمز استفاده کنید اما ترشی انبه بهترین طعم را خواهد داشت.

  • چگونه آن را بدون ماست درست کنیم؟

در این نسخه می توانید به سادگی از افزودن ماست خودداری کرده و پایه کاری را فقط با گوجه فرنگی و پیاز درست کنید.

به جای گوجه خرد شده، از پوره گوجه فرنگی برای کاری صاف استفاده کنید. اگر دوست دارید تراکم باشد، می توانید گوجه فرنگی ریز خرد شده را نیز به آن اضافه کنید.

جوجه Achari یا Achari Murgh با همه نان های هندی مانند Phulka ،Tawa Paratha ،Laccha Paratha ،Tandoori Roti ،Naan ،Missi Roti یا هر نان دیگری که ترجیح می دهید آن را سرو کنید، طعم خوبی دارد.

پیشنهادات:

مرغ آچاری در واقع روز بعد طعم بهتری دارد، زیرا طعم آچار برجسته تر می شود. می توانید آن را به مدت 2-3 روز در یک ظرف ضد هوای داخل یخچال نگهداری کنید. قبل از سرو ، آن را در ظرف یا مایکروویو گرم کنید.

منجمد کردن این کاری توصیه نمی شود، زیرا هنگام آب شدن کاری، کشک موجود در آن شکافته می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *