خوشمزه ها

دستور تهیه سالاد مرغ سالم و خوشمزه

دستور تهیه سالاد مرغ سالم و خوشمزه

سالاد مرغ شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ اگر به یاد ظرف های پلاستیکی کوچکی که از سالاد های نامرغوب و مرغ های پلاسیده و بدمزه پُر شده که از فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کردید می افتید، پس تنها نیستید. سالاد مرغ معمولاً من را به یاد خوردن ناهار در زیر زمین های مرطوب کلیسا می اندازد، که بوی نا و بدی می داد و یا خوردن آن بین دو برش نان سفید در خانه مادربزرگ.

سالاد مرغ، یکی از مواردی است که به نظر می رسد از نسل زنان خانه دار دهه ۱۹۵۰ به وجود آمده است. با این حال، ریشه آن به اواخر دهه ۱۸۰۰ برمی گردد. اندکی قبل از جنگ داخلی، یکی از گوشت فروش های بازار گوشت در رود آیلند (Rhode Island)، مقداری از مرغ‌های باقی مانده خود را با کمی سس مایونز، ترخون و انگور مخلوط کرد. این دستور پخت، به سرعت مورد توجه مردم در آن زمان قرار گرفت و کل بازار گوشت به یک غذای اغذیه فروشی تبدیل شد که مرغ های خوشمزه او را می فروخت.

گردو سفید ایرانی

درست است که بسیاری از مردم، حس خوبی نسبت به سالاد مرغ ندارند، اما شاید هرگز یک سالاد مرغ واقعا خوشمزه نخورده باشند. زیرا یک سالاد خوشمزه، به هیچ وجه بوی عجیب و غیرعادی و بدی نمی دهد. دستور پخت ذکر شده در این مقاله، مردم را با طعم بی نظیر این سالاد مرغ شگفت زده خواهد کرد.

برای مطالعه مقاله دستور پخت فاهیتا در آرام پز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سینه مرغ پخته شده

سینه مرغ پخته شده

سالاد مرغ سالم و خوشمزه:

برای درست کردن یک سالاد مرغ سالم و خوشمزه، باید کار را ابتدا با سینه مرغ خرد شده شروع کنید. برخی از افراد، به دلیل صرفه جویی کردن در وقت خود، از مرغ های پخته ی آماده استفاده می کنند، که ایده ی بسیار خوبی است. با این حال اگر مرغ شما خیلی خشک باشد، طعم سالاد مرغ عالی نخواهد بود.

برای خوشمزه تر کردن سالاد خود، بهتر است سینه مرغ را آب پز کنید. به سادگی، پنج یا شش قطعه مرغ بریده شده و نپخته، و یا دو یا سه سینه مرغ کامل را در قابلمه آب روی اجاق گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را محکم ببندید، تا حدود بیست دقیقه به آهستگی بپزد.

بعد از پخت، مرغ را از قابلمه خارج کرده و داخل یک بشقاب بگذارید تا خنک شود و سپس با دست، آن را خرد کنید. این روش پخت، مانع از خشک شدن مرغ می شود و از لاستیکی شدن و پخت بیش از حد آن، جلوگیری می شود.

کرن بری خشک

سالاد مرغ را می توانید همراه با هر چیزی که دوست دارید، میل نمایید. دستور پخت ما، ساده و ابتدایی است و شما می توانید علاوه بر موارد ذکر شده، به آیتم های موجود، هرچه که دوست دارید اضافه کنید. با اضافه کردن مواد به آن، مایونز بیشتری نیاز خواهد داشت، زیرا سالاد حجیم تر خواهد شد.

در انتخاب سیب برای این سالاد، به ذائقه ی خود توجه کنید. سیب تارت، مانند سیب سبز گرنی اسمیت (Granny Smith)، یک طعم و عطر خوب و ملایمی به سالاد می دهد. اما سیب شیرین، مانند سیب فوجی (Fuji) یا گالا (Gala)، بسیار خوشمزه است. متناوباً می توانید از ترکیب این دو سیب برای عطر و طعم بیشتر استفاده کنید. سیب ها را خرد کنید، اما پوست آن را نگیرید، تا رنگ و بافت زیبایی به سالاد ببخشید.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه سالاد میوه ای خامه ای می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب خرد شده با پوست

سیب خرد شده با پوست

دستور تهیه سالاد مرغ سالم و خوشمزه:

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت (جوشیدن مرغ): ۲۰-۲۵ دقیقه

مناسب برای: ۴-۶ نفر

مواد مورد نیاز:

  • مرغ پخته و خرد شده: ۱/۲ فنجان (۶ عدد قطعه مرغ بریده شده و یا ۳ عدد سینه مرغ کامل)
  • سیب خرد شده (با پوست): ۲ عدد
  • سس مایونز: ۴-۶ قاشق غذاخوری
  •  گردو خرد شده: ۱/۳ فنجان
  •  نمک: ۱ قاشق چایخوری

نمک خوراکی تصفیه شده

مواد افزودنی خوشمزه اختیاری:

  • کرن بری (Cranberries) خشک شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • کرفس: ۱ ساقه (خرد شده)
  • انگور بدون دانه: ۱/۲ فنجان (از وسط نصف شده)
  • دانه آفتابگردان: ۱/۴ فنجان (پوسته شده)

برای مطالعه مقاله دستور پخت مرغ سرخ شده می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گردو خرد شده برای سالاد مرغ

گردو خرد شده برای سالاد مرغ

مراحل تهیه سالاد مرغ سالم و خوشمزه:

مرحله ۱: در یک کاسه بزرگ، مرغ های خرد شده را با سیب ها ترکیب کرده و هم بزنید. سه قاشق غذاخوری سس مایونز را به آنها اضافه کرده و هم بزنید تا مواد به طور کامل به سس آغشته شود. سس مایونز باقیمانده را یک قاشق یک قاشق اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.

مرحله ۲: تهیه سالاد مرغ بسیار ذائقه ای است. بعضی از مردم سالاد با مایونز زیاد دوست دارند، در حالی که برخی مقدار سس کمتر را می پسندند. طبق میل و ذائقه ی خود عمل کنید. بعد از اینکه مایونز را اضافه کردید، یک قاشق چای خوری نمک را به همراه گردو، افزوده و به خوبی هم بزنید.

سیب قرمز خشک

مرحله ۳: اکنون می توانید برخی مواد افزودنی دلخواه خود را به سالاد مرغ خود اضافه کنید.

به یاد داشته باشید، هیچ دستور پخت سالاد مرغ ثابتی وجود ندارد. هر سالاد، مواد افزودنی خاص خود را دارد و منحصر به فرد است. هر آنچه را که می پسندید و یا در دسترس دارید انتخاب کنید. از خلاقیت نترسید! به سختی می توان یک سالاد مرغ را خراب کرد. هر چه را که دوست دارید، از کرن بری گرفته، تا کرفس، انگور یا دانه های آفتابگردان، در سالاد مرغ خود بگنجانید. وقت خود را بگذارید و بعد از هر بار افزودن، سالاد را بچشید. سالاد شما فوق العاده خواهد شد.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *