خوشمزه ها

دستور تهیه پای نارگیل

دستور تهیه پای نارگیل

پای نارگیل، یک دسر خوشمزه و مورد علاقه است که معمولاً در پاییز و زمستان، در روزهایی مانند عید شکرگذاری و شام کریسمس سرو می شود. عده ی بسیاری نیز که عاشق طعم و بافت این پای بی نظیر هستند، بدون توجه به زمان، آن را درست می کنند. بافت ترد و طلایی – قهوه ای روی پای، به همراه لایه ی میانی نرم و لطیف و جویدنی، که روی یک پوسته ی نازک شیرین و ترد قرار گرفته، همه در کنار هم، عطر و طعم یک پای سنتی و خوشمزه ی نارگیل را ایجاد می کنند.

با این حال برخی از افراد عاشق تهیه این پای سنتی، به روش های نوین با چاشنی خلاقیت هستند. گاهی اوقات می توان قبل از پخت، مواد داخل پای را با شکلات ترکیب کرد. برخی شربت افرا را جایگزین شربت ذرت سنتی می کنند. دستور تهیه پای نارگیل جدید ذکر شده در این مقاله، از دستورهای مناطق استوایی ایده برداری کرده که لایه ی میانی این پای، دقیقا به اندازه لایه فوقانی آن، بی نظیر و ترد خوشمزه است.

خرید نارگیل خشک

پای نارگیل:

برای تهیه پوسته زیرین، دستورالعمل ما را دنبال کنید تا ابتدا آن را درست کرده و سپس به سراغ قسمت میانی برویم. اگر مقدار این پوسته زیرین کم بود، ناامید نشوید. شما هرگز یاد نخواهید گرفت، تا اینکه سعی کنید. ممکن است پوسته پای اول شما کمی خشک شود، اما اگر به سعی و تلاش ادامه دهید، هر بار پای شما خوشمزه تر از قبل خواهد شد.

با این حال اگر نمی خواهید پوسته خانگی خود را درست کنید، ایرادی ندارد. می توانید یک پوسته پای آماده بسته بندی شده از سوپرمارکت محلی خود بخرید و پای شما همچنان افسانه ای خواهد بود. اگر ترجیح می دهید از پوسته پای یخ زده که در یکی از آن ظرف های فلزی شل و ول قرار دارد استفاده کنید، اندازه ی بزرگ آن را خریداری کنید تا کم نیاید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه بیسکویت های جنوبی خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پوسته پای نارگیل

پوسته پای نارگیل

مدت زمان آماده سازی: ۳۵-۴۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۵ دقیقه

1. طرز تهیه پوسته ی پای:

در ادامه طرز تهیه پوسته پای را آموزش می دهیم.

مواد مورد نیاز:

  • آرد: ۱ و ۱/۲ فنجان
  • کره: ۱/۲ (به قطعات کوچک برش دهید)
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • آب یخ: (من از یک فنجان یخ استفاده کردم)

خرید پودر نارگیل

مراحل تهیه پوسته ی پای:

۱. در یک کاسه با اندازه متوسط، آرد و نمک را ریخته و با یک چنگال مخلوط کنید. سپس کره را اضافه کرده و با مخلوط کن، آنقدر هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. اشکالی ندارد اگر لکه های کوچکی از کره در سطح مخلوط پراکنده شده باشد.

۲. یخ را در بالای ظرف نگه داشته تا آب آن روی خمیر بپاشد و هر چند وقت یکبار، کمی هم بزنید. من از حدود ۳/۴ تا ۱ فنجان آب برای مخلوط پوسته خود استفاده کردم، اما ممکن است این مقدار کمی متفاوت باشد. تنها به اندازه‌ای آب اضافه کنید که مخلوط شروع به گلوله شدن کرده و بهم بچسبد. مطمئن شوید که همه مواد مخلوط موجود، شروع به چسبیدن به گلوله خمیر می کند. کار با خمیری که خیلی خشک باشد دشوار است. خمیر باید نرم و لطیف باشد و ورز دادن بیش از حد آن، باعث خشک شدن پوسته خواهد شد.

۳. وقتی مقدار مناسبی آب به داخل مخلوط اضافه کردید، گلوله خمیر را روی سطح آردپاشی شده برگردانید و به آرامی با دستان خود شروع به ورز دادن کنید.

۴. با استفاده از یک وردنه آرد پاشی شده، خمیر را به اندازه ی عرض تقریباً ۳۵ سانتی متر پهن کنید.

۵. آرد اضافی را از روی خمیر پاک کنید تا آماده ی انتقال به ظرف اصلی شود. پوسته پای را درون تابه قرار دهید، آن را باز کنید و لبه های آن را با لبه های ظرف فیکس کنید. نباید پوسته پای را از قبل پخت. مدت زمان قرار گرفتن پای در فر، برای ترد شدن کامل پوسته کافی است، حتی اگر از قبل پخته نشده باشد.

حالا می توانیم به سراغ آماده کردن مواد میانی برویم.

برای مطالعه مقاله دستور پخت کیک هویج می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد تشکیل دهنده لایه میانی پای نارگیل

مواد تشکیل دهنده لایه میانی پای نارگیل

2. آماده کردن لایه میانی پای نارگیل:

حال به شما چگونگی آماده کردن لایه میانی پای نارگیل را آموزش می دهیم.

مواد مورد نیاز:

  • نارگیل خرد شده: ۱ و ۱/۲ فنجان
  • پودر نارگیل: ۱ و ۱/۲ فنجان  (شیرین یا شیرین نشده)
  • عصاره وانیل: ۲ قاشق چایخوری
  • کره ذوب شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • شربت ذرت: ۱ فنجان
  • شکر: ۱ فنجان
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • نمک: کمی

خرید پودر وانیل

مراحل تهیه لایه میانی پای نارگیل:

۱. در یک کاسه بزرگ کره، شربت ذرت، تخم مرغ، شکر و نمک را باهم مخلوط کنید. با استفاده از همزن برقی همه مواد را با هم مخلوط کنید.

۲. با استفاده از یک قاشق چوبی، مغزها و نارگیل را به همراه وانیل به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس مواد را داخل پوسته پای پخته نشده خود بریزید.

۳. لبه های پای را با یک محافظ پای و یا نوارهای فویل آلومینیومی بپوشانید. این به شما کمک می کند تا قبل از پخت مواد میانی، لبه ها بیش از حد پخته نشود.

۴. پای را به مدت ۴۵-۵۵ دقیقه بپزید تا روی آن به رنگ قهوه ای طلایی درآید و به خوبی بپزد.

در انتها پای را از فر خارج کنید و بگذارید قبل از برش و سرو، کاملاً سرد شود.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *