خوشمزه ها

دستور پخت مرغ سرخ شده

دستور پخت مرغ سرخ شده

غذاهای تابه ای (skillet meals)، می توانند در یک روز شلوغ و پر کار، در وقت شما صرفه جوبی کرده و ظرف های کثیف تری نیز باقی بگذارند. این دستور پخت مرغ سرخ شده، حاوی مقدار زیادی پروتئین و طعم های چینی خوشمزه است، و از انواع مختلف سبزیجات، استفاده نموده است. اگر پیش از پختن برنج و خرد کردن سبزیجات، آماده سازی برخی از مواد لازم را انجام دهید، در وقتتان بسیار صرفه جویی خواهد شد. مثلا می‌توانید تا دو روز قبل از تهیه این غذا، مرغ را مزه دار کنید. با یک برنامه ریزی دقیق و آماده سازی مواد مورد نیاز از روز قبل، می توانید در کمتر از ۲۰ دقیقه شام خوشمزه خود را سرو و میل نمایید.

در این دستور، بهتر است حتما از سبزیجات تازه استفاده شود. شما می توانید از هر نوع سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید. من در دستورپخت خود از قارچ، فلفل، نخود، شاه بلوط آبی و کلم بروکلی استفاده کردم. با این حال اگر می خواهید از سبزیجات دیگر استفاده کنید، مواردی مانند پیاز، لوبیای سبز، هویج خرد شده و گل کلم نیز می‌توانند گزینه های خوبی باشند. پس شما به سه یا چهار فنجان سبزیجات، از هر نوعی، به صورت شسته و خرد شده، نیاز خواهید داشت.

نشاسته ذرت

حال اگر وقت و انرژی لازم برای خرد کردن سبزیجات تازه خود را ندارید، می توانید از میوه های تازه یا یخ زده ی خرد شده به صورت آماده و بسته بندی استفاده کنید. بیشتر اوقات، نیاز است تا این میوه های یخ زده، چند دقیقه ای داخل مایکروویو قرارگیرند. اما از آنجا که سبزیجات همراه با دیگر مواد غذایی به صورت همزمان داخل تابه ریخته و پخته می شوند، نیازی به مایکروویو کردن آنها نیست. این به شما کمک می کند تا از بیش از حد پخته شدن سبزیجات و آب انداختن و له شدن آنها جلوگیری شود. سبزیجات موجود در این غذا، باید کمی ترد باشند.

برای مطالعه مقاله دستور پخت برنج سرخ شده و سبزیجات می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تفت دادن مرغ ها در ماهیتابه

تفت دادن مرغ ها در ماهیتابه

قبل از شروع پخت این غذا، برنج خود را بپزید. می توانید از برنج سفید یا قهوه ای معمولی استفاده کنید. با این حال، برای افزایش و بهبود عطر و طعم و مزه این غذا، توصیه می کنیم از برنج باسماتی (basmati) یا جاسمین/ یاسمین (jasmine) استفاده نمایید.

در این دستور به زنجبیل تازه، پوست کنده و خرد شده نیاز داریم. با این حال اگر زنجبیل تازه در دسترس ندارید و یا نمی توانید آن را در فروشگاه ها پیدا کنید، می توانید یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را جایگزین کنید. عطر و طعم آن همانند نوع تازه نخواهد بود، اما ایرادی ندارد.

زنجبیل خشک شده

دستور پخت مرغ سرخ شده:

مدت زمان آماده سازی: ۱۵-۲۰ دقیقه (بدون در نظر گرفتن زمان خرد کردن سبزیجات)

زمان پخت: ۱۵-۲۰ دقیقه

مواد مورد نیاز:

  • سس سویا: ¼ فنجان
  • آب: ۱ فنجان
  • عصاره مرغ: ۱ قاشق چای خوری
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن: ۲ قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ خرد شده: ۴۵۰گرم
  • زنجبیل خرد شده و پوست کنده: ۲ قاشق غذاخوری
  • سبزیجات: ۳-۴ فنجان
  • برنج پخته شده: ۲-۳ فنجان

برای مطالعه مقاله دستور پخت لوبیا قرمز و برنج می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تفت دادن سبزیجات در ماهیتابه

تفت دادن سبزیجات در ماهیتابه

مراحل تهیه مرغ سرخ شده:

مرحله ۱: سس سویا، آب، آب مرغ یا عصاره ی مرغ، شکر، نشاسته ذرت و روغن را با هم مخلوط کنید.

این مخلوط را در یک کاسه ریخته و مرغ را اضافه کنید تا به خوبی به مواد آغشته شوند. اگر میخواهید مرحله مزه دار کردن مرغ را از قبل انجام دهید، می‌توانید این مخلوط را به همراه مرغ در یک کیسه فشرده قرار داده و دو روز قبل از استفاده، در یخچال نگه دارید. مرغ باید حداقل ۲۰ دقیقه در مخلوط استراحت کند تا مزه دار شود.

در یک تابه بزرگ و سنگین دو قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار داده و زنجبیل و سیر را با هم اضافه کرده و تفت دهید تا کمی قهوه ای رنگ و معطر شوند.

خرید پودر زنجبیل

مرحله ۲: مرغ مزه دار شده را به همراه سیر و زنجبیل در روغن داغ قرار دهید. مواد مزه دار کردن مرغ را بیرون نریزید، زیرا بعداً از آن استفاده خواهیم کرد. مرغ را مرتباً هم بزنید. حدود دو یا سه دقیقه آن را تفت دهید تا لبه های آن کمی برشته شود.

مرحله ۳: مرغ، سیر و زنجبیل را از تابه خارج کرده و در یک کاسه تمیز بریزید و تابه را با یک دستمال کاغذی پاک کنید. یک قاشق غذاخوری دیگر روغن داخل ماهیتابه بریزید، بگذارید داغ شود و سپس سبزیجات را اضافه کنید و هم بزنید تا ترد شوند. اگر از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و هویج استفاده می کنید، چند قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کرده و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید برای چند دقیقه بخارپز شوند.

مرحله ۴: مرغ ها را به ظرف برگردانید و با سبزیجات مخلوط کنید. مواد مزه دار کردن را هم روی سبزیجات و مرغ بریزید و اجازه دهید سس ۲-۳ دقیقه بجوشد. مخلوط مرغ و سبزیجات را از روی حرارت بردارید. روی برنج پخته شده ی خود بریزید و همراه با سس روی آن، سرو نمایید و از عطر و طعم بی نظیر این غذا، لذت ببرید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *