خوشمزه ها

دستور تهیه سالاد میوه ای خامه ای

دستور تهیه سالاد میوه ای خامه ای

وقتی هوا در تابستان بسیار گرم و مقدار رطوبت موجود در هوا نیز طاقت فرسا می شود، خوردن غذای سنگین بسیار ناپسند و منزجر کننده خواهد بود. در این زمان است که شما به یک وعده سالاد سبک و با طراوت نیاز خواهید داشت تا بدون اینکه به طور کامل سیر و سنگین شوید، جلوی گرسنگی شما را بگیرد.

دستور ذکر شده ما در این مقاله برای تهیه سالاد میوه خنک و خامه ای تابستان، دقیقا همان چیزی است که در یک روز گرم تابستان، به آن نیاز خواهید داشت. این سالاد خنک، شیرین، رنگارنگ و با طراوت، هنگامی که دمای هوا در محیط بیرون گرم و غیر قابل تحمل است، شما را خنک خواهد کرد. یک کاسه کوچک از این سالاد در یخچال نگه دارید تا بعد از برگشت به خانه، به عنوان یک میان وعده خوشمزه استفاده کنید.

به عقیده ی مورخان، یونانیان باستان و رومی ها از مخلوط میوه های مختلف در سالاد، بسیار لذت می بردند. از اواسط تا اواخر دهه ۱۸۰۰، آشپزهای آمریکایی، طعم میوه های مختلف را در کنار هم امتحان می کردند تا به دستور تهیه یک سالاد میوه بی نظیر دست پیدا کنند. گاهی اوقات از میوه های کنسروی استفاده می کردند، اما اغلب اوقات، میوه های فصلی محلی را نیز در آن می گنجاندند.

آناناس خشک

در اوایل دهه ۱۹۰۰ بود که دنیای مدرن، یک سالاد میوه خوشمزه را در خود به وجود آورد. در حدود سال ۱۹۲۰ “سالاد شمع” (Candle Salad) به یک سالاد میوه محبوب تبدیل شد. آشپزها در این دوران، یک برگ کاهو را در یک ظرف کوچک قرار داده و روی آن را با حلقه های آناناس کنسرو شده تزئین می کردند.

آنها سپس نیمی از یک موز کوچک را به صورت ایستاده، در سوراخ مرکز حلقه آناناس قرار داده و به انتهای موز، یک گیلاس با خلال دندان متصل می شد. بعد از آن، خامه فرم گرفته را در اطراف موز ریخته و تزئین می کردند. ایده این سالاد این بود که موز همانند یک شمع است و گیلاس شعله ی آن، این ایده ی عجیب غریب و جالب، منجر به تهیه یک سالاد می شد!

برای مطالعه سالاد گیاهی لوبیا مناسب تابستان مقاله می توانید از این لینک استفاده نمایید.

توت فرنگی های تازه برای سالاد میوه

توت فرنگی های تازه برای سالاد میوه

در حدود سال ۱۹۵۰ این نوع سالادها محبوب تر و معروف تر شدند و از مخلوط شدن میوه ها و سبزیجات در شکل و حالت طبیعی خود به وجود می آمدند. در این سالاد ها اغلب میوه های کنسرو شده و ژلاتین وجود دارد. این سالادها در قالب های مختلف بسته بندی می شدند و به عنوان یک چیز رنگارنگ، مصرف تزئینی و خوراکی داشتند.

در قرون اخیر تهیه سالاد میوه متحول و از میوه های تازه استفاده شد. پختن میوه یا ترکیب آن در مخلوط عجیب و غریب ژلاتین، میوه را از حالت طبیعی خارج می کند. پس استفاده از میوه هایی که به طبیعت نزدیکترند، بیش از پیش مورد علاقه قرار گرفت. این سالاد میوه ای از این نوع است.

سالاد میوه ای خامه ای:

با وجود اینکه میوه تازه بهتر است، اما نکته خوب در مورد استفاده از میوه های کنسرو شده در سالاد، این است که بدون توجه به زمان، در تمامی فصول سال در دسترس اند. با وجود این که در دستور تهیه سالاد میوه ما، از میوه های کنسرو شده استفاده شده است، اما شما در صورت تمایل می توانید میوه های تازه را جایگزین کنید.

در واقع اگر به میوه های تازه دسترسی دارید، بهتر است با میوه های کنسرو شده این دستور جایگزین کنید. همچنین اگر در فصلی که هستید، هلوهای تازه در دسترس دارید، می توانید هلوهای خرد شده را جایگزین پرتقال کنید. یا اگر بلوبری به راحتی در منطقه شما موجود است، می توانید آنها را جایگزین توت فرنگی کنید. اگر تصمیم دارید از آناناس تازه در سالاد خود استفاده کنید به سادگی دو فنجان آب آناناس برای تهیه سس خریداری کنید.

خرید پرتقال خشک

دستور تهیه سالاد میوه ایِ خامه ای:

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای خنک شدن: ۲ یا ۳ ساعت

مناسب برای: ۶ تا ۸ نفر

مواد مورد نیاز:

  • آناناس: ۲ قوطی، همره با ۱۰۰ درصد آب (هر کدام ۵۶۰ گرم)
  • پرتقال: ۲ قوطی (هر کدام ۴۲۵ گرم)
  • پودینگ وانیل: ۱ بسته (اندازه ۸۵ گرم)
  •  توت: ۱ فنجان (ما از توت فرنگی استفاده کردیم)
  •  مغزهای خرد شده: ¼ فنجان
  •  ماست وانیلی: ۱ فنجان

برای مطالعه مقاله سالاد کینوا و گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط میوه ها برای سالاد میوه

مخلوط میوه ها برای سالاد میوه

مراحل تهیه سالاد میوه ای خامه ای:

مرحله ۱: قوطی کنسرو پرتقال را باز کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. به آب آن نیازی نداریم. هنگام بازکردن قوطی کنسرو آناناس، به آب آن نیاز خواهیم داشت. آب آناناس را در یک فنجان اندازه گیری ریخته و با آب ترکیب کنید، تا به اندازه ی ۲ فنجان از این ترکیب داشته باشیم. سپس آن را به کناری بگذارید.

مرحله ۲: آناناس ها را در کاسه مخلوط پرتقال بریزید. قوطی کنسرو توت فرنگی ها را نیز باز کرده و آنها را برش داده و در ظرف میوه قرار دهید. مغزها را نیز به مخلوط میوه اضافه کنید، اما هنوز هم نزنید.

توت فرنگی خشک

مرحله ۳: آب آناناس را درون یک قابلمه با اندازه متوسط بریزید. روی حرارت متوسط گذاشته و مخلوط پودینگ را در آن مخلوط کنید. هر چند دقیقه یکبار مخلوط را هم بزنید تا آب آناناس به جوش آید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید حدود ۱۵-۲۰ دقیقه خنک شود. بعد ماست وانیل را در مخلوط آب آناناس اضافه کنید.

مرحله ۴: وقتی مخلوط آب آناناس کاملاً سرد شد، آن را به آرامی روی میوه های موجود در ظرف میوه بریزید. با یک قاشق چوبی بزرگ، مخلوط میوه را به آرامی هم بزنید تا مغزها و میوه ها به طور کامل به سس آغشته شود. سپس ظرف میوه را با یک لایه سلفون پلاستیکی بپوشانید و به مدت سه تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید. حال می توانید سرو کرده و لذت ببرید. مواد باقی مانده در یخچال تا سه روز سالم خواهند ماند. روی آن را به طور کامل بپوشانید.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *