خوشمزه ها

دستور تهیه کیک قهوه بلوبری لیمویی

دستور تهیه کیک قهوه بلوبری لیمویی

کیک این خوراکی نرم، شیرین و لطیف. با این وجود، باورکردنش سخت است که بدانید افرادی هستند که علاقه ی چندانی به خوردن کیک ندارند! غالباً این افراد غذاهای شیرین، انواع شیرینی ها و کیک های خامه ای یا کیک های سنتی را دوست ندارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، این دستور تهیه کیک قهوه Lemon Blueberry را مطمئناً خواهید پسندید.

این کیک خوشمزه، ترکیبی از طعم ترش لیمو، شیرینی بلوبری به همراه طعم ادویه دارچین است. این کیک با چاشنی ترد و خواستنی، مناسب برای سرو شدن در وعده ی صبحانه یا شام است. کیک قهوه Lemon Blueberry خیلی شیرین نیست و به همین دلیل همه پسند است. در یک روز گرم تابستان که شیرینی های سنگین خامه ای و بسیار شیرین جذابیتی ندارند، این کیک قهوه همان چیزی خواهد بود که آرزویش را دارید.

چاشنی موجود روی این کیک، افزودنی فوق العاده ای برای این کیک لطیف و شیرین است. شکر قهوه ای و کره هنگام پخت، بافتی ترد و لذت بخش به کیک می بخشد و دارچین، موجب خوش عطر و طعم شدن آن می شود.

بیکینگ پودر

در حالی که بسیاری از کیک های قهوه، به دلیل داشتن ادویه های سنتی، برای روزهای زمستانی مناسب ترند، این کیک قهوه، به دلیل داشتن توت و لیمو در دستور خود، طعمی سبک، بهاری و تابستانی دارد. بافت آن نیز کاملا نرم و مرطوب است، بنابراین نیازی نیست نگران گیر کردن کیک در گلوی خود باشید!

در دستور پخت ما، از بلوبری های یخ زده استفاده شده، اما اگر تازه ی این میوه را در دسترس دارید، بسیار بهتر خواهد بود. نکته بسیار مهم هنگام استفاده از توت های تازه، این است که باید آنها را به آرامی درون خمیر بچرخانید و تمام تلاش خود را بکنید تا هنگام ترکیب شدن با مواد له نشوند. علاوه بر این، اگر بلوبری در دسترس ندارید، تمشک یا توت سیاه نیز جایگزینی فوق العاده خواهد بود. با این حال، توت فرنگی رطوبت زیادی دارد و اگر بخواهید به جای بلوبری استفاده کنید ممکن است کیک را خیس کند.

برای مطالعه مقاله دستور پخت کیک هویج می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز برای تهیه چاشنی کیک

مواد مورد نیاز برای تهیه چاشنی کیک

دستور تهیه کیک قهوه بلوبری لیمویی

مدت زمان آماده سازی: ۲۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۵-۵۰ دقیقه

مناسب برای: ۸-۱۰ نفر متوسط

مواد مورد نیاز:

  • آرد: ۲ فنجان
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • کره نرم شده: ۱/۲ فنجان
  • شکر: ۳/۴ فنجان
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • عصاره وانیل: ۲ قاشق چایخوری
  • پوست لیمو: رنده شده
  • شیر: ۱/۲ فنجان
  • بلوبری یخ زده: ۲ فنجان

خرید پودر وانیل

مواد مورد نیاز برای تهیه چاشنی روی کیک:

  • شکر قهوه ای: ۶ قاشق غذاخوری
  • آرد: ۱/۲ فنجان
  • دارچین: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک: ۴/۱ قاشق چایخوری
  • کره: ۴ قاشق غذاخوری

برای مطالعه مقاله دستو ر پخت پنکیک میوه ای می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط کره و شکر برای تهیه کیک

مخلوط کره و شکر برای تهیه کیک

مراحل تهیه کیک قهوه بلوبری لیمویی:

مرحله ۱: یک ظرف مربعی 23 سانتی متری و یا یک ظرف گود را چرب کرده و ته آن را آرد بپاشید. فر را با حرارت 180 درجه گرم کنید.

مرحله ۲: در یک کاسه کوچک شکر قهوه ای، آرد، دارچین و نمک را ریخته و مخلوط کنید. با یک چنگال مواد را خوب هم بزنید. کره را به مخلوط خشک اضافه کرده و با یک چنگال یا همزن، آنقدر هم بزنید تا در کل مواد پخش شود. مخلوط کمی گلوله خواهد شد. این ظرف کوچک را در یخچال قرار دهید تا بقیه مواد کیک را آماده کنیم.

خرید شکر قهوه ای

مرحله ۳: در یک کاسه بزرگ، کره و شکر را ریخته و با یک همزن آنقدر هم بزنید تا کرمی شکل و به طور کامل ترکیب شوند. دو عدد تخم مرغ، پوست لیمو و وانیل را به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید. سپس به کناری بگذارید و در یک کاسه با اندازه متوسط، آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید. از یک همزن برای ترکیب کامل این مواد استفاده کنید. شیر را در یک فنجان اندازه گیری ریخته و آماده نگاه دارید.

حدود نیمی از مواد خشک را به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و با استفاده از یک همزن برقی با سرعت متوسط مخلوط کنید. سپس حدود نیمی از شیر را اضافه کرده و هم بزنید. بعد مواد خشک باقیمانده را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در آخر، آخرین مقدار شیر موجود را هم در ظرف ریخته و ترکیب کنید. خمیر باید کاملا صاف و یکدست و خامه ای باشد.

برای مطالعه مقاله کیک میوه خشک وانیلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط مواد کیک و بلوبری ها

مخلوط مواد کیک و بلوبری ها

مرحله ۴: با استفاده از یک کاردک، بلوبری های یخ زده را به آرامی درون خمیر بریزید و به آرامی هم بزنید تا در کل خمیر به طور یکنواخت پخش شود. از هم زدن بیش از حد خودداری کنید.

مرحله ۵: خمیر را در ظرف آماده شده بریزید و با استفاده از کاردک، آن را به طور یکنواخت در ظرف پخش کنید. مخلوط روی کیک را از یخچال خارج کرده و با استفاده از یک قاشق آن را به طور یکنواخت روی سطح خمیر نپخته بپاشید.

خرید ادویه دارچین

مرحله ۶: قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و کیک را به مدت ۴۵-۵۰ دقیقه بپزید. یک کیک تستر و یا یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده تا مطمئن شوید کیک پخته شده یا خیر. روی کیک نیز باید به رنگ قهوه ای روشن درآمده باشد. سپس کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید به مدت ۳۰-۶۰ دقیقه روی میز خنک شود. حال می توانید آن را برش زده و سرو نمایید. روی کیک باقیمانده را نیز می توان با یک فویل آلومینیومی پوشاند و تا سه روز در یخچال نگه داشت.

مرحله ۷: این کیک به خوبی یخ می زند. برای فریز کردن آن، کیک را به خوبی درون یک ورقه آلومینیوم بپیچید، سپس آن را در یک کیسه بزرگ قرار داده و داخل فریزر تا سه ماه منجمد کنید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *