خوشمزه ها

دستور پخت فاهیتا در آرام پز

دستور پخت فاهیتا در آرام پز

نکته جالب در مورد آرام پزها، این است که شما می توانید در یک روز شلوغ از خانه خارج شوید و شب وقتی به خانه برگشتید، با یک غذای گرم و خوشمزه و آماده رو به رو شوید. اگر برای تهیه غذای خود، صبح چند دقیقه ای وقت صرف کنید، دیگر نگران زمان نداشتن برای درست کردن وعده ی شام خود نخواهید بود. بسیاری از انواع سوپ و خورشت، در این آرام پز ها پخته می شوند.

پخت فاهیتا در آرام پز:

علاوه بر پخت سوپ و خورشت، بد نیست درست کردن چند نوع غذای دیگر را نیز در این وسیله مفید آشپزخانه، امتحان کنید. این فاهیتای خوشمزه، تنها ظرف ۲۰ دقیقه آماده قرار گرفتن در آرام پز می شود و شب هنگام، پس از بازگشت اعضای خانواده به خانه، یک وعده غذایی سالم را فراهم می کند. قبل از آماده شدن این غذا، چندین مرحله را باید انجام دهید، اما فقط چند دقیقه طول می کشد.

خرید پودر سیر

علاوه بر سهولت آماده سازی، نکته جالب دیگر در مورد این دستور پخت، این است که اگر می‌خواهید برای افراد بیشتری فاهیتا درست کنید و یا اشتهای زیادی دارید، می توانید مقدار مواد اولیه را کم و زیاد کنید. این دستور به راحتی برای چهار تا شش نفر مناسب است که می‌توانید آن را دو برابر کنید. فاهیتای باقی مانده را می توان در یخچال نگه داشت، که اگر دوباره گرم کنید، به همان اندازه دفعه اول خوشمزه خواهد بود. این غذا مورد علاقه بسیاری از نوجوانان به ویژه پسران نوجوان است.

نکته بسیار جالب دیگر در مورد این دستور پخت، این است که بسیار اقتصادی است. می توانید برای کاهش هزینه این غذا، مقدار مرغ ذکر شده را نصف کرده و به جایش، به سادگی از یک قوطی لوبیای سیاه استفاده نمایید. همچنین از برنج که یک ماده به نسبت ارزان قیمت است، استفاده کرده و به جای خرید فلفل و پیاز تازه ی گران قیمت، نوع یخ زده آن را تهیه نمایید. اگر ترجیح می دهید از فلفل و پیاز منجمد استفاده کنید، برای آماده کردن آنها، طبق دستورالعمل های نوشته شده روی بسته بندی پیش بروید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت مرغ سرخ شده می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط مواد و مرغ

مخلوط مواد و مرغ

ما برای سهولت و راحتی، از برنج مخلوط در این دستور استفاده کردیم. اگر می خواهید برنج زرد را از ابتدا درست کنید، طعم فوق العاده ای خواهد داشت. ما از برنج مخلوط زرد Zatarains یا Mahatma استفاده کردیم. پخت این برنج های مخلوط حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد. بنابراین به محض رسیدن به خانه، قابلمه خود را روی اجاق گاز قرار داده و پخت برنج را آغاز کنید.

برای صرفه جویی بیشتر در وقت، می توانید فلفل و پیاز خود را قبل از رفتن به سرکار، خرد و آماده نمایید. قبل از خروج از خانه، کافی است آنها را به صورت نوارهای بلند برش داده و درون کیسه ای زیپ دار در داخل یخچال قرار دهید. اگر شخصی در خانواده پیاز یا فلفل را دوست نداشت، می توانید در صورت تمایل، آن را جداگانه تفت دهید. به این ترتیب، کسانی که وجود این سبزیجات را داخل فاهیتای خود نمی پسندند، می توانند از غذای بدون سبزیجات خود لذت ببرند. ولی اگر همه فلفل و پیاز را دوست دارند به سادگی آنها را با هم سرخ کنید تا پخت غذای شما ساده تر شود.

دستور پخت فاهیتا داخل آرام پز:

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه در صبح

مدت زمان پخت: ۳-۸ ساعت در آرام پز، بسته به تنظیم دستگاه، ۲۰ دقیقه بلافاصله قبل از سرو غذا

مناسب برای: ۴-۶ نفر

خرید پودر پیاز

مواد لازم برای تهیه مخلوط گوشت:

  • سینه بریده شده مرغ: ۵-۶ قطعه
  • قوطی لوبیای سیاه: ۱/۱۵ اونس
  • پودر سیر: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • پودر پیاز: ۱/۲ قاشق چایخوری
  •  زیره: ۱/۴ قاشق چایخوری
  •  پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری
  •  نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
  •  پودر چیلی: ۲ قاشق چایخوری

برای مطالعه مقاله دستور پخت برنج سرخ شده و سبزیجات می توانید از این لینک استفاده کنید.

فلفل دلمه ای آماده سرخ شدن

فلفل دلمه ای آماده سرخ شدن

سایر مواد مورد نیاز:

فلفل دلمه ای: ۲ عدد (برش خورده به صورت نواری)

پیاز شیرین: ۱/۲ (برش خورده به صورت نواری)

روغن: به مقدار لازم

نان سفید تورتیلا: ۸ بسته بزرگ

خامه ترش: به مقدار لازم

پنیر خرد شده: به مقدار لازم

برنج زرد مخلوط Zatarains یا Mahatma: یک بسته

خرید زیره سیاه

مراحل تهیه پخت فاهیتا در آرام پز:

مرحله ۱: در آرام پز، سینه های مرغ، لوبیای سیاه، سیر، پیاز، زیره، پاپریکا، نمک و پودر چیلی را ریخته و با هم مخلوط کنید. آرام پز را روی ۶-۸ ساعت پخت تنظیم کنید. می توانید آن را روی درجه بالاتر نیز قرار دهید تا غذا در عرض ۳-۴ ساعت آماده شود. با خیال راحت به سرکار خود بروید، و یا به فعالیت های روزمره خود بپردازید، تا گوشت در این مدت به آرامی پخته شود.

مرحله ۲: وقتی زمان دستگاه تمام شد، حال شما آماده شروع تهیه شام خواهید بود. ابتدا پخت برنج مخلوط را طبق دستورالعمل آن، آغاز کنید و روی گاز قرار دهید. در حین پخت برنج، کارهای باقیمانده ی آماده سازی شام را انجام دهید.

مرحله ۳: درب آرام پز را برداشته و با استفاده از چنگال، مرغ پخته شده را خرد کنید. مرغ باید به طور کامل پخته شده و به راحتی خرد شود. بعد از خرد شدن مرغ، درب ظرف را در جای خود قرار داده و آرام پز را خاموش کنید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت لوبیا قرمز و برنج می توانید از این لینک استفاده کنید.

فاهیتا آماده سرو

فاهیتا آماده سرو

مرحله ۴: یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید. دو قاشق غذاخوری روغن داخل آن ریخته و برای چند دقیقه بگذارید روغن به طور کامل داغ شود، تا زمانی که با ریختن یک یا دو قطره آب داخل آن جلزولز کند. تابه را بچرخانید تا کل سطح ظرف به روغن آغشته شود. سپس فلفل و پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا فلفل ها کمی سرخ شده و پیازها نرم و قهوه ای رنگ شوند.

خرید ادویه پاپریکا

مرحله ۵: سبزیجات سرخ شده را داخل یک کاسه یا ظرف بریزید و به کناری بگذارید.

مرحله ۶: وقتی برنج مطابق دستورالعمل پخته شد می توانید فاهیتا های خود را درست کنید. یک عدد نان تورتیلا را روی بشقاب قرار دهید. حدود یک قاشق چای خوری خامه ترش را روی سراسر سطح نان تورتیلا پخش کنید. در قسمت مرکزی تورتیلا، چند قاشق برنج، چند قاشق از مخلوط مرغ و لوبیا و فلفل و پیاز تفت داده شده را قرار دهید. سپس روی مواد را با چند قاشق پنیر پر کنید و کناره ها را تا کنید. فاهیتای شما آماده است! لذت ببرید!

اندازه ها و نسبت مواد اولیه فاهیتا، کاملاً به خود شما بستگی دارد.اگر سبزیجات بیشتر و گوشت کمتری را ترجیح می دهید، راحت باشید و فاهیتای خود را متناسب با ذائقه خود تنظیم کنید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *