خوشمزه ها

طرز تهیه مرغ گریل ادوبو

مرغ گریل ادوبو

ادویه ادوبو یک طعم ضروری در آشپزخانه های کارائیب، اسپانیا و آمریکای لاتین است که یک چاشنی خوش طعم و همه منظوره است که عطر و طعم سیر دارد و به طور معمول برای چاشنی و یا مزه دارکردن گوشت، مرغ یا ماهی استفاده می شود.

قبل از اختراع یخچال، مخلوط آدوبو یک مخلوط از نمک و سرکه بود که برای نگهداری گوشت استفاده می شد. کلمه adobo از کلمه اسپانیایی adobar گرفته شده است که به معنای واقعی کلمه به معنی “مارینیدن” است. از لحاظ تاریخی به معنای نوعی سس ترشی است که با زیتون، سرکه یا شراب و ادویه جات درست می شود.

مرغ با ادویه های خاص

مرغ با ادویه های خاص

این روزها، آدوبو به دو روش مختلف تهیه می شود – یا مخلوط ادویه خشک یا خمیر مرطوب. به طور کلی، این ماده دیگر برای نگهداری گوشت استفاده نمی شود، اما عمدتا یک چاشنی است و گاهی به لوبیا، خورشت و سس اضافه می شود. این یک چاشنی عالی برای اکثر روش های پخت و پز مانند کباب کردن، کباب کردن، سرخ کردن، یا سرخ کردن است. Adobo همچنین می تواند به عنوان چاشنی پایه برای خورشت ها، سس ها، لوبیا، آب سوپ، سیب زمینی پخته شده و سبزیجات استفاده شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با استفاده از ادویه خشک ادوبو عرضه شده در فروشگاه پوپونیک، طرز تهیه یک مرغ گریل بسیار راحت و خوشمزه را مرور کنیم. از این مرف می توان در وعده های غذایی مانند شام یا برای تهیه سالاد سزار استفاده کرد.

مرغ کامل گریل

مرغ کامل گریل

مواد لازم مرغ گریل ادوبو:

8 عدد تکه های مرغ با پوست و استخوان (در صورت تمایل می توانید از سینه مرغ نیز استفاده کنید)

روغن زیتون بکر: ¼ فنجان

ادویه ادوبو پوپونیک: 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ گریل ادوبو:

گام 1:

گریل را با حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. با استفاده از حوله های کاغذی مرغ را خشک کنید. در یک کاسه بزرگ، مرغ و روغن زیتون و ادویه ادویو را با هم مخلوط کرده و روی کاسه را سلفون بکشید تا به مدت 3 ساعت استراحت کند.

گام 2:

مرغ را در سمت گریل و از سمت پایین پوست قرار دهید. آن را بپزید تا زمانی که پوست قهوه ای طلایی تیره شود، سپس مرغ را زیر و رو کنید.

مرغ گریل شده

مرغ گریل شده

اگر به جای گریل از فر استفاده می کنید باید با دمای 165 درجه فارنهایت (75 درجه سانتیگراد) حدود 10 دقیقه یا بیشتر بپزد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید اینترنتی ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *