مطالب دیگر

چگونه می توان از شر حشرات موذی خلاص شد

چگونه می توان از شر حشرات آبزی خلاص شد

زمانی که می‌خواهید از شر حشرات موذی که در اطراف آب و جاهای مرطوب وجود دارند، خلاص شوید، به احتمال زیاد منظورتان حشراتی مانند سوسری، سوسک آمریکایی و سوسک حمام است که معمولاً در اطراف منابع آب و مکان‌های مرطوب جمع می‌شود. این حشرات، گونه‌های مختلفی دارند، که همه آن ها جذب غذا و آب می‌شوند. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ این حشرات به محل زندگی تان این است که خرده‌های مواد غذایی را کنترل کنیم و آب و رطوبت در خانه پخش نشود. با این حال، اگر داخل یا خارج خانه به این حشرات، آلوده شود؛ ممکن است لازم باشد روش‌های مختلفی را برای ریشه کن کردن آنها امتحان کنید. این موارد شامل پاکسازی زباله‌های موجود در منطقه، تعمیرات منازل، آب بندی و دور نگه داشتن غذا از نفوذ حشرات و استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن حشرات موجود است.

بخش اول: حذف منابع غذایی و آب

اولین بخش از این مقاله به خارج کردن مواد غذایی از دسترس این موجودات موذی است.

1- تمام منابع غذایی را که حشرات می‌توانند پیدا کنند جستجو و حذف کنید:

مناطق اطراف خانه خود را که دارای مواد غذایی است که سوسری‌های آب می‌توانند از آن تغذیه کنند، از جمله آشپزخانه و اتاق غذاخوری خود را بازرسی کنید. همچنین، حتماً بدنبال منابع غذایی در داخل و خارج از خانه خود باشید.

. به عنوان مثال، در صورت امکان غذای حیوانات خانگی را که کنار گذاشته می‌شود، بردارید، زیرا سوسک‌ها و سایر حشرات می‌توانند از غذای حیوان خانگی شما تغذیه کنند و جمعیت آن ها بیشتر شوند. در صورت امکان وقت وعده‌های غذایی حیوانات خانگی را تنظیم کنید تا سگ یا گربه شما بلافاصله همه غذای خود را بخورد و شما کاسه را برداشته و بشویید.

. منابع غذایی خارج از خانه می‌تواند شامل مواد گوشتی و سایر مواد آلی که در سطل‌های کمپوست می‌تواند باشد، میوه‌های پوسیده و سبزیجات در باغچه و زباله‌هایی باشد که درست مهر و موم نشده اند.

جمع آوری تکه های غذای حیوانات

جمع آوری تکه های غذای حیوانات

2- همه مواد غذایی را درون ظروف در بسته قرار دهید:

غذای تازه را در یخچال نگهداری کنید. مواد غذایی که نمی‌توان آنها را در یخچال نگهداری کرد، باید درون ظروف در بسته و ضد آب و رطوبت قرار گیرند، مانند شیشه‌های کنسرو یا سایر ظروفی که به این منظور طراحی شده است.

اگر ظرفی حتی فقط یک روزنه کوچک داشته باشد، ممکن است حشرات درون آن نفوذ کنند و وارد آن شوند. حتماً اطمینان حاصل کنید که ظروف مواد غذایی کاملاً ضد آب رطوبت و درب دار باشند.

اگر تعداد حشرات زیاد است و محیط کاملاً آلوده است، مواد غذایی را که می‌خرید، مستقیم داخل ظرف در بسته که رطوبت نفوذ نکند، قرار دهید. به عنوان مثال، هنگامی که غلات به خانه می‌آورید، آن را باز کرده و محتویات آن را درون یک ظرف در بسته بریزید.

کیک و خوراکی ها در ظرف در بسته

کیک و خوراکی ها در ظرف در بسته

3- میز آشپزخانه را همیشه از خرده ریزهای مواد غذایی پاک کنید:

سوسری می‌تواند از خرده ریزه‌های مواد غذایی که در اطراف آشپزخانه مانده اند، زندگی کند. هنگام تهیه غذا، حتماً بلافاصله تخته برش و میز را پاک کنید. هیچ بقایای غذایی را رها نکنید، زیرا این خرده ریزه‌های غذایی می‌تواند برای سوسری ارزشمند باشد.

هنگام تمیز کردن این خرده‌ها، حتماً لوازم آشپزخانه مانند توستر، غذاساز، آبمیوه گیری، گریل و سایر مکان‌هایی که ذرات غذا در آن می‌تواند باشد را در نظر بگیرید.

نکته: پاک کردن سطوح آشپزخانه با پارچه ای نرم و با تمیز کننده همه کاره به شما کمک خواهد کرد تا تمام خرده‌ها و باقی مانده مواد غذایی را کامل پاک کنی

جمع آوری زباله روی کابینت

جمع آوری زباله روی کابینت

4- مصرف غذا را به یک اتاق در خانه خود محدود کنید:

اگر بتوانید همیشه در همان منطقه‌ی خاصی از خانه غذا را سرو کنید، تمیز کردن خرده‌های غذایی، بعد از غذا بسیار راحت‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، خوردن غذا روی میز آشپزخانه، باعث می‌شود که خرده مواد غذایی محدود به آن قسمت شود و میز نیز باعث می‌شود، بسیاری از خرده ریزها به زمین نریزد و به این ترتیب آلودگی‌ها به همان منطقه از خانه محدود می‌شود، که به شما کمک می‌کند تا روی یک منطقه متمرکز شوید و راحت‌تر و آسان‌تر از شر حشرات موذی خلاص شوید.

تمیز کردن خرده‌های غذا از یک سطح سخت مانند سطح سرامیکی بسیار راحت‌تر از تمیز کردن آن از روی فرش است. بنابراین سعی کنید میز خود را در یک مکانی با کف سخت قرار دهید و همان جا غذا بخورید.

هرگز نگذارید کودکان تنقلات و غذایشان را در اتاق یا جلوی تلویزیون بخورند و آن ها را از این کار منع کنید. اگر به کودکان خوب توضیح دهید حتماً اصراری برای انجام این کار نخواهند داشت.

خوردن گوشت و میگو

خوردن گوشت و میگو

5- سطل زباله و کمپوست را در ظروف در بسته قرار دهید:

از سطل‌های زباله با درب‌های بسیار محکم در داخل و خارج از خانه خود استفاده کنید. اگر کمپوست جمع می‌کنید، مطمئن شوید که درب ظرف کمپوست باز نیست و حشرات به آن دسترسی ندارند. زمانی که محیط خانه شما آلوده به حشرات شده باشد، هر روز سطل زباله خود را خالی کنید.

سطل زباله و سطل کمپوست مکان‌هایی هستند که سوسری‌ها و سوسک‌ها، معمولاً در آنجا تغذیه و تولید مثل می‌کنند.

حتی اگر زباله‌ها را برای مدت کوتاهی در معرض دسترسی حشرات قرار دهید، سوسک‌ها و حشرات دیگر می‌تواند به داخل آن وارد شود و تغذیه کنند و این امر، مواد مغذی بیشتری به حشرات می‌دهد و باعث تولید مثل آن ها می‌شود.

با فشار پا سطل زباله کار می کند

با فشار پا سطل زباله کار می کند

6- آب های راکد موجود در خانه را تمیز و خشک کنید:

حشرات نمی‌توانند بیش از یک هفته بدون آب زندگی کنند. اگر می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، باید دسترسی آنها به آب های راکد را مسدود کنید. کاسه‌های آب حیوانات خانگی، لیوان‌های آب و زیر گلدانی‌ها می‌توانند مکان‌های جذابی برای جذب حشرات باشند.

به محض اطلاع از آلودگی محیط توسط حشرات باید همه این منابع آب های راکد و ساکن را از بین ببرید.

اگر نمی‌توانید کاسه آب حیوان خانگی را از محل دور کنید، فقط کافی است چند وقتی، هر روز آن را از خانه خارج کنید و شب دوباره به خانه برگردانید.

آب زیر گلدان را تخلیه کنید

آب زیر گلدان را تخلیه کنید

7- آب های راکد موجود در بیرون که در نزدیکی محل زندگی شما هست، را تمیز کنید و از بین ببرید:

اگر در نزدیکی خانه شما آب راکدی وجود دارد، حشرات می‌توانند در خارج از خانه تولید مثل کنند و سپس به داخل خانه وارد شوند. برای جلوگیری از این امر، حمام پرندگان، گلدان‌ها خالی و سایر ظروفی که در فصل بارندگی آب جمع می‌کنید، را پشت و رو کنید، تا داخل آنها آب جمع نشود. همچنین، گودال‌هایی را که در آنها آب جمع می‌شود و به راحتی تخلیه نمی‌شود را نیز پر کنید.

همچنین تمام سطل‌ها، ظروف و یا هر چیزی که باعث جمع شدن آب در داخل آن ها می‌شود، را از محیط بیرونی خانه بردارید.

اگر استخر یا وان آبگرم دارید، لازم نیست آن را تخلیه کنید تا از شر حشرات خلاص شوید. در عوض، آن را روزانه تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که سطح مواد شیمیایی آن همیشه اندازه باشد.

اگر حشرات در خارج از خانه تولید مثل کنند و وارد خانه شوند، از بین بردن تمام منابع آب راکد به ویژه در مواقع مرطوب سال دشوار است. با این حال، تا آنجا که می‌توانید آب های راکد را از بین ببرید تا منطقه تا آنجا که ممکن است برای سوسری‌ها جذاب نباشد.

ریختن اب روی میز

ریختن اب روی میز

بخش دوم: پاکسازی مناطقی که حشرات را به خود جلب می‌کنند

دومین بخش پاکسازی کردن مناطق جالب برای این حشرات است.

1- خانه خود را تمیز کنید و هر گونه آلودگی و زباله را دور کنید:

سوسری، سوسک و سایر حشرات اغلب در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که کثیف بوده و به ندرت تمیز می‌شوند. برای خلاص شدن از شر حشرات، باید همه مکان‌هایی که در گوشه و کنار خانه قرار دارند و دور از دید هستند پاکسازی شود و وسایلی را که حشرات می‌توانند در آن زندگی کنند، را از منزل خارج کنید.

مکان‌هایی که باید تمیز شوند عبارتند از:

روزنامه‌های انباشته شده:

روزنامه‌ها را هر هفته بازیافت کنید. مطمئن شوید که سطل بازیافت حتماً درپوش محکم داشته باشد.

ظروف غذا:

ظروف غذا را بلافاصله بعد از استفاده تمیز کنید. کنار گذاشتن آنها حتی برای یک روز، می‌تواند میزان هجوم حشرات را افزایش دهد.

جعبه‌های مقوایی قدیمی:

مقواها از جمله مخفیگاه‌های محبوبی هستند که در صورت آلودگی نباید در خانه آنها نگهداری شوند.

استفاده از برگه یا روزنامه

استفاده از برگه یا روزنامه

2- زباله‌ها را در حوالی محیط خانه خود تمیز کنید:

برخی از حشرات می‌توانند در خارج از خانه تولید مثل کنند و سپس وارد خانه شوند. به همین دلیل است که حذف برگ‌های انباشته شده، چوب یا بقایای درختان در نزدیکی خانه یا درست روی دیوارهای خانه می‌تواند بسیار مهم است.

به دیوارهای خود نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که سالم هستند و سوراخ و یا ترک خوردگی وجود نداشته باشد زیرا این ترک‌ها، بالقوه مکان مناسبی برای تولید مثل حشرات است. این ترک‌ها و سوراخ‌ها را وصله بزنید، پر کنید تا از ورود حشرات به داخل خانه جلوگیری شود.

جمع آوری برگ ها و علف های خشک

جمع آوری برگ ها و علف های خشک

3- سطوح نرم نزدیک به آلودگی را بشویید یا جاروبرقی بکشید:

اگر در منطقه ای که دارای فرش یا موکت است آلودگی فعال حشرات را داشته اید، بلافاصله آن فرش‌ها و قالیچه‌ها را بشویید و تمیز کنید. همچنین سطح و شکاف‌های مبلمان پارچه ای مانند کاناپه و صندلی را کامل با جاروبرقی پاک کنید.

حشرات آبزی می‌توانند با خوردن خرده‌هایی که در شکاف مبلمان ریخته می‌شوند، تغذیه می کنند. تمیز کردن این شکاف‌ها برای از بین بردن مواد غذایی که ممکن است در آن وجود داشته باشد بسیار مهم است.

فرش را هم تمیز کن

فرش را هم تمیز کن

4- هنگام آلودگی محیط به حشرات، روزانه خانه خود را با جاروبرقی تمیز کنید:

جاروبرقی می‌تواند شما را از شر خرده ریزهای مواد غذایی و تخم حشرات که می‌توانند به حشره‌های بیشتری تبدیل شوند خلاص کند. وسایل اتاق‌هایی که مواد غذایی در آنها مصرف می‌شود، مانند اتاق ناهار خوری را خالی کنید و آن را کاملاً با جاروبرقی تمیز کنید. با این کار، مواد غذایی به طور کامل از بین خواهد رفت.

اگر فرزندانی دارید که دراتاق خود غذا می‌خورند، بهتر است پس از هر وعده غذایی، در صورت امکان جاروبرقی بکشید. با این کار هر غذایی را که ممکن است در اتاق ریخته شده باشد از بین می‌رود.

زباله ها را از روی مبل پاک کنید

زباله ها را از روی مبل پاک کنید

5- فرش‌ها یا موکت‌های خود را حداقل سالی یک بار شامپو بزنید:

با شستشوی منظم فرش و موکت تخم‌هایی که ممکن است در بین این الیاف قرار گرفته باشند را از بین می‌برد که به شما کمک می‌کند نسل جدیدی از حشرات متولد نشوند. همچنین با این کار همه مواد غذایی را که ممکن است حشرات آبزی از آن تغذیه کنند، از بین می‌برید.

شما می‌توانید یک بخارشوی اجاره یا خریداری کنید و خودتان این کار را انجام دهید یا می‌توانید این کار را به یک قالیشوی حرفه ای بسپارید.

شستشوی فرش با شامپو

شستشوی فرش با شامپو

بخش سوم: تعمیرات خانه

سومین بخش تعمیرات خانه است.

1- شیرهای آب را در داخل و خارج خانه تعمیر کنید:

تمام شیرهای آب خانه را کنترل کنید و آنها را باز و بسته کنید تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. این کار را برای همه شیرهای آب در حمام، آشپزخانه و بیرون خانه انجام دهید. تعمیر و درست کردن هرگونه نشتی آب را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید. بسیاری از نشتی‌های، شیر آب را می‌توان با تعویض واشرهای آنها به راحتی تعمیر کرد. با این حال، بعضی اوقات شیرها کاملاً فرسوده شده اند و باید با شیر آب جدید جایگزین شوند.

سوسک‌ها اگر منبع آب مداوم داشته باشند می‌توانند مدت طولانی زنده بمانند.

مواظب نشت سینک ظرفشویی ها و پشت لوازم خانگی‌ها نیز باشید. این نشت‌های مخفی آب، مکان‌های مناسبی برای تولید مثل حشرات آبزی است.

شیر آب را بردارید

شیر آب را بردارید

2- هرگونه شکاف و سوراخی در اطراف درها یا پنجره‌ها را جستجو و رفع کنید:

سوسک می‌تواند با شکافتن، سوراخ های بسیار کوچک اطراف درها و پنجره‌ها وارد خانه شود. شکاف‌ها را با درزگیر، فوم یا سایر وسایل آب بندی پر کنید تا حشرات وارد خانه نشوند. در صورت عدم امکان پر کردن شکاف، می‌توانید درها و پنجره‌ها را جایگزین کنید.

به روش‌های مختلفی می‌توان شکاف‌های اطراف در و پنجره‌ها را آب بندی کرد. که شامل، استفاده از فوم، تخته‌های چوبی، یا بتونه کاری می‌شوند؛ اما فقط محدود به این مواد نیست.

اگر در زیر درب ورودی منزل خود شکافی دارید، باید از قرنیز استفاده کنید. قرنیز را در پایین در ورودی اجرا کنید.

شیارهای پنجره را با چسب پر کنید

شیارهای پنجره را با چسب پر کنید

3- تمام شکاف‌های دیوار را عایق بندی کنید:

با این کار راه ورود حشرات به خانه و لانه سازی گرفته می‌شود. تمام دیوارهای خانه، از جمله دیوار زیر زمین، و نقاط ورودی لوله‌ها و تاسیسات به خانه و ترک‌ها یا شکاف‌های ساختمان را بررسی کنید. با استفاده از چراغ قوه همه زوایای خانه را از لحاظ شکاف و ترک بررسی کنید و اگر سوراخ‌هایی پیدا کردید، آنها را با هر وسیله ای وصله کنید؛ مانند فوم یا هر نوع درزگیری

به دیوارهای خود که لوله‌ها وارد خانه می‌شوند توجه ویژه داشته باشید. این مکان‌ها معمولاً خوب درزگیری نمی‌شوند و مسیر راحتی برای ورود حشرات آبی است.

اگر بخواهید سوراخ را به منظور کاهش انباشت آب با بتن پر کنید، این کار باعث جان سالم به در بردن حشرات خواهد شد.

پوشاندن درزهای دیوار.

پوشاندن درزهای دیوار.

4- صفحه‌ها توری را روی پنجره‌ها و درهای خود نصب کنید:

حشرات آبی از طریق پنجره یا درب باز که توری روی آن نصب نیست، وارد خانه می‌شوند. برای جلوگیری از این مسئله، صفحه‌های توری ریز و محکم را تهیه کنید و هر زمان که پنجره‌هایتان باز است، مطمئن شوید که در جای خود قرار دارند. بهتر است روی هر درب، که دوست دارید باز بمانید یک درب توری درست کنید.

ابتدا عرض و ارتفاع در و پنجره‌ها را اندازه بگیرید تا بتوانید صفحه ای دقیقاً متناسب با آن درست کنید. سپس به فروشگاه محله خود یا فروشگاه ابزارآلات بروید و صفحه ای پیدا کنید که کاملاً متناسب باشد.

اگر فروشگاه‌های محلی صفحه‌های توری با قیمت مناسب را ارائه نمی‌دهند بهتر است به صورت آنلاین سفارش دهید.

نکته: هنگامی که پنجره‌ها و درها صفحه توری دارند، می‌توانید آنها را باز کنید تا گردش هوا را در مناطق مرطوب خانه ایجاد شود و زودتر خشک شوند. حشرات مناطق مرطوب را ترجیح می‌دهند، بنابراین قرار دادن صفحه توری و خشک شدن و تهویه مناسب خانه می‌تواند مانع ماندن آنها در خانه شود.

اضافه کردن توری به پنجره ها

اضافه کردن توری به پنجره ها

روش چهارم: کشتن حشرات با مواد شیمیایی

و آخرین بخش کشتن حشرات با مواد شیمیایی است.

1- محل لانه یا لانه‌ها را مشخص کنید:

این کار به شما کمک می‌کند تا به صورت سریع و هدفمند از مشکل وجود حشرات در خانه خلاص شوید. توجه کنید که حشرات را بیشتر در کجا می‌بینید. سپس حشرات را در شکاف‌ها و گوشه‌های پنهان آن منطقه جستجو کنید.

اگر مشخص نیست که کجا زندگی می‌کنند، صبر کنید تا شب شود و هوا تاریک شود، بعد دوباره آنها را جستجو کنید. بعد از چندین ساعت تاریک شدن اتاق، چراغ را روشن کنید و ببینید کجا پراکنده می‌شوند. اینجاست که باید تلاش‌های خود را برای ریشه کن کردن حشرات انجام دهید.

حشرات آبزی

حشرات آبزی

2- اگر لانه حشرات را پیدا کردید از بوراکس یا اسید بوریک استفاده کنید:

اگر لانه حشرات را در منطقه کثیف خانه و دور از دسترس، مانند زیر زمین پیدا کردید، می‌توانید یکی از این مواد را روی زمین بریزید و یا می‌توانید آن را روی یک تکه مقوا یا سینی مسطح قرار دهید. وقتی حشرات موذی آبزی از روی مواد عبور می‌کنند، تترابورات سدیم موجود در بوراکس٫ یا اسید بوریک به پاهای آنها نفوذ کرده و آنها را از بین می‌برد.

استفاده از بوراکس در خانه بهتر و ایمن‌تر از اسید بوریک است. با این حال، حتی بوراکس نیز نباید توسط کودکان یا حیوانات خانگی بلعیده شود یا استنشاق شود. در صورت استفاده از اسید بوریک و بوراکس، از کودکان و حیوانات خانگی کوچک محافظت کنید.

بوراکس در اکثر فروشگاه‌های بزرگ محلی و فروشگاه‌های سموم موجود است.

نکته: حشرات از روی بوراکس انباشته شده در یک جا رد نمی‌شوند، بنابراین حتماً از مقدار کم و بسیار نازک روی سطوح استفاده کنید.

افزودن پودر حشره کش

افزودن پودر حشره کش

3- در هر کدام از زهکش‌های فاضلاب 2 تا 4 فنجان (470 تا 950 میلی لیتر) سرکه مقطر بریزید:

حشرات آبزی، اغلب در زهکشی‌های فاضلاب خانه زندگی می‌کنند، زیرا منابع عالی آب و در عین حال منطقه دور از دید و حفاظت شده هستند.

اگر حشره ای در زهکش‌های فاضلاب خانه‌ی خود دیدید، می‌توانید با ریختن سرکه در دهانه زهکش فاضلاب، آنها را از بین ببرید یا حداقل زهکشی‌ها را غیر قابل استفاده و سکونت برای حشرات کنید.

این کار را روزانه تکرار کنید تا سوسک‌ها و سوسری‌ها از بین بروند.

به یاد داشته باشید که علاوه بر دهانه فاضلاب سینک ظرفشویی، باید دهانه فاضلاب ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، وان و توالت را نیز تمیز کنید.

ریختن پودر حشره کش در چاه آب

ریختن پودر حشره کش در چاه آب

4- در مناطقی که حشرات را مشاهده کرده اید، تله بگذارید:

می‌توانید از تله‌های برد چسبان یا تله‌های جعبه ای که درون آنها سم غلیظ وجود دارد استفاده کنید. حشرات به این نوع تله‌ها جلب می‌شوند و داخل جعبه شده و در صفحه چسب گیر می‌کنند و می‌میرند. زمانی که در تله حشره مرده مشاهده کردید، آن را درون سطل آشغال بیندازید.

اکثر تله‌های جعبه ای دارای سم هستند. برای تنظیم کردن تله‌ها باید طبق دستورالعمل موجود روی جلد عمل کنید.

اگر قصد دارید تله‌ها را در بیرون از منزل کار بگذارید، مطمئن شوید که تله‌هایی که استفاده می‌کنید، می‌تواند در بیرون از منزل کارآیی داشته باشند.

طیف گسترده ای از این تله‌ها موجود است. می‌توانید آنها را از فروشگاه‌های بزرگ محلی یا فروشگاه مخصوص جستجو کنید.

جعبه حشره کش

جعبه حشره کش

5- برای از بین بردن حشرات و جلوگیری از آلودگی ناشی از آن، یک نابود کننده استخدام کنید:

اگر خانه شما آلوده به حشرات مثل سوسک وسوسری است، ممکن است لازم باشد از یک روش شیمیایی تهاجمی استفاده کنید. با یک متخصص سم پاشی محلی تماس بگیرید و از آنها بخواهید خانه شما را بازرسی کنند. اگر آنها فکر می‌کنند که خانه شما باید با آفت کش ها سم پاشی شود، بسته به مواد شیمیایی که برای سمپاشی استفاده خواهد شد، ممکن است شما مجبور شوید خانه خود را برای چند ساعت تا چند روز ترک کنید.

در بیشتر موارد، متخصصان برای چندین بار به خانه شما مراجعه خواهند کرد. یکبار برای رفع مشکل و از بین بردن حشرات و سپس دوباره بعد از یک یا دو هفته برای اطمینان خاطر از رفع آلودگی و نابودی حشرات، بسیاری از متخصصین سمپاشی، پس از چندین هفته دوباره برمی گردند تا کاملاً مطمئن شوند که دیگر حشره ای وجود ندارد و آلودگی‌ها کاملاً برطرف شده است.

بعد از اینکه مشکلتان حل شد و دیگر حشره ای وجود ندارد، باید قبل از استفاده عادی از خانه، همه جای خانه بخصوص آشپزخانه را کاملاً تمیز کنید تا سطوحی که در معرض سمپاشی قرار گرفته بودند، تمیز شوند.

حشره کش در کل خانه

حشره کش در کل خانه

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *