گیاهان

چگونه یک گیاه را به میله ببندیم

چگونه یک گیاه را به میله‌ای ببندیم

گاهی اوقات گیاهان می توانند به تنهایی در برابر عناصر مقاومت کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای ایستادگی و رشد نیاز به کمک داشته باشند. گیاهان ممکن است بیش از حد در باد حرکت کنند یا ممکن است بسیار سنگین باشند و از زمین تکان نخورند. هدف اصلی از بستن گیاهان به چوب، ایجاد تکیه گاه برای گیاهان است، چه گل باشند و چه سبزیجات. برای اینکه بدانید چگونه یک گیاه را به درستی قلمه بزنید، باید از سرعت رشد گیاهان و نوع شرایط آب و هوایی گیاهان آگاه باشید.

مراحل وصل گیاه به میله:

در ادامه این مقاله مرحله به مرحله شرایط وصل کردن یک گیاه به میله ای را توضیح می دهیم.

1- اندازه و مقدار میله مورد نیاز برای گیاه را تعیین کنید:

اگر گیاهی با رشد سریع دارید، ممکن است لازم باشد هر چند ماه یک بار آنها را دوباره به میله دیگری ببندید. در نظر بگیرید که گیاه در یک سال چقدر بزرگ خواهد شد و بر این اساس آن را به میله ببندید. سطح میله باید در حدود 30.5 سانتی متر بالاتر از گیاه باشد. بعلاوه، اگر گیاه شما در منطقه ای باشد که از وزش باد شدید رنج نبرد، ممکن است بتوانید از 1 تا 2 میله استفاده کنید. برای بادهای شدید تر، حداقل 3 میله را در نظر بگیرید.

  • اگر از میله های چوبی استفاده می کنید، مطمئن شوید که چیزی به چوب افزوده نشده است. لکه ها یا رنگ های موجود روی چوب ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که می توانند به خاک راه پیدا کنند.
  • میله باغبانی قابل استفاده مجدد انتخابی بادوام است که به راحتی برای محافظت از آن در زمستان میشود آن را تا کرد. این میله ها برای گیاهان سبزیجات ایده آل هستند و ممکن است به شکل L باشند وبتوانید آنها را قوس داده و به هم نزدیک کنید تا به هر اندازه که میخواهید درآید.
حصار گیاهان به طور جداگانه

حصار گیاهان به طور جداگانه

2- با استفاده از چکش یا پتک میله را در حدود 5 تا 6.5 سانتی متر از ساقه گیاه به زمین بزنید:

میله را در یک زاویه قرار دهید تا نگهداری بیشتری از گیاه داشته باشد.

فاصله کاشت بین ریشه و حصار را در نظر بگیرید

فاصله کاشت بین ریشه و حصار را در نظر بگیرید

3- با استفاده از بندهای بدون سیم مخصوص گیاه، جوراب های نایلونی یا نخ محکم میله را به گیاه ببندید:

باید گیاه را به شکل عدد 8 به میله ببندید تا گیاه بتواند بدون خراش یا مالش ساقه حرکت کند. برای بیش از 1 میله هم می توانید از همین روش استفاده کنید.

گیاه را با طناب به حصار ببندید

گیاه را با طناب به حصار ببندید

4- گیاهان خود را مرتباً بررسی کنید و هنگامی که آنها رشد می کنند، گره هایی را به آن اضافه کنید:

گره ها را با فاصله حدود 15 تا 20 سانتی متر از یکدیگر اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که گره ها را به چوب و نه گیاه محکم کرده اید. همه شاخه ها ممکن است به سمت یک میله در نزدیکی مرکز گیاه جمع شوند تا تکیه گاه محکمی داشته باشند.

محصول شما از میان حصارها رشد می کند

محصول شما از میان حصارها رشد می کند

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

یک دیدگاه درباره مقاله “چگونه یک گیاه را به میله ببندیم

  1. Avatar فاطمه گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *