آموزش باغبانی

نحوه خلاص شدن از حشرات کاکتوس

نحوه خلاص شدن از حشرات کاکتوس

انواع مختلفی از حشرات وجود دارد که می تواند به یک گیاه کاکتوس حمله کند، از جمله کنه ها، سوسک ها، پشه ها و حشره های آردی. اگر نشانه هایی از آلودگی حشرات روی کاکتوس خود مشاهده کردید، وحشت نکنید. در بیشتر موارد، می توانید با چند مرحله ساده آلودگی به حشرات را درمان کنید. با از بین بردن فیزیکی حشرات، درمان گیاه با حشره کش و نظارت بر باغ برای شیوع بیشتر، می توانید گیاهان کاکتوس خود را بدون هیچ مشکل پایداری نجات دهید.

امتحان کردن روش های طبیعی

اولین قسمت امتحان کردن روش های طبیعی برای خلاص شدن از حشرات گیاه کاکتوس است.

1- با شلنگ باغ خود حشرات روی گیاه را اسپری کنید:

حذف فیزیکی بهترین درمان اولیه برای آلودگی به حشره است. به محض مشاهده حشره روی کاکتوس خود، شلنگ باغ خود را روی یک جریان تنظیم کنید. تمام گیاهان را برای از بین بردن حشرات خزنده در سطح اسپری کنید.

شلنگ را آنقدر دور قرار ندهید که به گیاه آسیب برساند. برای اطمینان از عدم از هم گسیختن یا از بین رفتن گیاه، جریان را برای چند ثانیه در یک نقطه اسپری کنید. در غیر این صورت، این فشار را برای بقیه گیاه حفظ کنید.

اسپری زود هنگام با شلنگ قبل از آلوده شدن می تواند از هجوم حشرات به گیاه جلوگیری کند. برای از بین بردن آفات احتمالی هر چند روز یکبار این روش درمانی را انجام دهید.

با شلنگ باغ خود حشرات روی گیاه را اسپری کنید

با شلنگ باغ خود حشرات روی گیاه را اسپری کنید

2- سوسک های شاخ بلند را با یک موچین بردارید:

این سوسک های بزرگ به راحتی قابل مشاهده هستند و بندرت باعث آلوده شدن های عظیم می شوند، بنابراین حذف فیزیکی باید آنها را دور نگه دارد. اگر پاشش آب همه آنها را از بین نبرد، یک موچین بردارید و تمام سوسک ها را از آن جدا کنید. آنها را به سطل آشغال بیندازید تا دوباره به گیاهان شما هجوم نیاورند.

سوسکهای شاخ بلند بیشتر در اوایل صبح و اواخر شب، قسمتهای خنک روز فعال هستند. در این زمان ها آنها را روی گیاهان خود جستجو کنید.

هنگام بررسی گیاهان، از دستکش ضخیم استفاده کنید تا خود را از خار کاکتوس محافظت کنید.

سوسک های شاخ بلند را با یک موچین بردارید

سوسک های شاخ بلند را با یک موچین بردارید

3- تله های چسبناک زرد رنگ را در اطراف کاکتوس قرار دهید تا پشه ها را بگیرید:

پشه های قارچ در بالای خاک کاکتوس قرار دارند و لارو آنها از ریشه تغذیه می کند. آنها را با تله های چسبناک زرد از گیاه دور نگه دارید. اینها نوارهای کاغذی چسبنده هستند که حشرات را به خود جلب و صید می کنند. آنها را به صورت افقی نزدیک به خاک آویزان کنید تا با مشکل پشه ها مقابله کنند. پشه قارچ مانند پشه های سیاه کوچک هستند.

 تله های چسبناک زرد رنگ را در اطراف کاکتوس قرار دهید تا پشه ها را بگیرید

تله های چسبناک زرد رنگ را در اطراف کاکتوس قرار دهید تا پشه ها را بگیرید

با استفاده از درمان های شیمیایی

دومین روش استفاده از درمان های شیمیایی برای خلاص شدن از شر حشرات کاکتوس است.

1- آلودگی های کوچک را با یک سواب پنبه و الکل در محل درمان کنید:

اگر حذف فیزیکی موثر نبوده و آلودگی کل گیاه را در بر نگرفته است، یک درمان سریع با الکل می تواند آفات را از بین ببرد. 3 قسمت الکل را با 1 قسمت آب مخلوط کنید. سپس یک پنبه را به آن مخلوط آغشته کرده و روی نقاطی که حشرات اسکان گزیده اند بمالید.

این روش درمانی برای آلودگی های کوچک شپشک های آردی و حشرات شاخص بهتر است. هر دو در کلنی های کوچک به کاکتوس متصل میشوند.

بعضی از کاکتوس ها به الکل حساس هستند. ابتدا یک محل کوچک را درمان کنید و بگذارید یک روز بماند. در صورت مشاهده تغییر رنگ یا خشک شدن، از الکل روی کاکتوس خود استفاده نکنید.

آلودگی های کوچک را با یک سواب پنبه و الکل در محل درمان کنید

آلودگی های کوچک را با یک سواب پنبه و الکل در محل درمان کنید

2- در صورت ادامه مشکل گیاه را با صابون حشره کش بشویید:

صابون حشره کش نوع ضعیف تری از سموم دفع آفات است که بدون آسیب رساندن به گیاهان حشرات را از بین می برد. اگر حذف فیزیکی مانع از آلودگی گیاهان به حشرات نشد، نوعی صابون حشره کش تهیه کنید که برای استفاده در کاکتوس ها طراحی شده است. صابون را دقیقاً همانطور که محصول به شما دستور می دهد بمالید. درمان را تا زمان از بین رفتن آلودگی تکرار کنید.

  • در صورت تمایل می توانید از روغن چریش به جای صابون حشره کش استفاده کنید.
  • صابون برای حشرات کوچکتر مانند کنه ها که از نظر جسمی به سختی پاک می شوند بسیار مفید است.
  • بیشتر صابون های حشره کش شما را راهنمایی میکنند که محصول را قبل از استفاده در یک بطری اسپری با آب رقیق کنید.
  • مطمئن شوید که هر محصولی که استفاده می کنید برای استفاده روی کاکتوس ها بی خطر است. این ممکن است به عنوان “گیاهان زینتی” علامت گذاری شود تا نشان دهد که برای گیاهان زینتی منظور شده است.
در صورت ادامه مشکل گیاه را با صابون حشره کش بشویید

در صورت ادامه مشکل گیاه را با صابون حشره کش بشویید

3- در صورت هجوم شپشک آردی به صورت منظم از حشره کش استفاده کنید:

از بین بردن شپشک آردی دشوار است و احتمالاً به یک درمان آفت کش احتیاج دارد. سموم دفع آفاتی را بیابید که برای استفاده در کاکتوسها یا گیاهان زینتی بی خطر باشد. دستورالعمل های کاربردی روی محصول را دنبال کنید و تا زمان از بین بردن آلودگی، برنامه را ادامه دهید.

طول شپشک آردی تقریباً 0.85 سانتی متر است و ظاهری شبیه پنبه دارد. نشانه های آلودگی به شپشک آردی، خطوطی ازمایع مخاطی است که ممکن است کپک سیاه ایجاد کند.

شما همچنین می توانید از حشره کش ها برای سایر حشرات به غیر از شپشک آردی استفاده کنید. هر گونه آلودگی حشره ایی که از بین نرود، به درمان آفت کش ها احتیاج دارد.

حشره کش را روی قسمت کوچکی از یک گیاه آزمایش کنید تا از بی خطر بودن آن مطمئن شوید. اگر یک روز می گذرد و متوجه تغییر رنگ یا خشک شدن می شوید، از این محصول استفاده نکنید.

در صورت هجوم شپشک آردی به صورت منظم از حشره کش استفاده کنید

در صورت هجوم شپشک آردی به صورت منظم از حشره کش استفاده کنید

4- اگر نمی توانید آلودگی را کنترل کنید گیاه را بردارید و از بین ببرید:

اگر با سموم دفع آفات هنوز هم از شر آلودگی خلاص نمی شوید، پس احتمالاً نمیتوان گیاه را نجات داد. به خاطر گیاهان دیگر، کاکتوس آلوده را بردارید. گیاه را از خاک بیرون بیاورید یا قطع کنید. آن را در یک کیسه زباله قرار دهید و آن را محکم ببندید، سپس آن را در سطل زباله بیندازید. این مرحله از پخش حشرات در کل باغ شما جلوگیری می کند.

  • هنگام برداشتن کاکتوس از دستکش استفاده کنید تا به خود آسیب نرسانید.
  • اگر خارهای کاکتوس کیسه را سوراخ کرد، برای جلوگیری از فرار حشرات، کیسه را دوتایی بسته بندی کنید.
  • یادتان باشد که ریشه گیاه را نیز حفر کنید. بعضی از انواع حشرات می توانند ریشه ها را آلوده کرده و پس از حذف گیاه در خاک زندگی کنند.
اگر نمی توانید آلودگی را کنترل کنید گیاه را بردارید و از بین ببرید

اگر نمی توانید آلودگی را کنترل کنید گیاه را بردارید و از بین ببرید

جلوگیری از آلودگی به حشرات

سومین روش جلوگیری از ورود این حشرات می باشد.

1- کاکتوس های جدید را به مدت 2-3 هفته قرنطینه کنید:

تا از ورود آفات به باغ خود جلوگیری کنید. حشرات اغلب با گیاهان جدید به باغ ها آورده می شوند. اگر کاکتوس جدیدی خریداری کردید، فوراً آن را نزدیک گیاهان قدیمی خود قرار ندهید. آن را به مدت 2-3 هفته از باغ اصلی خود دور نگه دارید و روزانه آن را از نظر آلودگی به حشرات بررسی کنید. اگر علائمی مشاهده نکردید، می توانید آن را به باغ خود اضافه کنید.

اگر کاکتوس گلدانی خریداری کرده اید، قبل از کاشت، در نظر بگیرید که آن را داخل پاسیوی خود بگذارید.وقتی 3 هفته گذشت و گیاه هیچ نشانه ای از آلودگی به حشر ه نشان نداد، کاشت کنار گیاهان دیگر ایمن است.

اگر علائم آلودگی به حشرات را مشاهده کردید، ممکن است بتوانید آن را به همان محلی که خریداری کرده اید بازگردانید.

کاکتوس های جدید را به مدت 2-3 هفته قرنطینه کنید

کاکتوس های جدید را به مدت 2-3 هفته قرنطینه کنید

2- تمام دستورالعمل های مراقبت از نوع کاکتوس خود را دنبال کنید:

گیاهان قوی خیلی بهتر از گیاهان ضعیف در برابر آلودگی به حشرات مقاومت می کنند. پرورش مناسب گیاهان می تواند از بروز مجدد مسئله حشره جلوگیری کند. انواع مختلف کاکتوس نیازهای مراقبتی متفاوتی دارند، بنابراین تمام توصیه های مربوط به گونه هایی را که دارید را دنبال کنید. این به تقویت گیاه شما کمک می کند بنابراین در معرض حشرات و بیماری نیست.

مراقبت از کاکتوس طبیعی معمولاً پیچیده نیست. بزرگترین قانون این است که هرگز گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید. آب زیاد باعث ضعیف شدن گیاه و آسیب پذیری بیشتر آن در برابر کپک یا قارچ می شود.

اطمینان حاصل کنید که گیاه شما آفتاب زیادی نیز دارد. این به رشد گیاه کمک می کند و همچنین رطوبت را که می تواند باعث کپک زدن شود خشک می کند.

تمام دستورالعمل های مراقبت از نوع کاکتوس خود را دنبال کنید

تمام دستورالعمل های مراقبت از نوع کاکتوس خود را دنبال کنید

3- فاصله گیاهان باعث میشود سفر کردن حشرات بین آن ها دشوار باشد:

آلودگی به حشرات معمولاً وقتی گیاهان را لمس می کنید گسترش می یابد. وقتی کاکتوس می کارید، آنها را حداقل به فاصله 2.5 سانتی متر از یکدیگر قرار دهید تا حشرات نتوانند به راحتی از یک گیاه به گیاه دیگر بخزند. این از همه آلودگی ها جلوگیری نمی کند، اما گسترش آنها را دشوار می کند.

این قانون برای گیاهان دیگر نیز صدق می کند. آنها را حدود 2.5 سانتی متر از کاکتوس ها دور نگه دارید تا از رسیدن حشرات کاکتوس به آنها جلوگیری کنید.

فاصله گیاهان باعث میشود سفر کردن حشرات بین آن ها دشوار باشد

فاصله گیاهان باعث میشود سفر کردن حشرات بین آن ها دشوار باشد

4- پایه گیاهان خود را از بقایا تمیز کنید:

برای از بین بردن مکان های مخفی شدن حشرات، پایه گیاهان خود را از بقایا تمیز کنید. برگهای مرده به حشرات محلی مکانی برای پنهان شدن و حرکت در بین گیاهان می دهد. با بررسی اطراف گیاهان خود، بهداشت را در باغ خود حفظ کنید تا بقایای آن از بین برود. این بقایا را در یک دسته کمپوست قرار دهید یا آنها را در یک سطل زباله دور بیندازید.

هنگام نظافت اطراف کاکتوس ها دستکش بپوشید. خارها ممکن است جدا شده باشند و بتوانند روی دست شما بریدگی ایجاد کنند.

از بین بردن بقایا نیز برای جلوگیری از رشد کپک مهم است. عفونت های کپک می توانند کاکتوس را ضعیف کرده و آن را در معرض آلودگی به حشرات قرار دهند.

پایه گیاهان خود را از بقایا تمیز کنید

پایه گیاهان خود را از بقایا تمیز کنید

5- برای بررسی گیاهان خود از نظر آلودگی به حشرات، بازرسی های هفتگی انجام دهید:

گرفتن سریع آلودگی حشرات بهترین راه برای جلوگیری از کنترل آن است. حداقل یک بار در هفته به کاکتوسهای خود رسیدگی کنید. در صورت مشاهده علائم آلودگی، اقدامات لازم را برای از بین بردن حشرات و نجات گیاه انجام دهید. علائم آلودگی شامل خزیدن حشره روی گیاه، فضله شفاف چسبنده روی سطح گیاه، سوراخ یا علائم گزش و علائم پوسیدگی یا خشک شدن آن است.

برای بررسی گیاهان خود از نظر آلودگی به حشرات، بازرسی های هفتگی انجام دهید

برای بررسی گیاهان خود از نظر آلودگی به حشرات، بازرسی های هفتگی انجام دهید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “نحوه خلاص شدن از حشرات کاکتوس

  1. Avatar علی گفت:

    کنه تارعنکبوتی یا آردی ، بسیار به سموم رایج مقاوم است اما بعداز دو سال درگیری البته در حیاط خانه ، اشانتیون یک سم آلمانی را 5 هزار تومان خریدم و زدم و نابود شدند …فقط یکبار….

  2. Avatar علی گفت:

    البته 10 سال پیش 5 تومن داد بهم با کلی چونه … به اندازه 50 گرم ته ظرف بود برای تست …طرف فروخت به من …عجب سمی بود … گفتم شاید نظرم کمک کنه به شما و سایر کشاورزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *