آموزش باغبانی

چگونه از گیاه پاپیروس مراقبت کنیم

مراقبت از گیاه پاپیروس

گیاه پاپیروس از خانواده Cyperus است. این گیاه آبزی بلند، مقاوم و بدون برگ می تواند 4 تا 5 متر ارتفاع رشد کند. این گیاه توده ای چمن مانند از ساقه های سبز مثلثی شکل است که از ریزوم های ضخیم و چوبی بلند می شود. ساقه ها سفت و مثلثی بوده و داخل آنها مغزی سفید رنگ است. مغز آن منبع کاغذ پاپیروس است.

مراحل نگهداری از گیاه پاپیروس:

گیاهان پاپیروس یکی از مهمترین گیاهان در مصر تمدن باستان بوده و برای کاغذ، کالاهای بافته شده، غذا و چیزهای معطر مورد استفاده قرار می گرفته است.

1- پاپیروس برای باتلاق و باغ های آبی مناسب است

بدانید که علف پاپیروس علفی بلند محسوب می شود و محیط های مرطوب و گرم را ترجیح می دهد و از این رو برای باغ های آبی و باتلاق مناسب است. می توانید پاپیروس را از طریق دانه یا روش تقسیم رشد دهید. در بیشتر مناطق، پاپیروس یک گیاه چند ساله یا نیمه مقاوم است.

سنگ و رودخانه آب

سنگ و رودخانه آب

2- آن را در محیط های مناسب بکارید:

پاپیروس معمولاً توسط ریزوم ها در خاک مرطوب و حاصلخیز گلدان ها کاشته می شود و سپس در محیط آبزی غوطه ور می شود، یا می توان مستقیماً آن را در 3 فوت (0.9 متر) خاک گل آلود کاشت تا ساقه های سنگین را به حالت ایستاده نگه دارد.

گیاه در خاک و گیاه در گلدان

گیاه در خاک و گیاه در گلدان

3- منطقه ای را که می خواهید گیاه را در آن بکارید در نظر بگیرید:

گیاه پاپیروس برای مناطق 9 تا 11 وزارت کشاورزی ایالات متحده مناسب است. مالچ پاشی در منطقه 8 می تواند به محافظت از ریشه ها کمک کند اما شاخ و برگ ها بیشتر در زمستان از بین می روند.

نقشه کشور با رنگ های متفاوت

نقشه کشور با رنگ های متفاوت

4- بر اساس دما و قرار گرفتن در معرض آفتاب، مکان مناسبی را انتخاب کنید:

علف پاپیروس برای رشد به قرارگیری کامل در معرض آفتاب نیاز دارد اما می تواند در سایه جزئی نیز پرورش یابد. آنها همچنین باید در برابر وزش باد شدید پناه بگیرند و برای بهترین تأثیر به آنها اجازه داده می شود که یک کلنی بزرگ تشکیل دهند. پاپیروس می تواند دمای سالانه 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) تا 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) را تحمل کند.

خورشید و زمین و دیوار

خورشید و زمین و دیوار

5- برای حمایت از رشد ساقه ها از کود متعادل در بهار استفاده کنید:

پاپیروس را با کود مایع متعادل و رقیق شده به اندازه نصف هر ماه در بهار درمان کنید. از کود در زمان آبیاری استفاده کنید تا از سوختن توسط کود جلوگیری شود.

به پای گیاه خود کود اضافه کنید

به پای گیاه خود کود اضافه کنید

6- گیاه را در پاییز هنگام شروع زرد شدن ساقه ها قطع کنید:

ریشه های گیاه را بیرون آورده و خاک اضافی آن را از بین ببرید. اگر گیاه در باغ آب پرورش یافته گلدان را از آب بیرون آورده و اجازه دهید تا تخلیه شود. بعد از تخلیه، گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه ها را تمیز و مرتب کنید. ریزومهایی را که تغییر رنگ داده یا آسیب دیده اند برش دهید.

ساقه گیاهان را با قیچی ببرید.

ساقه گیاهان را با قیچی ببرید.

7- پاپیروس را با دانه یا روش تقسیم تکثیر کنید:

شما می توانید ریزوم های پاپیروس را به دو یا سه گروه تقسیم کنید. سپس تقسیمات را دوباره کاشته و آنها را به عنوان گیاهان جداگانه رشد دهید.

پاره کردن دور گیاه با قیچی

پاره کردن دور گیاه با قیچی

8- گیاهان را از هوای زمستان دور نگه دارید:

پاپیروس تحمل سرما ندارد و باید برای زمستان به داخل خانه منتقل شود. اگر نمی توانید در طول زمستان به یک گیاه پاپیروس داخلی نور آفتاب برسانید، نور مصنوعی تأمین کنید.

گیاه را در مقابل پنجره قرار دهید

گیاه را در مقابل پنجره قرار دهید

9- گیاه پاپیروس را می توان در گلدان های بزرگ با زیرگلدانی نگه داشت تا آب در آن تخلیه شود:

این گیاه در زمستان در منطقه 8A و 8B کاملاً از بین می رود، اما اگر در یک مکان محافظت شده مانند نزدیک خانه باشد، همیشه در بهار دوباره برمی گردد. همچنین می تواند بصورت ریشه‌ در آب نگه داشته شود.

گیاه در گلدان روی زمین

گیاه در گلدان روی زمین

برای خرید اینترنتی گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *