خوشمزه ها

طرز تهیه سالاد هلو خشک و روغن ریحان

سالاد هلو خشک و روغن ریحان

برای افرادی که رژیم سلامت دارند، سالاد یکی از خوراکی های محبوب است. سالاد یک خوراکی یا کنارخوراکی است که بر پایه ی سبزیجات درست می شود. اما با توجه به سلیقه و ذائقه هر چیزی را می توان به خوش خوراک شدن سالاد اضافه نمود. از آجیل و پروتئین حیوانی گرفته تا حبوبات و خشکبار. سالاد در صورتی که خوب غنی شود می تواند یک غذای کامل باشد. با انتخاب میوه ها و روغن مناسب در کنار سبزیجات پایه، علاوه بر فیبر می توان پروتئین و چربی را هم به غنای آن افزود.

اضافه کردن و تنوع دادن در مواد اولیه ی این خوراکی نه تنها آن را مغذی تر می کند، بلکه می تواند با ایجاد تنوع جلوی یکنواختی مزه و خستگی ناشی از خوردن یک سری خوراک خاص و یکنواخت در رژیم را بگیرد و مدت رژیم را طولانی تر کند.

مواد لازم سالاد هلو خشک و روغن ریحان:

ریحان تازه، برگ های شسته و آبکش شده: یک دسته

روغن زیتون فرا بکر: سه چهارم پیمانه

گردو: 12 نیم گردو

آروگولا (منداب راکتی): دسته کوچک

تربچه: یکعدد، حلقه حلقه شده

پنیرآبی (بلو چیز): شصت گرم

آندیو: یک شاخه

هلو خشک: هشت برش (هشت اسلایس)

مویز (یا کشمش): بیست عدد

سرکه بالزامیک: 4 قاشق چایخوری

نمک و فلفل: به دلخواه

سالاد خوشمزه

سالاد خوشمزه

مراحل تهیه سالاد هلو خشک و روغن ریحان:

  • یک ظرف متوسط آب را در حرارت بالا به نقطه ی جوش می رسانیم. شاخه های ریحان را به مدت پانزده دقیقه در آب جوش قرار می دهیم. با استفاده از کفگیرشیار دار ریحان را به آبکش انتقال داده. سپس آبکش را زیر آب سرد قرار می دهیم.
  • ریحان ها را در دستگاه غذاساز قرار می دهیم، روغن را از طریق لوله تغذیه اضافه می کنیم. روغن را این قدر اضافه می کنیم تا رنگش سبز شده و برگها کاملا یکدست شد. سپس با کمک یک صافی پارچه ای ( حدالامکان پارچه مشبک دوجداره) در یک ظرف کوچک روغن سبز را می ریزیم و کنار می گذاریم.
  • گردو را در تابه ریخته و روی حرارت می گذاریم، به مدت پنج تا هفت دقیقه تا کاملا تفت بخورد و بو بگیرد.
  • روی یک دیس، بشقاب بزرگ یا ظرف سالاد؛ آندیو، آراگولا، تربچه، پنیر آبی(بلوچیز) و گردو را با سلیقه می چینیم. روی آن را با هلو و مویز می پوشانیم. یکچهارم پیمانه روغن ریحان و سرکه بالزامیک را روی آن می ریزیم و با توجه به ذائقه خود نمک و فلفل می زنیم و سپس با برگ ریحان تزیین می کنیم.
سالاد با روغن ریحان

سالاد با روغن ریحان

پی نوشت:

در صورت دسترسی نداشتن به آراگولا، می توانید از کلم قمری یا کاهو قرمز استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *