خوشمزه ها

انواع غذاهای خوشمزه ترکی

غذای خوشمزه ترکی

غذاهایی که در ترکیه طبخ می‌شوند در دنیا، از محبوبیت خاصی برخوردارند؛ غذاهای لذیذ ترکی منوی اصلی رستوران‌های سراسر جهان را پر کرده اند؛ زیرا مغذی، خوش طعم و اشتها آور هستند و از زمان عثمانی ها تا الان به دلیل طعم خوش و وجود گوشت در اکثر آنها، بسیار مشهورند. در ترکیه غذاهایی که با گوشت طبخ می‌شوند از محبوب خاصی بر خوردارهستند. تنوع زیادی در غذای اصلی، دسرها و آب میوه ها در این کشور وجود دارد که در نوع خودشان بی نظیرند. غذاهای ترکی حس چشایی شما را متحیر کرده و اشتهای شما را تحریک خواهند کرد. اکنون، از دنیای بزرگ آشپزی، منوی کاملی از بهترین‌های غذای ترک را در اختیار شما قرار می‌دهیم. چیزی که بسیار فراتر از کفته و کبابی است که تا حال خورده‌اید. ممکن است شما نتوانید نام آنها را به خوبی تلفظ کنید اما، حتماً مورد پسند ذائقه‌تان قرار خواهند گرفت.

معرفی انواع غذای خوشمزه ترکی:

در اینجا لیستی از بهترین غذاهای ترکی وجود دارد که برای لذت بردن از یک روز تعطیل بسیار مناسبند. با استفاده از این غذاهای خوشمزه‌ی ترک، تعطیلات خود را به یک تجربه شیرین تبدیل کنید، قبل از اینکه به یک کافه دنج بروید و شروع به سفارش دادن کنید، به غذاهای سنتی ترکی نگاهی بیندازید تا با آنها بیشتر آشنا شوید و بهترین‌ها را از فهرست غذایی ترک انتخاب کنید. چه غذاهایی انتظارتان را می‌کشد!

  • مانتی: راویولی، مینی راویولی
  • کوفته: کوفته ترکی
  • لاهماجون: پیتزا به سبک ترکی
  • املت منی مین: املت ترکی
  • شیش کباب: کباب سیخی ترک
  • دنر کباب یا کباب ترکی
  • اسکندر کباب
  • سوپ شوربا
  • تاندیر گوزی سی: بره تنوری
  • پی دا: کیک گوشتی
  • مِزه: غذایی با ماهی
  • کوفته بلغور: کوفته توپی تند
  • پیلاو: پیلاف ترکیه
  • یاپراک سارما: دلمه برگ مو
  • دلمه: خوراک لذیذ گیاهخواران
  • مام بایلدی: غذای تند و شگفت انگیز
  • بورک: خمیر هزارلا گوشتی یا اسفناج
  • دوروم: غذای گوشتی
  • کومپیر: یک میان وعده عالی
  • بالیک اکمک: ساندویچ ماهی
  • سیمیت: نان کنجدی ترکیه
  • کونفه: معروف‌ترین دسر
  • باقلاوا: شیرینی باقلوا
  • راحت الحلقوم: ژله جذاب
  • حلوا: حلوای بی نظیر
  • موزاییک پاستا: کیک شکلاتی
  • گولاچ: دسر سنتی
  • چای و قهوه ترکی: یک نوشیدنی لذت بخش
  • قیسی تاتلیسی: دسر زردآلو
  • مرجمک کوفته سی: کوفته خوشمزه عدس
  • حیدری: دسر ترک
  • ترشی سووی: نوعی آبمیوه
  • قهوه آلتی: صبحانه ترکی
  • کازان دیبی: نوعی دسر سرخ شده
  • هونکار بیندی: طعام پادشاهانه
  • ایسلاک برگر: همبرگر نرم و مرطوب
  • سالپ: نوشیدنی ارکیده
  • یوگورتلی کباب: کباب با ماست و سبزیجات

غذاهای ترکیه برای طرفداران گوشت و مرغ:

کسانی که عاشق گوشت و مرغ هستند با دیدن فهرست متنوع غذاهای ترکی بسیار خوشحال خواهند شد. تنوع زیادی که با انتخاب هر یک لذت خواهید برد. قبل از اینکه سفر خود را به این کشور پر زرق و برق برنامه ریزی کنید و غذاها را انتخاب کنید، کمی وقت بگذارید واز فهرست غذاهای گوشتی ترک لذت ببرید!

1- مانتی: راویولی، مینی راویولی

مینی راویولی پر از گوشت را تصور کنید! این همان مانتی است کوفته گوشت گاو و بره آب پز یا سرخ شده همراه با ادویه جات متنوع. این غذا اصالت ایتالیایی دارد که البته ترک ها با کمی تغییرات آن را به سبک خود می‌پزند، که حتماً مورد پسند ذائقه شما نیز قرار خواهد گرفت. گوشت چرخ کرده با ادویه های عالی به همراه سس گوجه فرنگی و سیر که طعم آن را بی نظیر کرده است. یک غذای سنتی ترکی که در هر خانه‌ای با عشق درست می‌شود. غذای ترکی که در هند نیز بسیار رایج و محبوب است.

با این چاشنی‌ها امتحان کنید: با ماست یا کره

در چه مکانی بخوریم: shyla Manti

مینی راویولی

مینی راویولی

2- کوفته: کوفته ترکی

اگر ایتالیایی‌ها کوفته قلقلی دارند، ترک‌ها نیز کوفته ترکی دارند.

کوفته ترکی از گوشت گاو یا بره درست می‌شود و گرد و توپی شکل است که به آرامی پخته می‌شود. اغلب به همراه سالاد و مقداری نان پیتا فروخته می‌شود. حتی اگر گیاه خوار باشید می‌توانید نوع گیاهی کوفته را سفارش دهید که با نخود و سبزیجات تهیه می‌شود. کوفته از غذاهای اصلی هر سفره ترکی است. بنابراین به راحتی می‌توانید در هر رستوران و اغذیه فروشی، آن را پیدا کنید.

با این چاشنی‌ها امتحان کنید: با نان‌های محلی ترکیه، سبزیجات، ماست، دوغ

در چه مکانی بخوریم: Tarihi Sultan Ahmet Köftecisi Selim Usta

کوفته ترکی

کوفته ترکی

3- لاهماجون: پیتزا به سبک ترکی

لاهماجون نوعی پیتزا به سبک ترکی است، که با گوشت چرخ کرده و ادویه ها تهیه می‌شود و با سبزیجات و آب لیمو سرو می‌شود که هم به صورت پیتزا و هم به صورت لقمه و رول شده از آن استفاده می‌شود. این پیتزای ترکیه که از گوشت بره تهیه می‌شود پر از طعم های دلپذیر با ادویه های مخصوص مدیترانه ای است که شما را جذب خود می‌کند. یک غذای خیابانی مشهور در ترکیه است که شما در سراسر کشور می‌توانید آن را بیابید. حتماً در سفر خود به ترکیه آن را امتحان کنید.

با این چاشنی‌ها امتحان کنید: با گوجه فرنگی، کاهو، جعفری؛ آب لیمو

پیتزا به سبک ترکی

پیتزا به سبک ترکی

4- منی مین: املت ترکیه

کمتر در منوی رستوران دیده می‌شود، منی مین یک صبحانه سریع از تخم مرغ است که با سبزیجات سرو می‌شود. اگر در مورد طعم آن کنجکاو باشید باید بگویم که تخم مرغ را به آرامی با پیاز، فلفل، پاپریکا و پونه کوهی می‌پزند.

با این چاشنی‌ها امتحان کنید: با نان تازه، قاشق آن را با برخی از زیتون‌های خانگی

کجا بخورید: Lades Menemen

5- شیش کباب: کباب سیخی ترک

آیا می‌دانستید که شیش کباب اصالت ترکی دارد؟ این کباب بر روی سیخ‌های چوبی یا فلزی سرو می‌شود و به قدری خوشمزه است که مطمئناً آب دهانتان جاری خواهد شد. ترکیه کشوری است که غذاهای گوشتی یا کباب‌های شکسته اش در جهان شهرت فراوانی دارد. بنابراین، اگر بخواهید این غذای سنتی ترکیه را نوش جان کنید حتماً آن را با چاشنی میل کنید. شیش کباب یکی دیگر از غذاهای محبوب خیابانی در ترکیه است که می‌توانید در هر جایی آن را بیابید

با این چاشنی امتحان کنید: با ماست و دوغ

کباب سیخی ترک

کباب سیخی ترک

6- دونر: کباب ترکی

اگر ساندویچ را دوست دارید، مطمئناً عاشق دونر خواهید شد. حتماً ساندویچ کباب را که با گوشت مرغ، گوشت بره یا گوشت گاو طبخ شده را همراه با سبزیجات معطر، ادویه جات و ماست سیر و سس مخصوص امتحان کنید تا طعم آن بسیار لذیذتر و خوش طعم تر شود. گوشت را بهمراه ادویه جات روی یک میله عمودی قرار می‌دهند و به صورت عمود آن را در کنار آتش قرار می‌دهند تا سرخ و پخته شود. با برش‌های نازک لایه به لایه برش می‌دهند و همراه با سبزیجات تازه به صورت ساندویچ سرو می‌شود. فست فودهای معتبر ترکی معمولاً غذاهای سالمی ارائه می‌دهند بهتر است از جاهای معتبر این غذا را تهیه کنید است. البته در هند این غذا در پشت ماشین‌های سیال مواد غذایی نیز فروخته می‌شود ولی هرگز به خوشمزگی غذاهای ترک نیست.

کجا بخوریم: Xpress Kebab

کباب ترک

کباب ترک

7- کباب اسکندر:

غیرمنصفانه خواهد بود که کباب اسکندر را از لیست بهترین غذاهای ترکی حذف کنیم. کباب اسکندر نوارهای طولانی از گوشت بره است که با سس گوجه فرنگی پخته و سرو می‌شود وبا نان و یا برنج به همراه ماست استفاده می‌شود. نام کباب اسکندر را از اسم سازنده این غذا یعنی اسکندر افندی برداشته‌اند که در زمان امپراتوری عثمانی، در بوسرا زندگی می‌کرد. این غذا گاهی با گوشت کوفته‌ای نیز سرو می‌شود، که روی آن سس گوجه فرنگی خوش طعم و کره ذوب شده می‌ریزند که بهتر است با نان پیتا سرو شود. این یک غذای محبوب در ترکیه است.

کجا بخوریم: داستان Shawarma

کباب اسکندر

کباب اسکندر

8- شوربا: سوپ ترکی

حتماً با انتخاب سوپ و غذاهای آبکی و لذت بردن از طعم لذیذ سوپ شوربا، این سوپ را به دوستانتان پیشنهاد خواهید داد. این سوپ شوربا یک سوپ دوست داشتنی با سلیقه و روش ترکی است که با زبان یا مغز گوسفند؛ عدس، گوجه فرنگی و ادویه جات تهیه می‌شود. مردم ترکیه عاشق سوپ هستند. شما هم امتحان کنید این سوپ‌ها به شما احساس گرمی و راحتی خواهند داد و هرگز حس سنگینی نخواهید کرد.

کجا بخوریم: Ayvalik Pasali Corba

سوپ ترکی

سوپ ترکی

9- تاندیر گوزی سی: بره تنوری

این غذا را بیشتر افرادی که شناختی از غذاهای ترکی دارند، دوست دارند. عطر و طعم این غذا و بوی گوشت بره‌ای که به خوبی پخته شده بسیار لذت بخش است و می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در خوردن غذا باشد که یکی از غذاهای سنتی ترکیه است و از زمان‌های بسیار قدیم معروف است و هنوز هم مردم عاشق این غذا هستند. این غذا را به غیر از ترکیه در هند، پاکستان، قفقاز، یونان و افغانستان می‌توان پیدا کرد.

کجا بخوریم: Konyalı Etli Ekmek Kuzu Tandır

بره تنوری

بره تنوری

10- پید: کیک گوشتی

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای ترکی پید است، این غذای عالی را می‌توان به راحتی در هر جای ترکیه پیدا کرد. به قدری خوب و لذیذ طبخ می‌شود که ظاهرش کافی است تا شما را شیفته خود کند که از خمیر ورز داده شده و گوشت و ادویه جات درست می‌شود، طعم آن کاملاً دلچسب است و حتماً باید آن را امتحان کنید. عطر و طعم این غذا شما را مجذوب خود کرده و اشتهای شما را تحریک خواهد نمود. شما می‌توانید آن را در تمام رستوران‌های ترکیه سفارش دهید. مناظر زیبا بهمراه غذاهای خوش طعم می‌تواند یک روز خوب را برایتان رقم بزند.

11- مزه: غذایی با ماهی

این غذا یکی از بهترین پیش غذاهای ترکی به حساب می‌آید. اگربه رستورانی‌هایی که ماهی سرو می‌کنند سری بزنید، بهترین گزینه برای شروع خوردن مزه است. مزه‌های ترک در سراسر جهان مشهور هستند و به خاطر طعم و مزه شگفت انگیزشان مورد تحسین آشپزهای سراسر جهان قرار می‌گیرند. با خوردن این غذا شکمتان حس سنگینی نخواهد کرد حتی شاید بدون معطلی یک پرس دیگر سفارش دهید. ترکیه دارای طیف وسیعی از انواع غذاهاست، که با غذاهای خوشمزه خود، کل مردم اروپا را به وجد آورده؛ جشنواره‌های غذایی‌های ترک در اروپا گواه این موضوع هستند.

غذایی با ماهی

غذایی با ماهی

12- کوفته بلغور: کوفته‌های توپی و تند

این کوفته از بلغور درست می‌شود و به دلیل وجود فلفل فراوان، این کوفته بسیار تند است. مواد تشکیل دهنده این غذا، گوشت گاو، بلغور، پیاز، فلفل زیاد و رب گوجه فرنگی، ادویه ها و سبزیجات هستند که همه این مواد با هم مخلوط شده و پخته می‌شوند. این کوفته بدون گوشت نیز، در بعضی از رستوران‌های ترکیه عرضه می‌شود که برای گیاهخواران توصیه می‌شود. کوفته بلغور که تاریخچه زیادی در این کشور دارد در مناطق جنوبی ترکیه بیشترین محبوبیت را دارد.

کوفته‌های توپی و تند

کوفته‌های توپی و تند

13- پیلاو: پیلاف ترکیه

پیلاو غذای بسیار خوشمزه‌ای است که با برنج ساده، کره یا روغن و همچنین بادمجان، نخود، گوشت یا تکه‌هایی از جگر و در بعضی مواقع رشته همراه با آویشن، فلفل، زیره دارچین و بادام پخته می‌شود. پیلاو در ترکیه در هر فصلی از زمستان و تابستان یافت می‌شود. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید بدون گوشت استفاده کنید؛ قطعاً دوست خواهید داشت. حتماً آن را امتحان کنید. این غذایی است که با رنگ و عطر و طعم عالی هر فردی را به خود جذب می‌کند.

پیلاو، پیلاف ترکیه

پیلاو، پیلاف ترکیه

14. یاپراک سارما: دلمه برگ مو

درون برگ‌های درخت مو (انگور) را از مخلوط برنج و پیاز، نعناع، لپه، فلفل و دارچین پر می‌کنند و آن را بسته و بخار پز می‌کنند تا یک وعده غذایی سالم با برگ مو به نام یاپراک سارما درست شود. یک غذای سنتی در ترکیه است که دارای طعم و عطر کم نظیر است. شهرت این غذا از خاورمیانه تا اروپای جنوب شرقی گسترش یافته است. تهیه این غذا کمی وقت گیر است اما ارزش آن را دارد.

یاپراک سارما

یاپراک سارما

15- دلمه: یک غذای خوشمزه برای گیاهخواران

دلمه را می‌توان با فلفل دلمه‌ای تازه یا بادمجان، گوجه فرنگی یا کدو سبز درست کرد به این صورت که داخل هر یک از این مواد را قبل از پختن با برنج و پیاز، لپه و ادویه جات پر می‌کنند و در کره و روغن و آب می‌پزند و معمولاً در دمای اتاق سرو می‌شود. دلمه غذای محبوب مدیترانه‌ای است و در بسیاری از کشورها این غذا یافت می‌شود. طبق اسناد در کاخ توپکاپی عثمانی در قرن هفدهم آثاری در مورد این غذا یافت شده است.

دلمه

دلمه

16- امام بایلدی: یک غذای تند و شگفت انگیز

امام بایلدی نام غذایی است که بادمجان را نصف می‌کنند و درون آن را خالی می‌کنند و با مخلوط گوجه فرنگی، پیاز، سیر، برنج، بلغور و سایر سبزیجات و ادویه ها پر می‌کنند و به نوعی بادمجان شکم پر است، این غذای خوشمزه ترکی در فر پخته و با پلو یا نان سرو می‌شود. یک حکایت خنده دار مربوط به نام آن وجود دارد؛ که یک امام با شنیدن هزینه مربوط به مواد اولیه تهیه این غذا بیهوش (به ترکی بایلدی می‌گویند) می‌شود. حکایت‌های خنده دار دیگری نیز در رابطه با تاریخچه نام این غذا وجود دارد که شما را وادار به خنده خواهد کرد.

امام بایلدی

امام بایلدی

17- بورک: خمیر هزارلای گوشتی یا اسفناج

 بورک یک شیرینی لذیذ لایه به لایه است که داخل آن پر از گوشت چرخ کرده یا اسفناج و پنیر است. این شیرینی، همانند باقلوای ترکی بسیار پرطرفدار است. بورک را هم به صورت لازانیا (لایه لایه) و هم به صورت رولی درست می‌کنند. این شیرینی بیشتر از همه جا در بالکان، سوریه و شهرهای حاشیه مدیترانه طرفدار دارد. برای خوشمزه‌تر شدن بورک، رویش دانه‌های کنجد می‌پاشند. این شیرینی را به صورت شیرینی‌های کوچک و یا در قالب‌های بزرگ می‌توان درست کرد. دمت این غذا به دوران کلاسیک برمی گردد؛ و یک غذای پر طرفدار ترکی است.

بورک

بورک

18- دوروم: غذای گوشتی

نسخه ترکی شاورما است مرغ، گوشت بره، یا گوشت گاو است که به آرامی پخته شده و به همراه سبزیجات و سس استفاده می‌شود. این غذا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی است و برای تهیه آن ابتدا یک نان پهن و نازک ترکی درست می‌کنند که تقریباً همانند نان لواش بوده و حتی نازک‌تر از لواش می‌باشد. تنوع این نوع غذا در ترکیه بسیار زیاد است ولی می‌توان گفت که مواد تشکیل دهنده آنها مشابه هستند و اغلب از گوشت و سبزیجات درست می‌کنند.

دوروم

دوروم

19- کومپیر: یک میان وعده‌ای عالی

یکی دیگر از غذاهای خیابانی و بسیار محبوب، کومپیر است که در شهرهای کنار ساحل طرفداران زیادی دارد. و در بیشتر فست فودهای شهر یافت می‌شود. در تهیه آن از سیب زمینی استفاده می‌شود، به طوری که سیب زمینی پخته شده را نصف کرده و داخل آن را خالی می‌کنند و سپس داخل سیب زمینی را با سوسیس خرد شده و کالباس، خیارشور، سالاد روسی، فلفل شیرین، پنیر پیتزای رنده شده، زیتون، سس مایونز، سس کچاپ و مقداری کره پر می‌کنند. کومپیر یک غذای خیابانی خوشمزه و ترکی است که نباید آن را از دست بدهید.

کومپیر

کومپیر

20- بالیک اکمک: ساندویچ ماهی

یکی از بهترین خصوصیاتی که در مورد ترکیه می‌توان گفت؛ این است که هنگام پرسه زدن در خیابان‌ها، انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را خواهید یافت. یکی از این غذاهای خیابانی ترکیه ای، بالیک اکمک است. ماهی کبابی یا سرخ شده که به صورت ساندویچی سرو می‌شود؛ به دلیل نزدیکی به دریا، و استفاده از ماهی تازه‌ی دریا، این غذا بسیار خوش طعم و لذیذ است. این غذا در سراسر کشور با چنان ذائقه‌ای خورده می‌شود که می‌توان گفت غذای ملی ترکیه است و به همین دلیل در بسیاری از جشنواره‌های معروف ترکیه شرکت داده می‌شود. بالیک اکمک غذایی سالم و ارزان قیمت است.

21- سیمیت: نان ترکی

اگر شما عاشق چوب شور هستید، پس حتماً هنگام سفر خود به ترکیه، سیمیت را امتحان کنید. سیمیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوردن صبحانه است. سیمیت ریشه در امپراتوری عثمانی دارد.

باید امتحان کنید: با قهوه یا چای داغ ترکی

آیا علاقه‌ی خاصی به شیرینی جات دارید؟ پس زمان معرفی بعضی از دسرها و شیرینی هاست

درمیان غذاهای لذیذ ترکی، دسرها و شیرینی‌ها از تنوع بسیار شگفت انگیزی برخوردارند. مطمئنم که قبلاً چنین مزه‌ای را نچشیده‌اید، بنابراین به خواندن ادامه دهید و آنها را به لیست بهترین غذایی‌های ترک، اضافه کنید!

22- کونفه: معروف‌ترین دسر

اگر علاقمند به شیرینی‌ها هستید، کونفه یک شیرینی خاص در ترکیه است که همه دوستداران دسر باید در سفر خود آن را امتحان کنند. این دسر دلپذیر از خمیر سمولینا، پنیر، خرده نان و مغزهای پسته درست می‌شود. این دسر به قدری خوشمزه و دلپذیر است که نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و در هر منطقه از ترکیه می‌توانید آن را بیابید.

کونفه

کونفه

باقلوا: شیرینی‌ها

باقلوا که یکی از محبوب‌ترین دسرهای ترکی است، طرفداران خود را در هر جایی، در میان علاقمندان شیرینی پیدا می‌کند. این شیرینی با خمیرهای نازک لایه به لایه، پر از آجیل درست می‌شود. حتماً موقع برگشتن به خانه با چند جعبه باقلوا به خانه برگردید؛ تا خانواده و دوستانتان طعم بهترین شیرینی ترکی را بچشند. توصیه‌ای حرفه‌ای: اگر شما و همسرتان از خوردن بهترین غذاها لذت می‌برید، پس حتماً روز ولنتاین را در ترکیه جشن بگیرید و با این دسر دلپذیر و سایر غذاهای ترکی در کنار هم لذت ببرید! بسیار هیجان انگیزه!

باقلوا

باقلوا

24- لوکوم: ژله‌ای جذاب

لوکوم یا همان راحت الحلقوم که به عنوان یک دسر ترکی شناخته می‌شود، یک مکعب ژله مانند سفت با طعم گلاب که از لیمو، نشاسته، پودر نارگیل و پودر قند تهیه می‌شود. اما لوکوم انواع مختلفی دارد، به ویژه در ماه جولای که از سراسر ترکیه در جشنوار شرکت می‌کنند لوکوم های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهند. خوردن لوکوم در ترکیه که خاستگاه این شیرینی است واقعاً یک امتیاز بزرگ است. این شیرینی‌ها به‌قدری مسافران را جذب خود می‌کند که بسیاری از مردم حتی جعبه‌های شیرینی را به عنوان یادگاری به خانه‌شان می‌برند.

ژله‌ای جذاب

ژله‌ای جذاب

25- حلوا: حلوا بی نظیر

حلوای ترک که از ارده (کنجد خرد شده) و شکر و سایر مواد تهیه می‌شود. دارای طعمی بسیار عالی وعطری بی نظیر است طعم و طرز تهیه این حلوا با حلواهای معمولی کاملاً متفاوت است و همین امر باعث شده که ازحلوای ترک به عنوان یکی از برجسته‌ترین دسرها یاد شود. در سفر خود به ترکیه اگر این حلوا را امتحان کنید؛ شما را عاشق خود خواهد کرد.

26- موزاییک پاستا: کیک شکلاتی

موزاییک پاستا یا همان کیک شکلاتی، که در آن از بیسکوییت های خرد شده استفاده می‌شود. در تمامی کافه‌های کشور ترکیه می‌توانید کیک شکلاتی را پیدا کنید. یکی از خوشمزه‌ترین و هنری‌ترین غذاهای ترکی است. هر مادر ترکی این غذا را برای فرزندان خود درست می‌کند. در میان مردم جهان بسیار محبوب است. مردم ترکیه نوع متفاوتی از کیک شکلاتی را دارند که بدون پخت بوده و بسیار خوشمزه است. قول می‌دهم عاشقش خواهید شد!

27- گولاچ: دسر سنتی

گولاچ یک دسر سنتی عالی و از بهترین دسرهای ترکی است؛ بیشتر در ماه رمضان سرو و میل می‌شود. این یک ماده غذایی منحصر به فرد است که با خمیر، شیر، گلاب، آجیل و دانه های انار درست می‌شود. حتی اگر به غیر از ماه رمضان و در ماه‌های دیگر سال به ترکیه سفر کردید؛ حتماً این دسر را امتحان کنید زیرا حس زیبا و دلنشینی به شما خواهد داد.

28- چای و قهوه ترکی: یک نوشیدنی دلپذیر

حتماً در اینستاگرام ویدیوهایی را مشاهده کرده‌اید که در کافه‌ها افراد در حال درست کردن قهوه روی شن‌های داغ هستند. اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از علاقه مندان مجذوب این کلیپ‌ها شده‌اید باید این نوشیدنی خیابانی ترک را امتحان کنید. قهوه ترک غلیظ، تلخ و در یک فنجان کوچک سرو می‌شود. از طرف دیگر چای‌های ترکی خوش طعم و معطر هستند. چای‌ها بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای ترکی هستند. کشور ترکیه قهوه‌های بسیاری خوش طعم و معروفی دارد. حتماً امتحان کنید زیرا چای و قهوه‌ی ترک لذتش دو چندان است.

29- قیسی تاتلیسی: دسر زردآلو

این یکی از خوشمزه‌ترین دسرها در بین دسرهای سنتی ترکیه است. قیسی تاتلیسی در اصل زردآلو خشک شده است که وسطش را با گردو پر می‌کنند. این دسر یک دسر سالم و مغذی است و برای پذیرایی و لذت بردن از مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه استفاده می‌شود. فراموش کردن مزه این دسرخوشمزه ترکی کار آسانی نیست.

30- مرجمک کوفته سی: کوفته خوشمزه عدس

مرجمک کوفته سی یکی از معروف‌ترین غذاها در ترکیه است. در این کوفته خبری از گوشت نیست، و یک کوفته کاملاً گیاهی و سالم است؛ که از عدس، بلغور و سبزیجات خرد شده تهیه می‌شود. و بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و یکی از غذاهای محبوب است که دوستداران فراوانی دارد. حتماً آن را امتحان کنید

غذای خوشمزه ترکی

غذای خوشمزه ترکی

31- حیدری: دسر ترک

آیا غذایی وجود دارد که شما را به شور و شوق آورد؟ آیا عاشق غذا خوردن هستید؟ پس غذاهای خوشمزه ترکیه برای شما مناسب هستند. حیدری یکی از دسرهای عالی و سبک ترکی است که با افزودن سیر، گیاهان تازه مانند نعناع، ریحان و شوید به ماست غلیظ تهیه می‌شود. بافت عالی و طعم ملایم این پیش غذا آن را به یکی از خوشمزه‌ترین‌ها تبدیل کرده است که معمولاً این پیش غذا را با نان پیتا ویا کنار کباب استفاده می‌کنند که در همه رستوران‌ها می‌توان آن را سفارش داد.

32- ترشی سویو: نوعی آبمیوه

ترشی سویو نوعی آبمیوه است که با آب میوه‌های دیگر فرق دارد متفاوت است! این دسر دارای مزه ترش است که معمولاً به عنوان پیش غذا استفاده می‌شود، مخصوصاً در فصل تابستان خوردن ترشی سویو طراوت خاصی دارد. برای تهیه ترشی سویو بادمجان، کدو سبز، سیر، برگ انگور و غیره استفاده می‌شود.

33- کهوالتی: صبحانه ترکی

اگر در ترکیه برای تعطیلات به سر می‌برید و به دنبال یک صبحانه ایده آل هستید، باید کهوالتی را امتحان کنید. صبحانه منحصر بفردی که به جای کره و مربا که در هر نقطه‌ای از کره زمین پیدا می‌شود، از مواد مغذی و سالم مانند پنیر، زیتون، گوجه فرنگی و نان استفاده می‌کنند. غذا بخشی از فرهنگ ترکیه است. صبحانه ترک یکی از معتبرترین غذاها بشمار می‌رود.

کهوالتی

کهوالتی

34- کازان دیبی: دسر سرخ شده

کازان دیبی یکی از محبوب‌ترین غذاها در ترکیه است. و اعتقاد بر این است که بر سر یک اشتباه آشپزی این دسر بوجود آمده است! منشأ داستان این دسر به روزی بر می‌گردد که روزی سلطان عثمانی از سر آشپز خود خواست تا برایش دسر درست کند. آشپز بر سر یک اشتباه غیرعمدی دسر که حاوی خامه و شکر بود را کمی سوزاند؛ آشپز مجبور شد این دسر سوخته را برای سرو پیش سلطان می‌برد و در کمال تعجب، سلطان طعم آن دسر سوخته را می پسند. و از آن به بعد به عنوان لذیذترین دسر سنتی ترکی سرو می‌شود.

دسر سرخ شده

دسر سرخ شده

35- هونکار بیندی: طعام شاهانه

هونکار بیندی یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ترکی است که می‌تواند برای طرفداران غذایی‌های گوشتی، یک غذای لذیذ و عالی باشد. این غذا، شامل گوشت گوسفندی و بادمجان است و به همراه کره و پنیر پوره شده، استفاده می‌شود. به جرات می‌توان گفت که اگر این غذا را بچشید، عاشقش خواهید شد. هونکار بیندی یک غذای شاهانه عثمانی است و بسیار مورد توجه و علاقه پادشاهان ترکیه بوده است.

طعام شاهانه

طعام شاهانه

36- ایسلاک برگر: همبرگر نرم و مرطوب

ممکن است اسم این غذا، اشتهای شما را تحریک نکند ولی یک فست فود بسیار خوشمزه و لذیذ به نام ایسلاک برگر که یک غذای بسیار محبوب در ترکیه است و واقعاً عالی وبی نظیر هستند. این غذا در اصل گوشت کباب شده است که قبل از سرو آن را بخارپز می‌کنند و بعد بین نان ترد قرار می‌گیرد؛ سپس با سس گوجه فرنگی طعم دار می‌شود که واقعاً عطر و طعم این همبرگر خوشمزه را دوچندان می‌کند. ایسلاک برگر یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکی محسوب می‌شود. نام این غذا فقط به دلیل مرطوب بودن نانی است که در این همبرگر استفاده شده است. مطمئناً عاشق این غذای خیابانی ترکیه خواهید شد که در همه کافه‌ها می‌توان پیدا کرد.

همبرگر نرم و مرطوب

همبرگر نرم و مرطوب

37- سالپ: نوشیدنی ارکیده

لیست غذاهای خوشمزه ترکیه بدون سالپ تکمیل نمی‌شود. سالپ یک نوشیدنی خوش طعم و مقوی ترکی است که لذت غذای شما را چندین برابر خواهد کرد. با شیر و پودر گل ارکیده تهیه می‌شود و با دارچین تزئین می‌شود. سالپ یک نوشیدنی گرم است که باعث گرمی بدن شما خواهد شد.

با خشک کردن و سپس آسیاب کردن ارکیده، پودر ارکیده به دست می‌آید که یک داروی گیاهی است و گفته می‌شود که فواید مختلفی برای سلامتی بدن دارد.

نوشیدنی ارکیده

نوشیدنی ارکیده

38- یوگورتلی کباب: کباب با ماست وسبزیجات

قطعاً این غذا یکی از بهترین غذاهای ترکی برای کسانی است که عاشق کباب و غذاهای گوشتی هستند. یوگورتلی کباب در اصل کباب نرم و آبداری هست، که با گوشت گوسفند یا گوشت گاو درست می‌شود. این غذا به همراه سس گوجه فرنگی، سبزیجات معطرو البته ماست تازه سرو می‌شود. که یکی از بهترین ترکیب‌های غذایی را ایجاد می‌کند. یوگورتلی کباب را می‌توان در همه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های ترکیه پیدا کرد.

کباب با ماست وسبزیجات

کباب با ماست وسبزیجات

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید اینترنتی ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *