گیاهان دارویی و ادویه ها

نحوه ترکیب ادویه غذاهای بین المللی

ادویه جات ترشی جات خوشمزه

شده تا بحال پخت یه غذا از روی دستورالعمل را، چندین و چند بار از اول انجام دهید، آن هم فقط بخاطر اینکه اضافه کردن چهار ادویه ذکر شده را فراموش کرده باشید؟! یا شده تا بحال بعد از چشیدن مرغ تیکا ماسالا (tikka masala)، قاشق را با ذوق پایین آورده و از خود بپرسید: چه چیزی مزه ی این مرغ لعنتی را، آنقدر خوشمزه و خوب کرده است؟! ما قبلاً در چنین شرایطی قرار گرفته ایم و حال می خواهیم پاسخ آن را بدهیم.

ما در ادامه مقاله، مشخصات طعم غذاهای مورد علاقه خود را ریز به ریز ذکر کرده ایم، و به شما خوهیم گفت که کدام ادویه در کدام غذا، بهترین طعم و عملکرد را خواهد داشت. علاوه بر این، برای علاقمندان خواهیم گفت که بهتر است کدام ادویه ها را خریداری نمایید. ما اندازه گیری های دقیق، و چگونگی ساخت و ترکیب ادویه ها را، به منظور تهیه هر غذا، ذکر کرده ایم. یک یا دو قاشق غذاخوری از ادویه هایی که ما به شما معرفی می کنیم را به غذای خود اضافه کنید؛ تاثیر آن را خواهید دید.

ادویه زردچوبه

ترکیب مختلف ادویه ها:

گیاهان (برخلاف ادویه ها)، به عنوان چاشنی های طراوت دهنده ی غذا، نقش زیادی در پخت و پز ایتالیایی دارند. در حقیقت، بسیاری از غذاهای محبوب ایتالیایی، با استفاده از انواع گیاهان و روغن زیتون، مزه دار می شوند. در حالی که بیشترین مقدار عطر و طعم، از گیاهان تازه حاصل می شود، استفاده از گیاهان خشک نیز بسیار رواج دارد.

ترکیب ادویه ایتالیایی:

مواد لازم برای تهیه یک مخلوط ادویه ایتالیایی بی نظیر: ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک، ۱ قاشق چایخوری ریحان خشک، ۱ قاشق چایخوری جعفری خشک، ۱/۲ قاشق چایخوری پودر پیاز و ۱/۴ قاشق چایخوری پودر سیر.

برای مطالعه مقاله انبار کردن گیاهان دارویی و معطر می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع ادویه

انواع ادویه

ترکیب ادویه غذاهای هندی:

غذاهای هندی، بسته به منطقه های مختلف بسیار متفاوت است. اما وجود برخی از ادویه ها در بسیاری از غذاهای هندی، به چشم می خورد. غذاهای هندی، قبل از مواد پروتئینی و سبزیجات، به یک ادویه با پایه طعم ترش (مانند غلات، کره یا روغن) وابسته است.

در دستور پخت غذاهای هندی، معمولاً مخلوط ادویه های رایج مانند گراماسالا / گرمصالح / مَصالح گرم (garam masala) به چشم می خورد. علاوه بر آن، بعضی از طعم ها نیز هستند که به طور مداوم، در این غذاها وجود دارند.

مواد لازم برای تهیه یک مخلوط ادویه هندی:

۲ قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده، ۱ قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده، ۱ قاشق چای خوری پودر زنجبیل، ۱ قاشق چایخوری پودر خردل، ۱ قاشق چایخوری پودر سیر، ۱ قاشق چایخوری زردچوبه، ۱/۲ قاشق چای خوری هل آسیاب شده،

برای مطالعه مقاله معرفی گیاه علف شیر می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ادویه تازه خوشمزه

ادویه تازه خوشمزه

ترکیب ادویه غذاهای مکزیکی:

۱/۲ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده، ۱/۴ قاشق چای خوری جوز هندی و ۱ عدد برگ بو خشک شده (هنگام پخت اضافه کنید، اما قبل از سرو آن را بردارید). غذاهای مکزیکی، به شدت تحت تأثیر غذاهای اسپانیایی هستند. در این غذاها عموماً از مواد پروتئینی طعم دار شده، محصولات بر پایه ذرت، لوبیا و پنیر استفاده شده است.

فلفل چیلی، مهمترین ادویه استفاده شده در غذاهای مکزیکی است، زیرا گرمای حاصل از آن، در تضاد با پروتئین، لبنیات و ذرت، ترکیب بی نظیری ایجاد می کند.

مواد لازم برای تهیه یک مخلوط ادویه مکزیکی:

۱ قاشق غذاخوری گشنیز، ۱ قاشق غذاخوری پودر چیلی، ۱ قاشق چایخوری پودر سیر، ۱ قاشق چایخوری زیره، ۱/۲ قاشق چایخوری پونه کوهی، ۱/۴ قاشق چایخوری دارچین، ۱ قاشق چایخوری نمک.

فلفل تند

فلفل تند

ترکیب ادویه غذاهای چینی:

غذاهای چینی به هشت غذای منطقه ای تقسیم می شوند ، که از نظر دامنه و تنوع، بسیار گسترده هستند: آنهویی (Anhui)، کانتونی (Cantonese)، فوجیان (Fujian)، هونان (Hunan)، جیانگسو (Jiangsu)، شاندونگ (Shandong)، سیچوان (Sichuan) و ژجیانگ (Zhejiang). با اینکه غذاهای مختلف، بومیِ مناطق متفاوتی از چین هستند و از نظر طعم بسیار متمایزند، ادویه های مشابهی در تمامیِ آنها بکار برده می شود. داشتن سرکه برنج، روغن کنجد و سس سویا در تمامی غذاها مشترک است.

مواد لازم برای تهیه یک مخلوط ادویه چینی:

۱ قاشق چای خوری پودر سیر، ۱ قاشق چای خوری پودر زنجبیل، ۱/۲ قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده و ۱/۴ قاشق چای خوری گل میخک آسیاب شده. غذای تایلندی به شدت به چاشنی (اغلب تند) متکی است. اگرچه این نوع غذاها به استفاده از گیاهان تازه و ادویه جات مختلف معروف است، اما ترکیب گیاهان خشک همراه با غذاهای پروتئینی (مانند گوشت خوک، مرغ، ماهی و صدف) نیز عطر و طعمی مشابه و بی نظیر خواهد داشت.

مواد لازم برای تهیه یک مخلوط ادویه تایلندی:

۲ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل، ۱/۲ قاشق غذاخوری زیره سبز، ۱ قاشق چایخوری ریحان، ۱/۲ قاشق چای خوری هل آسیاب شده، ۱/۲ قاشق چایخوری پودر کاری و ۱/۴ قاشق چایخوری زردچوبه.

برای مطالعه مقاله معرفی ادویه های هندی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

غذای چینی با ادویه

غذای چینی با ادویه

ترکیب ادویه غذاهای مدیترانه ای:

عطر و طعم بی نظیر یک غذای مدیترانه ای مانند یک غذای غنی از زیتون (و روغن زیتون)، محصولات بر پایه ی گندم و غذاهای دریایی، در ترکیب با انواع چاشنی های مختلف حاصل می شود. در این نوع غذاها، ترکیب و نوع مواد غذایی گیاهی و ادویه ها، بیشتر از نوع گوشت استفاده شده اهمیت دارند.

در دستور پخت های مدیترانه ای، اغلب از مخلوط ادویه هایی مانند za’atar ،harissa و ras el hanout استفاده می شود و این ادویه ها، غذا را بسیار متمایز می کنند. اما برخی گیاهان و ادویه های مشابه را نیز در خود دارند.

ادویه پاسترامی

مواد لازم برای تهیه یک مخلوط ادویه مدیترانه ای:

۲ قاشق چایخوری ریحان خشک، ۱ قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده، ۱ قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده، ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک، ۱ قاشق چای خوری گل محمدی خشک، ۱/۲ قاشق چایخوری آویشن خشک، ۱/۲ قاشق چای خوری هل آسیاب شده، ۱/۴ قاشق چای خوری پودر زنجبیل و ۱ عدد برگ بو خشک شده (هنگام پخت اضافه کنید، اما قبل از سرو آن را بردارید).

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “نحوه ترکیب ادویه غذاهای بین المللی

  1. Avatar هستی عرفانی گفت:

    عالی👏👏👏👏

  2. Avatar ابوالفضل گفت:

    بیش از ۲۵۰ مدل ادویه ترکیبی کاری تمام ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *