گیاهان

گیاهان جاذب آلودگی هوا

با کاشت گیاهان خانگی، حیات جدیدی را به آپارتمان خود وارد کنید

در آپارتمان های ما، با وجود سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایش، همواره احساس خفگی و کمبود اکسیژن وجود دارد. حال کاشت و نگهداری از چند نوع گیاه خانگی که به منظور زیبا کردن منزل شما نیز کاربر دارد، می تواند به تمیز شدن هوای داخل خانه در تمام طول سال کمک کرده و ظاهری شاداب و زیبا، به خانه شما ببخشد.

در ادامه این مقاله، با فواید وجود گیاهان خانگی در منزل و نحوه بهره گیری از آنها آشنا می شوید، پس همراه ما باشید.

هوا از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

بسیاری از مردم، با حضور در مکان هایی که حتی انتظارش را هم ندارند، به انواعی از بیماری ها و آلرژی های مرموز مبتلا می شوند: خانه هایشان! دلیل آن هم این است که در داخل فضای بسته خانه، با انواع مختلفی از سموم مانند زایلن، آلاینده ای که در رنگ ها و چسب ها وجود دارد، گاز بنزن موجود در رنگ ها و چسب ها، مواد شوینده، موم مبلمان و دود تنباکو، فرمالدئید موجود در محصولات چوبی فرآوری شده، عایق کف و برخی از پارچه های مصنوعی، مواد آرایشی و شامپوها و همچنین پرکلرواتیلن یا PERC که توسط اکثر خشکشویی ها استفاده می شود، احاطه می شویم. این سموم با تنفس ما، وارد سیستم ریه ها شده و با هر دم، میزان زیادی از آلودگی و سم را، به بدن خود وارد می کنیم.

هوا از چه چیزهایی تشکیل شده است

هوا از چه چیزهایی تشکیل شده است

چگونه گیاهان خانگی، کیفیت هوای منزل را بهبود می بخشند؟

مطالعات ناسا، نشان داده است که گیاهان می توانند رطوبت موجود در محیط داخل خانه را متعادل کنند. آنها دی اکسید کربن اضافی و آلاینده ها را به خود جذب کرده و اکسیژن را در هوا آزاد می کنند. این تصفیه کننده های هوای زنده و زیبا را می توان با صرف هزینه ای اندک، به راحتی خریداری نمود. علاوه بر این، چند گونه تصفیه کننده ی هوا در دنیا وجود دارد که علاوه بر تصفیه کردن هوای محیط، ظاهر و میزان شادابی محیطی که در آن هستند را نیز بهبود ببخشد؟

۶ نوع گیاه خانگی که هوا را تصفیه می کند:

حال که دانستید چقدر گیاهان می توانند برای شما و هوای آپارتمان شما سودمند و مهم باشند، احتمالاً به پرورش آنها در داخل خانه خود مشتاق شده اید. در ادامه مقاله، چند مورد از گیاهانی که به بهبود هوا و ایجاد محیطی سالم تر کمک می کنند را ذکر کرده ایم:

گیاه اسپاتی فیلوم/ گل صلح (Peace lily):

گل صلح یکی از بهترین و محبوب ترین گیاهان خانگی به شمار رفته و به دلیل کاهش گاز بنزن و فرمالدئید در محیط، بسیار شناخته شده است. مراقبت از آن نیز آسان است. گل صلح یک تصفیه کننده هوا و کنترل کننده ی آلودگی های محیطی می باشد و بسیار بسیار زیباست.

گل صلح

گل صلح

گیاه دراسنا/ مارگیناتا/ دراسینا مارگیناتا (marginata):

این گیاه زیبا با برگهایی با لبه های قرمز و بسیار دوست داشتنی خود، ضمن پاک کردن گازهای بنزن و فرمالدئید از هوا و جذب دیگر سموم، شادابی و رنگ جذابی به آپارتمان شما می بخشد. مراقبت از آن نیز آسان است.

مارگیناتا

مارگیناتا

ارکیده (Orchids):

ارکیده با ماندگاری طولانی برای افراد تازه کار، گیاهی بسیار مقاوم است. این گیاه در از بین بردن گاز زایلن موجود در هوا و آزاد سازی اکسیژن در شب، بسیار موثر بوده و برای نگهداری در اتاق های خواب، بی نظیر می باشد. گل ژربرا، در حذف آلاینده ها از هوا بسیار تاثیر گذار است.

ارکیده

ارکیده

گل گربر/ گل ژربرا/ گل تاب (Gerbera):

این گلهای روشن و شاد و زیبا، در از بین بردن گاز تری کلرواتیلن، یک گاز موجود در محلول های تمیز کننده خشک و همچنین گاز بنزن از هوا، بسیار موثر هستند. این گل ها برای رشد به نور بسیار زیادی نیاز دارند. آنها را در اتاق لباسشویی یا اتاق خواب خود قرار دهید، تا به بهترین شکل، از حضور آنها داخل محیط منزل خود، بهره مند شوید.

گل گربر

گل گربر

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *