گیاهان

معرفی گل رعنا زیبا

معرفی گل رعنا زیبا

گل رعنا زیبا با نام دیگر گل های شاد، گل هندی و چرخ آتشین از انواع گل های وحشی، همیشه سبز و چند ساله می باشد. دارای برگ های سر نیزه ای سبز رنگ می باشد. بوته ها دارای چندین ساقه هستند و برگ ها کشیده و دندانه دار در پایین ساقه قرار دارند.

منشاء اصلی این گل های زیبا سرتاسر آمریکا و کانادا می باشد و از خانواده آفتابگردان، داوودی و مینا می باشند. رنگ گل های رعنا زیبا، زرد متمایل به قرمز و یا نارنجی می باشد و در قسمت پایین گل تیره می شوند. در طب سنتی از خواص درمانی آن بهره می برند. ساقه و برگ های این گل دارای موهای ریزی می باشند و در ابتدای رشد گیاه دارای ساقه نمی باشد و بعد اول علفی و در نهایت چوبی می شود.

این گل ها در فصل بهار و تابستان گل می دهند و هر چقدر که به سمت پاییز نزدیک می شویم گل دادن این گیاه کم می شود. گل های رعنا مناسب فضای باز می باشند و به نور آفتاب نیاز دارند. به راحتی می توان این گل ها را در باغچه داشته باشید و ارتفاع آنها بین 30 تا 50 سانتی متر می باشد و اندازه قطر بوته ها تقریبا 50 تا 70 سانتی متر می رسد.

گل رعنا در محیط های خشک به خوبی رشد می کنند و معمولا جزء گل های وحشی به حساب می آید و در مکانی که کاشته می شوند به خوبی نمایان می شوند و می درخشند.

بذر گل رعنا زیبا

انواع مختلف گل رعنا زیبا:

این گل زیبا دارای انواع مختلفی از نظر زیبایی می باشد. گل ها از نظر تعداد گلبرگ ها به دو قسمت پرپر و کم پر تقسیم می شوند. در گل های کم پر، هر گلبرگ به شکل زبانه ای مانند لوله ای ریز از مرکز تشکیل شده است. در نوع پر پر گل ها مانند توپ هستند و  گلبرگ ها لوله ای شکل می مانند.

رعنا زیبا یا گل شاد: این رعنا به سحر شمالی هم معروف می باشد و یک گل همیشه شاداب می باشد و مثل شکوفه های آفتاب گردان می باشد. رنگ این گل قرمز می باشد و با نزدیک شدن به لبه آن زرد کم رنگ می شود.

رعنا زیبای قرمز: این گل به رنگ گوشت ماهی قرمز می باشد.

رعنا زیبا پرپر: این گل از گلبرگ های کوچک و بزرگ تشکیل شده و گل را به صورت پرپر جلوه می دهد. رنگ این نوع از گل زرد و قهوه ای می باشد.

رعنا زیبا ساقه کوتاه: این نوع ازگل رعنا دارای بوته های خیلی کوچکی می باشد.

گل رعنا زیبا

گل رعنا زیبا

شرایط نگهداری از گل رعنا زیبا:

برای نگهداری مناسب از گل رعنا باید به نحوه صحیح آبیاری، دمای مناسب، خاک مناسب، نور کافی و کوددهی توجه کرد.

آبیاری:

گل رعنا نسبت به خشکی و کم آبی مقاوم می باشند ولی آبیاری مرتب و سر وقت باعث گلدهی بهتر آن ها می شود. هر زمان که احساس کردید که سطح خاک گل ها خشک شده است به آبیاری اقدام کنید. در فصل زمستان با گرم شدن هوا نیاز آبی گیاه بیشتر می شود.

دما:

اگر هوا گرم باشد این گل ها گرما را تحمل می کنند، ولی در برابر سرما بسیار حساس می باشند و در دمای 10- درجه به طور کانی از بین می روند، ولی برخی از انواع این گل ها در برابر سرما مقاومت بیشتری دارند.

خاک:

بهترین خاک برای کاشت گل رعنا زیبا خاک سبک شنی با زهکشی مناسب، حاصلخیز و نیمه مرطوب می باشد. دقت داشته باشید خاک را تا عمق 20 تا 30 سانتی متری شخم بزنید. بذر گل ها و یا قلمه آن ها را به فاصله 20 تا 30 سانتی متری از هم کاشت کنید.

نور:

این گل ها برای گل دهی نیاز به 6 تا 8 ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارند. در واقع این گل جزء گیاهان روز بلند می باشد و هرچقدر که طول روز از شب بیشتر باشد گل دهی بیشتر و بهتر می شود.

بذر گل رعنای زیبای قرمز

کوددهی:

گل رعنا زیبا از گیاهانی می باشد که نیاز زیادی به کود ندارد و بهتر است که قبل از کاشت کمی خاک کمپوست و کمی کود به خاک اضافه کنید.

هرس گل رعنا:

ساقه های گل رعنا بعد از مدتی حالت علفی می شوند و زدن سر شاخه ها باعث تحریک برای رشد ساقه های جدید می شوید. این کار علاوه بر اینکه شاخه های جدید را برای رشد آماده می کند باعث می شود که از رشد بیش از حد ساقه جلوگیری شود. دیگر اینکه با جدا کردن گل های پژمرده باعث تحریک برای گل های جدید می شوید.

شرایط تکثیر گل رعنا زیبا:

تکثیر گل رعنا زیبا از طریق کاشت بذر می باشد. بعد از کاشت بذرها، روی آن ها را با خاک الک شده با ضخامت 3 میلیمتر پر کنید. بعد با اسپری بذرها را آبیاری کنید. دمای هوا برای این بذرهای کاشته شده باید بین 21 تا 24 درجه سانتی گراد باشد.

زنبور روی گل رعنا زیبا

زنبور روی گل رعنا زیبا

بیماری ها و آفات گل رعنا زیبا:

این گل دارای آفات و بیماری های کمی می باشد، فقط باید مراقب شته ها و حشرات باشید زیرا باعث بیماری و ویروس برای گل ها می باشند. برای رفع این مشکل باید از صابون های حشره کش برای کنترل بیماری استفاده کنید.

شته و تریپس ها این گل ها را ممکن است گرفتار کنند. دقت داشته باشید اگر خاک سنگین باشد و زهکشی مناسب نداشته باشد، ممکن است آب را در خود نگه دارد و آب بیش از حد ریشه ها را می پوساند. اگر گیاه در شرایط رطوبت بیش از حد قرار بگیرد به بیماری قارچی کپک پودری گرفتار می شود و باعث کوتاهی و بد شکل شدن گیاه بشود.

بذر گل رعنا زیبا پرپر

بهترین زمان برای کاشت گل رعنا زیبا:

در آب و هوای گرم می توانید بذر این گل ها را در فصل پاییز کاشت کنید تا آن ها با رسیدن فصل بهار شکوفه بدهند. حال اگر در منطقه سرد قصد کاشت این گل ها را دارید، بهتر است که دراواخر اسفند و یا اوایل فصل بهار بذر گل را کاشت کنید. دقت داشته باشید که بین بذرها فاصله مناسب بگذارید و این بذرها برای جوانه زدن به نور کافی احتیاج دارند.

در زمانی که بذرها جوانه می زنند احتیاج به خاک مرطوب دارند. اگر تمام مراحل کاشت را رعایت کنید بعد از 5 الی 10 روز بذر جوانه می زنند. بعد از جوانه زدن می توان بذرها را به محیط بیرون منتقل کنید، ولی مواظب خطر سرمازدگی بذرها باشید.

برای اینکه گل های رعنا زیبا در فصل بهار تبدیل به گل بشوند باید 8  تا 12 هفته قبل از تمام شدن زمستان برای کاشت بذرها اقدام کنید. با رعایت تمام این نکات شما می توانید گل های رعنای زیبا و شادابی داشته باشید و از زیبایی آن ها در باغچه و محل زندگی خود لذت ببرید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “معرفی گل رعنا زیبا

  1. Avatar امیر گفت:

    درود
    من تولید کننده گیاه رعنا زیبا با کیفیت عالی هستم ، امیدوارم در رابطه با فروش این گیاه بتونیم با هم همکاری داشته باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *