گیاهان

معرفی گل های سیاه رنگ

گل های سیاه

بسیاری از گیاهانی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت دارای رنگ سیاه نیستند، بلکه به رنگ ارغوانی، بنفش یا آبی پر رنگ هستند و به جهت رنگ پر رنگ شان، سیاه به نظر می آیند. اکثر گیاهان سیاه رنگ در زیر نور آفتاب رنگشان پر رنگ تر شده و به سیاهی می زند. گل های سیاه در مجاورت با گل هایی با شاخ و برگ سبز براق یا گل هایی به رنگ شاد جلوه بیشتری پیدا می کنند. بهتر است این گیاهان را در کنار هم قرار دهید.

بذر گل شقایق پرپر سیاه

شقایق سیاه یا شقایق نیمه شب midnight poppy:

گل های شقایق زیبایی چشم گیری دارند، جلوه این زیبایی ها در گلبرگ های سیاه رنگ شقایق نیمه شب دو چندان می شود. شقایق نیمه شب، شقایقی با گلبرگهای سیاه رنگ است. ارتفاعی در حدود 70 سانتی متر دارد. شقایق نیمه شب برخلاف گیاهان هیبرید، دانه دار میباشد.

اگر نتونستید خود گیاه شقایق سیاه را بیابید می توانید دانه آن را یافته و بکارید. (البته برای پیدا کردن دانه این گیاه زیبا در ایران به جستجوی بیشتری نیاز دارید) شقایق سیاه نیز همانند سایر شقایق ها ریشه عمودی عمیقی دارد، از همین رو از جابجا شدن متنفر است. این گیاه برای بهترین رشد خود به نور کافی و خاک سبک و شنی با زهکشی مناسب نیازمند است. بعد از گلدهی گیاه اجازه دهید غلاف بذر ها بر روی گیاه بماند و بذر تولید کند.

برای مطالعه مقاله همه چیز در مورد گل مینا می توانید از این لینک استفاده نمایید.

شقایق سیاه یا شقایق نیمه شب

شقایق سیاه یا شقایق نیمه شب

بنفشه سیاه black beauty pansy:

بنفشه سیاه نوعی بنفشه بسیار زیبا با گلبرگ هایی به رنگ خاص و سیاه رنگ می باشد. بذر این بنفشه زیبا به راحتی در ایران یافت می شود. بنفشه سیاه گیاهی یکساله است که به شدت در برابر سرما مقاوم است. از همین رو می توان در فصول سرد سال در باغچه این گیاه زیبا را پرورش داد. گل بنفشه سیاه به نور کامل خورشید نیاز دارد. حتما در آپارتمان آن را در کنار پنجره قرار دهید.ترکیب بنفشه زرد و سیاه ترکیب بی نظیری را به وجود می آورد.

برای مطالعه مقاله همه چیز در مورد گل کوکب می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بنفشه سیاه

بنفشه سیاه

گل ختمی سیاه nigra hollyhock:

گل های ختمی جز گل های زیبا و پر جلوه در باغچه هستند که در رنگ های شاد متنوع وجود دارند. شاید باور نکنید اما نوعی ختمی با برگهای مشکی رنگ وجود دارد که خاص ترین نوع ختمی به شمار می آید. گل ختمی سیاه دارای گلبرگهایی براق و مشکی است. ساقه این گیاه قادر است تا 1/5 متر هم رشد کند.

برای مطالعه مقاله معجزه اسید فولیک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل ختمی سیاه

گل ختمی سیاه

 زنبق ریشو سیاه یا زنبق ریش جادویی old black magic bearded iris:

زنبق ریشو گیاهی چند ساله است. این گیاه مقاوم، به مراقبت آنچنانی نیاز ندارد. هر چند سال یکبار، زمانی که بوته بزرگ تر شد نیاز است تا آن را تقسیم کنید.

 زنبق ریشو سیاه یا زنبق ریش جادویی

زنبق ریشو سیاه یا زنبق ریش جادویی

سوسن افسون سیاه آفریقایی black charm asiatic lily:

سوسن افسون آفریقایی جزو گیاهانی است که رنگ واقعی آن سیاه رنگ نیست. بلکه رنگ خرمایی تیره آن موجب می شود تا سیاه رنگ به نظر برسد. گلهای این گیاه شیپور مانند هستند که بر روی ساقه بلندی قرار دارند. رنگ گلبرگ ها و بساک آن یکی می باشد. همه سوسن های آفریقایی در عمق کاشته می شوند، تا در فصل رشد سر از خاک بیرون آورند. برای کاشت سوسن افسون چاله ای به عمق 15 سانتی حفر می کنند و آن را می کارند. فصل گلدهی این گل زیبا اوایل تابستان است.

برای مطالعه مقاله معرفی سیب چوبی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سوسن افسون سیاه آفریقایی

سوسن افسون سیاه آفریقایی

لاله ملکه شب queen of night tulip:

یکی از زیبارین گلهای لاله که در سال 1944 به دنیا معرفی شد، لاله ای با گلبرگهای مشکی است که لاله ملکه شب نام دارد. لاله ملکه شب گیاهی پیاز دار، بسیار مقاوم و کم توقع است. گل های سیاه رنگ بر روی ساقه ای به طول 55 سانتی متر ظاهر می شوند. فصل گلدهی این گیاه اواسط اردیبهشت ماه است. برای اینکه لاله ها جلوه بیشتری داشته باشند بهتر است در دسته های چند تایی و در کنار هم کاشته شوند.

گل خفاش:

گل خفاشی گیاهی با گلهای سیاه رنگ است که می توانید در منزل آن را به راحتی پرورش دهید. گل خفاش ضمائمی دارد که به عجیب و رعب آور بودن آن افزوده است. این گل به مکانی با رطوبت کافی و گرم و تا حدودی آفتابگیر نیاز دارد.

لاله ملکه شب

لاله ملکه شب

گل شیپوری سیاه black forest calla lily:

گل شیپوری سیاه را می توان در تابستان داخل باغچه و یا در درون خانه پرورش داد. زادگاه اصلی این گیاه جنوب آفریقا است. فصل گلدهی این گیاه زیبا از اواسط تابستان تا شروع فصل سرما است. این گیاه زیبا را با شروع فصل سرما باید به داخل منزل منتقل کرد تا زمستان را سپری کرده و در فصل گرما دوباره به داخل باغچه انتقال یابد. این گیاه مکان گرم و مرطوب را دوست داشته و رشد سریعی دارد.

گل شیپوری سیاه

گل شیپوری سیاه

رز نوئل سیاه یا خریق سیاه new york night hellebore:

در فصل بهار زمانی که هنوز سایر گیاهان گل نداده اند، گل رز نوئل سیاه خیلی زود به گل می نشیند. رز نوئل سیاه جزو گیاهان همیشه سبز است. این گیاه زیبا در مناطق سرد و سایه، جاهایی که گیاهان کمتری قادرند دوام بیاورند به خوبی رشد میکند. بعد از کاشت این گل ها مرتب آن را آبیاری کنید. در صورت آبیاری منظم و استفاده از کود کمپوست، در فصل بهار تعداد گل های زیادی را تولید می کند.

برای مطالعه مقاله معرفی گل شقایق می توانید از این لینک استفاده نمایید.

رز نوئل سیاه  یا خریق سیاه

رز نوئل سیاه یا خریق سیاه

سینوکراسولا Sinocrassula yunnanensis:

گیاه سینو کراسولا از نزدیک شبیه به گل رز است. با گذشت زمان پاجوش هایی از این گیاه رشد می کند و توده هایی از گلهای زیبا را تشکیل می دهد. این گیاه زیبای مشکی برای رشد بهتر خود به نور زیاد خورشید نیاز دارد.

برای مطالعه مقاله سیستم آبیاری قطره ای برای گیاهان گلدانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سینوکراسولا

سینوکراسولا

از بارز ترین ویژگیهای گیاهان ویژگی دکوراتیو بودن و زیبا سازیی فضا می باشد. عمدتا همه ما گل هایی با رنگهای شاد مثل قرمز، صورتی، زرد و حتی سبز را پرورش داده و در دکوراسیون استفاده می کنیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گلهای سیاه رنگ نیز جذابیت فوق العاده ای دارند. گیاهان سیاه رنگ امروزه به جهت رنگ خاص و ظاهر جالب و عجیب خود در بین گیاهان دکوراتیو از زیبایی و محبوبیت خاصی برخوردارند.

برای خرید بذر می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *