گیاهان

معرفی گل داوودی

معرفی گل داوودی

گل داوودی از گیاهان زیبا و زینتی است. گل داوودی بوته اش ماندنی و به دو نوع (تک پر – پرپر) می باشد که هرکدام باز به دو نوع ((گل درشت – گل نقلی)) است که ارتفاع بوته گل نقلی گل داوودی کمتر و بوته های گل درشت زیادتر و گاهی به یک متر هم می رسد. معمولا در زمین و گاهی هم برای زینت اطاق در گلدان می کارند و آنها در زمستان نیز گل دارند.

گل های داوودی

گل های داوودی به رنگ های سفید، کرم، زرد، بنفش، قرمز تیره، ترمه است که از مهر ماه روی بوته ها ظاهر شده و چنانچه باران و برف روی گل ها نریزد در مقابل سرما دوام دارد.

کاشت گل داوودی

کشت آن به وسیله بذر یا قلمه از ساقه یا جدا کردن پاجوش ­های ریشه است.

در صورت کشت بذر بایستی بذر آن را (که از گل های رسیده خشک شده سال قبل به دست می آید) در فروردین می توان در هوای آزاد کاشت و به محض اینکه بذر ها جوانه زدند آنها را به بستر دیگری منتقل کنید و آنها را به فواصل لازم می­کارند تا در آبان ماه یا اسفند به محل های مخصوص مجددا انتقال دهند. چنانچه زمین و محل مهیا باشد می توان در محل اصلی هم نشاء کرد.زمانی که نشاء رشد کرد برای اینکه گل داوودی فقط یک شاخه رشد نکند سر آن را با قیچی می­زنند تا از پهلو ها شاخه زده و کرپه شود.

در صورت استفاده از قلمه می توان در فروردین از ساقه های نسبتا رسیده بوته های سال قبل (در ماسه و خاکبرگ) در گلدان یا زمین قلمه زد و مهر ماه نیز جابه جا نمود.

در صورت استفاده از پاجوش ریشه ها باید آذرماه و در صورت عدم امکان در اسفندماه از پاجوش ریشه ها (که هرکدام دارای چند تار ریشه باشد) جدا و به طور جداگانه در محل های مخصوص کاشت.

برای خرید بذر گل داوودی الوان کلیک کنید.

گل داوودی

گل داوودی

شرایط نگهداری از گل داوودی

گل داودی پائیزه را که از مهر ماه شروع به گل دادن میکند چنانچه از سرمای زیاد و ریزش برف و باران روی گل ها جلوگیری شود می توان تا اسفند ماه گل داشت. برای این منظور قبلا در اطاقی که زیاد روشن و بادگیر نباشد داخل گلدان به قطر بیست سانتی متر ماسه ریخته و نیمه آبان ماه گل ها را با ساقه بلند چیده و به اندازه پنج سانتی متر از ته ساقه را در ماسه مزبور فرو می کنند.

بعد روی ماسه را آب می دهند و به تدریج از گل ها برای زینت اطاق یا موارد لزوم استفاده می کنند، غیر از گل های نقلی که ریز و به شکل توده روی بوته هاست از پرورش گل های درشت داودی در گلدان هم استفاده می کنند.

برای درست کردن گل ها اولا بایستی ساقه ها را به یک یا دو تقلیل داد و ساقه های زیادتر را از بیخ قطع کرد ثانیا روی این ساقه های باقی مانده غنچه گیری کرد و در هر ساقه سه غنچه که ترتیب (ریز، متوسط، درشت) باشد بیشتر باقی نگذاشت تا بنوبت غنچه ها رسیده به مدت بیشتر گل درشت تر داشت.

خاک مناسب گل داوودی

خاکی که می توان استفاده کرد، خاک باغچه است. گل داوودی در تابستان هر روز ۳ روز یک مرتبه آبیاری کافی لازم دارد. کود انسانی پس از رشد کافی زیاد لازم دارد که ممکن است هر پانزده روز یک مرتبه هم از شیره آن به بوته داد. چنانچه بوته در زمین باشد در تابستان برای جلوگیری از رشد زیاد ساقه یک دفعه یک هفته به بوته آب نمی دهند ولی گلدان را نمی توان بی آب گذاشت.

محل مناسب گل داوودی

محل گل داوودی بایستی آفتاب کامل داشته باشد و ریشه اش نیز زمستان در زمین می ماند ولی اگر در گلدان باشد بایستی تنه گلدان را در خاک فرو کرد که همیشه مرطوب باشد ولی ساقه بایستی از آفتاب کامل استفاده کند به طور کلی زمین مرطوب و آفتاب کامل لازم دارد.

تکثیر گل داوودی

طرز ازدیاد گل داوودی همان از راه کشت بذر و قلمه زدن و تقسیم پاجوش هاست که ذکر شد و بهتر است هر دو یا سه سال یک مرتبه بوته را از زمین بیرون آورده در محل دیگر کاشت. این گل دارای آفت شته سیاه است که بایستی آنها را با سمپاشی یا پاشیدن آب تنباکو دفع نمود که گل را ضعیف نکند.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *