گیاهان

معرفی درخت لوبیای اشکی بوئر

لوبیای اشکی بوئر بسیار زیبا

زیبایی گل ها در غلاف هایی با رنگ روشن (کاسبرگ)، پرچم ها و پایه ها (ساقه های گل) است. این گل ها مقادیر زیادی شهد تولید می کنند که بیش از حد جریان می یابد و از گل می ریزد یا “ریزش” می کند و ممکن است منشا نام رایج، لوبیای اشکی یا Weil Boer-bean یا Huilboerboon در آفریقا باشد.

شرح لوبیای اشکی بوئر:

لوبیای بوئر اشکی درختی زیبا، متوسط ​​تا بزرگ با تاجی گرد و گسترده، شاخه ای متراکم و گرد است. یک تنه دارد که بعضی اوقات از پایین شاخه شاخه می شود. ارتفاع درختان می تواند تا 22 متر باشد، اما معمولاً با پهنای 10 تا 15 متر و 11 تا 16 متر قد رشد می کنند. پوست آن ناهموار و قهوه ای است. برگ ها مرکب، دارای 4 تا 6 جفت برگچه است که هر کدام حاشیه کامل و موج داری دارند. این شاخ و برگ ها در هنگام جوانی قرمز مایل به مسی هستند و به رنگ سبز روشن در می آیند و در سنین بالا به یک سبز تیره براق تبدیل می شوند. در مناطق بدون یخ زدگی این درخت همیشه سبز است، اما در مناطق سردسیر برگریز است و برای مدت کوتاهی برگ های خود را از زمستان تا بهار از دست می دهد.

نام: لوبیای اشکی بوئر [Schotia brachypetala]

نام های دیگر: Huilboerboon ،Tree Fuchsia و گردوی آفریقایی

نام لاتین: Schotia brachypetala.

گل های لوبیای اشکی بوئر

گل های لوبیای اشکی بوئر

گل های لوبیای اشکی بوئر:

گل ها به رنگ قرمز تیره خوش رنگ هستند و به صورت توده ای، در سره شاخه های متراکم روی چوب کهنه در بهار (آگوست تا نوامبر) تولید می شوند. زمان گلدهی تا حدی نامنظم است به این دلیل که درخت شکوفا ممکن است چند متری از درختی که هیچ نشانی از گل ندارد فاصله داشته باشد. این بی نظمی برای پرندگانی که از شهد تغذیه می کنند دارای ارزش است و فصل طولانی تری برای تغذیه را تضمین می کند.

میوه لوبیای اشکی بوئر:

میوه آن دارای یک غلاف سفت، پهن، چوبی، قهوه ای تیره و حاوی بذرهای نرم، قهوه ای کمرنگ با قطر تقریبی 20 میلی متر با گل های زرد رنگ مشاهده می شود. غلاف ها روی درخت شکافته می شوند و از اواخر تابستان تا پاییز (فوریه تا مه) بالغ می شوند.

کاربرد لوبیای اشکی بوئر:

Schotia brachypetala طیف گسترده ای از پرندگان، حیوانات و حشرات را به خود جلب می کند و هنگامی که گل دارد پر سر و صدا است. پرندگان شهد خور، به ویژه پرندگان خورشید، زنبورها و حشرات از شهد تغذیه می کنند. پرندگان حشره خوار از حشرات جذب شده توسط گل ها تغذیه می کنند. سارها، میمون ها و بابون ها گل ها را می خورند، میمون ها دانه ها را نیز می خورند، پرندگان گل دانه های روی دانه ها را می خورند و جانوران شکاری شاخ و برگ نرم را می خورند و کرگدن سیاه نیز پوست آن را می خورد. آخرین بازدیدکنندگان قطعا در لیست ذخیره انتظار می کشند.

نه تنها Schotia brachypetala یک درخت تزئینی استثنایی است، بلکه دارای موارد استفاده دیگری است. برای درمان سوزش معده و خماری از جوشانده پوست آن استفاده می شود. از مخلوط پوست و ریشه برای تقویت بدن و تصفیه خون، برای درمان بیماری های قلبی عصبی و اسهال و همچنین سونا صورت استفاده می شود. دانه ها پس از برشته شدن خوراکی هستند و اگرچه از نظر چربی و پروتئین کم ارزش هستند اما دارای محتوای کربوهیدرات زیادی هستند. گفته می شود که هم مردم بانتو زبان و هم مهاجران و کشاورزان اولیه اروپایی غلافهای بالغ را برشته کرده و دانه ها را میخورند، روشی که آنها از خویخوی آموخته اند.

پوست آن می تواند برای رنگرزی استفاده شود، یک رنگ قرمز قهوه ای یا قرمز تولید می کند. چوب از کیفیت خوبی برخوردار است و برای ساخت مبلمان مناسب است. چوب خاکستری مایل به صورتی است و تا زمانی که تصفیه نشود ماندگار نیست. مغز چوب یک رنگ گردویی تیره، تقریباً سیاه، سخت، نسبتاً سنگین و مقاوم به موریانه با بافت ظریف و انبوه است و برای مبلمان و بلوک های کف بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین گفته می شود که برای ساخت واگن بسیار عالی است و بیشتر مورد توجه تیرهای واگن است.

لوبیای اشکی بوئر قرمز

لوبیای اشکی بوئر قرمز

زیستگاه:

 لوبیای بوئر اشکی در مناطق خشک و گرم در بوشولد، جنگل های برگریز و جنگل های اسکراب اغلب در حاشیه رودخانه ها و جویبارها یا تپه های موریانه قدیمی وجود دارد.

جایی که پیدا می شوند:

آنها در ارتفاعات کمتری از اطراف امتاتا در دماغه شرقی، از طریق کوازولو-ناتال، سوازیلند، مپومالانگا، لیمپوپو و موزامبیک و زیمبابوه یافت می شوند.

نام خاص brachypetala در یونانی به معنی “داشتن گلبرگ های کوتاه” است و به گلهایی گفته می شود که در میان گونه های Schotia منحصر به فرد هستند زیرا گلبرگها به طور نسبی یا کاملاً به رشته های خطی تقلیل می یابند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر درخت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *