خوشمزه ها

پاستا پستو گوجه فرنگی خشک و سبزیجات

پاستا گوجه فرنگی خشک و سبزیجات

پاستای گوجه فرنگی خشک، یکی از خاص ترین مزه ها برای آشپزهای حرفه است. این پاستا دستور پخت ویژه دارد که گوجه فرنگی خشک را نه فقط در سالاد که در غذا بتوان مصرف نمود. این پاستا با طعم ویژه اش می تواند دوستانتان را غافلگیر کند. گوجه فرنگی خشک باید حدالامکان در زیر نور آفتاب خشک شده باشد. روغن زیتون فوق بکر دلپذیر و خیساننده (مارینید) خوبی برای گوجه فرنگی خشک باشد.

این دستورالعمل نیم نگاهی به پاستا پستوی سنتی ریحان تازه دارد. که گوجه فرنگی خشک و ریحان تازه مواد پایه ای آن محسوب می شوند. گوجه فرنگی خشک سرشار از طعم و مزه ی اومامی (یکی از پنج مزه اصلی در آشپزی خاوری) می باشد. اضافه کردن پنیر پارمیزان، لذت بردن از طعم آن را دو چندان می کند.

طعم اومامی چیست؟

اومامی؛ یک مزه ی ویژه ی خوشمزه، یکی از پنج طعم پایه است (همراه با طعم شیرین، ترشی، تلخی، شوری) تعریف مزه اومامی دشوار است، ولی چیزی شبیه به مزه گوشت است. اومامی یک واژه‌ای ژاپنی‌ است که می‌توان آن را به «مزه ی لذت بخش» ترجمه نمود. انسان، مزه ی اومامی را از طریق گیرنده‌های گلوتامات می‌چشد. اومامی معمولاً به شکل نمک در افزودنی‌های غذایی وجود دارد به همین دلیل، در نظر متخصصان اومامی مزه‌ای متمایز از شوری است.

خرید گوجه فرنگی خشک

پاستا پستو با گوجه فرنگی خشک:

زمان آماده سازی: پانزده دقیقه

زمان پخت: نیم ساعت

زمان کل: 45 دقیقه

مناسب برای: چهار تا شش نفر

رده: وعده اصلی

خاستگاه: ایتالیایی

پاستا پستو با گوجه فرنگی خشک یک وعده ی شام آسان می باشد که به همراه سبزیجات بود داده شده، طعم متفاوتی پیدا می کند. این وعده ی اصلی را به راحتی می توان بدون گلوتن، یا صد درصد گیاهی ساخت. این دستور العمل برای چهار تا شش نفر مناسب است.

برای مطالعه مقاله سس رنچ خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سبزیجات تازه برای پاستا گوجه خشک و سبزیجات

سبزیجات تازه برای پاستا گوجه خشک و سبزیجات

مواد لازم برای سس پستو با گوجه فرنگی خشک:

گوجه فرنگی خشک خیسانده در روغن زیتون: دویست گرم

ریحان تازه: یک فنجان و مقداری برای تزیین

بادام خرد شده: یک چهارم فنجان

آبلیموی تازه: یک قاشق غذاخوری

سیر تازه: چهار حبه

نمک: نصف قاشق چایخوری

روغن زیتون فرابکر: یک چهارم فنجان

پنیر پارمیزان: نیم فنجان

مخمر تغذیه ای nutritional yeast: به دلخواه

پرک فلفل قرمز: به دلخواه

برای مطالعه مقاله ترشی انبه ساده می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سبزیجات، گوجه خشک و پاستا

سبزیجات، گوجه خشک و پاستا

مواد لازم برای پاستا:

پاستا فرمی: دویست و پنجاه گرم

کدو: یک عدد متوسط (خرد شده)

کدو زرد: یک عدد متوسط

فلفل دلمه ای قرمز: یک عدد متوسط

پیاز زرد یا سفید: یک عدد متوسط

روغن زیتون: دو قاشق چایخوری

سرکه بالزامیک: دو قاشق چایخوری

برای مطالعه مقاله سالاد گندم سیاه و کلم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط سبزیجات تازه

مخلوط سبزیجات تازه

طرز تهیه:

برای بو دادن سبزیجات، فر را در دمای دویست و بیست و پنج سانتیگراد پیش گرم می کنیم. روغن زیتون و سرکه ی بالزامیک را با هم می زنیم. سبزیجات خرد شده (کدو، کدوی زرد، فلفل دلمه ای، پیاز) را مخلوط می کنیم و بر روی یک ورقه ی پخت (یا در یک تابه بزرگ با حرارت پایین) می ریزیم. روی آن نمک و فلفل می پاشیم. حدود نیم ساعت حرارت می دهیم تا حجمش نصف شود و خوب پخته و طلایی شوند.

برای پخت پاستا، آب نمک را تا درجه ی جوش می رسانیم. پاستاها را درون آن می ریزیم تا زمانی که نرم شود گرمادهی را ادامه می دهیم. پاستا ها را آبکش کرده و یک فنجان از این (آب پخت) را برای مصرف بعد کنار می گذاریم.

خرید پرک فلفل قرمز

برای درست کردن پستو؛ ابتدا بادام ها را در ظرف کوچکی بو داده و مرتب هم می زنیم تا نسوزد. تا زمانی که عطر آن استشمام شده و کمی لبه هایش طلایی شود. این فرایند حدودا چهار دقیقه طول می کشد. در مخلوط کن، گوجه فرنگی خشک شده، روغن زیتون، ریحان، بادام بو داده، سیر، آبلیمو، نمک و پرک فلفل را ریخته، مخلوط و ترکیب می کنیم.

در حین مخلوط ، روغن زیتون را بایستی ذره ذره اضافه کرد تا به یک قوام نسبتا خوبی برسیم. در مرحله ی آخر پنیر پارمیزان را اضافه می نماییم. اینکار باعث سفت شدن پستو می شود.

پستو را با پاستای داغ اضافه کرده و یکچارم آب پخت کنار گذاشته شده را اضافه می کنیم. هم می زنیم تا ترکیب شوند و اگر نیاز بود یا پاستای نرم تری می خواستیم می توانیم مقدار بیشتری آب پخت اضافه می کنیم. سبزیجات بو داده شده را خوب هم می زنیم و در انتها برای تزیین مقداری برگ ریحان اضافه می کنیم.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *